wie kan mij helpen met routepllanning in amsterdam ?

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
Plaats reactie
flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

wie kan mij helpen met routepllanning in amsterdam ?

Bericht door flattyre » wo 14 mei 2014 00:08

Hallo.

voor het laatste stukje route had ik graag de hulp van een ter plaatse deskundige, of deze route een beetje te (race) fietsen is:
http://afstandmeten.nl/print.php?id=1315891

het doel is familiebezoek, extra fraaie route op dat laatste stuk is niet het doel. Wel: in één keer goed rijden,
dus een beetje rechttoe rechtaan, niet dan weer links en dan weer rechts.
ik heb het zoveel mogelijk bekeken met steetview, en het lijkt me dat het zo kan.

Dus: vanaf almere-brug muiderber, muiden. Dan vooral goed opletten weteringweg.
muiderstraatweg en dan middenweg.

alvast bedankt
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: wie kan mij helpen met routepllanning in amsterdam ?

Bericht door Ronald » wo 14 mei 2014 07:51

Check even de route planner van de fietsersbond. Daar heb je allerlei opties zoals doorfietsen, racefiets, kortste route, etc. Volgens mij kun je namelijk beter wat noordelijker blijven fietsen dan kom je ook wat gelukkiger de stad in.

http://routeplanner.fietsersbond.nl/

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Rose/Canyon

Bericht door el_loco » wo 14 mei 2014 08:07

Lijkt me prima te doen, vanaf de middenweg goed opletten op het verkeer (en een verdwaalde tramrails ;-) )
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

spokes
Moderator
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » wo 14 mei 2014 10:09

Probeer deze route maar!

Weteringweg bij A'dam is geen fietspad, dus lukt niet.
Vanaf Zeewolde zou ik zo rijden, is de leukste route, niet langs lange rechte/ drukke wegen, en voor het grootste deel vrijliggende fietspaden.

https://maps.google.nl/maps?saddr=Onbek ... 1&lci=bike

spokes
Moderator

Bericht door spokes » wo 14 mei 2014 10:26

En dit is denk ik de makkelijkste/ kortste route:
https://maps.google.nl/maps?saddr=Onbek ... 5&lci=bike

flattyre
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door flattyre » wo 14 mei 2014 15:54

ja, die tweede lijkt me toch het beste. Wetering mag je toch niet fietsen, streetview laat dat duidelijk zien, ik had dat ook al eens opgemerkt, maar was t nu weer vergeten.
Die eerste, ongetwijfeld iets mooieere route, is toch teveel zoeken. ik rijd, zeker na zo'n afstand, veel liever maar rechtdoor, dan dat ik vijf, zes keer een weggetje moet zoeken, dat gaat daar ongetwijfeld mis. je moet niet vergeten, dat ik zeker een honderdtal punten zal moeten beschrijven en later terugvinden.
Als ik dan al zie, hoeve mensen er boos worden omdat een route niet uitgepijld is...

Als ik vanaf zeg maar Muiden de fietsbordjes richting centrum een eindje zou volgen, waar leidt dat dan langs ?
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 14 mei 2014 16:19

Middenweg is wel erg druk met veel stoplichten.
Wil je een beetje doorrijden, kun je het beste langs kanaal gaan en via watergraafsmeer naar de Wibautstraat rijden. Uit m'n hoofd: slechts twee stoplichten.
Als je gps hebt, wil ik het laatste deel van de route wel even maken.

flattyre
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door flattyre » wo 14 mei 2014 23:20

nee, gps heb ik niet, dat is juist het probleem. Welk kanaal bedoel je ?
Al teveel omrijden is ook niet zo prettig. Dus zo'n rijnkanaal steek ik maar t liefst meteen over.
je moet goed beseffen dat ik in Elburg, harderwijk, de polder, Zeewolde, Almere
muiden en muiderberg ook al zoeken moet.
Maar is er een aardig alternatief voor die middenweg ?
of een mooie doorgaande weg richting de Spalklerweg/amstelstation, want daar ken ik het dan weer wel.

spokes
Moderator

Bericht door spokes » do 15 mei 2014 07:38

Muideberg sla je zo goed als over als je na de Hollandse Brug de bordjes richting Muiden en Amsterdam volgt.
Hebben ze in het Oosten geen borden? Als ik hier op de zoekplekken die jij noemt streetview erbijpak staan overal anwb fietsborden, of de bewegwijzering voor gemotoriseerd verkeer. Gewoon even je gezond verstand gebruiken en dan kan je in de meeste gevallen de borden gewoon volgen. Zelf het alternatief voor de Wetering staat gewoon met fietseborden aangegeven, via de Overdiemerweg. Ik zou ondanks de vele stoplichten overigens gewoon de kortste/ makkelijkste route door Amsterdam nemen, die stoplichten maken je dat laatste stukje toch niet meer zo veel uit en als de daar verkeerd rijdt is de zoektocht over het algemeen wel frustrerend..

Het is echt geen moeilijke route, voordeel van een route van A naar B, is dat rechtdoor in de meeste gevallen de juiste is. De plekken waar je echt een scherpe bocht maakt zoek je nl meestal wel even op via streetview...

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » do 15 mei 2014 11:06

Amsterdam-Rijnkanaal. Volg je vanaf Weesp tot Zeeburg. Maar zonder gps is dat geen alternatief. Je moet de weg weten en er zijn een paar tunneltjes en fietspaden die je om de grote wegen heen leiden. Als je niet wilt zoeken is de Middenweg de beste optie. Dan maar wat vaker voor de verkeerslichten wachten.

flattyre
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door flattyre » do 15 mei 2014 13:55

ja, jullie hebben helemaal gelijk: zonder gps gaat de voorkeur gewoon uit, zeker aan het eind van de route, naar gewoon rechttoe rechtaan.
waarbij ik dan nog wel kruislaan en maxwellstraat-nobelweg overweeg, dan zal het wel meevallen.
Over bordjes: neen, ik rijd dit soort routes eigenlijk nooit op bordjes. Ja komende vanuit Muiden zijn de bordjes centrum wel te vinden.
Maar het gaat ook om de terugweg, de ervaring leert dat bordjes het centrum uit er niet staan.
Daarnaast vind ik 'fietsroutes' iets anders dan 'racefietsroutes', bij de laatste rijd je liever ietsje om, als je maar in 1 keer door kunt.
Links-rechts-links-rechts lijkt dan wel korter, maar 1 keer de weg vrgen duurt al langer.
Zelf het alternatief voor de Wetering staat gewoon met fietseborden aangegeven, via de Overdiemerweg. Ik zou ondanks de vele stoplichten overigens gewoon de kortste/ makkelijkste route door Amsterdam nemen, die stoplichten maken je dat laatste stukje toch niet meer zo veel uit en als de daar verkeerd rijdt is de zoektocht over het algemeen wel frustrerend..
ja, die overdiemerweg had ik al in eerste opzet. Alleen even verkeerd gekopieerd.
Voordeel voor de kortere middenweg, en daar in die buurt, is dat het verder allemaal een grid van wegen is, zonder water of spoor ertussen. misrijden kan dan niet.

bedankt voor je hulp, ik heb er alle vertrouwen in.

spokes
Moderator

Bericht door spokes » do 15 mei 2014 14:55

Het stuk wat je nu in je hoofd hebt (vanaf Elburg ken ik het wel tot de Middenweg zeg maar..) is zonder meer een route die met de racefiets goed te doen is. Je kunt iig. gebruik maken van rustige wegen of vrijliggende fietspaden, voor zover ik weet geen overhard stuk e.d., toch adviseer ik je om na Zeewolde de slingerweg te overwegen. Zeker gezien je opmerking over in 1 keer doorrijden. Op deze weg kan je niet fout rijden, oh en er is daar een stuk fietspad opnieuw geasfalteerd, rijdt ook altijf extra fijn..
Fiets je ook terug? Dan wordt het een kort famlibezoek :)

flattyre
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door flattyre » vr 16 mei 2014 18:14

Slingerweg had ik al in de route opgenomen, al is het qua naam natuurlijk niet echt rechttoe, rechtaan.
@spokes: ik blijf wel slapen hoor.
Voor de terugweg, oostenwind, overweeg ik iets meer binnenland, bijv via Harderwijk.

spokes
Moderator

Bericht door spokes » vr 16 mei 2014 18:57

flattyre schreef:Slingerweg had ik al in de route opgenomen, al is het qua naam natuurlijk niet echt rechttoe, rechtaan.
@spokes: ik blijf wel slapen hoor.
Voor de terugweg, oostenwind, overweeg ik iets meer binnenland, bijv via Harderwijk.
Zou juist terug door de polder gaan, vanaf muiden binnendoor naar Harderwijk wordt wel lastig, ik zal voor dit stuk via maps nog wel iets maken...

spokes
Moderator

Bericht door spokes » zo 18 mei 2014 06:00

Hopelijk heb je er nog iets aan, lukte niet om het eerder te doen.

https://www.google.nl/maps/dir/Middenwe ... 422025!3e1

Ik heb gisteren ook nog een stukje van die route naar amsterdam gefietst, vanaf Zeewolde naar de slingerweg, moet zeggen dat het nog best even zoeken was als je niet via de gewone wegen gaat, er loopt een mooi, maar smal fietspad door de bossen in de polder, routes/richtingen staan keurig via bordjes aangegeven maar het is behoorlijk slingeren en je rijdt er zo fout. Toch nog wel even puzzelen als je hier nooit fietst.

flattyre
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door flattyre » ma 19 mei 2014 13:52

nou, het is allemaal gelukt. De heenweg meteen al mis in Wezep: je kent dat wel, lijkt het een lange weg rechtdoor, de Zuiderzeestraatweg, dit is de oude doorgaande weg van voordat er snelwegen waren. Maar net in Wezep moet je dan een eindje Stationsweg hebben. Men weet ter plaatse overigens niet de weg naar Elburg, 10 km verderop...
Daarna eigenlijk prima gereden en de weg gevonden.

De terugweg wel eerst door de polder, Spokes, maar dan daarna over Harderwijk.
Omdat ik eigenlijk meteen al mis reed, dwz bordjes volgde waarna ik van mijn eigen route af kwam, had ik volgens mij plotseling de door MEG bedoelde route:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1329421
met een mooi stuk langs het A-rijnkanaal, en bijzonder weinig stoplichten, want die Middenweg was toch wel erg lastig.
Ik had de Nobelweg, en daarna links, en dan almaar rechtdoor. Bleek uiterst makkelijk.

Met Oostenwind weggegaan, maar was meer Noord, en vanaf Almere puur tegen. De dag erop was t wel gewoon Oostenwind, (eerst meer Noord) dus erg veel tegen gehad. Maar hij was niet zo sterk. 125 en 128 km.
@Spokes: route 'onderlangs' is inderdaad niet te doen.
Bedankt allemaal.

Plaats reactie