Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door fred mtb-sport » za 24 oktober 2020 16:01

Voor de verandering op zaterdag een wat langere rit ipv vrijdag. Gisteren was het (te) mooi weer om de motor te laten staan en die samen met vrouwlief gepakt.
Dus dan maar vanmorgen op pad en mijn Scott Addict maar weer van de Elite indoortrainer afgehaald.
Bij eerste daglicht op pad, maar wat een sombere en grijze bende op dat moment. De wegen ook zeiknat en smerig, dus de poetsbeurt van vrijdag achteraf voor niks..........
Paar maal in begin wat lichte motregen, maar viel op zich mee. Qua ronde de kant van Weesp/Amstelveen/Mijdrecht op, dus 0,0 klimwerk maar wel een bak wind af te toe.
20201024_084823453_iOS.jpg
Zeker tegen einde stukjes waarbij tempo nog maar net boven de 22 km/u lag.
In ieder geval toch nog dik 160km op de teller om voldaan thuis te komen.
https://www.strava.com/activities/4236407543
24-10 SRAM.jpg
Enne, van de 24 versnellingen vandaag opnieuw lang niet alles gebruikt. Dat zal pas hopelijk in maart 2021 in Tenerife zijn. (beetje optimistisch zijn)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 01 november 2020 18:02

Dit weekend toch nog 2 keer getrapt.
Zaterdag: Had best grote plannen om flink eind met de racefiets op pad te gaan, misschien wel richting de 200 km. Dus tegen thuisfront "Ben misschien pas over een uurtje of 7 terug". In de praktijk kwam daar helaas niet veel van terecht. Al vrij vlot het idee "gaat hem niet worden" en vond het qua weer toch beetje tegenvallen.
Dus uiteindelijk 4:30u op pad geweest en zo'n 130 km afgelegd. https://www.strava.com/activities/4266417335
Onderweg de wegen zeik en zeik nat en hoop zooi die er lag, dus kon na afloop ook flink schoonmaken voor ik de fiets weer op de indoortrainer kon zetten.

Afbeelding

Afbeelding
Maar met deze rit wel mijn jaarlijkse doel van 15.000 km gehaald en dat precies na 10 maanden (kwestie van dankzij of ondanks Covid-19 :mrgreen: )

Zondag: Opgestaan met lichte kater na iets te veel likeurtjes na mijn BBQ op zaterdagavond en had er een hard hoofd in. Toch maar de gravelbike gepakt voor mijn min of meer standaard rondje vanuit Soest.
Toch bleek frisse lucht goed te werken en was het toch genieten van de natuur en de herfstkleuren. Sommige plekken al vrij vlot druk, maar nergens echt last gehad. Scheelt dat tempo niet zo hoog lag vandaag. :mrgreen:
Paar plaatjes onderweg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na iets meer dan 3 uur terug met 77 km op de klokken en weer een fiets om uitgebreid schoon te maken
https://www.strava.com/activities/4270370012
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Bericht door who cares » zo 01 november 2020 20:09

fred mtb-sport schreef:
zo 01 november 2020 18:02

Afbeelding

Heksenkring
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 05 november 2020 20:30

who cares schreef:
zo 01 november 2020 20:09
Heksenkring
Inderdaad, ik had het eigenlijk nooit in het echt gezien. Mooi verschijnsel vd natuur, maar herfst bied naast regen/narigheid/koude ook mooie momenten.

Dit ook zoals gisterenmiddag, toen maar even "gesmokkeld" met werk en lekker om 13:00u op mijn gravelbike gestapt om net voor zonsondergang thuis te komen.
Vanaf Soest de voor mij bekende gravelpaden genomen over de Utrechtse Heuvelrug tot vlak bij Veenendaal/Rhenen en vanaf daar weer terug.
Ideale weersomstandigheden om lekker eindje te toeren.
Na 4:05u stond er 101 km op de klokken en voldaan gevoel https://www.strava.com/activities/4285539916
Paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 08 november 2020 19:54

1 groot feest afgelopen weekend, beide ritten.
Vrijdag: Mijn Scale min of meer onder het stof vandaag gehaald en lekker stuk vanuit Soest t/m Rhenen gereden over de super mooie trails van de Utrechtse Heuvelrug.
Was een overheerlijke "comeback" zoals ik ook op mijn Facebook aangaf met:

Afgelopen jaar regelmatig idee ‘MTB verkopen, rij er amper op en het is niet echt meer mijn ding’. Maar na overheerlijke rit van vandaag laat ik dat idee maar schieten. Zoals vandaag was super, gewoon lekker 6 uur toeren en genieten in de natuur. Dus de Scott is (voorlopig) niet te koop

Qua rijden echt weer ouderwets genoten en na 6 uur en 123km/1.140hm terug met big smile. https://www.strava.com/activities/4296740585

Paar plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag: Op tijd op pad met de gravelbike om retourtje Veluwe te pakken. Omdat ik vroeg weg was, zelf min of meer de zonsopgang mee kunnen maken en oh wat was het lekker rustig op de vroege ochtend. In ieder geval stuk beter dan filerijden op de trails van de UHR.
De route had ik geleend via Strava, dus lekker GPS'en en enkel keer even in de fout. Maar kon de pret niet drukken.
Na iets meer dan 5 uur stond er 127 km op de teller https://www.strava.com/activities/4307089691en meer dan voldaan gevoel, maar ook vermoeid. Tja, je bent 60 en dan...........

Paar plaatjes om aan te geven hoe leuk het gravelen eigenlijk is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » ma 09 november 2020 11:49

Prachtig :D
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » za 14 november 2020 18:43

als docent heb je zo veel vakantie. Ja, maar je zit ook in het weekend toetsen na te kijken...

rond 14 uur had ik daar geen zin meer in en ben ik op de fiets gestapt om 60km weg te trappen. Gewoon op de weg, op de racefiets. Veel blad op de paden, maar overal was wel een goed begaanbaar spoor en het was eigenlijk best lekker weer :)

Inmiddels is het nakijkwerk toch ook maar af. Nu nog eten...

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 22 november 2020 12:13

Afbeelding

Die wandelaars hebben de coronatijd met gewichten gespeeld.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 22 november 2020 16:09

Dit deden ze net voor me. En als ik niet aan de kant ging zouden ze met mij hetzelfde doen
DSC_4561.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Plaats reactie