Profwielrennen 2020: nieuws en uitslagen

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Profwielrennen 2020: nieuws en uitslagen

Bericht door el_loco » di 27 oktober 2020 07:40

Een beetje chauvinisme mag best natuurlijk, daar is niks mis mee. (en we roepen ook niet allemaal dat Kelderman naar een andere ploeg moet, oh wacht :roll: :lol: ;-) ) Ik denk gewoon dat Sunweb een kans heeft laten liggen om de Giro te winnen. En uiteraard is dat vanaf de bank allemaal makkelijk en heel erg achteraf. Maar het zou ze sieren als ze gewoon toegeven dat ze gegokt en verloren hebben ipv dat gelul van plek 2 en 3 zijn ook erg mooi en we zijn zo tevreden.
Het is gewoon erg jammer en ik denk dat ze hadden kunnen winnen met een andere tactiek. Waarbij ik blij ben dat ik niet verantwoordelijk ben voor deze inschatting, want het was allemaal niet zo vanzelfsprekend als het nu achteraf lijkt...
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » wo 28 oktober 2020 11:14

WWWebber schreef:
ma 26 oktober 2020 22:00
Daarbij probeer ik me voor te stellen hoe onze zuiderburen gereageerd zouden hebben mocht dit een Belg betroffen hebben..... :roll:
Of als Hindley had moeten wachten en Hindley was een Belg geweest... :roll: Zo kun je bezig blijven

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » wo 28 oktober 2020 12:33

Achteraf praten is altijd makkelijk. In de Vuelta van 2011 ging Sky de Vuelta winnen met Wiggins, alleen bleek Froome beter te zijn bergop. Uiteindelijk werd Froome 2e en Wiggins 3e, en werd achteraf gezegd dat Sky niet zo lang de kaart Wiggins moest spelen, maar die van Froome had moeten trekken, dan hadden ze zeker de Vuelta gewonnen.
Nu won Froome achteraf nog die Vuelta achter de groene tafel.

Ik denk dat als Sunweb vol voor Kelderman was gegaan, er nog best kans geweest was dat het eindresultaat slechter was dan wat ze nu hadden. Namelijk dat Hindley zich leegrijdt op het vlakke en in het klassement nog net voorbij wordt gegaan door Almeida, terwijl Kelderman wel wat minder tijd verliest , maar als 2e eindigt.

Maar we zullen het nooit weten.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 28 oktober 2020 14:28

Of je nu 2de en 3de wordt of 2de en 4de, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Alleen denk ik niet dat Dennis zich leeg had gereden op het vlakke als Hindley zich had laten terugzakken. Dan hadden Hart en Dennis elkaar op kop afgewisseld. In dat geval was Dennis nog van nut geweest op de slotklim. Volgens mij gewoon lood om oud ijzer. Of Kelderman verloor veel op het vlakke zoals nu het geval was of hij had vergelijkbaar verloren op de slotklim.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » di 03 november 2020 21:47

Groenewegen geschorst tot mei 2021. Deze armchair quarterback ;-) heeft er toch wel wat problemen mee. Niet me het straffen an sich, maar wel met het inconsequente uitdelen van de straffen. Op deze manier blijven renners de gok nemen en kom je er dus niet vanaf.....

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » wo 04 november 2020 08:34

WWWebber schreef:
di 03 november 2020 21:47
Groenewegen geschorst tot mei 2021. Deze armchair quarterback ;-) heeft er toch wel wat problemen mee. Niet me het straffen an sich, maar wel met het inconsequente uitdelen van de straffen. Op deze manier blijven renners de gok nemen en kom je er dus niet vanaf.....
Ik begrijp het ook niet helemaal. Voor een paar flinke beuken zonder gevolgen in de sprint wordt je gedeclasseerd, maar een vergelijkbaar vergrijp met desastreuze gevolgen levert effectief anderhalf seizoen schorsing op. Beetje krom, daar moet toch een middenweg te vinden zijn. Het zou mij niet verbazen als de ploeg het nog gaat aanvechten. Groenewegen zelf zal het misschien wel prima vinden, die is al blij dat ie überhaupt weer op de fiets zit is mijn indruk.
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 04 november 2020 08:46

el_loco schreef:
wo 04 november 2020 08:34
WWWebber schreef:
di 03 november 2020 21:47
Ik begrijp het ook niet helemaal. Voor een paar flinke beuken zonder gevolgen in de sprint wordt je gedeclasseerd, maar een vergelijkbaar vergrijp met desastreuze gevolgen levert effectief anderhalf seizoen schorsing op. Beetje krom, daar moet toch een middenweg te vinden zijn. Het zou mij niet verbazen als de ploeg het nog gaat aanvechten. Groenewegen zelf zal het misschien wel prima vinden, die is al blij dat ie überhaupt weer op de fiets zit is mijn indruk.
Mee eens.
Hij was al gedisqualificeerd toch? In diezelfde lijn kan je nu ook alsnog straffen verwachten voor Sagan, Ackermann, Bennet. Die zijn ook al voor de wedstrijd zelf gestraft, maar nog geen schorsing.

de UCI treedt nu eindelijk strenger en iets consequenter op, maar met deze straf slaan ze volledig de plank mis.

Proeme

Bericht door Proeme » wo 04 november 2020 08:47

vrij helder dat de gevolgen van de valpartij, waar Groenewegen niets aan kan doen (hij heeft die verkeerde hekken niet neergezet bijvoorbeeld) zijn meegenomen in de strafmaat. Ik kan me niet voorstellen dat nu iedereen die in de sprint een valpartij veroorzaakt 9 maanden schorsing krijgt...

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » wo 04 november 2020 08:54

Proeme schreef:
wo 04 november 2020 08:47
vrij helder dat de gevolgen van de valpartij, waar Groenewegen niets aan kan doen (hij heeft die verkeerde hekken niet neergezet bijvoorbeeld) zijn meegenomen in de strafmaat. Ik kan me niet voorstellen dat nu iedereen die in de sprint een valpartij veroorzaakt 9 maanden schorsing krijgt...
Hoezo niets aan kan doen, hij ramt hem gewoon de hekken in (of die nu wel of niet goed zijn), ik vind de straf ook overtrokken, maar kom niet met de opmerking dat hij er niets aan kan doen :roll:

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » wo 04 november 2020 09:14

Hij is de veroorzaker van de crash, ik denk dat niemand dat ontkent.

Maar de hekken zijn toch wel een dingetje. Hier een vergelijkbare crash, maar met een toch iets andere afloop.....

https://www.youtube.com/watch?v=ci6P69_T4p8

Proeme

Bericht door Proeme » wo 04 november 2020 11:05

Bontempi schreef:
wo 04 november 2020 08:54
Proeme schreef:
wo 04 november 2020 08:47
Hoezo niets aan kan doen, hij ramt hem gewoon de hekken in (of die nu wel of niet goed zijn), ik vind de straf ook overtrokken, maar kom niet met de opmerking dat hij er niets aan kan doen :roll:
ik bedoel niet dat hij niets kan doen aan de valpartij. Daar kan hij wel degelijk wat aan doen. Dat lijkt me helder.

Ik doelde op de gevolgen. Met fatsoenlijke hekken was de schade bij Jacobsen waarschijnlijk veel minder erg geweest. Je kunt Groenewegen de valpartij wel aanrekenen, maar niet die verkeerde losschietende hekken.

Dat Jacobsen er zó slecht vanaf kwam dat er zelfs voor zijn leven werd gevreesd ligt aan vele factoren. Groenewegen is daar één van. Hem de andere factoren óók aanrekenen, dat is niet eerlijk en dat gebeurt nu wel voor mijn gevoel.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » wo 04 november 2020 11:59

Wat ik vooral bijzonder vind, is dat Jungels niet gestraft wordt voor het uit de Tour kegelen van Higuita. Dat was toen het gebeurde wmb al uit de koers zetten waard, en met deze straf is het des te vreemder dat daar niet tegen opgetreden is.

Of al het gezigzag van Alaphilippe.

Wees dan consequent en straf dat soort acties ook.

Plaats reactie