De onbekende maar O ZO goed georganiseerde Cyclo

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Re: De onbekende maar O ZO goed georganiseerde Cyclo

Bericht door harrebas » ma 09 juni 2014 12:35

Zojuist geplukt van de website van de Sportful Dolomiti Race:
4,400 riders have registered! just more 100 places…directly in Feltre !!

Posted on 5 June 2014 by anna

For the first time in 20 years, the Feltre granfondo will be forced to close registration after reaching the maximum number of participants.

Today there are 4,400 cyclists ready to come to Feltre from all over the world, but to guarantee the high organizational standards that have always characterized the event, the committee headed by Ivan Piol has decided to place a limit on registration, at 4,500; when that number is reached, registration will be closed. Registration is currently closed but will reopen at the ice rink on Friday, June 13, from 12:00 to 19:00 and Saturday, June 14, from 9:00 to 19:00, with a higher registration fee. In light of the unexpected increase in registration requests (over 1,000 more than last year), to ensure adequate service there will be room for only 100 more riders. The rest will need to wait until 2015 to tackle Passo Manghen.

“We expected and hoped for an increase in registration numbers, but we didn’t expect such a big increase,” said president Piol. “It’s a new record reached in a historic year, which we’re very pleased about. But in order to provide everyone with adequate service, consistent with the level the event is used to offering, we have decided to close registration when we reach 4,500 riders. And we’re almost there. We’re sorry for those who may be left out, but we invite them to come in 2015, maybe signing up a bit sooner. In light of what has happened this year, we are considering the possibility of establishing a registration limit for future editions.”
Cyclorijden is al populair en wordt met het jaar populairder. Niet alleen de allergrootste tochten raken snel vol.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: aeroad,scott,

Bericht door winkel » ma 09 juni 2014 16:22

Ja dat het steeds populairder word is me duidelijk.
In het voorjaar meegedaan aan La Bourgogne in Macon. Is een kleine redelijk onbekende
cyclo komen er dik betaalde cyclo wielrenners uit italie met zwaar gesponseerd materiaal
even de prijzen weg halen. Ik dat er steeds vaker goed geoliede ploegen aan kleine cyclo
meedoen.

Fietsmargriet
Driewieler
Fiets: Rose & Ghost
Contacteer:

Bericht door Fietsmargriet » di 17 juni 2014 10:19

Vorig jaar Les Copains gedaan: http://www.cyclolescopains.fr/intro.html (wel even het geluid op je PC uitzetten want het Franse TV journaal knalt je tegemoet...). Zeer goed georganiseerd en mooi klimwerk. Dit jaar op 5 juli.

2 weken geleden La Limousine mogen doen: http://www.lalimousinecyclo.com/ Goed georganiseerd en door de heuvelachtige omgeving lekker doorrijden (is wel 's fijn wanneer je zelf aan de voet van een col woont).

Over 1,5 week sta ik aan de start van de Ariègoise http://www.cyclosport-ariegeoise.com/ welke volgens mijn clubgenoten zeer goed georganiseerd is. Finish op het Plateau de Beille...

En misschien dat ik 17 augustus ook hier aan de start sta: http://www.etape-sanfloraine.fr/cyclosportive_a33.html net iets zuidelijker dan mijn thuisbasis.
Groeten,

Margriet

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin
CTWT-lid: Ja

Bericht door Wombcat » di 17 juni 2014 20:43

De Ariegoise heb ik in 2003 gereden. Toen was de aankomst niet op Plateau de Beille. Mooie cyclo. Minpuntje was toen wel dat het erg warm was en op de voorlaatste bevoorrading geen water was, en dat terwijl ik toen nog op de 60e plek reed, dat was dus al vroeg dat het water op was.

De etape Sanfloraine ga ik dit jaar misschien ook rijden. Parkoers ziet er wel 'leuk' uit.

Fietsmargriet
Driewieler
Fiets: Rose & Ghost
Contacteer:

Bericht door Fietsmargriet » zo 29 juni 2014 16:53

Gisteren de Ariègoise dus gereden. Zeer goed georganiseerd. Maar liefst 700 vrijwilligers. Veel motorbegeleiding. In de laatste zeer steile en van veel haarspeldbochten voorziene afdaling bij elke bocht een vrijwilliger! En aan water geen gebrek. Er waren zeer veel bemande waterpunten waar behalve water ook Isostar te krijgen was. Ook tijdens de klim naar het plateau waren nog waterpunten en kon je je zelfs met een tuinslang nat laten spuiten. 't Was nogal een warme dag.

De route is elk jaar anders en de aankomst schijnt om het jaar op het plateau de Beille te zijn. Die klim was na ruim 140 km geen pretje, niet voor mij, maar ook degenen die lopend omhoog moesten (!), gewoonweg omvielen of met kramp in de kant lagen. En helaas de laatste 2 km die veel minder steil zijn een stormwind waardoor je bijna van je fiets werd geblazen.

Dat het zwaar was blijkt ook wel aan het aantal niet-finishers. Van de 1100 of 1200 starters kwamen er maar 768 over de finish...

De streek is ook uitzonderlijk mooi - vooral de klim naar Montségur / Col de Tremblement maakte indruk.

Al met al een aanrader.
Groeten,

Margriet

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » zo 29 juni 2014 20:23

Fietsmargriet schreef:Gisteren de Ariègoise dus gereden. Zeer goed georganiseerd. Maar liefst 700 vrijwilligers. Veel motorbegeleiding. In de laatste zeer steile en van veel haarspeldbochten voorziene afdaling bij elke bocht een vrijwilliger! En aan water geen gebrek. Er waren zeer veel bemande waterpunten waar behalve water ook Isostar te krijgen was. Ook tijdens de klim naar het plateau waren nog waterpunten en kon je je zelfs met een tuinslang nat laten spuiten. 't Was nogal een warme dag.

De route is elk jaar anders en de aankomst schijnt om het jaar op het plateau de Beille te zijn. Die klim was na ruim 140 km geen pretje, niet voor mij, maar ook degenen die lopend omhoog moesten (!), gewoonweg omvielen of met kramp in de kant lagen. En helaas de laatste 2 km die veel minder steil zijn een stormwind waardoor je bijna van je fiets werd geblazen.

Dat het zwaar was blijkt ook wel aan het aantal niet-finishers. Van de 1100 of 1200 starters kwamen er maar 768 over de finish...

De streek is ook uitzonderlijk mooi - vooral de klim naar Montségur / Col de Tremblement maakte indruk.

Al met al een aanrader.
Mooi verhaal Fietsmargriet. Gefeliciteerd dat je één van de 768 finishers bent. Ik heb een jaar of wat geleden op de camping in Tarascon sur Ariege gestaan en de Plateau de Beille gereden. Dat is inderdaad een pittige klim, een soort verlengde versie van de Alp. Verder zag ik aan het grote aantal tenues van de Ariègoise dat het een grote cyclo is in die streek.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Stoffel29
Kinderzitje
Fiets: Focus Cayo Triple

Bericht door Stoffel29 » ma 23 april 2018 20:32

Nieuw hier, maar lees vol aandacht alle info.
Ik ga dit jaar meedoen aan de Tour des Stations Ultrafondo in Zwitserland. Ik denk dat die voor het eerst georganiseerd wordt. Heb er echt zin in, maar er nog niet veel zinnigs over te melden. Heeft iemand er hier meer informatie over?

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » ma 23 april 2018 20:37

Die wordt idd voor het eerst georganiseerd. Superzware rit. Weet alleen dat de klim naar Ovronnaz een taaie klim is en dat de slotklim eruit ziet als een monsterlijke opgave met de laatste zes km onverhard. Ben benieuwd naar je verhaal over deze cyclo.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » wo 25 april 2018 11:04

Op 29 juli wordt La Risoul verreden. Het criterium op de dag ervoor laat ik maar aan me voorbij schieten. De tocht wordt voor de 10e keer gereden. Zal in ieder geval een lekker pittig tochtje worden met de Izoard vanaf de zuidkant en finish bij het skistation van La Risoul. Ik zal na afloop laten weten hoe het was want ik kan maar weinig informatie vinden.

In de voorbereiding zal ik vast ook de Vars rijden en diverse andere klimmen in de omgeving. Iemand misschien tips voor leuke rondjes?
Op naar de Velomediane!

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 25 april 2018 11:12

Alwin schreef:
wo 25 april 2018 11:04
Op 29 juli wordt La Risoul verreden. Het criterium op de dag ervoor laat ik maar aan me voorbij schieten. De tocht wordt voor de 10e keer gereden. Zal in ieder geval een lekker pittig tochtje worden met de Izoard vanaf de zuidkant en finish bij het skistation van La Risoul. Ik zal na afloop laten weten hoe het was want ik kan maar weinig informatie vinden.

In de voorbereiding zal ik vast ook de Vars rijden en diverse andere klimmen in de omgeving. Iemand misschien tips voor leuke rondjes?
klim naar St. Véran pak je niet mee?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 25 april 2018 11:25

Alwin schreef:
Iemand misschien tips voor leuke rondjes?
Kijk eens hier: http://www.ubaye.com/activites-ete/cycl ... -cols.html
http://www.ubaye.com/activites-ete/cycl ... -moto.html
Querer es poder

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 25 april 2018 11:56

Alwin schreef:

Granon, Agnel, Pre de Mme Carle
Afbeelding

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » wo 25 april 2018 14:21

Ik zie het al. Dat gaat helemaal goed komen. Heb denk ik alleen een aanhangwagen nodig om alle fietsen mee te nemen. MTB mee lijkt me ook heel mooi, zoon zou ook race en MTB mee willen nemen, vrouw wil racefiets mee, dochter wil eigenlijk niet achterblijven.....
Op naar de Velomediane!

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 25 april 2018 14:55

Waar ga je zitten? Briancon of Guillestre?
Afbeelding

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 25 april 2018 14:56

Alwin schreef:
wo 25 april 2018 14:21
Ik zie het al. Dat gaat helemaal goed komen. Heb denk ik alleen een aanhangwagen nodig om alle fietsen mee te nemen. MTB mee lijkt me ook heel mooi, zoon zou ook race en MTB mee willen nemen, vrouw wil racefiets mee, dochter wil eigenlijk niet achterblijven.....
Vanaf half juni heb ik wel een aanhanger over :-)
Afbeelding

Plaats reactie