Rothaus Riderman 21 - 23 september 2018

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Re: Rothaus Riderman 21 - 23 september 2018

Bericht door GoodRiddance » za 22 september 2018 16:09

Het was inderdaad startblok B. Groot nadeel meteen want er staan dus gigantisch veel mensen voor je neus. Waaronder oude mannen, langzame dames en kinderen met hele dunne beentjes en een wattageprobleem. DIkke kudo voor het zo goed rijden binnen de categorie maar ze rijden die eerste 10 kilometer wel een beetje in de weg :roll:.

Anyway, toch mijn best gedaan dat eerste deel. Ging best goed, bij de eerste klim hing ik er nog aan maar dat gold ook voor een slordige 200 anderen. Echt opschuiven zat er niet in met dat gedraai en gekeer door de dorpjes. Gelukkig (....) was de tweede klim ontzettend smal en had het een steil stuk. Dat laatste zorgde voor (denk ik) een kapotte derailleur en een klein nietszeggend valpartijtje. De weg was wel versperd en zo was ik met 40 anderen eventjes ridder (danwel kasteelvrouwen) te voet.

Dat was een beetje saai. Blijkbaar zat ik te ver van achteren om een koersgevoel te ontwikkelen en dus reed iedereen redelijk conservatief denk ik. Een paar keer weggesprongen maar niemand komt op het idee om mee te springen en zo word je langzaam weer teruggehengeld.

5 kilometer voor de streep dus fulle pulle weggegaan om het een keer tot de finish te halen maar ik kwam 50 meter tekort. In ieder geval de sprint ontlopen want daar had ik ook weinig zin in. Na 3u07 was het weer gedaan.

Morgen de laatste etappe. Hopelijk iets meer vuurwerk!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 23 september 2018 21:01

In de tweede etappe geleerd dat als je niet in de voorhoede zit, het eigenlijk lijkt op een soort versnelde toertocht. Daarvoor ben ik niet naar het Schwarzwald gereden dus vandaag had ik 1 doel. Volle bak in het begin zodat ik in ieder geval moe over de streep zou komen. Gisteren overwoog ik nog om met een enorme omweg naar het hotel te rijden omdat ik nog zo fris als een hoentje was.

Het weer werkte prima mee. Windkracht 5, de vlaggen stonden strak en de route ging door open velden dus: feest. Op de klim na de start gebeurde er niets maar het gaf wel de mogelijkheid om op te schuiven naar voren. Op het plateau ging het meteen in waaiers. Dikke pret dus, redelijk makkelijk kunnen aansluiten bij de eersten en toen we de heuvelzone in reden, waren er nog een slordige 100 man over. De eerste klim stelde niet veel voor, het was lastiger om er in de afdaling bij te blijven want het ging goed hard daar op die smalle en natte wegen. Na 40 kilometer al een jasje uitgedaan dus dat moe worden, ging wel lukken.

Op de langste klim was het dan ook gedaan. Genadeloos gelost door de groep die hier ook uiteen viel. Op het stuk erna kwam ik in een groepje van 10 man ofzo terecht maar dat waren mede-dode-vogeltjes. Uiteindelijk maar stukken op kop gereden met het motto: we zijn er nu toch. Met nog 25 kilometer te gaan kwam er een grote groep achterop gereden en daarmee ging het in gestrekte draf na de volgende klim op 10 kilometer van het einde. Daar kwam ik net 50 meter tekort om eraan te hangen en zo ging die hele groep me voorbij. De top 100 was dus uit zicht nu, toch jammer. Ik verloor nog een minuut op die groep maar achter me was een grote leegte dus dit was het dan.

Al met al een prima dag gehad. Die Duitsers kunnen het prima organiseren al is het een kleine frustratie als het uitmondt in een toertocht zoals gisteren.

Proeme
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Proeme » zo 23 september 2018 23:06

Ziet er uit als een mooie ervaring!

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » di 25 september 2018 07:12

Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 25 september 2018 11:21

Ik heb het idee dat jij het wel een mooi cyclootje vindt ;-)

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » di 25 september 2018 11:25

GoodRiddance schreef:
di 25 september 2018 11:21
Ik probeerde het nog te verbergen ;-) Blijkbaar niet gelukt.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 25 september 2018 11:26

harrebas schreef:
di 25 september 2018 11:25
GoodRiddance schreef:
di 25 september 2018 11:21
Ik probeerde het nog te verbergen ;-) Blijkbaar niet gelukt.
:lol:

EvertS
Kinderfiets
Fiets: Dogma F8

Bericht door EvertS » di 25 september 2018 20:40

harrebas schreef:Mijn verslag: https://bit.ly/2O5CrXH
Je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt Herman.
Was weer top bij de buren
Heerlijk gereden.
Ride like a pro.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Plaats reactie