Reacties Cyclobrevet
- Joseba
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Fiets: Parlee Z5
- Contacteer:
Re: Reacties Cyclobrevet
Dat lees je inderdaad niet omdat ik dat al in het originele ???????? topic had gepost. Maar je conclusie dat het niet echt verrassend is deel ik dus wel.
- MEG
- Moderator
- Fiets: Red Bull Pro SL 300
- CTWT-lid: Ja
In het voortraject heb ik overleg gehad met Cyclo Benelux. Juist om niet hetzelfde te doen. Vandaar dat wij in sommige zaken op hen aansluiten (puntentelling). Waarom zou je iets wat goed is overnieuw doen.Joseba schreef:Een apart topic voor de reacties, kijk aan. Zoals gezegd vind ik het een beetje een copy/paste van Klassiekerbrevet en CycloBenelux klassementen. Bij nadere bestudering zelfs wel heel erg (reglement, website structuur etc). Desalniettemin veel succes ermee.
- Joseba
- Contacteer:
Dat precies vroeg ik me ook al af. Maar ik vind t prima, hoop dat er veel deelnemers komen.MEG schreef:Waarom zou je iets wat goed is overnieuw doen.
- p_litespeed
- Carbon Racefiets
@Joseba: Wat doet het Cyclobrevet opnieuw volgens jou?
- Joseba
- Contacteer:
Euh... ik twijfel even of ik zin heb om hier een draadje aan te gaan met een meerderheid aan CTWT-ers die stellig gaan beweren dat ze iets nieuws hebben bedacht en daar een hele show van hebben gemaakt met drie weken tromgeroffel....
Nee, daar heb ik helemaal geen zin in.
En als je me niet snapt of wil snappen dan heb ik daar ook vrede mee. Kort door de bocht is er een brevetje en een klassement. Dat klassement bestond al m.u.v. een aantal cyclo's (overigens ook niet helemaal want je kan zelf tellende cylco's aanmelden mits binnen gestelde criteria van CBK). En brevetjes en vaantjes zijn er ook al genoeg. Ik zie niets vernieuwends maar verlicht me gerust (en als jij het niet doet dan zal er wel een ander in het gat springen, tis net koers......).
Nee, daar heb ik helemaal geen zin in.
En als je me niet snapt of wil snappen dan heb ik daar ook vrede mee. Kort door de bocht is er een brevetje en een klassement. Dat klassement bestond al m.u.v. een aantal cyclo's (overigens ook niet helemaal want je kan zelf tellende cylco's aanmelden mits binnen gestelde criteria van CBK). En brevetjes en vaantjes zijn er ook al genoeg. Ik zie niets vernieuwends maar verlicht me gerust (en als jij het niet doet dan zal er wel een ander in het gat springen, tis net koers......).
Laatst gewijzigd door Joseba op do 16 februari 2012 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ottie
- Carbon Racefiets
- Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm
Niks inhoudelijks, maar deze vond ik gewoon grappigJoseba schreef:(en als jij het niet doet dan zal er wel een ander in het gat springen, tis net koers......).

- p_litespeed
- Carbon Racefiets
Edit: heeft geen zin.
Laatst gewijzigd door p_litespeed op do 16 februari 2012 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Los van mijn tijdelijke stop vult het voor mij niet direct een behoefte in. Uiteraard zal ik zeker mee doen gezien ik jaarlijks een aantal cylco's rij.
Ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen!
Ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen!

- Joseba
- Contacteer:
Edit: Dan heeft dit ook geen zin.Peter schreef:Edit: heeft geen zin.
CTWT schreef:Nog tien dagen
Dan komt CTWT met een uniek initiatief.
Voor iedereen die deelneemt aan cyclo's, komt CTWT met iets bijzonders.
- PrinceHeerlijk
- Carbon Racefiets
- Fiets: C60/Allez Smartweld
Het enige nadeel van het brevet vind ik wel dat er een keuze gemaakt is met een "beperkt" aantal cyclo's,
het zijn de "grote" en bekende cyclo's. Terwijl er ook heel veel kleinere cyclo's zijn die vaak ook erg mooi zijn en net zo uitdagend zijn als de reeds bekende.
Andere kant begrijp ik ook wel dat het overzichtelijk moet blijven!
het zijn de "grote" en bekende cyclo's. Terwijl er ook heel veel kleinere cyclo's zijn die vaak ook erg mooi zijn en net zo uitdagend zijn als de reeds bekende.
Andere kant begrijp ik ook wel dat het overzichtelijk moet blijven!
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.
Een welles/nietes discussie heeft op dit moment geen nut. Ik zou zeggen bekijk het eens een of twee jaar om te zien of het in een behoefte voorziet. Als dat zo is dan is het bestaansrecht bewijzen, zo niet dan zal het vanzelf een stille dood sterven.Joseba schreef:Edit: Dan heeft dit ook geen zin.Peter schreef:Edit: heeft geen zin.
Goed dat men een initiatief ontwikkeld voor de cyclorijder, persoonlijk zal ik er niet veel mee doen.
- Joseba
- Contacteer:
Eens (laat de benen maar spreken).
- harrebas
- Carbon Racefiets
- Fiets: Wilier Cento1AIR
Topinitiatief!
Als zijnde een niet-standaard-goud-rijder vind ik het erg leuk om nu ook goud te kunnen halen in bv de DM of ORM. Dit geeft toch een extra stimulans.
Wat ik opmerkelijk vond was dat bijna niemand het wist, want de website stond al lang online en was met een simpele zoekopdracht 'cyclo ctwt' zo te vinden. We wisten tenslotte dat het met cyclo's en ctwt te maken had.
Maar goed, ik heb 3 voorstellen bij Rob T neergelegd:
1. In Frankrijk en Italië is een grote cyclocultuur. Uit deze landen mogen best wat meer cyclo's toegevoegd worden. Wat mij betreft in ieder geval de Sportful, Fausto Coppi en Vaujany + 2 naar keuze (totaal aantal wordt dan 25). Een extra categorie 'extreme cyclobrevet' voor diegenen die er 20 rijden.
2. Ik kan nauwelijks geloven dat de GF Ardennaise nog bestaat. In dat geval een cyclo toevoegen, bij voorkeur uit Italië of Frankrijk. Sluit aan op vorig voorstel.
3. De mogelijkheid tot het bestellen van een exclusief Cyclobrevet wielershirt in CTWT stijl (naar keuze wit of zwart) met daarop vermeld het behaalde brevet zoals 'Cyclobrevet goud' of 'Groot Cyclobrevet zilver'. Deze zouden dan uitsluitend bij het behalen van het brevet besteld kunnen worden.
Volgens mij zijn deze punten genoteerd om er later eventueel op terug te komen.

Als zijnde een niet-standaard-goud-rijder vind ik het erg leuk om nu ook goud te kunnen halen in bv de DM of ORM. Dit geeft toch een extra stimulans.
Wat ik opmerkelijk vond was dat bijna niemand het wist, want de website stond al lang online en was met een simpele zoekopdracht 'cyclo ctwt' zo te vinden. We wisten tenslotte dat het met cyclo's en ctwt te maken had.
Maar goed, ik heb 3 voorstellen bij Rob T neergelegd:
1. In Frankrijk en Italië is een grote cyclocultuur. Uit deze landen mogen best wat meer cyclo's toegevoegd worden. Wat mij betreft in ieder geval de Sportful, Fausto Coppi en Vaujany + 2 naar keuze (totaal aantal wordt dan 25). Een extra categorie 'extreme cyclobrevet' voor diegenen die er 20 rijden.
2. Ik kan nauwelijks geloven dat de GF Ardennaise nog bestaat. In dat geval een cyclo toevoegen, bij voorkeur uit Italië of Frankrijk. Sluit aan op vorig voorstel.
3. De mogelijkheid tot het bestellen van een exclusief Cyclobrevet wielershirt in CTWT stijl (naar keuze wit of zwart) met daarop vermeld het behaalde brevet zoals 'Cyclobrevet goud' of 'Groot Cyclobrevet zilver'. Deze zouden dan uitsluitend bij het behalen van het brevet besteld kunnen worden.
Volgens mij zijn deze punten genoteerd om er later eventueel op terug te komen.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)
-
- Carbon Racefiets
Leuk initiatief!
Als medeorganisator van de eerste RWP-cups kan ik een eind meevoelen.
Jammer dat die ene die ik voor 2012 heb ingepland er niet in staat. Misschien dan toch eentje meer zoeken.
Als medeorganisator van de eerste RWP-cups kan ik een eind meevoelen.
Jammer dat die ene die ik voor 2012 heb ingepland er niet in staat. Misschien dan toch eentje meer zoeken.

- HenkP
- Carbon Racefiets
- Fiets: Bianchi Oltre
- Contacteer:
Paar vragen:
-waarom is er gekozen voor slechts 20 cyclo's?
-waarom tellen cyclo s van 2011 wel en eerder niet?
-waarom alleen deze landen en geen Scandinavie bv?
-waarom alleen deze landen en geen Scandinavie bv?
- MEG
- Moderator
We hebben gekozen voor 20 cyclo's om het overzichtelijk te houden. Het hadden er ook 15, 25 of 30 kunnen zijn. Maar met 20 cyclo's hebben we toch een redelijke spreiding kunnen maken in landen en soorten cyclo's.HenkP schreef:Paar vragen:
- we moesten ergens een grens trekken. Dat is 2011 geworden. Heeft er ook mee te maken dat we de uitslagen van alle cyclo's moeten achterhalen. Het was al een heel gezoek om alle uitslagen van 2011 terug te vinden.
We gaan aan het einde van het jaar (elk jaar overigens) evalueren. Soms zullen we cyclo's veranderen, bijvoorbeeld omdat deze niet meer wordt verreden. Die kans is groot met de GF Ardenaisse. Wellicht kiezen we er dan ook voor om het aantal cyclo's uit te breiden.
We moesten ergens beginnen. Dit is het begin. Er zullen ongetwijfeld kinderziektes inzitten.
- MEG
- Moderator
He, Henk. Heb je die vraag over Scandinavië later toegevoegd? Of heb ik die eerst over het hoofd gezien.HenkP schreef:Paar vragen:
-waarom alleen deze landen en geen Scandinavië bv?
Waarom geen Scandinavië, geen Groot-Brittannië, Tsjechië en zo zullen nog wel een paar landen zijn. Gewoon omdat we een keuze hebben gemaakt.
Ik wil het keuzeproces wel even toelichten.
We hadden eerst een lijst met wel veertig cyclo's, vooral Italiaanse.
Vervolgens hebben we een topic geopend met de vraag welke cyclo je echt gereden moest hebben.
Daaruit kwamen onder andere L'Ardechoise, Quebranthahesos en Alpenbrevet naar voren.
Vervolgens hebben we Jeroen (ben even z'n forumnaam kwijt) gevraagd welke Duitse cyclo's je echt gereden moest hebben. Hij kwam met een lijst van tien cyclo's.
Tenslotte hebben we een keuze gemaakt. Niet meer dan vier cyclo's per land, liefst af en toe wat minder bekende en een beetje met een verschillend karakter. Zo vielen veel Italiaanse cyclo's af. Ook de Vaujany (lijkt teveel op Marmotte). Die keuze is soms arbitrair, maar dat is elke keuze.
En, zoals gezegd, na een jaar evalueren we en kijken we wat we waar moeten aanpassen.
-
Leuk initiatief!
Ik heb meteen al weer zin om een paar cyclo's uit te gaan zoeken.
Een vraagje: waarop gebaseerd is die A voor cyclo's waarvan je er minimaal 1 moet rijden?
Ik heb meteen al weer zin om een paar cyclo's uit te gaan zoeken.
Een vraagje: waarop gebaseerd is die A voor cyclo's waarvan je er minimaal 1 moet rijden?
Ik heb het nog eens goed doorgelezen, maar ik begrijp het niet zo goed. Ik citeer:
Kortom, ik behoor niet tot de doelgroep
Wat me wel aanstaat is dat je als virtuele club iets onderneemt dat de leden bindt en misschien nieuwe leden aantrekt, dus complimenten voor het initiatief.
Misschien hadden jullie het prestatie element en of het competitie element wat verder uit moeten diepen. Brons, zilver en goud zijn toch wel een beetje achterhaald. Hoeveel mensen die voor de tweede keer de Marmotte rijden halen hun diploma nog op?
Conclusie: veel succes ermee en proficiat met de vele positieve reacties.
Ik zie de connectie inhoud van een tocht en een brevet niet. Het rijden van cyclo's stimuleren kan ik me iets bij voorstellen maar of er nou iemand een cyclo gaat rijden vanwege dit initiatief...CTWT wil met dit brevet de prestatie van de deelnemers aan deze tochten meer inhoud geven en tegelijk het rijden van cyclosportieve tochten stimuleren
Kortom, ik behoor niet tot de doelgroep

Wat me wel aanstaat is dat je als virtuele club iets onderneemt dat de leden bindt en misschien nieuwe leden aantrekt, dus complimenten voor het initiatief.
Misschien hadden jullie het prestatie element en of het competitie element wat verder uit moeten diepen. Brons, zilver en goud zijn toch wel een beetje achterhaald. Hoeveel mensen die voor de tweede keer de Marmotte rijden halen hun diploma nog op?
Conclusie: veel succes ermee en proficiat met de vele positieve reacties.
- Tazzy
- Carbon Racefiets
- Fiets: Koga GranRunner
- Contacteer:
Vind het als concept super; vond het ook ergens leuk om te zien hoe er op gereageerd werd in de aanloop.
Had er zelf niets mee te maken maar kan wel achter de schermen zien wat er gaande is
Heb er zelf niet zoveel mee omdat ik qua doelen nu eenmaal een AGR al ver zat vind. Misschien voor de vakantie wat verder maar dan is het geen cyclo maar gewoon voor het gezellige wat trappen. Neemt niet weg dat ik ergens wel zo'n brevet zou willen verdienen. Beetje het gevoel van ik schrijf me in voor de 11stedentocht om ooit , maar dan ook ooit een kruisje te verdienen
Had er zelf niets mee te maken maar kan wel achter de schermen zien wat er gaande is

Heb er zelf niet zoveel mee omdat ik qua doelen nu eenmaal een AGR al ver zat vind. Misschien voor de vakantie wat verder maar dan is het geen cyclo maar gewoon voor het gezellige wat trappen. Neemt niet weg dat ik ergens wel zo'n brevet zou willen verdienen. Beetje het gevoel van ik schrijf me in voor de 11stedentocht om ooit , maar dan ook ooit een kruisje te verdienen
As elegant as an elephant
- HenkP
- Carbon Racefiets
- Fiets: Bianchi Oltre
- Contacteer:
De fietselfstedentocht bedoel je natuurlijkTazzy schreef:Vind het als concept super; vond het ook ergens leuk om te zien hoe er op gereageerd werd in de aanloop.

-
- Huis-, tuin- en keukenfiets
- Fiets: Pinarello
Is er ook nog een mini brevet
Net zoals er een Marmatton, midi Dolomieten en kortere afstanden zijn. Of is er een aangepast dames reglement?
Mochten jullie het lijstje nog willen uitbreiden: La Ronde Picarde was ook een leuke (en snelle) cyclo om te doen.

Mochten jullie het lijstje nog willen uitbreiden: La Ronde Picarde was ook een leuke (en snelle) cyclo om te doen.
- Alexander
- Prince of Spain
- Fiets: Bianchi Via Nirone
Ik vind het wel een leuk initiatief maar het is natuurlijk wel behoorlijk toegespitst op de diehard cyclo-rijders. En ik geloof dan ook niet dat met dit initiatief het cyclorijden gestimuleerd wordt, want eer je in aanmerking komt voor een brevet moet je dus minimaal 5 cyclo's gereden hebben. Een cyclo rijden is al een aparte bezigheid, laat staan dat je er 5 rijdt.
Mijn inschatting is dus dat dit brevet slechts voor een select groepje interessant is, maar voor dit selecte groep is het wel een bijzonder initiatief.
Mijn inschatting is dus dat dit brevet slechts voor een select groepje interessant is, maar voor dit selecte groep is het wel een bijzonder initiatief.

Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
- Rob T
- Prince of Spain
- Fiets: PITON Scuro RS
- Contacteer:
Je hoeft die 5 cyclo's niet in EEN jaar te rijden. Daarom zou het juist een stimulans kunnen zijn om naast je marmotte uitspattingen eens een andere cyclo te rijden. Als je het een beetje wil, dan kun je er echt 2 per jaar rijden, dus leuke stimulans om door te gaan.Alexander schreef:Ik vind het wel een leuk initiatief maar het is natuurlijk wel behoorlijk toegespitst op de diehard cyclo-rijders. En ik geloof dan ook niet dat met dit initiatief het cyclorijden gestimuleerd wordt, want eer je in aanmerking komt voor een brevet moet je dus minimaal 5 cyclo's gereden hebben. Een cyclo rijden is al een aparte bezigheid, laat staan dat je er 5 rijdt.
- PrinceHeerlijk
- Carbon Racefiets
- Fiets: C60/Allez Smartweld
Daarbij komt nog bij dat het natuurlijk ook best een prijzige bezigheid is, als je alles alles rekent inschrijfgeld, reiskosten en verblijfkosten e.d.
Ik heb weleens uitgerekend wat het Klassiekerbrevet mij gekost heeft, maar dat kun je beter niet doen!
Ik heb weleens uitgerekend wat het Klassiekerbrevet mij gekost heeft, maar dat kun je beter niet doen!

Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.