Tour Transalp 2018

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Re: Tour Transalp 2018

Bericht door Goudhaantje » vr 03 augustus 2018 10:51

Alexander schreef:
do 02 augustus 2018 17:26
Goudhaantje schreef:
do 02 augustus 2018 17:09
Ik weet niet hoe competitief je het wilt hebben, maar er is formeel geen klassement voor individuen.
Ik heb geen formeel klassement nodig ;-)

Maar ik formuleerde het wat ongelukkig.

Nu ik begrijp dat TA ook individueel mogelijk is komt deze toch wel hoog op mijn lijst te staan voor volgend jaar. Marmotte Pyrenees is een optie maar die valt qua datum slecht (eind augustus). En Cingle Ventoux kan ik altijd nog doen. Ook Marmotte Alpes kan ik beter een jaar later doen want dan val ik in de 50+ categorie en dat scheelt weer in de barema. Van dit lijstje schat ik de TA als zwaarste en meeste uitdaging in. De Rad am Ring lijkt me ook stoer maar valt voor volgend jaar ook af vanwege de datum. Mijn gedachten voor een nieuw doel voor volgend jaar gaan nu echt serieus naar de TA.
Tour Transalp kan ik zeker aanraden. Andere leuke meerdaagse cyclo’s zijn de Giro Sardegna en de Forest’Cime!

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » vr 03 augustus 2018 13:54

Tour of Wessex.
Deze staat al een tijd op mijn lijstje en hoop hem volgend jaar te kunnen rijden.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Bericht door Alexander » ma 06 augustus 2018 12:55

Goudhaantje schreef:
vr 03 augustus 2018 10:51
Alexander schreef:
do 02 augustus 2018 17:26
Goudhaantje schreef:
do 02 augustus 2018 17:09
Ik weet niet hoe competitief je het wilt hebben, maar er is formeel geen klassement voor individuen.
Ik heb geen formeel klassement nodig ;-)

Maar ik formuleerde het wat ongelukkig.

Nu ik begrijp dat TA ook individueel mogelijk is komt deze toch wel hoog op mijn lijst te staan voor volgend jaar. Marmotte Pyrenees is een optie maar die valt qua datum slecht (eind augustus). En Cingle Ventoux kan ik altijd nog doen. Ook Marmotte Alpes kan ik beter een jaar later doen want dan val ik in de 50+ categorie en dat scheelt weer in de barema. Van dit lijstje schat ik de TA als zwaarste en meeste uitdaging in. De Rad am Ring lijkt me ook stoer maar valt voor volgend jaar ook af vanwege de datum. Mijn gedachten voor een nieuw doel voor volgend jaar gaan nu echt serieus naar de TA.
Tour Transalp kan ik zeker aanraden. Andere leuke meerdaagse cyclo’s zijn de Giro Sardegna en de Forest’Cime!
De Forest’Cime is korter maar de etappes lijken ook wat zwaarder. De Giro Sardegna lijkt me inderdaad ook wel leuk en meer garantie op mooi weer. Wel vind ik de tijdrit wat minder. Is dat een verplicht nummer?

Genoeg om over na te denken en voor de nodige voorpret. Ik neig wel sterk naar een meerdaagse. De afgelopen cycloweek vond ik erg leuk om meerdere dagen lekker te fietsen, maar het blijft toch allemaal gereserveerd voor die ene belangrijke dag. Dat vind ik wel een beetje jammer.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Plaats reactie