Het Grote Dopingdebat III

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Proeme
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: Het Grote Dopingdebat III

Bericht door Proeme » ma 20 juni 2016 17:00

Alexander schreef:Dan blijf ik mijn standpunt herhalen mbt herstel bij gebruik van EPO. Dat aspect is vermoedelijk niet aan de orde geweest tijdens deze test, maar is wel zeker van belang bij profs die op het randje trainen of in competitie (=grote ronde) zitten.
Dat. Plus nog het ontbreken van een referentiekader. Waren de mensen zonder epo nu sneller dan de mensen met epo? Misschien was dat verschil wel veel groter geweest als niemand epo had gehad.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » ma 20 juni 2016 17:20

Proeme schreef:
Alexander schreef:Dan blijf ik mijn standpunt herhalen mbt herstel bij gebruik van EPO. Dat aspect is vermoedelijk niet aan de orde geweest tijdens deze test, maar is wel zeker van belang bij profs die op het randje trainen of in competitie (=grote ronde) zitten.
Dat. Plus nog het ontbreken van een referentiekader. Waren de mensen zonder epo nu sneller dan de mensen met epo? Misschien was dat verschil wel veel groter geweest als niemand epo had gehad.
Ze hadden inderdaad progressie moeten meten, niet het eindresultaat.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » di 21 juni 2016 15:24

Lotto-Jumbo renner Roglic verdacht van motortje in zijn fiets tijdens Strade Bianche

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... je___.html
Be someone who makes you happy.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 21 juni 2016 15:31

Harm Jan schreef:Lotto-Jumbo renner Roglic verdacht van motortje in zijn fiets tijdens Strade Bianche

Blijkt dadelijk dat zijn achterwiel te veel warmte door wrijving op die plaats ontwikkelde :oeps: .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 21 juni 2016 21:38

who cares schreef:
Harm Jan schreef:Lotto-Jumbo renner Roglic verdacht van motortje in zijn fiets tijdens Strade Bianche

Blijkt dadelijk dat zijn achterwiel te veel warmte door wrijving op die plaats ontwikkelde :oeps: .
Slecht afgestelde Shimano remmen ;-)

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » zo 26 juni 2016 22:09

Ook Bram Tankink bekent schuld:
op twitter: Yorkshire, Giro, rv Zwitserland. In 8 zware weken 1,5 week thuis. Ik kijk uit naar de komende weken. Rust en familie tijd. Accu weer opladen
Het onderzoek op de Ventoux is echt belachelijk. Om te beginnen: waarom maak je zoveel kosten door helemaal naar Zuid-Frankrijk te gaan? In de Ardennen meet je echt hetzelfde. Dan kun je wat meer mensen mee laten doen, of zoals gezegd een longotidunaal onderzoek doen.

Epo is een geneesmiddel, dus duur, timing, dosering etc speelt een ontzetten grote rol. Ongetwijfeld weten Fuentes en Ferrari hier meer van dan zo'n dokter uit leiden.
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

Tijanus
Kinderfiets
Fiets: Optima

Bericht door Tijanus » do 30 juni 2016 23:51

Nou ja, zuurstofvectordoping is (vooral) nuttig bij zuurstoftekort, dus hoe hoger hoe beter als je het mij vraagt.
Mij leek eerder dat de Ventoux te laag is om grote verschillen te meten. Waarom niet naar de Stelvio?

De prestatie van Valverde in de Giro (hij reed OK, behalve in etappes die vaak of ver over de 2000 meter gingen) leek me nu juist de beste indicatie dat EPO niet alomtegenwoordig (meer) is in het peloton. (Dat er weer meer renners op hoogtestage gaan is natuurlijk ook een indicatie).

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 25 september 2016 13:38

Het is al een tijdje aan de gang en daarmee oud nieuws, maar toch maar even hier gemeld:
Wiggins heeft injecties 'niet gebruikt om oneerlijk voordeel te krijgen'

Bradley Wiggins heeft voor het eerst in de pers gereageerd nadat vorige week een deel van zijn medische gegevens openbaar werden gemaakt. Volgens de Brit heeft hij enkel injecties gekregen om van zijn astma af te komen en niet om “een oneerlijk voordeel te krijgen”.
De Tourwinnaar van 2012 kwam in opspraak nadat een hackerscollectief onthulde dat hij tussen 2011 en 2013 injecties kreeg met een hoge dosis corticosteroïdes. De internationale wielerfederatie UCI en de Britse wielerbond hadden daarvoor toestemming gegeven.

Op de BBC reageerde Wiggins zondag door te stellen dat hij een medisch advies heeft opgevolgd. "Het team vroeg voor de start van de Tour van 2012 aan mij of ik alles oké met mij was. Toen zei ik dat het er niet op leek, maar dat ik last van mijn astma had. En of ze ervoor konden zorgen dat dat de komende drie weken geen issue gingen worden."

Wiggins kreeg drie keer toestemming om triamcinolone, een middel dat op de dopinglijst staat, te gebruiken, elke keer vlak voor de start van een grote ronde. Verschillende mensen uit de wielerwereld zetten vraagtekens bij de attesten, onder wie zijn voormalig teamarts Prentice Steffen bij Garmin Slipstream.

Steffen zei onder meer dat Wiggins nooit toestemming had mogen krijgen voor het gebruik van triamcinolone. "Met de kennis van nu ziet dat er niet goed uit, zowel wat betreft zijn gezondheid als vanuit sportief perspectief."

Dumoulin
Ook Tom Dumoulin sprak openlijk zijn twijfels uit. "Het is erg raar dat Wiggins telkens in dezelfde periode die medicatie nam", aldus Dumoulin zaterdag in De Limburger.

"En inspuiten? Dan heb je dus heel erge astma, zoiets doen ze bij normale astmapatiënten al niet. Laat staan bij sporters die alleen maar inspanningsastma hebben. Blijkbaar werkte die spuit van Wiggins ook nog eens wekenlang. Dan moet je wat mij betreft weken uit competitie. Dat zaakje stinkt."
http://www.nu.nl/wielrennen/4326771/wig ... ijgen.html
http://www.nu.nl/wielrennen/4326476/dum ... j-uci.html

Ik denk dat Tom een goed punt heeft: telkens die grote hoeveelheden en telkens voor een grote ronde, dat is niet zuiver op de graat.

Team Sky ligt in deze kwestie ook onder vuur, omdat het altijd beweerd heeft dat het renners liever uit koers haalt dan gebruik te maken van TUE (Therapeutic Use Exemption) medicijngebruik (lees: gebruik van verboden middelen m.b.v. een doktersattest). Geen zuivere koffie.
Querer es poder

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » zo 25 september 2016 15:19

Dumoulin trekt het ook in twijfel met als een ex ploegarts van Sky.
Toch wel mooi dat zelfs een renner het publieke in twijfel durft te trekken. Het stinkt in ieder geval.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 26 september 2016 08:56

Froome had already spoken publicly about being granted TUEs twice, in 2013 and 2014. He said: “I’ve openly discussed my TUEs with the media and have no issues with the leak, which confirms my statements. In nine years as a professional, I’ve twice required a TUE for exacerbated asthma. The last time was in 2014.”
Froome heeft/had ook last van astma... Het kan natuuurlijk, toevallig is het wel.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 26 september 2016 08:57

indobesar schreef:
Froome had already spoken publicly about being granted TUEs twice, in 2013 and 2014. He said: “I’ve openly discussed my TUEs with the media and have no issues with the leak, which confirms my statements. In nine years as a professional, I’ve twice required a TUE for exacerbated asthma. The last time was in 2014.”
Froome heeft/had ook last van astma... Het kan natuuurlijk, toevallig is het wel.
Er zitten veel pollen in the SKY

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 26 september 2016 10:20

Het is vooral toevallig dat Wiggins daar enorme last van heeft zo'n 4 dagen voor een grote ronde. En dat is twee keer eind juni en een keer begin mei. Dat pollenseizoen rommelt dus maar wat aan.

Bovendien is hij 'ineens' van een normaal pufje in 2009/2010 naar een injectie (!) gegaan in 2011 tot en met 2013 om daarna weer met pufjes verder te gaan. Met een goedje dat gebruikt wordt op paarden, nauwelijks op mensen en al helemaal niet voor een 'normale' astma.

Laten we het erop houden dat hij de randjes heeft opgezocht. Wel binnen de lijntjes gekleurd.

Het ergste is dus niet het bovenstaande, maar de enorme hypocrisie van die Sky ploeg de afgelopen jaren met hun 'clean' imago, de 'no needles' policy en vooral dat gezanik over de marginal gains waarin ze de prestaties verklaarden uit de grootst mogelijke onzin.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 26 september 2016 10:40

GoodRiddance schreef: Laten we het erop houden dat hij de randjes heeft opgezocht. Wel binnen de lijntjes gekleurd.
heel mooi binnen de lijntjes zelfs.... als je er van houdt.....
Afbeelding

nooit betrapt is ook nu nog steeds niets gebruikt.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 16 oktober 2016 22:28

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » vr 04 november 2016 11:42

Metor
Moderator

Bericht door Metor » vr 04 november 2016 12:34

Tja, lang leve het amateur wielrennen.

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » vr 04 november 2016 16:24

Metor schreef:
Nou ja en dat niet alleen, vader Muis reed een aantal keren bij de BWF mee en haalde daar toch verrassend goede resultaten. Kwestie van talent zullen we maar zeggen.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » vr 04 november 2016 16:27

WimL schreef:
Metor schreef:
Nou ja en dat niet alleen, vader Muis reed een aantal keren bij de BWF mee en haalde daar toch verrassend goede resultaten. Kwestie van talent zullen we maar zeggen.
Vader Muis reed overal mee met goede resultaten. Ik gok dat vader Muis de spuit niet alleen in zijn zoon zette... :oeps:

marcello
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » vr 04 november 2016 17:00

"De betrokkene (vader, red.) heeft in zijn verweerschrift erkend dat hij de aangetroffen verboden stoffen aan zijn destijds minderjarige zoon heeft toegediend onder het voorwendsel dat het vitamines betrof" (Bron: Wielerflits)

Haha tuurlijk...een ex-prof wielrenner die Nandrolon verwart met vitaminen?

Orbi
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » vr 04 november 2016 17:11

marcello schreef:"De betrokkene (vader, red.) heeft in zijn verweerschrift erkend dat hij de aangetroffen verboden stoffen aan zijn destijds minderjarige zoon heeft toegediend onder het voorwendsel dat het vitamines betrof" (Bron: Wielerflits)

Haha tuurlijk...een ex-prof wielrenner die Nandrolon verwart met vitaminen?
Hij verwart het niet, hij beweert dat hij zijn zoon vertelde dat het vitamines waren. (en hem zo vrij probeert te pleiten)

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » vr 04 november 2016 18:28

Ouder = ongewenst prestatiestimulerend hulpje
Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 04 november 2016 21:40

De KNWU had de kinderbescherming/politie wel mogen inschakelen.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 07 november 2016 23:45

"promo" filmpje van Team Sky by GCN: https://www.youtube.com/watch?v=pTkZB2T7jIM
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 01 augustus 2017 15:18

Jullie hebben het waarschijnlijk allemaal al wel gelezen dat er in Italie een amateur met een motortje "betrapt" is. Wel vreemd dat ze die niet daadwerkelijk gevonden hebben overigens.

Zijn er al mensen hier die een racefiets met "trapondersteuning" ingebouwd hebben?

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » di 01 augustus 2017 15:58

Jan Willem schreef:
di 01 augustus 2017 15:18
Jullie hebben het waarschijnlijk allemaal al wel gelezen dat er in Italie een amateur met een motortje "betrapt" is. Wel vreemd dat ze die niet daadwerkelijk gevonden hebben overigens.

Zijn er al mensen hier die een racefiets met "trapondersteuning" ingebouwd hebben?
Ik zet Marit soms achterop de tandem. Maar om te zeggen dat ik dan harder ga....
Afbeelding

Plaats reactie