Wintertrainingen

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Plaats reactie
MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Wintertrainingen

Bericht door MEG » di 24 oktober 2017 18:55

Al jaren verzorgt CTWT in de regio Eindhoven succesvolle wintertrainingen. Samen werken de CTWT-ers daar op zaterdag aan het duurvermogen voor het seizoen. Soortgelijke initiatieven zijn er geweest in Amsterdam, Den Bosch en Den Haag, maar zij waren wat minder succesvol. Toch blijkt bij rondvraag onder onze leden dat er wel degelijk behoefte is aan dergelijke trainingen. Daarom willen we in dit topic samen met jullie kijken wat de mogelijkheden zijn.
Het basisidee is dat we vanaf 1 januari op een vaste dag een rondje van ca 100 kilometer rijden. In eerste instantie in een rustig duurtempo. Later kunnen er naar wens wat tempoblokken in verwerkt worden.

Waar kunnen we deze ritten houden?
Wie willen er meerijden?
Wie heeft zin om een lokale wintertraining een beetje te regelen?
Kortom. Graag wat input.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Re: Wintertrainingen

Bericht door gios » di 24 oktober 2017 20:40

Ik wil graag een wekelijks rondje met mede CTWT-ers rijden. Probleem is alleen dat er geen of nauwelijks CTWT-ers hier in de buurt wonen. Optie voor mij zou nog wel zijn om n de auto te stappen naar pak 'm beet de Hoeksewaard. Misschien dat mensen uit R'dam en omstreken daar kunnen aansluiten?
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » wo 25 oktober 2017 08:14

Lijkt me mooi om wekelijks een rondje te rijden met CTWT'ers en dat wil ik ook best regelen. Maar CTWT'ers zijn in het noorden niet heel ruim aanwezig...

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 25 oktober 2017 12:07

In Eindhoven rijden we elke zaterdag. In de wintermaanden (jan, feb en mrt) een speciaal programma als voorbereiding op het seizoen. De overige maanden mooie ritten door het Brabantse land, met af en toe een toertocht vanuit de Velosoof.

Wekelijks wordt iedereen er aan herinnerd om op de zaterdag weer mee te gaan. Dit via een WhatsApp groep. Dit werkt erg goed. En elke week is er een groep tussen de 8 en de 30 man die mee rijdt. Bij heel slecht weer is er niemand, en bij wat reen en wind is het een kleiner groepje. Soms wordt de wegrit omgezet in een MTB rit.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 25 oktober 2017 13:06

In de regio Amsterdam wil ik wel wat opzetten, maar niet alleen.
De eerste drie maanden van het jaar ben ik namelijk ook af en toe eens weg voor een loop of strandrace

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » wo 25 oktober 2017 15:48

Misschien eens monsteren wie interesse heeft en waar wil rijden met voorbeeld rondjes. Het zal niet gemakkelijk zijn , maar als je er niet aan begint zul je het nooit weten.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » wo 25 oktober 2017 20:09

Vanuit Den Bosch zal in ieder geval weer getraind worden. Ook hiervoor is een app aangemaakt. Bij interese, stuur mij een pb. Voeg ik je toe zodat je op de hoogte blijft.
Op naar de Velomediane!

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » wo 25 oktober 2017 22:04

Prima initiatief om dit te inventariseren. In Nijmegen e.o. fietsen nogal wat CTWT-ers mee met de Wedrenners, 's winters tot 1 maart is dat in het bos, daarna op zondag op de weg. Voor de fanatiekelingen zijn er dan nog vanaf medio januari de trainingsritten in Oss. Ik ben benieuwd of er in de Nijmeegse regio behoefte is aan een CTWT-trainingsgroep, is natuurlijk leuk, maar ik denk dat het aanbod aan trainingsmogelijkheden hier al vrij groot is. Ik ga tevens liever 100 km fietsen met een gemengde groep van zeg 10-15 man dan met 3 CTWT-ers (positief bedoeld).

Plaats reactie