Routes in Zuid-Holland

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
wannabe
Kinderzitje

Re: Routes in Zuid-Holland

Bericht door wannabe » vr 17 augustus 2012 15:22

Cube schreef:Even op de kaart kijken ;-)
Misschien zaterdag uitproberen, wil dit weekend 70 tot 80 km fietsen, ben het nog een beetje aan het opbouwen, fiets nog niet zo lang,

En met de driewieler moet ik hard trappen om ergens te komen ;-)
Ok, maar met dit tempo ben je zo een carbon racefiets ;-)

Cube
Kinderfiets
Fiets: Cube pro

Bericht door Cube » za 18 augustus 2012 20:48

wannabe schreef:
Cube schreef:Even op de kaart kijken ;-)
Misschien zaterdag uitproberen, wil dit weekend 70 tot 80 km fietsen, ben het nog een beetje aan het opbouwen, fiets nog niet zo lang,

En met de driewieler moet ik hard trappen om ergens te komen ;-)
Ok, maar met dit tempo ben je zo een carbon racefiets ;-)
Doe mijn best :lol:

Hatsaflats
Kinderzitje
Fiets: Cannondale CAAD 10

Bericht door Hatsaflats » ma 20 augustus 2012 10:33

Anders wil ik wel een keer met je meefietsen.

Moet je wel waarschuwen, dat ik een pure toerfietser ben. (Rij geen wedstrijden, scheer mijn benen niet, kijk af en toe nog wel eens om me heen, rij op gevoel en volg vooral geen trainingsprogramma's ;-) )
Hier had uw gevatte tekst kunnen staan...

Cube
Kinderfiets

Bericht door Cube » ma 20 augustus 2012 19:35

Hatsaflats schreef:Anders wil ik wel een keer met je meefietsen.

Moet je wel waarschuwen, dat ik een pure toerfietser ben. (Rij geen wedstrijden, scheer mijn benen niet, kijk af en toe nog wel eens om me heen, rij op gevoel en volg vooral geen trainingsprogramma's ;-) )
:lol:

Ik sta ook nog in de kinderschoenen met het racefietsgebeuren,

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » zo 14 oktober 2012 20:14

Cube schreef:jammer dat het hier al een tijdje stil is, er staan hele leuke route.s tussen die ik zeker een keer ga uitproberen
en dat programma om route.s te maken is handig in gebruik. :D ....

heb vandaag route van 54.6 gefiest

zoetermeer - hazerswoude dorp - alphen a/d rijn - zoeterwoude rijndijk - zoeterwoude dorp - leiderdorp - leiden - stompwijk - benthuizen - zoetermeer ....

ging alleen een beetje verkeerd bij leiden (ging het centrum in) dan gaat je gemiddelde hard achteruit ....
Volgens mij is er in Leiderdorp een nieuwe brug over de Rijn?
Je kunt Leiden vermijden door vanaf Zoeterwoude Dorp naar Leiden Cronestein te rijden en dan linksaf langs de Vliet tot de Kniplaan. Daar l.a. naar Stompwijk.
Je kunt om Alphen heenrijden als je naar Boskoop rijdt, bij de begraafplaats l.a. binnendoor naar de Gouwe en deze volgen tot Ter Aar. Dan terug via Woubrugge-Hoogmade.

Cube
Kinderfiets

Bericht door Cube » za 10 november 2012 22:34

Dat heb ik op
geschreven en ga ik volgende keer even uitproberen' bedankt voor de tip.

ventieltje
Kinderzitje
Fiets: cannondale caad10

Bericht door ventieltje » wo 10 april 2013 14:40

Hatsaflats schreef:Vanuit Delfgauw 102km. Zal vanaf zoetermeer een kilometer of 80-90 zijn

Route: Zoetermeer- Leiden - Leiderdorp - Oud Ade - Roelofarendsveen - Rijssenhout - Aalsmeerderbrug - Aalsmeer - Kudelstaart - Leimuiden - Rijnsaterwoude - Alphen ad Rijn - Hazerswoude Dorp - Zoetermeer
Lijkt mij een leuke route, ik woon in delft en zou die route wel eens willen fietsen. ik rij eigenlijk vaak hetzelfde rondje richting hoek van holland (40km) of fiets naar Zandvoort aan zee (100km)

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » vr 24 mei 2013 18:09

ventieltje schreef:
Hatsaflats schreef:Vanuit Delfgauw 102km. Zal vanaf zoetermeer een kilometer of 80-90 zijn

Route: Zoetermeer- Leiden - Leiderdorp - Oud Ade - Roelofarendsveen - Rijssenhout - Aalsmeerderbrug - Aalsmeer - Kudelstaart - Leimuiden - Rijnsaterwoude - Alphen ad Rijn - Hazerswoude Dorp - Zoetermeer
Lijkt mij een leuke route, ik woon in delft en zou die route wel eens willen fietsen. ik rij eigenlijk vaak hetzelfde rondje richting hoek van holland (40km) of fiets naar Zandvoort aan zee (100km)
Als je in Delft woont zou ik deze eens proberen: http://www.bikemap.net/nl/route/712817- ... oetermeer/
Verder kun je vanuit Delft ook via Gouda naar Haastrecht-Stolwijk rijden.

ALwarrior
Kinderzitje
Fiets: Stevens

Bericht door ALwarrior » za 01 juni 2013 22:44

Via Delfgauw vind ik niet zo'n succes, en voor de Schie moet ik helemaal de stad in, terwijl ik vanuit mijn werk direct parallel aan de A13 zit. Maar voor anderen wellicht een optie?!
Even doorsteken naar de weg naar Oude Leede is wellicht een alternatief voor het stuk langs de A13? Hoef je ook niet de stad in en ben je weg van de A13 (let op, bij Oude Leede gewoon rechtdoor fietsen):
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zxohpihcvfeqilax

Bij Moerkappelle kun je ook gelijk linksaf gaan via het nieuwe fietspad door de polder naar de Hogeveenseweg:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=xocmrkmdfifwbgit

Als je de hobbelstraat door Benthuizen wilt vermijden gebruik ik twee alternatieven:
Alternatief 1:http://www.gpsies.com/map.do?fileId=osknfatbfpezqrrr Bij deze variant rijd je de andere kant op over het nieuwe fietspad ten noorden van Moerkappelle. Dan scheer je langs Zoetermeer en kom je weer op de originele route. Is iets korter denk ik.
Alternatief 2: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ngoyrqvffppwmbvy Op deze manier ga je met een boog om Benthuizen heen. Ik vind het zelf wel een aardig stukje.

ALwarrior
Kinderzitje

Bericht door ALwarrior » za 01 juni 2013 22:58

Eén van mijn favoriete rondjes:
http://connect.garmin.com/activity/298086354
Vanuit Nootdorp via Pijnacker en Oude Leede naar de Rottemeren. West langs de 'Rottemeren, via Moerkappelle naar Hazerswoude. Over het polder fietspad naar Hazerswoude Rijndijk. Over een ander polderfietspad naar Woubrugge. Via Nieuwveen naar Woerdens Verlaat en dan Woerden schampen om langs de Oude Rijn weer richting Boskoop te gaan. Bij Nieuwveen is het ook nog een alternatief om door te steken naar De Hoef en dan langs de Kromme Mijdrecht naar Woerdens Verlaat te fietsen.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » zo 02 juni 2013 19:53

ALwarrior schreef:Eén van mijn favoriete rondjes:
Vanuit Nootdorp via Pijnacker en Oude Leede naar de Rottemeren. West langs de 'Rottemeren, via Moerkappelle naar Hazerswoude. Over het polder fietspad naar Hazerswoude Rijndijk. Over een ander polderfietspad naar Woubrugge. Via Nieuwveen naar Woerdens Verlaat en dan Woerden schampen om langs de Oude Rijn weer richting Boskoop te gaan. Bij Nieuwveen is het ook nog een alternatief om door te steken naar De Hoef en dan langs de Kromme Mijdrecht naar Woerdens Verlaat te fietsen.
Ik zou dit rondje andersom doen en zeker niet langs de A12 rijden (nu moet dat wel omdat het "Sprinterpad" afgesloten is langs het golfterrein ten W. van Zoetermeer).
Van Benhuizen kun je langs de geitenboerderij en Stompwijk naar Nootdorp rijden.

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » zo 02 juni 2013 21:35

Ik zou bij Zevenhoven naar het oosten rijden, totdat je met een ophaalbruggetje het water over kan en dan rechtsaf langs het water rijden. Om vervolgens weer jouw route op te pakken. Is veel mooier en je ontwijkt een stuk met zeer slecht asfalt boven Noorden.

Vervolgens voegt dat stuk naar Woerden niet veel bijzonders toe. Ik zou gewoon de Meije blijven volgen. Is mooier.

ALwarrior
Kinderzitje

Bericht door ALwarrior » wo 05 juni 2013 21:45

Peter,

Ik ben het wel met je eens. Het stuk waaraan je refereert had ik ook al als alternatief genoemd (ophaalbrug over de Kromme Mijdrecht bij de Hoef).
En ik fiets ook regelmatig door langs de Mije en sla dan niet af richting Woerden. Maar vaak zijn mijn bidons tegen die tijd ongeveer leeg en net bij Woerden zit er een benzinepomp vlak langs de route. Maar je hebt gelijk: het stuk van de Mije naar Woerden is niet het meest interessante stuk. Het stuk langs de Oude Rijn richting Bodegraven vind ik dan best wel weer aardig. En als ik goede zin heb maak ik nog wel eens een lusje onder de A12 door (Linschoten; Gouwe, Vlist). Kortom, varianten zat

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » wo 05 juni 2013 22:00

Sorry. Ik heb niet (goed) gelezen, maar enkel de route bekeken.

:oke:

Deasha
Kinderzitje

Bericht door Deasha » di 18 juni 2013 08:25

Rondje ijssel van moordrecht-gouda-gouderak-oudekerk ad ijssel- capelle- nieuwerkerk

Ongeveer 40km
Kan ook ipv algrabrug over stukje door en dan brienoordbrug nemen!

Cube
Kinderfiets

Bericht door Cube » ma 24 juni 2013 16:28

Staan leuke dingen tussen, deze wil ik ook wel een keer uitproberen. ( die hierboven staat) woon zelf ik Zoetermeer,.

Plaats reactie