Wielrennen: toerisme of terrorisme?

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Re: Wielrennen: toerisme of terrorisme?

Bericht door flattyre » do 20 augustus 2020 12:52

Het fietspad is inderdaad the national playground. Werkelijk alles mag er, iedereen staat, zit of ligt daar op de toch openbare weg.
Grappigst is nog, dat als de politie iemand aanhoudt, ze even 'in alle rust' op het fietspad gaan staan, om daar hun ding te doen.
Want ja, de grote weg die moet voor iedereen vrij blijven....want ze rijden er zo hard....
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Jan Willem » do 20 augustus 2020 15:02

Type verkeersdeelnemer maakt idd niet uit. Wielrenners, scooterrijders, voetgangers, politie, etc Iedereen heeft de neiging om midden op de weg te gaan staan.
Vergelijkbaar met bovenaan een roltrap rustig om je heen gaan staan kijken waar je naar toe moet. Of pal voor de deur van de lift of trein gaan staan om er zo snel mogelijk in te komen.
Het is gewoon druk in ons kikkerlandje en we zijn ons allemaal steeds minder bewust van onze omgeving/medemens.

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » do 20 augustus 2020 17:25

Thierry le Brun schreef:
do 20 augustus 2020 08:10
Pino schreef:
do 20 augustus 2020 07:42
Het mooiste is als ze achterom kijken. Je duidelijk zien. En dan toch linksaf slaan zonder een teken te geven.

Een flink technische MTB-afdaling is dan toch leuker.
Vooral die groepjes die, van alle kanten komend, met elkaar afgesproken hebben bij zo'n knooppunt. En dan lekker met z'n allen midden op de weg/ fietspad gaan discussiëren waar ze heen moeten.
Zit overigens in dezelfde categorie als de toerfietsclub die boven op elke bult massaal in de remmen gaan om te wachten om de langzameren onder hun. (en helaas doen we dat bij CTWT ook regelmatig tijdens bijv tr.weekend.. 😕)
Volgende keer rijden we hard door en wachten we niet op je Thier :twisted:
Biologisch

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » do 20 augustus 2020 17:34

Geer schreef:
do 20 augustus 2020 17:25
Thierry le Brun schreef:
Pino schreef:
do 20 augustus 2020 07:42
Het mooiste is als ze achterom kijken. Je duidelijk zien. En dan toch linksaf slaan zonder een teken te geven.

Een flink technische MTB-afdaling is dan toch leuker.
Vooral die groepjes die, van alle kanten komend, met elkaar afgesproken hebben bij zo'n knooppunt. En dan lekker met z'n allen midden op de weg/ fietspad gaan discussiëren waar ze heen moeten.
Zit overigens in dezelfde categorie als de toerfietsclub die boven op elke bult massaal in de remmen gaan om te wachten om de langzameren onder hun. (en helaas doen we dat bij CTWT ook regelmatig tijdens bijv tr.weekend.. 😕)
:lol:

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 20 augustus 2020 18:27

Rob T schreef:
do 20 augustus 2020 17:34
Geer schreef:
do 20 augustus 2020 17:25
Thierry le Brun schreef:

:lol:
😁
Geen probleem, weet ondertussen al aardig de weg in die regio. Ik kom wel thuis 😉
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

flattyre
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door flattyre » zo 23 augustus 2020 03:00

Who Cares schreef:
Ik had iig gezegd "Jullie geven niet aan links af te slaan"
a. Ik was al te ver weg
b. Dit soort mensen is zo overtuigd van 'de overlast van wielrenners', dat ze blind zijn voor hun eigen fouten
c. Niet zinvol om boos te worden.

In weerwil van c ben ik vorig jaar nog wel eens uit mijn slof geschoten. U herkent het ongetwijfeld: ik sta bij een rotonde te wachten, alwaar ik alle autoverkeer van links (waar de rotonde zich bevindt) maar die dus afslaan, voorrang moet verlenen. Losliggend fietspad, auto's ruim baan in NL.
En het meeste autoverkeer ging daar die afslag af.
Enfin, dan lijkt er eentje rechtdoor te gaan, ik wil oversteken, moet op het laatste moment snel weer terug want meneer gaat er alsnog af (zonder richting aan te geven. Meteen daarna kan ik alsnog oer, dus ik maak weer aanstalten, en sta nu al op de rijbaan als de volgende auto óók alsnog er daar af wil, dus wederom zonder de richtingaanwijzer uit.
Nu ben ik even door mijn frustogrens heen, en ik wijs ze op de richtingaanwijzer. En loop vervolgens de weg over.
Krijg ik me daar toch een scheldpartij over me heen....
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » ma 24 augustus 2020 17:03

:knor:
Een wielrenner maakte het volgens de politie ‘wel heel bont’ door asociaal rijgedrag te vertonen. Deze fietste volgens de politie met een snelheid van 45 kilometer per uur.
Zie: https://www.gelderlander.nl/rheden/honderden-bekeuringen-uitgeschreven-bij-grootschalige-verkeerscontrole-bij-de-posbank~a4f45352/

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » ma 24 augustus 2020 17:27

Bij de bedriegertjes in Roozendaal is een snelheidslimiet van 30 km/uur. heel verleidelijk daar hard te rijden om ook weer omhoog te komen. Daardoor is iemand een paar jaar terug doodgereden.. Kan me helemaal voorstellen dat je daar gaat handhaven.
Afbeelding

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » ma 24 augustus 2020 17:37

DeRosa schreef:
ma 24 augustus 2020 17:03
:knor:
Een wielrenner maakte het volgens de politie ‘wel heel bont’ door asociaal rijgedrag te vertonen. Deze fietste volgens de politie met een snelheid van 45 kilometer per uur.
Zie: https://www.gelderlander.nl/rheden/honderden-bekeuringen-uitgeschreven-bij-grootschalige-verkeerscontrole-bij-de-posbank~a4f45352/
ik vermoed dat daar meer aan de hand is geweest en dat de krant en de instagram-schrijver het iets te beknopt weergeeft. Artikel 5 trek je niet uit de kast voor een wielrenner die 45 km/h rijdt.

flattyre
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door flattyre » vr 18 december 2020 17:52

Met excuus voor misschien wel een héél oude koe uit de sloot, maar ik kwam deze onlangs toevallig tegen.
Groot verschil met bovenstaande discussies is, dat we nu echt beelden erbij hebben en kunnen zien wat er daadwerkelijk allemaal gebeurd.
Graag jullie reactie
https://www.youtube.com/watch?v=CFji0hcvXSc

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » vr 18 december 2020 19:03

flattyre schreef:
vr 18 december 2020 17:52
Met excuus voor misschien wel een héél oude koe uit de sloot, maar ik kwam deze onlangs toevallig tegen.
Groot verschil met bovenstaande discussies is, dat we nu echt beelden erbij hebben en kunnen zien wat er daadwerkelijk allemaal gebeurd.
Graag jullie reactie
https://www.youtube.com/watch?v=CFji0hcvXSc
ik kwam hem van de week ook tegen. En volgens mij is het simpel: waarom gaat meneer agent inhalen en zich tussen de fietsers plaatsen als hij al lang kan zien dat die tegenligger er aan komt? En "gat was groot genoeg"? Als dat zo is kán de fietser niet eens op de auto slaan.

Maar niets daarvan rechtvaardigt om ook echt te gaan slaan.

skippy
Aluminium Racefiets
Fiets: Canyon Inflite AL

Bericht door skippy » vr 18 december 2020 19:24

Vroeger deed ik ook wel eens zoiets. Nu laat ik het maar. Je weet nooit, hoe die ander reageert. Bij een politieauto kan het best maar iets (onschuldigs) roepen.
Pluk de dag. :) :)

flattyre
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door flattyre » ma 21 december 2020 22:54

Proeme schreef:
vr 18 december 2020 19:03
ik kwam hem van de week ook tegen. En volgens mij is het simpel: waarom gaat meneer agent inhalen en zich tussen de fietsers plaatsen als hij al lang kan zien dat die tegenligger er aan komt? En "gat was groot genoeg"? Als dat zo is kán de fietser niet eens op de auto slaan.

Maar niets daarvan rechtvaardigt om ook echt te gaan slaan.
Nou, dát was nou precies mijn gedachte ook. Nu is het van een agent, maar we komen dit zo vaak tegen. Op de snelweg bijv wordt dit algemeen gehekeld: dat een inhaler hem er nog snel even tussen perst. (nee, dan niet bij een fietser)
Maar nu is het dan auto-fietser.
Ik heb het filmpje diverse malen , ook langzaam, teruggedraaid.

Om te beginnen weet de agent al dat ie fout zit. Zijn reactie 'dat dacht ik wel' spreekt ook boekdelen. Waarom dacht ie het wel?
Dacht ie echt dat als ie een fietser inhaalt, en die er 100 m later weer bij komt, dat die hem dan nog op het dak gaat slaan?
Ook geeft ie meteen aan 'je had nog wel dertig meter. Dat is onjuist: hij haalt hem in, en 1 boomafstand later zit ie al in de berm.

Verder rijdt oom agent véél te hard: de teller geeft 90 aan in begin op een wegje zonder middenstreep, dus waar hij 60 mag. Ja, ook hij.
Handhaaft hij die snelheid, dan kan ie nooit die fietser inhalen in die korte tijd.
Oom agent is ook totaal niet in staat voor zich uit te kijken. Die auto reed er al, hij had gewoon achter de fietser aan er in een keer langs gekund.

De fietser schrok helemaal niet, bij passeren zie je hem al opzij kijken.
Wél is het zo, dat beiden onmiddellijk daarna fors in de remmen moeten.

Al met al zit de agent veel meer fout dan de fietser, maar die krijgt de wind van voren, zeker omtrent het op hebben van de muziek.
ik walg in zo'n geval vooral van het belerende toontje.

Als we naar de reacties op youtube kijken geeft juist iedereen op de fietser af.

uiteraard hebben de agent en Skippy gelijk, beter kun je je zo maar niet afreageren.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 22 december 2020 09:53

flattyre schreef:
ma 21 december 2020 22:54

Als we naar de reacties op youtube kijken geeft juist iedereen op de fietser af.
als je alle reacties op berichten waar een fietser op een racefiets bij betrokken is leest, zou je bijna de weg niet meer opdurven. Kennenlijk wil iedereen je dood hebben. Ben al lang geleden gestopt met reacties lezen op social media.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 22 december 2020 13:33

Wielrenners /fietsers met oordoppen of tegenwoordig complete oorwarmers op heb ik als medefietser ook een gruwelijke hekel aan (andere discussie wellicht maar toch, toen ik het beeld van die aangehouden fietser zag..)
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

skippy
Aluminium Racefiets
Fiets: Canyon Inflite AL

Bericht door skippy » di 22 december 2020 14:36

Oordoppen ben ik ook niet voor. Al was het het voor de Strava meldingen bij een segment.
Trouwens, ik heb de hele tocht dezelfde melodie in mijn hoofd waarmee ik thuis met mijn andere hobby mee bezig ben.
Kan ik ook nog genieten van de natuur en het gefluit van de vogels in het voorjaar.
Pluk de dag. :) :)

Plaats reactie