Kuitenbijters in de Randstad

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
LFR
Carbon Racefiets

Bericht door LFR » vr 29 september 2006 21:26

Subdiscussies: moet de hoofdweg verhard of onverhard zijn? Komt er een paddenoversteekplaats?

Adriaan
Kinderfiets

Bericht door Adriaan » za 30 september 2006 09:41

LFR schreef:Subdiscussies: moet de hoofdweg verhard of onverhard zijn? Komt er een paddenoversteekplaats?
Kamerbreed asfalt, zodat iedere afdaler z'n eigen rijstook heeft.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » di 14 november 2006 19:59

Voor mij hoeven er nergens snelwegen verbreed te worden.....
harrebas schreef:Grote projecten als de Amsterdamse noord-zuid-lijn en de verbreding van de A2 duren ongeveer ook zo lang.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Klimweg Schoorl

Bericht door harrebas » vr 16 maart 2007 22:20

Vandaag voor het eerst de Klimweg in Schoorl gereden (gelijk maar even 7 keer).
Korte, maar zeer hevige klim met percentages tot een procent of 16 (of is het zelfs meer?). Daarnaast is het een klinkerweg met hinderlijke drempels die het ritme verstoren.

Kortom, een mooie trainingshelling, wel wat kort, maar je moet wel flink op de pedalen.
Wellicht de zwaarste Nederlandse helling buiten Limburg.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: Klimweg Schoorl

Bericht door MEG » zo 18 maart 2007 16:27

harrebas schreef:Vandaag voor het eerst de Klimweg in Schoorl gereden (gelijk maar even 7 keer).
Korte, maar zeer hevige klim met percentages tot een procent of 16 (of is het zelfs meer?). Daarnaast is het een klinkerweg met hinderlijke drempels die het ritme verstoren.

Kortom, een mooie trainingshelling, wel wat kort, maar je moet wel flink op de pedalen.
Ik heb 'm ooit eens opgemeten. Wat 500 meter met een hoogteverschil van 49 meter, dus 9,8 procent, met inderdaad uitschieters naar 16 procent.
Knap overigens dat je 'm zeven keer hebt gereden. Ik kom meestal niet verder dan twee keer omdat ik de afdaling met die gootjes een regelrechte ramp vind.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Re: Klimweg Schoorl

Bericht door harrebas » ma 19 maart 2007 06:49

MEG schreef:
harrebas schreef:Vandaag voor het eerst de Klimweg in Schoorl gereden (gelijk maar even 7 keer).

Ik heb 'm ooit eens opgemeten. Wat 500 meter met een hoogteverschil van 49 meter, dus 9,8 procent, met inderdaad uitschieters naar 16 procent.
Knap overigens dat je 'm zeven keer hebt gereden. Ik kom meestal niet verder dan twee keer omdat ik de afdaling met die gootjes een regelrechte ramp vind.
Nou MEG, jij staat toch bekend als iemand die geen enkele pittige uitdaging uit de weg gaat. Die gootjes zijn inderdaad niet prettig, maar ik had eerst 47 km tegen de wind in van Purmerend naar Schoorl gereden en dan wil ik wel "waar voor mijn geld". Kortom, na 7 keer vond ik het welletjes en kon volledig naar de kloten terugrijden.

Edwin Pauli
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Kuota Kebel / Kharma

Re: Kuitenbijters in de Randstad

Bericht door Edwin Pauli » vr 10 augustus 2007 08:49

In de duinen van Kijkduin zijn twee korte, maar toch wel leuke klimmetjes.

1. Ga aan het einde van de Savornin Lohmanlaan de duinen in. Na 200 a 250m is de top.
Ga daarna naar beneden in de richting van het strand, tot aan de T-kruising. Keer om, ga opnieuw naar boven en ga na +/- 200m het kleine weggetje naar links op en fiets naar boven.

Ik ga hier binnenkort eens een profiel van maken.

2. Ga bij de hoek Savornin Lohmanlaan / Laan van Poot naar rechts, de Laan van Poot op. Vlak voordat de weg 90 graden naar rechts buigt is een klein weggetjes. Je mag daar eigenlijk niet fietsen, maar er lopen niet zo vaak voetgangers, dus als fietser kun je er wel even gebruik van maken. Ga op die weg na +/- 150m naar links. Daar is een kort, maar steil klimmetjes van 20%.

vinc
Carbon Racefiets
Fiets: c60|m10|tcx|xtc27.5

Bericht door vinc » vr 10 augustus 2007 21:25

Edwin Pauli schreef:In de duinen van Kijkduin zijn twee korte, maar toch wel leuke klimmetjes.

1. Ga aan het einde van de Savornin Lohmanlaan de duinen in. Na 200 a 250m is de top.
Ga daarna naar beneden in de richting van het strand, tot aan de T-kruising. Keer om, ga opnieuw naar boven en ga na +/- 200m het kleine weggetje naar links op en fiets naar boven.

Ik ga hier binnenkort eens een profiel van maken.

2. Ga bij de hoek Savornin Lohmanlaan / Laan van Poot naar rechts, de Laan van Poot op. Vlak voordat de weg 90 graden naar rechts buigt is een klein weggetjes. Je mag daar eigenlijk niet fietsen, maar er lopen niet zo vaak voetgangers, dus als fietser kun je er wel even gebruik van maken. Ga op die weg na +/- 150m naar links. Daar is een kort, maar steil klimmetjes van 20%.
Ik denk dat ik zondag eens ga kijken met m'n atb ofzo, dan ben ik er...

Edwin Pauli
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Edwin Pauli » za 11 augustus 2007 16:04

Ancher schreef:Een onderwerp uit het "Oude Forum".
Laatst kwam ik vanuit Voorburg rijdend toevallig terecht op een hele lange fietsbrug over de A4. Vooral aan de oostkant (Leidschenveen) is het een echte klim; ca. 800 m à 4%!.
Vanmorgen ben ik over de brug gereden. Eerst vanaf de Westvlietweg richting Leidschenveen. Daarna naar 53x14 geschakeld en met 35km/u naar boven gereden, terug naar de Westvlietweg. Ik vond het een beetje tegevallen, maar het is dan ook wel de randstad. :lol:

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » zo 12 augustus 2007 20:46

De volgende kuitenbijters (die ooit op een eerdere versie van dit forum al besproken waren) zijn voor jou dan mss ook interessant:
- Fietspad Scheveningen- Wassenaarseslag
- Col du Wassenaarseslag (toegangsweg strand vanuit wassenaar)
- Muur van Rijksdorp (Van Bergenlaan in Wassenaar-Rijksdorp, vlakbij Wassenaarseslag)
- Fietspad Katwijk-Noordwijk aan Zee
- In Noordwijk aan Zee kun je daarna de Beethovenlaan inrijden, doorrijden naar de Koepelweg (vals plat), afdaling, scherpe bocht naar links de Javaweg (op tijd schakelen :D ) rechtsaf de Rembrandtweg, weg oversteken naar de Prins Hendrikweg en op de top linksaf het Dobbelmannduin oprijden.
- Als je echt trek hebt rijd je daarna natuurlijk door naar het Kopje van Bloemendaal
- Zoetermeerse vuilnisbelt (vanaf de Intratuin via de Buyenparklaan aan je rechterhand na het hondenstrandje) >10% ! Je kunt em van drie kanten, neem wel je onkruidwieder mee.
- Col Buytenpark (iets verder dan de vluilnisbelt aan je linkerhand
- Fietsbrug Zoetermeer-west over de A12 (afdaling aan de zuidzijde met haarspeldbochten ;-) )
- Fietsbrug Voorburg-Leidschenveen over de A4 die al beschreven is (van beide kanten 10x :knor: );
- Fietsbrug Leidschenveen-Leidschendam over de A4 (naast de Gamma, alleen interessant vanaf deze kant)

En als je de Bruggen en tunnels in Rotterdam wilt gaan doen kun je via enkele van bovenstaande klimmetjes in Leidschenveen en Zoetermeer naar de Rotte rijden. Als je langs de Rotte rijdt kom je in een recreatiegebied waar je na de skibaan de Hoeksekade op kunt. Na een paar honderd meter ga je rechtsaf richting klimcentrum. Daar kun je de weg volgen, weer via een haarspeldbocht :) naar boven.

Rond Rotterdam heb je vervolgende de klassieker Brienenoordbrug, Heijenoord, Kiltunnel en de Beneluxtunnel maar de laatste schijnt alleen open te zijn de lift kapoet is - heb dit zelf nooit gedaan.

En zo bereid ik me dus voor op de Marmotte en de Dolomieten marathon....

BambinoDoro
Driewieler

Bericht door BambinoDoro » wo 22 augustus 2007 18:10

Ronald schreef: - Zoetermeerse vuilnisbelt (vanaf de Intratuin via de Buyenparklaan aan je rechterhand na het hondenstrandje) >10% ! Je kunt em van drie kanten, neem wel je onkruidwieder mee.
Deze moet ik maar eens gaan vinden. In bijna elke rit pak ik de skiberg mee maar daar ben je zo boven.

Kan je misschien op een kaartje aangeven waar die vuilnisbelt is?

BambinoDoro
Driewieler

Bericht door BambinoDoro » do 23 augustus 2007 18:16

Nou ik ben vandaag op zoek gegaan. Eerst naar Zoetermeer, daar de heuvel opgegaan. als gauw snapte ik em, de onkruidwieder mee nemen. Ik heb denk ik wel elke brandnetel meegepakt :S. was leuke heuvel geweest als de weg goed toegankelijk was.

Daarna gelijk doorgegaan naar de Wassenaarseslag. leuke weg met mooie stukken op en neer. Maar de muur van rijksdorp was wel de leukste. Leuk klimmetje waar je goed op kan knallen.

Als ik weer in de buurt van wassenaar ben kan ik deze zeker niet laten liggen.

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » wo 29 augustus 2007 22:50

BambinoDoro schreef:Nou ik ben vandaag op zoek gegaan. Eerst naar Zoetermeer, daar de heuvel opgegaan. als gauw snapte ik em, de onkruidwieder mee nemen. Ik heb denk ik wel elke brandnetel meegepakt :S. was leuke heuvel geweest als de weg goed toegankelijk was.
In het vroege voorjaar kun je hier prima trainen. Nu is er idd te veel onkruid.

Reino van der Hoek
Aluminium Racefiets
Fiets: REUS

Bericht door Reino van der Hoek » vr 31 augustus 2007 16:45

Jooo Ronaldo

Kunnen we niet eens een keertje ergens afspreken om samen te trainen op die klimmetjes van jou .
Wassenaar weet ik te vinden , en alles tot aan het kopje ook wel, maar als ik van de fietspaden afwijk raak ik meestal helemaal het spoor bijster , ik heb nlk niet zo een goed richting gevoel meer.

Bovendien ben ik ook in training voor de DM 2008 want ik heb nog een rekening openstaan.(met mezelf)
Voor Marjan geldt eigenlijk hetzelfde , behalve dan dat zij niet zo fanatiek als mij is.

Misschien moest ik het ook maar eens zo als haar gaan doen.

Ik hoor het wel als je zin/tijd hebt.
ik heb er weer zin in.

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » vr 31 augustus 2007 19:35

REINO schreef:Kunnen we niet eens een keertje ergens afspreken om samen te trainen op die klimmetjes van jou .
UIteraard ! Zondagochtend 9 september ?

Reino van der Hoek
Aluminium Racefiets
Fiets: REUS

Bericht door Reino van der Hoek » za 01 september 2007 07:30

Ronald schreef:
REINO schreef:Kunnen we niet eens een keertje ergens afspreken om samen te trainen op die klimmetjes van jou .
UIteraard ! Zondagochtend 9 september ?
goed idee ..Ronaldo.
zeg maar waar en hoe laat , dan ben ik daar.
Misschien komen er nog meer .
ik heb er weer zin in.

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » wo 05 september 2007 23:09

http://www.bikely.com/maps/bike-path/ra ... klimtour-1

Dit zou een rondje kunnen zijn. Met Bergschenhoek en de Brienenoord erbij wordt het veel te lang. We zouden ook kunnen afspreken bij de Wassenaarseslag (bij hotel). Dan richting Den Haag - Zoetermeer - Wassenaar - Noordwijk en dan zou ik daarna weer terug willen (=100 km).

Edwin Pauli
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Edwin Pauli » vr 28 september 2007 16:51

Ronald schreef:De volgende kuitenbijters (die ooit op een eerdere versie van dit forum al besproken waren) zijn voor jou dan mss ook interessant:
- Fietspad Scheveningen- Wassenaarseslag
Vooral het weggetje naar links bij het bord Wassenaarseslag 6.2km is een leuke 'klim'.
Rond Rotterdam heb je vervolgende de klassieker Brienenoordbrug, Heijenoord, Kiltunnel en de Beneluxtunnel maar de laatste schijnt alleen open te zijn de lift kapoet is - heb dit zelf nooit gedaan.
Zondag ben ik in de Beneluxtunnel geweest en kon er fietsend komen. De lift werkte ook, maar toch het trappetje genomen om de tunnel uit te gaan. :D
In die tunnel kun je een hele hoge snelheid halen, omdat er geen wind is. Ik deed niks bijzonders, maar kwam toch ruim boven de 50 km/u.
De Van Brienenoordbrug ging ook vrij makkelijk. Wat is de 'klassieke' hiervan? Vanaf het zuiden of het noorden? Dan kan ik mijn tijd ophalen uit de GPS log en vergelijken met deze tijden: http://www.wielertoerist.nl/?pag=hellin ... ling&id=15

Laat maar, ik zie net staan dat de startplaats de zuidkant is. :oops:

Rond het Westbroekpark en van Stolpark in Den Haag zijn ook een paar hellingen. Niet heel bijzonder, maar in Den Haag is iedere klim er een. 8)

Edwin Pauli
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Edwin Pauli » ma 01 oktober 2007 09:58

Vlakbij de Maeslantkering, tussen Hoek van Holland en Maassluis is een heuvel. Ik ben nog nooit erop geweest. Kent iemand deze klim?

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » ma 01 oktober 2007 10:22

Edwin Pauli schreef:Vlakbij de Maeslantkering, tussen Hoek van Holland en Maassluis is een heuvel. Ik ben nog nooit erop geweest. Kent iemand deze klim?
Jazeker. Toch Daniel1975? Het leukste stukje is helaas doodlopend als ik het me goed herinner.

Trudie
Kinderfiets
Fiets: Rimonta Zonda

Bericht door Trudie » di 02 oktober 2007 18:01

Ronald schreef:
Edwin Pauli schreef:Vlakbij de Maeslantkering, tussen Hoek van Holland en Maassluis is een heuvel. Ik ben nog nooit erop geweest. Kent iemand deze klim?
Jazeker. Toch Daniel1975? Het leukste stukje is helaas doodlopend als ik het me goed herinner.
Ze noemen hem ook wel de "Col de l'eau nouveau" als je begrijpt wat ik bedoel.
Je moet hem natuurlijk wel een paar keer achter elkaar doen. :oke:

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » di 02 oktober 2007 18:13

Ronald schreef:
Nee, je komt boven en kan er aan de achterkant weer af.
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

BambinoDoro
Driewieler

Bericht door BambinoDoro » di 02 oktober 2007 21:55

Daniel1975 schreef:
Ronald schreef:
Nee, je komt boven en kan er aan de achterkant weer af.

Deze ken ik ja! was erg verrast toen ik er langs reed, wist er namelijk niet van af. Heb hem gedaan, omhoog was een recht stuk naar boven. dan boven het slingerende paadje naar beneden en dan een hek. Dus zelfde weg weer terug.

Wel leuk op de vlakke rit naar HVH.

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » di 02 oktober 2007 22:15

Een hek??? Dat heb ik nog nooit gezien!! Je kunt rondjes rijden.
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

Edwin Pauli
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Edwin Pauli » di 02 oktober 2007 22:46

Wat is de lengte en het stijgingspercentage?

Plaats reactie