Windmolens te zien vanaf de duinen?

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
Mafkees

Re: Windmolens te zien vanaf de duinen?

Bericht door Mafkees » za 18 mei 2013 23:09

Joseba schreef:
arjan916 schreef:
Windmolens op zee is ook nog eens goed voor de visstand; in een ruim gebied er omheen mag niet worden gevist. Er zit dus aantoonbaar meer vis in een windmolenpark.
Wat heb je aan een goede visstand als je er niet mag vangen?
Als ik vissers en jagers hoor denk ik altijd: randdebielen.
U bevestigt dit beeld.

Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Bericht door Zeeuw » zo 19 mei 2013 02:19

jonathanweegink schreef:Ik lees dat veel van jullie de molens als windmeter zien, of nog beter: voor wind in de rug! ;-) Maar effe serieus: als er windmolens dichter voor de kust komen, maakt dat het strand of de duinen onaantrekkelijker om te fietsen, of maakt het jullie niet uit? Fijn Pinksterweekend: fiets ze!
Ik heb nu al een aantal keer gekeken naar dit Topic...wat een onzin om hier een heel topic voor aan te maken, en dan te verwachten dat er massa's mensen zijn die hier serieus op zullen reageren. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je nou wil bereiken met dit "onderzoek".
Ik woon in Zeeland, en daar staan ook genoeg windmolens, maar er is werkelijk niemand (die ik ken) die zich hieraan stoort.
Daarnaast is het mij in het geheel niet duidelijk waarom een wielrenner last zou hebben van een windmolen! Als ik van het landschap wil genieten pak ik wel samen met vrouw en kinderen een stadsfiets. Tijdens wielrennen zie ik daar weinig van.
En windmolens zien als windmeter vind ik zo mogelijk nog meer onzin. Je merkt zelf wel of je rugwind hebt of niet. En ook hoeveel. Daar heb je ook echt geen windmolen voor nodig.
Kortom een onzinnig onderzoek waarvan de uitkomst nooit gebruikt zou worden om verandering of wat dan ook aan te brengen in een bestaand plan!
Ik zeg daarom ook dat je maar eens moet solliciteren in Den Haag...daar lopen meer mensen rond die dit soort verkwistende zaken bedenken! Wij zullen je allemaal een referentie verschaffen....

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Parlee Z5
Contacteer:

Bericht door Joseba » zo 19 mei 2013 07:53

Mafkees schreef:
Joseba schreef:
arjan916 schreef:
Windmolens op zee is ook nog eens goed voor de visstand; in een ruim gebied er omheen mag niet worden gevist. Er zit dus aantoonbaar meer vis in een windmolenpark.
Wat heb je aan een goede visstand als je er niet mag vangen?
Als ik vissers en jagers hoor denk ik altijd: randdebielen.
U bevestigt dit beeld.
Goh, dat heb ik nou bij mensen die onnodig en ongefundeerd andere mensen schofferen. Gelukkig doe je je naam eer aan. Maar als jij zoveel slimmer bent dan ik, geef dan gewoon antwoord op mijn vraag. Misschien begrijp ik je dan.

jonathanweegink
Kinderzitje

Bericht door jonathanweegink » ma 20 mei 2013 12:48

@ Zeeuw: De regering onderzoekt of er locaties zijn waar windmolens dichter voor de kust geplaatst kunnen worden. Als ANWB willen wij graag van verschillende groepen toeristen/recreanten horen hoe zij daar tegen aan kijken. Daarom heb ik dit topic geplaatst. Het is dus geen onderzoek.

Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Bericht door Zeeuw » ma 20 mei 2013 16:11

jonathanweegink schreef:@ Zeeuw: De regering onderzoekt of er locaties zijn waar windmolens dichter voor de kust geplaatst kunnen worden. Als ANWB willen wij graag van verschillende groepen toeristen/recreanten horen hoe zij daar tegen aan kijken. Daarom heb ik dit topic geplaatst. Het is dus geen onderzoek.
Vraag je het ook aan mensen met een plezierbootje, kustvaarders, mosselboeren etc????
Als ze in het water staan heeft toch niemand er last van? Ik ken niemand die 22km de zee in gaat zwemmen en dan ineens denkt: Hey, dat is vervelend....ze hebben die windmolens dichterbij gezet, en nu heb ik er last van tijdens het zwemmen.
Ik snap nog steeds het doel niet. Ze staan in het water.... Hoeveel mensen die op het strand liggen zouden zien dat er windmolens staan? De meeste liggen toch handdoek aan handdoek te slapen omdat ze in die paar dagen zo bruin mogelijk willen worden.
De mensen die er het meeste problemen mee hebben, zullen wel weer de milieuactivisten zijn. Uitgerekend de mensen die vinden dat we meer groene stroom moeten opwekken.... Maar dat moet dan wel gebeuren zoals zij dat willen :kots:

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Bericht door MEG » ma 20 mei 2013 17:51

jonathanweegink schreef: Als ANWB willen wij graag van verschillende groepen toeristen/recreanten horen hoe zij daar tegen aan kijken. Daarom heb ik dit topic geplaatst.
Ik kan me heel wat zinvollere dingen bedenken waar de ANWB zich mee bezig kan houden. Betere fietspaden bijvoorbeeld. Nog één ding over die windmolens.
Waar hebben windmolens het meest zin? Waar het het hardst waait.
Waar waait het het hardst? Op zee.
Wanneer hebben mensen het minst last van windmolens? Als ze er niet te dichtbij wonen?
Waar wonen geen mensen? Op zee.
Kortom. De ANWB kan zich weer bezig gaan houden waarvoor ze ooit zijn opgericht, in plaats van dit onzinnig onderzoek dat alleen maar het NIMBY-denken bevordert.

jonathanweegink
Kinderzitje

Bericht door jonathanweegink » do 23 mei 2013 07:46

Hoi Zeeuw, ja wij benaderen verschillende groepen zee-/kust-/strandtoeristen, zoals zeezeilers, vissers, duikers, maar ook fietsers en wandelaars, kiters en windsurfers.

jonathanweegink
Kinderzitje

Bericht door jonathanweegink » do 23 mei 2013 07:49

Dank voor je reactie MEG. ANWB is ooit opgericht voor verkeer en vervoer, maar ook voor toerisme en recreatie. En de zee en kust zijn voor heel veel mensen belangrijk om te recreëren. Op fietsgebied doen we ook veel: overleg met overheden over het stimuleren van fietsen en het aanleggen van fietssnelwegen. Ook bieden we fietspechhulp, fietsvakanties en -routes aan.

arjan916
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Contacteer:

Bericht door arjan916 » do 23 mei 2013 08:14

jonathanweegink schreef:... ANWB is ooit opgericht voor verkeer en vervoer, maar ook voor toerisme en recreatie...
De W staat toch voor "wielrijder" ?
In de ca 15 jaar dat de kampioen bij mij op de mat valt begint de twijfel steeds groter te worden of dit nog wel zo is, steeds meer/te veel aandacht voor nevenactiviteiten.
jonathanweegink schreef:... Op fietsgebied doen we ook veel: overleg met overheden over het stimuleren van fietsen en het aanleggen van fietssnelwegen...
Dat er een interessepeiling op fora over windmolens gedaan wordt is prima, maar steek liever de energie in pushen bij locale overheden en wegbeheerders voor onderhoud van bestaande fietspaden.
Met name de fietspaden langs provinciale wegen zijn belabberd qua onderhoud, er ligt vaak veel glas en er is veel slecht opgelapt wegdek, etc, etc
De infrastructuur ligt er vaak wel, maar sluit niet altijd goed genoeg aan op het locale netwerk en is het onderhoud zwaar onder de maat.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Plaats reactie