Cyclobrevet breidt uit

De plek voor discussies en ervaringen over het Cyclobrevet. Een initiatief van CTWT.NL
MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Cyclobrevet breidt uit

Bericht door MEG » vr 11 januari 2013 17:09

Het aantal cyclo’s dat meetelt voor het Cyclobrevet stijgt dit jaar van twintig naar dertig. Cyclobrevet komt hiermee tegemoet aan de wens van deelnemers die de keuze wilden hebben uit meer cyclo’s.
Bij de selectie van de tien nieuwe cyclo’s heeft het Cyclobrevet zich laten leiden door de wensen van de deelnemers, maar tegelijk gezorgd voor een grote diversiteit. Het Cyclobrevet wil deelnemers immers kennis laten maken met een grote variëteit aan cyclo’s. Zo bevat het brevet voor iedere deelnemer wel cyclo’s die hem of haar liggen.
Als eerste breidt het Cyclobrevet uit La Fausto Coppi, een fantastische cyclo die wordt verreden in Piemonte in een niet al te bekend fietsgebied. Later dit voorjaar maakt het cyclobrevet de overige negen nieuwe cyclo’s bekend met daarbij enkele verrassende namen.
Overigens geldt dat mensen die deze cyclo’s in 2012 hebben gereden, deze nog kunnen claimen voor het brevet.
Het cyclobrevet is een speciaal brevet voor mensen die vijf of meer cyclo’s hebben gereden. CTWT wil met het brevet de individuele prestatie meer inhoud geven en tegelijk het rijden van cyclosportieve tochten stimuleren.
Meer informatie: http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=835

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Re: Cyclobrevet breidt uit

Bericht door harrebas » za 12 januari 2013 08:47

Ziet er goed uit MEG. Mooie cyclo die Coppi. Moet ik ook nog eens rijden, maar dit jaar komt niet goed uit. Tevens ben ik benieuwd naar die verrassende namen. Ik heb inmddels 4 cyclo's geclaimd dus dit jaar moet het CB wel binnen zijn. Verder wil ik de eerste stappen zetten richting het GCB (Groot Cyclobrevet).
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » za 12 januari 2013 10:43

Ik zit nu wel als enige al met een Gouden Cyclobrevet thuis, maar ik denk dat er in 2013 voor mij weinig bij gaat komen. Geen grote cyclo's op de planning staan, hooguit de Criq kan ik nog wel toevoegen aan het rijtje. Of er moeten bij de andere 9 toevoegingen natuurlijk cyclo's staan die ik graag wil gaan doen! :)

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » za 12 januari 2013 11:39

kaj_666 schreef:Ik zit nu wel als enige al met een Gouden Cyclobrevet thuis, maar ik denk dat er in 2013 voor mij weinig bij gaat komen. Geen grote cyclo's op de planning staan, hooguit de Criq kan ik nog wel toevoegen aan het rijtje. Of er moeten bij de andere 9 toevoegingen natuurlijk cyclo's staan die ik graag wil gaan doen! :)
Welke ccyclo's staan er nog op je verlanglijstje?
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
Contacteer:

Bericht door Tim » za 12 januari 2013 18:17

harrebas schreef:
kaj_666 schreef:Ik zit nu wel als enige al met een Gouden Cyclobrevet thuis, maar ik denk dat er in 2013 voor mij weinig bij gaat komen. Geen grote cyclo's op de planning staan, hooguit de Criq kan ik nog wel toevoegen aan het rijtje. Of er moeten bij de andere 9 toevoegingen natuurlijk cyclo's staan die ik graag wil gaan doen! :)

Van al dat ccyclogeweld ga je stotteren?? ;-)

Tim
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tim » za 12 januari 2013 18:17

harrebas schreef:

Grrr. Ipad dubbelfoutje ....

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 12 januari 2013 18:26

Tim schreef:
harrebas schreef:

Grrr. Ipad dubbelfoutje ....
Ook een vorm van stotteren :lol:

Tim
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tim » za 12 januari 2013 19:36

Wie de bal kaatst... :oops: :lol: :oke:

MEG
Moderator

Bericht door MEG » za 12 januari 2013 19:48

Er staan alleen maar cyclo's op die je graag wilt doen. ;-)
En volgens mij staat jouw brevet nog bij mij thuis.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » vr 18 januari 2013 17:52

Cyclobrevet heeft vandaag de Engadin Radmarathon toe aan het brevet toegevoegd. Het aantal cyclo’s dat meetelt voor het Cyclobrevet stijgt hiermee tot 22. Dit voorjaar volgen er nog acht cyclo’s, zodat het totaal aantal cyclo’s op dertig komt.

Bij de selectie van de tien nieuwe cyclo’s heeft het Cyclobrevet zich laten leiden door de wensen van deelnemers, maar tegelijk gezorgd voor een grote diversiteit. Het Cyclobrevet wil deelnemers immers kennis laten maken met een grote variëteit aan cyclo’s. Zo bevat het brevet voor iedere deelnemer wel cyclo’s die hem of haar liggen.
De Engadin Radmarathon is een pittige en strak georganiseerde cyclo in Zwitserland. Het aantal kilometers komt in de buurt van de Ötztaler Radmarathon, maar het aantal hoogtemeters is wat bescheidener. Dat wil niet zeggen dat deze cyclo ‘makkelijk’ is. Met name de beklimmingen van de Fluelapas en de Albulapas maken deze cyclo tot een ‘killer’.

Overigens geldt dat mensen die deze cyclo in 2012 hebben gereden, deze nog kunnen claimen voor het brevet.
Het cyclobrevet is een speciaal brevet voor mensen die vijf of meer cyclo’s hebben gereden. CTWT wil met het brevet de individuele prestatie meer inhoud geven en tegelijk het rijden van cyclosportieve tochten stimuleren

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » vr 18 januari 2013 20:30

MEG schreef:Cyclobrevet heeft vandaag de Engadin Radmarathon toe aan het brevet toegevoegd. Het aantal cyclo’s dat meetelt voor het Cyclobrevet stijgt hiermee tot 22. Dit voorjaar volgen er nog acht cyclo’s, zodat het totaal aantal cyclo’s op dertig komt.

Bij de selectie van de tien nieuwe cyclo’s heeft het Cyclobrevet zich laten leiden door de wensen van deelnemers, maar tegelijk gezorgd voor een grote diversiteit. Het Cyclobrevet wil deelnemers immers kennis laten maken met een grote variëteit aan cyclo’s. Zo bevat het brevet voor iedere deelnemer wel cyclo’s die hem of haar liggen.
De Engadin Radmarathon is een pittige en strak georganiseerde cyclo in Zwitserland. Het aantal kilometers komt in de buurt van de Ötztaler Radmarathon, maar het aantal hoogtemeters is wat bescheidener. Dat wil niet zeggen dat deze cyclo ‘makkelijk’ is. Met name de beklimmingen van de Fluelapas en de Albulapas maken deze cyclo tot een ‘killer’.

Overigens geldt dat mensen die deze cyclo in 2012 hebben gereden, deze nog kunnen claimen voor het brevet.
Het cyclobrevet is een speciaal brevet voor mensen die vijf of meer cyclo’s hebben gereden. CTWT wil met het brevet de individuele prestatie meer inhoud geven en tegelijk het rijden van cyclosportieve tochten stimuleren
Stevige tocht, prachtige omgeving en leuk publiek zo te zien.

Pizzi
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » di 22 januari 2013 20:42

La Fausto Coppi staat hier voor 2014 op de agenda.
Eind 2010 ingeschreven voor de 2011-editie, maar die wegens kniegeneuzel niet kunnen rijden. Vorig jaar de Maratona gereden en deze zomer wordt het de Trophée de l'Oisans. La Fausto Coppi is de dag na La Marmotte en tegelijk met de Grimpée de l'Alpe, dus niet echt te combineren. Enfin, inschrijving doorgeschoven naar 2014 dus.

Die Engadin Radmarathon ziet er interessant uit! Weer eentje erbij voor de cyclobucketlist. Word altijd blij van verzorgde informatie, zoals de routekaart. Maar verwachten ze nou dat je paspoort meeneemt onderweg voor bij de grens? :roll:

MEG
Moderator

Bericht door MEG » vr 25 januari 2013 16:56

Cyclobrevet voegt La Vaujany toe aan brevet

Cyclobrevet heeft vandaag La Vaujany aan het brevet toegevoegd. Het aantal cyclo’s dat meetelt voor het Cyclobrevet stijgt hiermee tot 23. Dit voorjaar volgen er nog zeven cyclo’s, zodat het totaal aantal cyclo’s op dertig komt.
La Vaujany is het kleine zusje van La Marmotte. Deze cyclo trekt ongeveer 500 deelnemers en wordt altijd verreden op de zondag voor La Marmotte in hetzelfde gebied. Het is daarmee een ideale voorbereiding op de moeder aller cyclo’s.
De start is in Le Verney bij het stuwmeer. Daarna daalt de meute een kilometer of 25 tot aan de voet van de Alpe du Grand Serre ook bekend als Col de la Morte. Hier spat het peloton uit elkaar, want deze col is ruim 15 kilometer lang en absoluut geen makkie. Daarna gaat het via de zuidkant van de Col d’Ornon weer terug naar het stuwmeer. Daar wacht de Alpe d’Huez van de zijkant over de kamweg. Vanaf Huez wordt de klassieke route naar de Alp afgemaakt. Maar vanuit het dorp gaat het parcours door naar de Col de Sarenne, een relatief onbekende parel in het Franse Alpenland. Dit jaar is deze col voor het eerst opgenomen in de Tour. Na de Sarenne komen de renners voor de 3e keer bij het stuwmeer voor de 6 kilometer lange slotklim naar de finish in Vaujany. Een ware kuitenbijter met lange stuken boven de 10%.
Het cyclobrevet is een speciaal brevet voor mensen die vijf of meer cyclo’s hebben gereden. CTWT wil met het brevet de individuele prestatie meer inhoud geven en tegelijk het rijden van cyclosportieve tochten stimuleren.
Meer informatie: http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=936

MEG
Moderator

Bericht door MEG » vr 01 februari 2013 14:46

Cyclobrevet voegt La Morzine Vallee d'Aulps toe aan brevet
Cyclobrevet heeft vandaag La Morzine Vallee d'Aulps aan het brevet toegevoegd. Het aantal cyclo’s dat meetelt voor het Cyclobrevet stijgt hiermee tot 24. Dit voorjaar volgen nog zes cyclo’s, zodat het totaal aantal cyclo’s op dertig komt.
La Morzine Vallee d'Aulps is een kleinschalige cyclo in de noordelijke Alpen. Het aantal deelnemers betreft ongeveer 500, verdeeld over de lange en de korte afstand. De rit start vanuit Morzine en gaat gelijk omhoog richting de 14 kilometer lange Col de Joux-Verte waarvan het middenstuk het lastigs is. Daarna volgt de zeer pittige Col de Corbier met 6 kilometer van bijna 9% gemiddeld. Via de Col de Grand-Taillet en de Col de Jambaz bereiken de renners uiteindelijk het sluitstuk van deze cyclo, de legendarische Col de Joux-Plane. Deze col geldt als één van de zwaarste van Frankrijk en heeft de renners in de Tour al diverse malen tot maximale inspanning gedwongen. Na een steile afdaling wordt de finish in Morzine bereikt.
Meer informatie:http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=905

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » vr 01 februari 2013 19:23

Weer een mooie cyclo erbij. Ik vraag me af of dit ook echt een stimulans is om eens wat anders te gaan rijden dan LM, DM, ORM of L3B?

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » za 02 februari 2013 01:41

Tja die Morzine wil ik al jaren een keer rijden.... Misschien dit jaar dan maar?

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 02 februari 2013 08:40

kaj_666 schreef:Tja die Morzine wil ik al jaren een keer rijden.... Misschien dit jaar dan maar?
Echt een aanrader.

alfa159
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon CF / Ridley

Bericht door alfa159 » za 02 februari 2013 08:44

Rob T schreef:
kaj_666 schreef:Tja die Morzine wil ik al jaren een keer rijden.... Misschien dit jaar dan maar?
Echt een aanrader.
Ik zit er ook aan te denken. Vindt die kleinschalige cyclo's veel leuker dan dat massale gedoe.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 02 februari 2013 08:59

alfa159 schreef:
Rob T schreef:
Echt een aanrader.
Ik zit er ook aan te denken. Vindt die kleinschalige cyclo's veel leuker dan dat massale gedoe.
dus eigenlijk vond je het afgelopen zaterdag stiekum wel leuk ;-)
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

alfa159
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon CF / Ridley

Bericht door alfa159 » za 02 februari 2013 10:04

Thierry le Brun schreef: dus eigenlijk vond je het afgelopen zaterdag stiekum wel leuk ;-)
Haha nu val ik door de mand. Ik vond het inderdaad afgelopen zaterdag leuk. Hopelijk doen er dan aan de morzine ook maar 9 man mee. Kan ik top 10 rijden in een cyclo.
(en daarna lekker klagen dat er te weinig deelnemers waren)
Afbeelding

MEG
Moderator

Bericht door MEG » vr 08 februari 2013 15:37

Cyclobrevet presenteert de Etape Cymru, een autovrije cyclo in Wales
Een fantastische cyclo door de heuvels van Wales over een autovrij parcours. Dat is de Etape Cymru, die in 2013 haar derde editie beleeft. Het Cyclobrevet heeft vandaag deze hele bijzondere cyclo toegevoegd aan haar brevet. Het aantal cyclo’s dat meetelt voor het Cyclobrevet stijgt hiermee tot 25. Dit voorjaar volgen nog vijf cyclo’s, zodat het totaal aantal op dertig komt.
De Etape Cymro is de meest bijzondere aanwinst van het brevet. Voor de Britten is deze cyclo een must. Het is namelijk de langste cyclo van het Verenigd koninkrijk over een autovrij parcours. Met het opnemen van de Etape Cymru in het Cyclobrevet, zal de roem van deze cyclo snel het Kanaal overwaaien.
Ongeveer 1000 deelnemers staan in september aan de start voor deze fantastische cyclo door de heuvels in het noorden van Wales. Het parcours leidt de deelnemers over de typische Welsche wegen; soms smal, soms breed, maar altijd op en af. De cyclo telt 3000 hoogtemeters, maar zo goed als geen enkele klim van naam. Alleen de Horseshoe Pass is terug te vinden op de kaartjes, maar dit is niet eens de zwaarste klim in het parcours. De schier eindeloze opeenvolging van klimmen – soms tot 20 procent – maakt dat de derailleur overuren maakt.
Meer informatie: http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=1471

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » vr 08 februari 2013 17:20

MEG schreef:Cyclobrevet presenteert de Etape Cymru, een autovrije cyclo in Wales
Een fantastische cyclo door de heuvels van Wales over een autovrij parcours. Dat is de Etape Cymru, die in 2013 haar derde editie beleeft. Het Cyclobrevet heeft vandaag deze hele bijzondere cyclo toegevoegd aan haar brevet. Het aantal cyclo’s dat meetelt voor het Cyclobrevet stijgt hiermee tot 25. Dit voorjaar volgen nog vijf cyclo’s, zodat het totaal aantal op dertig komt.
De Etape Cymro is de meest bijzondere aanwinst van het brevet. Voor de Britten is deze cyclo een must. Het is namelijk de langste cyclo van het Verenigd koninkrijk over een autovrij parcours. Met het opnemen van de Etape Cymru in het Cyclobrevet, zal de roem van deze cyclo snel het Kanaal overwaaien.
Ongeveer 1000 deelnemers staan in september aan de start voor deze fantastische cyclo door de heuvels in het noorden van Wales. Het parcours leidt de deelnemers over de typische Welsche wegen; soms smal, soms breed, maar altijd op en af. De cyclo telt 3000 hoogtemeters, maar zo goed als geen enkele klim van naam. Alleen de Horseshoe Pass is terug te vinden op de kaartjes, maar dit is niet eens de zwaarste klim in het parcours. De schier eindeloze opeenvolging van klimmen – soms tot 20 procent – maakt dat de derailleur overuren maakt.
Meer informatie: http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=1471
De Etape Cymru ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Het stikt in het VK van de cyclo's en toertochten, maar die krijgen hier weinig aandacht. Waarschijnlijk vanwege de reistijd. Daarom is het een originele keuze dat deze cyclo is opgenomen in het Cyclobrevet.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » vr 08 februari 2013 19:40

Tour of Wessex lijkt me erg gaaf uit de UK, maar die duurt 3 dagen.
Waarschijnlijk staat deze voor volgend jaar op de agenda.

Maar er zijn nog wel een paar mooie cyclos in het Lake District.

Maar super dat het brevet ook deze kant opgaat :oke:

MEG
Moderator

Bericht door MEG » vr 15 februari 2013 15:27

Cyclobrevet voegt De Time Megève Mont Blanc toe aan brevet
Cyclobrevet heeft vandaag De Time Megève Mont Blanc aan het brevet toegevoegd. Het aantal cyclo’s dat meetelt voor het Cyclobrevet stijgt hiermee tot 26. Dit voorjaar volgen nog vier cyclo’s, zodat het totaal aantal cyclo’s op dertig komt.
De Time Megève Mont Blanc is een zware cyclo in een buitengewoon fraai gebied rond de Mont Blanc. Het aantal deelnemers is gelimiteerd tot 2.500, zodat het nooit een overvolle tocht wordt.
Het parcours voert de deelnemers over vijf cols. De eerste col is de relatief eenvoudige noordkant van de Col de Saisies. Daarna wordt het echter serieus, want de route via de Signal de Bisanne is bijzonder lastig. De zuidkant van de Col des Aravis is weer een stuk eenvoudiger. De Col de la Croix-Fry is de vierde col van de dag en het bijzonder pittige middenstuk van deze helling doet de renners extra pijn, omdat de kilometers dan inmiddels ook hun tol eisen. De laatste helling is de noordkant van de Col des Aravis die toch nog lastig kunnen zijn. Bij goed weer is de beloning op de col echter een fabelachtig uitzicht op de Mont Blanc.
Meer informatie: http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=1323

MEG
Moderator

Bericht door MEG » vr 22 februari 2013 16:56

Cyclobrevet voegt Highlander Radmarathon toe aan brevet
Cyclobrevet heeft vandaag de Highlander Radmarathon aan het brevet toegevoegd. Het aantal cyclo’s dat meetelt voor het Cyclobrevet stijgt hiermee tot 27. Dit voorjaar volgen nog drie cyclo’s, zodat het totaal aantal cyclo’s op dertig komt.
De Highlander Radmarathon is een kleinschalige cyclo in het Oostenrijkse Vorarlberg, waar jaarlijks ongeveer 800 deelnemers aan de start staan voor beide afstanden. De sfeer is gemoedelijk en bijzonder is de ‘Radlersegnung’ die de deelnemers voorafgaand aan de cyclo ontvangen van de pastoor van Hohenhems.
Na de zegen zet het pak renners zich in beweging en rijdt door Hohenems naar de eerste beklimming van de dag, die van de Losenpass. Deze beklimming loopt goed en hoogtepunt is het gezicht op de Bodensee dat zich aan je linkerhand ontrolt.
Na de Losenpass volgen de Hochtannbergpass en de Flexenpas. Na een zeer lange afdaling naar Bludenz, splitst het deelnemersveld zich. Ongeveer de helft kiest voor de korte afstand (Rund um Vorarlberg) en rijdt vanaf hier simpel terug naar Hohenems. Voor de deelnemers aan de Highlander Radamarathon begint het hier pas echt. Als eerste met de beklimming van de Faschinajoch. Een verschrikkelijke klim met op het eind nog twee lange kilometers van 11 procent gemiddeld. Hierna volgt een korte afdeling en de klim naar de Furkajoch. De top hiervan zie je al van verre liggen, maar hij lijkt maar niet dichterbij te komen. Maar heb je de top eenmaal bereikt, dan volgt de beloning in een lange afdaling naar Hohenems, waar de muziek klaarstaat en een pastamaaltijd wacht.
Meer informatie: http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=1461

Plaats reactie