CTWT arrangement Schleck GranFond 24-25 mei 2019

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
arjensmit
Driewieler
CTWT-lid: Ja

Re: CTWT arrangement Schleck GranFond 24-25 mei 2019

Bericht door arjensmit » di 21 mei 2019 22:03

Hoi Ferry, wat mij betreft prima hoor.

Ik verwacht ergens tussen 14:00 en 16:00 bij het hotel aan te komen. Daarna van plan om op de fiets het startnummer op te halen.
Misschien nog even een klein lusje eraan vast knopen om de omgeving een beetje te verkennen (als het weer nog een beetje ok is).

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 22 mei 2019 08:17

Rob T schreef:
di 21 mei 2019 10:05
chinook schreef:
di 21 mei 2019 08:47
Hoe laat denkt iedereen een beetje aan te komen?
Ik rijd vrijdag morgen met Guy die kant op, misschien handiger dat ik met Guy op een kamer ga? Zal ik dat zelf vrijdag regelen of is het handiger om het maar zo te laten?

Ferry
Mij maakt het echt niets uit. Alleen ik geef geen wijzigingen meer door. Maar is vast bij inchecken te regelen, Als Arjan en Martin het maar weten.
No problem

chinook
Fiets met zijwieltjes
Fiets: sensa giuliaero

Bericht door chinook » wo 22 mei 2019 08:23

Thx!
Dan zie ik jullie vrijdag. Heb er zin in!

Danizz
Kinderzitje
Fiets: Cervelo R5

Bericht door Danizz » wo 22 mei 2019 08:31

Rob T schreef:
do 16 mei 2019 12:05
De bidonpost is er voor alle leden.

Voor Leo is het de eerste keer dat hij zoiets gaat doen. Dus bidon aanpakken met 40km/uur zal niet lukken.

Leo gaat in de buurt / vlakbij / naast de bevoorrading van de organisatie staan rond het 80km punt. Aangezien daar mensen zullen afstappen en weer opstappen zullen groepen daar net even wat rustiger rijden en kun je met een korte stop snel weer weg zijn.

Bidons inleveren bij ons hotel.
Hôtel Restaurant de la Frontiere
52, rue Robert Schuman
L-5751 Frisange
Grand Duché de Luxembourg

Als we er niet zijn, geef ze dan maar bij de receptie af. Ik zal doorgeven bij inchekken dat dat kan gebeuren.
Thanks Rob! :oke:
Staat er vrijdag ook nog een social/verkenningsride op de planning? Zo ja, iets van een een planning qua tijd, misschien dat ik wel aansluit.
Ik rijd de Schleck sowieso in CTWT-tenue :D

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 22 mei 2019 08:52

Ik ga dat niet doen.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 22 mei 2019 09:52

Rob T schreef:
wo 22 mei 2019 08:52
Ik ga dat niet doen.
Je rijdt niet in CTWT tenue?
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 22 mei 2019 16:12

Alexander schreef:
wo 22 mei 2019 09:52
Rob T schreef:
wo 22 mei 2019 08:52
Ik ga dat niet doen.
Je rijdt niet in CTWT tenue?
Ga geen ritje rijden vrijdag

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Cervelo S3 (2017)

Bericht door NielsH » vr 24 mei 2019 17:45

Rob T schreef:
do 16 mei 2019 12:05
De bidonpost is er voor alle leden.

Voor Leo is het de eerste keer dat hij zoiets gaat doen. Dus bidon aanpakken met 40km/uur zal niet lukken.

Leo gaat in de buurt / vlakbij / naast de bevoorrading van de organisatie staan rond het 80km punt. Aangezien daar mensen zullen afstappen en weer opstappen zullen groepen daar net even wat rustiger rijden en kun je met een korte stop snel weer weg zijn.

Bidons inleveren bij ons hotel.
Hôtel Restaurant de la Frontiere
52, rue Robert Schuman
L-5751 Frisange
Grand Duché de Luxembourg

Als we er niet zijn, geef ze dan maar bij de receptie af. Ik zal doorgeven bij inchekken dat dat kan gebeuren.
Goedemiddag heren. Ik heb zojuist bidons afgegeven bij de receptie. De gastheer deed/was een beetje vaag, maar hij deed alsof hij het begreep.

Is Leo morgen herkenbaar langs de weg ?

Ik ben zo brutaal geweest twee bidons van mijn reisgenoot erbij te doen. Ik hoop dat dit ok is..... :-)

Veel plezier en succes morgen.

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » za 25 mei 2019 06:08

Goedemorgen. Heeft iemand de bidons mogen ontvangen van de hoteleigenaar ?

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 25 mei 2019 19:31

NielsH schreef:
za 25 mei 2019 06:08
Goedemorgen. Heeft iemand de bidons mogen ontvangen van de hoteleigenaar ?
We hebben bidons ontvangen.

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » za 25 mei 2019 21:39

de rit was vandaag toch? Ben benieuw naar de verhalen

chinook
Fiets met zijwieltjes

Bericht door chinook » zo 26 mei 2019 11:14

Met een woord de perfecte beschrijving van deze cyclo: TOP

Maar omdat een woord niet genoeg is daarom hier een korte beschrijving van de afgelopen twee dagen.

Vrijdag morgen om 10:00 vertrokken vanuit Wieringerwerf naar Tiel om Guy op te pikken en naar het CTWT basiskamp te rijden. Onderweg de nodige files gehad waardoor we om 1530 bij het hotel aankwamen. De eerste indruk van het hotel was goed. Groot hotel, niet druk en een ruime parkeerplaats. kamers waren denk ik net nieuw, prima verblijf plaats geregeld door CTWT.
Op de kamer meteen omgekleed om op de fiets te stappen en richting Mondorf-les-Bans te bollen.
Dat dorpje is dus een groot fiets feest, een plein vol met marktkraampjes, biertent, podium enz enz. Start nummer ophalen ging vlot, goodiebag goed gevuld en sinds kittel weg is bij katusha alpecin heb ik nu ook voor de komende maanden shampoo genoeg....
'S avonds bij de plaatselijke Italiaan gegeten met CTWT, wat erg gezellig was, van granfondo stress was geen sprake.
Terug op de hotel kamer de kleding voor de volgende dag klaargelegd en twee extra bidons in orde gemaakt door er wat repen en cliffbar blocks aan vast te tapen (doen de profs, dus wij ook). We hadden namelijk de luxe dat we een echte eigen bidon post hadden (100x dank Leo!) Wat vooral opviel deze avond was dat er weinig cyclo stress was. Het gebruikelijke wat trek ik aan en wat neem ik mee was er totaal niet. Mede door het goede weer en de bidon post denk ik.

Dan Granfondo day!
Om 0700 ging de wekker, best aardig geslapen wat ik normaal nooit heb voor een race. Ontbijt ging ook makkelijk, en dat is ook wel eens anders geweest, kortom van zenuwen was (nog) niks te merken. Na het eten nog even aan mijn klimgewicht gewerkt (essentieel onderdeel wat moet gebeuren) en hup op de fiets naar de start.
Bij de start aangekomen netjes in het startvak 40-45 jaar plaatsgenomen en gewacht tot we aan de beurt waren om 'afgeschoten'te worden.
Had een hoop gelezen en gehoord over het eerste gedeelte van de cyclo, hard rijden en oppassen voor valpartijen.
Concentratie niveau opgekrikt en boem 09:33 konden we gaan. De start ging razend snel en al in de eerste kilometer verloor ik een hoop aantal plekken(plan A ,meteen mee met de eerste en kijken waar ik uit zou komen kon de prullen bak in). Balen balen balen... Eerste 7 kilometer loopt lichtjes op dus gas er op en kijken of ik mijn positie nog kon verbeteren. Dat lukte maar de eerste groep zag ik al een stukje voor ons rijden. Geen paniek want bij de moezel zou toch alles weer samen komen(plan B) toch? toch? Niet dus, er werd niet hard genoeg gereden en zelf had ik ook weinig zin om zo vroeg al energie te verspelen. Ik had ook verwacht dat het relaxed zou zijn langs de moezel, maar niks was minder waar. Het was behoorlijk zenuwachtig zeker nadat er een groep aankwam sluiten en de weg over de hele breedte bezet was met wielrenners... Af en toe was er ook nog wat tegemoet komend verkeer waardoor het peloton weer naar een weg helft moest wat dus weer wringen was. Dan maar over op inmiddels strijdplan C, zodra we gaan klimmen dan weg rijden bij de groep en kijken wie er kan volgen en zo een mooie kleinere groep forceren.
Na 36 kilometer draaiden we weg van de moezel, ik zat al bij de eerste rijen in het peloton dus zat goed gepositioneerd. Gas er op 3 kilometer 290W, mooi onder het omslagpunt en genoeg om de boel uit elkaar te trekken, plan C lijkt deels te werken. Jammer genoeg kwam in de afdaling er weer een grote groep aansluiten die niet over wilden nemen. Na 60 kilometer weer een klimmetje dus plan C weer een keer proberen. Initiatief kwam alleen niet van mijn kant maar plots was het overal koers. Ik was dus degene die in het wiel moest. Prima situatie want ik kon goed mee en ik wist zeker dat er meer renners door wilden rijden. Over de top vol door naar beneden om daar aan de klim naar Beaufort te beginnen. Klim liep lekker en er vormde zich een leuke groep. Halverwege stond Leo met de Bidons te wachten, voordat ik het door had waren mijn bidons gewisseld en zaten mijn zakken weer vol energievoer. Super Leo!! Ondanks de ultra korte stop verloor ik wel de aansluiting met het groepje. Er stopte er wel een paar bij de officiële bevoorrading maar het merendeel reed door. Er zaten ook wel wat renners bij van granfondoteam.be die overal langs het parcours mensen hadden staan. Eenmaal boven kon ik weer lekker de afdaling in samen met drie andere renners. In de achtervolging op een groep die voor ons reed. Afdalen is niet zo mijn ding maar op een of andere manier liep het vandaag heerlijk. Ik kon goede lijnen rijden en de snelheid er in houden en steeds weer aansluiten bij mijn drie mede 'vluchters'.
Bij het plaatsje Ermsdorf kwam er toch weer een mannetje of 40 aansluiten. Maar meerijden Ho maar. Dan sluit je aan, je weet dat er nog heel wat groepjes vooruit rijden waarom draai je dan niet rond om ze allemaal op te rapen. Als je niks doet is je situatie kansloos dus werk samen zou ik zeggen. Ik snap deze tactiek niet.
Na 97 kilometer weer een "lange'' klim, er werd daar flink aangezet door een van mijn mede ''vluchters'', waardoor ik niet kon achterblijven. boven waren we weer met zijn vieren alleen een iets andere samenstelling. Even rond kijken en tot de conclusie gekomen dat we een behoorlijk gat hadden geslagen, gas er op en kop over kop naar de groep voor ons. Bij kilometer 110 kwamen we aansluiten. Op adem komen, drinken en eten om ff te herstellen. De groep waar we bij aangesloten waren werkte een stuk beter samen. Dat kwam waarschijnlijk ook omdat er een een hoop van hetzelfde team in zaten (waaronder BEAT cycling). Lekker voorin mee kunnen draaien met mijn partner in crime van Cycloteam. Tot de 145 kilometer marker in de groep mee gereden, onderweg stond de achterdeur open waardoor er toch behoorlijk wat renners af moesten. Nu begon het tactische spel. Je hebt geen idee waar je rijd, maar als de eerste 60 uit je leeftijdscategorie zich plaatsen voor het WK dan wil je geen 61st worden omdat je het de laatste 15 kilometer hebt laten lopen. Mijn categorie had een groen rugnummer, dus iedereen met een groen rugnummer was op dat moment een concurrent. Beetje jammer alleen dat de 'medio' fondo inmiddels ook op het parcours reed waarvan sommige ook groene nummers hadden... verwarring compleet. Dus rijden met alles wat je nog hebt. laatste klimmetje stond er aan te komen. Hier gebeurde het zelfde als de voorgaande klim. En weer kon ik goed volgen en de afdaling begonnen we met zijn drieën.. alleen was er dit keer nog iemand met een groen rugnummer en aan de manier van fietsen zag ik meteen dat hij niet uit de mediofondo kwam. We trokken met zijn drieën goed door en gingen nog heel wat renners voorbij (waarschijnlijk mediofondo) en 1 kilometer voor de streep zat ik (zeer professioneel al zeg ik het zelf) in het laatste wiel en 300 meter voor de meet aangegaan, ik kon er nog max 700W uitkrijgen om een snelheid te halen van 56km/h. Helaas was dit niet genoeg om me te plaatsen voor het WK, 92st in mijn categorie en 550st overall in een tijd van 4:35:07.
Topdag gehad, ik heb een hoop geleerd. Volgende keer beter en sneller in positie zitten waardoor er meer uit te halen is.
Maar vooral heb ik genoten.

Dankje wel CTWT en de granfondo schleck organisatie.
En www.cyclokalender.nl voor het winnen van de inschrijving.

https://www.strava.com/activities/2395639058

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 26 mei 2019 19:57

Ik heb nog een aantal bidons over.

Moet iemand nog bidons terug hebben? En zo ja, welke.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 27 mei 2019 07:12

Mooi verslag chinook :oke: Zo te zien inderdaad een topdag gehad!
Op naar de Velomediane!

chinook
Fiets met zijwieltjes

Bericht door chinook » ma 27 mei 2019 09:56

Rob T schreef:
zo 26 mei 2019 19:57
Ik heb nog een aantal bidons over.

Moet iemand nog bidons terug hebben? En zo ja, welke.
Van mij is er waarschijnlijk 1, wit met bijna onleesbare konijnen er op :roll:
die hoef ik niet terug, is ook stuk gegaan. Nog bedankt voor de bidon post. Dat was super.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 27 mei 2019 10:41

Alwin schreef:
ma 27 mei 2019 07:12
Mooi verslag chinook :oke: Zo te zien inderdaad een topdag gehad!
+1.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Proeme

Bericht door Proeme » ma 27 mei 2019 21:04

chinook schreef:
zo 26 mei 2019 11:14
verslag
leuk om te lezen!

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » di 28 mei 2019 07:40

Mooi verslag! :oke: Vond het vorig jaar ook een superleuke cyclo, strak georganiseerd en een mooi parcours. Een half uur uit de wind in het wiel van mr Fränk himself maakte het wel af 8)
Deze ga ik zeker nog wel een keer doen!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » do 30 mei 2019 14:39

Mijn grote dank voor Leo en zijn bidonpost. Ontzettend fijn dat hij bereid was daar voor ons te gaan staan. Leo, ik ben blij met jou!

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » do 30 mei 2019 15:40

NielsH schreef:
do 30 mei 2019 14:39
Mijn grote dank voor Leo en zijn bidonpost. Ontzettend fijn dat hij bereid was daar voor ons te gaan staan. Leo, ik ben blij met jou!
:oke:

Zal het aan Leo doorgeven

Plaats reactie