Marathons, een nieuwe uitdaging?

Lekker in de bossen crossen.
fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Meerdere............
Contacteer:

Re: Marathons, een nieuwe uitdaging?

Bericht door fred mtb-sport » zo 13 juli 2014 19:30

Faxe schreef:Gisteren mijn tweede finisher T-shirt verdient op A strecke van de Salzkammergut Trophy :D
Top en proficiat, gisteren regelmatig gekeken naar tussentijden.
2 shirts, 4 to go !!!!! :)
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

Faxe
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » ma 14 juli 2014 20:55

We gaan weer een paar nachtjes slapen over een mogelijk vervolg. De 11/12 bergen waar je over moet zijn het probleem niet. Het zijn meer de afdalingen die ik niet wil/kan fietsen die mee eventueel weerhouden om nog een keer mee te doen. Twijfel er eigenlijk niet aan dat ik degene ben die het meeste/langste gelopen heeft van alle finishers

Over 2 weken eerst de Montafon marathon waar ik meedoe aan de "mietjes" afstand denk ik :D

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » di 15 juli 2014 06:50

Faxe schreef:Twijfel er eigenlijk niet aan dat ik degene ben die het meeste/langste gelopen heeft van alle finishers
Maar wel een shirt !!!
Faxe schreef:Over 2 weken eerst de Montafon marathon waar ik meedoe aan de "mietjes" afstand denk ik :D
Ben daar ook, ga voor lang. Die idiote afdaling is er uit, scheelt wel weer. Hooguit bij slecht weer dat ik voor de 60 ga, maar ga voor mooi weer :oke:
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

Aksel
Aluminium Racefiets
Fiets: Felt

Bericht door Aksel » do 17 juli 2014 21:51

Faxe schreef:Gisteren mijn tweede finisher T-shirt verdient op A strecke van de Salzkammergut Trophy :D

Afbeelding

Vorig jaar was het prachtig weer en scheen de hele dag de zon. Dit jaar heeft het zeker de halve dag geregend. Kijkend naar mijn eindtijd heeft dit gelukkig weinig invloed gehad. Vorig jaar 15 uur en 2 minuten onderweg geweest en dit jaar 15 uur en 25 minuten.

Er stonden 750 deelnemers ingeschreven. 379 manen en 8 vrouwen hebben uiteindelijk de finish gehaald :oke: Ben zelf geëindigd op de 274ste plek.

Aksel stond toevallig in het startvak vlak achter me dus nog even kennis kunnen maken. Onderweg elkaar nog een paar gezien. Laatste keer was na een km of 60 toen hij pech had met zijn fiets. Waarschijnlijk een vast zittende trapaslager. Uiteindelijk heeft hij de finish volgens mij niet gehaald en is hij gestopt na 178 km. Ben benieuwd naar zijn verhaal.
Mooi gedaan! :oke:

Mijn verhaal: Eerste uren was er niks aan de hand. Kon lekker klimmen en de afdalingen had ik onder controle (ondanks de regen). Echter, rond de 100km kreeg ik last van darmklachten en moest een aantal keer de bosjes opzoeken..... :-? Vanaf die tijd was ik mijn macht eigenlijk wel kwijt en werd het overleven. Bergop kon ik nog net blijven rijden en de afdalingen gebruikte ik om te eten en te herstellen.Voor mijn gevoel zou ik het gaan halen......
Bij 180km was de laatste tijdscontrole en vanaf daar waren er nog 500 van de 7049hm te gaan. Dit zou ik in ieder geval overleven! Ik reed de bocht om zag de dames van de verzorgingspost en zag al dat het niet goed zat. Een soort van medelijden sprak er uit de gezichten, zonder dat ze wat zeiden. De heer die midden op het parcours stond hield mij tegen: 'Schluss' was het enige wat hij zei. Bleek dat ik met 14 uur en 15 minuten bij de post moest zijn. Ik was 2 minuten te laat.....

Al met al een superzware en toch ook wel mooie dag. Ontzettend afgezien in het tweede deel en een wrange smaak overgehouden aan het niet finishen. Ik weet nu wel dat het zonder mtb-ervaring in debergen mogelijk is om deze rit uit te rijden. Dus wie weet dat ik ooit nog eens terugkom.....
Beter pieken en dalen dan een veilige middelmatigheid.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm
CTWT-lid: Ja

Bericht door Ottie » vr 18 juli 2014 07:12

Mooie verhalen mannen. :oke: Jammer dat het soms ook (nééét) tegen zit Aksel
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 18 juli 2014 07:43

Ottie schreef:Mooie verhalen mannen. :oke: Jammer dat het soms ook (nééét) tegen zit Aksel
+1

7049 hoogtemeters... :shock: Respect!
Querer es poder

Orbi
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » do 31 juli 2014 12:59

Mooie verhalen inderdaad, respect mannen.
Vond net in mijn tas (gekregen bij de Engadin Radmarathon) nog een foldertje voor de Nationalpark Bike-marathon 30 augustus.
Start in Scuol. Lange afstand 138km met (slechts) 4010 hm. http://www.bike-marathon.com/?&L=4

Faxe

Bericht door Faxe » do 31 juli 2014 17:13

Nationalpark marathon schijnt erg mooi te zijn. Zelf nog nooit aan mee gedaan.

Leuk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ka0v5vjuWqY

Stuk tussen 04:40 en 5 minuten zou ik zelf denk ik even afstappen :lol:

Faxe

Bericht door Faxe » wo 06 augustus 2014 21:28

Heb inmiddels de laatste 2 alpen marathons er ook weer op zitten. Op 26 juli in Schruns meegedaan aan de middelste afstand van de Montafon Marathon. Achteraf blij dat ik gekozen had voor deze afstand want het was alles behalve mooi weer :knor: De langste afstand is zelf vroegtijd afgebroken voor de wat minder snelle deelnemers omdat het weer te slecht was. Ben als elfde geëindigd in mijn leeftijdscategorie. Afgelopen zaterdag stond de Ironbike weer op het programma. Heb dit jaar voor de zesde keer meegedaan en vind het nog steeds een mooie marathon om aan mee te doen. Weer zat gelukkig ook mee. Op het hoogste punt (2.875) meter was het een graadje of 12 en dat is prima.

Filmpje van de Ironbike: http://youtu.be/-0w4AqEmujk?list=UUpO-k ... lBHaez25yQ

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 18 augustus 2014 19:12

Weer ietsjes verder in het seizoen en met wisselend succes.
Montafon: Vooruitziende blik om het bij de 65 km /2.400 hm te laten want even later afgelast vanwege (te) slechte omstandigheden. Onderin zeek het ook aardig van de regen en weinig lol aan.
Ischgl: Dinsdag voorafgaand aan deze marathon belsoten om eerder naar huis te gaan, want was het klere weer aardig zat. Onze Suzuki stond domweg werkeloos achterin de Vivaro en daarvoor waren we hier. Marathon was hooguit toetje van de vakantie. Natuurlijk zaterdag even kijken op de webcam en inderdaad (gelukkig voor de deelnemers).................
Sauerlandmarathon: Voor mij een klassieker en voor de 9e keer daar aan de start voor 109 km / 2.800 hm. Qua weersomstandigheden leek het half oktober met regenbuien, zon en soms maar 12 graden. Maar gelukkig had dit parcours daar weinig onder te lijden want voornamelijk schotter en weinig echte baggerstukken.
Bleek ook wel want tov 2 jaar eerder (toen droog en warm) minder dan 5 minuten langzamer. Nu na 5:24u klaar en was goed voor P37 overall (middenmoot), maar P3 bij de masters 3.
Afbeelding Afbeelding
Foto links: 20 meter voor de finish en rechts na uitgebreid douchen op het podium.
Verslagje http://t.co/ISp8qhWCGR

Komend weekend even niets (ga echt niet naar Houffalize tbv de marathoncup) en dan hopelijk 3 weekenden (Nordenau, Titmaringhausen en Plettenberg) achter elkaar naar onze Oosterburen.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 18 augustus 2014 21:21

:oke:
Dat douchen was wel nodig. 8)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 31 augustus 2014 09:01

Effe vanaf de bank met de IPad want ........ (Lees verder)
Gisteren vol goede moed naar Nordenau voor marathon van 90 km / 2.300 hm, dus niet extreem lang of zwaar. Gewoon lekker 'tussendoortje' en zin in want deze kende ik nog niet.
Rijden ging op zich aardig, maar na zo'n 17 km was het over en sluiten. In (op zich niet moeilijke) afdaling reed ik boven op het verhoogde stuk en dreef langzaam naar rechts. Maakte in split second om de beslissing om het laatste stukje (40 meter) dan maar in de geul te doen ipv risico weg te glijden met voorwiel.
Pakte verkeerd uit op het einde en over de kop en wist gelijk dat het compleet mis was.
Geholpen door aantal medebikers (echt top) en tijdje blijven zitten daar en hoop mensen bezorgd en vragen of ze konden helpen (ook top).
Op eigen kracht naar beneden gelopen en met ambulance naar Winterberg. Daar foto en kon daar geopereerd worden of dit in NL laten doen. Gekozen voor het laatste.
In Amersfoort nieuwe foto's en toen 'gaan we niets aan doen', komt vanzelf goed. Bijna terug gereden naar Winterberg.....
Maandag kijken of ik wat herrie kan schoppen bij artsen want weinig vertrouwen in spontane genezing.
Verder forse domper op best aardig comeback jaar.......
Afbeelding

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 31 augustus 2014 12:35

Stekte met het herstel .

2014 is schijnbaar een goed jaar voor sleutelbeenbreuken .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 05 september 2014 08:36

who cares schreef:Stekte met het herstel .

2014 is schijnbaar een goed jaar voor sleutelbeenbreuken .
klopt, want voor ik mijn botje brak was het 2 maal binnen 1 week raak binnen mijn FB kringen.
In beide gevallen ook operatie. Gisteren zelf onder het mes geweest in een 'tietenfabriek' (niet in ziekenhuis van zaterdag) en daar is mijn sleutelbeen met plaatje hersteld.
Vanaf nu kan het herstel beginnen.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 06 september 2014 08:23

Misschien al een bekende website : https://www.datasport.com/de/
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » di 09 september 2014 14:21

Ik ben de laatste tijd tamelijk stil geweest in mijn 'eigen' topic, want van mijn plannen is niet veel terecht gekomen. Na een vervelende val eind juni was ik er redelijk klaar mee (fietsen) en dat ben ik nu eigenlijk nog steeds. Het zal de komende maanden wel weer terugkomen en dan gaan we er weer met volle zin tegenaan :oke: :)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 10 september 2014 07:22

Ace schreef:Ik ben de laatste tijd tamelijk stil geweest in mijn 'eigen' topic, want van mijn plannen is niet veel terecht gekomen. Na een vervelende val eind juni was ik er redelijk klaar mee (fietsen) en dat ben ik nu eigenlijk nog steeds. Het zal de komende maanden wel weer terugkomen en dan gaan we er weer met volle zin tegenaan :oke: :)
Plannen is 1, uitvoering is 2 weet ik (helaas) uit ervaring.
Je geeft aan redelijk klaar te zijn met fietsen, dan moet je dat gewoon even laten varen en pas op de fiets stappen wanneer je dat wilt. De "honger" komt dan weer terug. Rond mei dit jaar ook een dip gehad en tijdje "funbiken" en daarna weer "honger" naar marathons. Scheelt dat je nog jong (tov mij) bent, dus gewoon vizier op 2015 zonder te "moeten".
Zelf hoef ik geen plannen meer te maken na mijn besluit om te stoppen met marathons (details http://t.co/g9DSGVoIRZ) en kan op mijn gemak van de winter eens kijken wat een leuke (wellicht lange) uitdaging is (denk geen cyclo) zonder het te "moeten".
Blijf het topic wel volgen :D

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 10 september 2014 08:00

ik ga aankomend weekend nog de Grand Raid Godefroy rijden. Niet de langste afstand, maar "slechts" de 130km. Dat vond ik wel weer ver zat. Echt hard gaat het nog niet door gebrek aan techniek en een wat geringe trainingsarbeid, maar veel lol heb ik wel :)

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » wo 10 september 2014 10:07

fred mtb-sport schreef:
Ace schreef:Ik ben de laatste tijd tamelijk stil geweest in mijn 'eigen' topic, want van mijn plannen is niet veel terecht gekomen. Na een vervelende val eind juni was ik er redelijk klaar mee (fietsen) en dat ben ik nu eigenlijk nog steeds. Het zal de komende maanden wel weer terugkomen en dan gaan we er weer met volle zin tegenaan :oke: :)
Plannen is 1, uitvoering is 2 weet ik (helaas) uit ervaring.
Je geeft aan redelijk klaar te zijn met fietsen, dan moet je dat gewoon even laten varen en pas op de fiets stappen wanneer je dat wilt. De "honger" komt dan weer terug. Rond mei dit jaar ook een dip gehad en tijdje "funbiken" en daarna weer "honger" naar marathons. Scheelt dat je nog jong (tov mij) bent, dus gewoon vizier op 2015 zonder te "moeten".
Zelf hoef ik geen plannen meer te maken na mijn besluit om te stoppen met marathons (details http://t.co/g9DSGVoIRZ) en kan op mijn gemak van de winter eens kijken wat een leuke (wellicht lange) uitdaging is (denk geen cyclo) zonder het te "moeten".
Blijf het topic wel volgen :D
Het is precies zoals je zegt, daarom fiets ik ook nauwelijks de laatste tijd. Ik merk dat het wel weer begint te kriebelen, dus komt vast goed.
Had even over alles heen gelezen in dit topic en zie nu dat je stopt en de reden die daarachter zit. Pfff, zit niet mee! Beterschap! Heb zelf twee jaar terug binnen 3 maanden ook eens beide sleutelbenen gebroken, toen was de lol er ook af.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 10 september 2014 10:51

Ace schreef:Het is precies zoals je zegt, daarom fiets ik ook nauwelijks de laatste tijd. Ik merk dat het wel weer begint te kriebelen, dus komt vast goed.
Had even over alles heen gelezen in dit topic en zie nu dat je stopt en de reden die daarachter zit. Pfff, zit niet mee! Beterschap! Heb zelf twee jaar terug binnen 3 maanden ook eens beide sleutelbenen gebroken, toen was de lol er ook af.
Voor mij was dit het 4e sleutelbeen (voorlaatste was in februari 2002) waarvan 3 maal operatie. Voor mij nu na deze val echt klaar (moet in oktober ook nog onder mes met mijn been) en tijd om andere zaken volgend jaar op te pakken (meer met de motor etc.). Blijf wel lekker fietsen, maar wil "het" niet meer opzoeken.
Ik probeer het leuke (afzien) te herinneren en narigheid te vergeten.
De kriebel komt bij jou ook terug, dus vd winter leuke/langere toertochten pakken en komt het goed. :oke:

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » do 18 december 2014 20:43

Gelukt om gisterenavond in te schrijven voor de thuis-marathon Hel van Groesbeek. 105 km op 12-04-2015. Inschrijving zat na 2 uur al vol. Nog andere CTWT-ers die meedoen?

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » do 18 december 2014 20:47

Marcel3204 schreef:Gelukt om gisterenavond in te schrijven voor de thuis-marathon Hel van Groesbeek. 105 km op 12-04-2015. Inschrijving zat na 2 uur al vol. Nog andere CTWT-ers die meedoen?
Iemand heeft mij ingeschreven en betaald, maar we hebben nog geen bevestiging ontvangen.
Afbeelding

Faxe

Bericht door Faxe » do 18 december 2014 21:25

Ik doe ook mee. Inschrijven was inderdaad lastig. Heb wel via ideal kunnen betalen maar heb geen bevestigings e-mail gehad.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 21 december 2014 18:59

Marcel3204 schreef:Gelukt om gisterenavond in te schrijven voor de thuis-marathon Hel van Groesbeek. 105 km op 12-04-2015. Inschrijving zat na 2 uur al vol. Nog andere CTWT-ers die meedoen?
Dan ben je 1 van de 800 gelukkigen. Je deelnamebewijs wordt nog geld waard, als ik de enorme hoeveel reacties peil van rijders die op 12 april "vrij" hebben.
Marathonsport is in ieder geval "hot" aan het worden in NL. Dus top dat er meer van dit soort wedstrijden komen en je niet ieder weekend naar het Sauerland hoeft.
Groesbeek kom ik wel effe buurten :D

Faxe

Bericht door Faxe » di 12 juli 2016 17:35

Afgelopen zaterdag na een dagvullend programma opnieuw de finish gehaald van de Salzkammergut Trophy A strecke. Start was zoals altijd weer om 05:00 uur en ging dit jaar om 20:47 uur al over de finish :lol:

Was weer een mooie dag. Wat langer over gedaan dan gehoopt maar kon vanaf de top van de Rossalm (160 km) me niet echt meer motiveren om mezelf echt pijn te doen. Had al wat tijd verloren door problemen met de achterrem dus een verbetering van mijn beste tijd zat er al niet meer in.

Als je jezelf op een dag een paar keer wil tegen komen en niet bang bent om vroeg op te staan is dit een echte aanrader :oke:

Mooie reportage met prachtige foto's van de wedstrijd: http://bikeboard.at/Board/Bildbericht-S ... 6-th224513

Plaats reactie