Trainingswedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
DeRosa
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Trainingswedstrijden

Bericht door DeRosa » za 31 maart 2007 18:00

Vanmiddag met Alstro op Sloten trainingswedstrijdje gereden. Lekker gepeddeld. Alstro ook wel, geloof ik!

Nerveuze opening echter. Veel te veel renners. Dus veel remmen om niks. En dan is het wachten op het onvermijdelijke: twee serieuze valpartijen.

Veeteetje
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Super Six

Bericht door Veeteetje » za 31 maart 2007 18:11

Da's minder leuk die valpartijen!

Ik ben zelf vandaag naar Nieuwegein geweest en al in de eerste ronde brak het daar door de harde wind. Ik kwam in een kopgroepje van een man of 10 terecht, als enige dametje. Gelukkig kon ik mijn werk doen. Uiteindelijk reed er eentje weg en moesten wij sprinten voor plek 2. Ik werd 4e in totaal tussen de mannen dus mag niet klagen. Morgen een paar uurtjes peddelen op het gemak (hoop ik).
"Hij die tegen de stroom inzwemt, komt bij de bron,
hij die met de stroom meegaat, verdwijnt in zee"

Duchenne Heroes check http://www.riding4life.nl
Afbeelding

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » za 31 maart 2007 18:17

yep. lekker gereden.

denk wel 150 man/vrouw aan de start als het niet meer was. Begin goed opletten, proberen een beetje je plek te houden. Stond een pittig windje tegen op rechte stuk dus dat was opletten. Laatste deel werd er té veel geremd, gevolg één flinke valpartij. 2 ronden neutraal gereden om de mensen van het asvalt te schrapen.
Weer een paar rondjes later weer raak, gelukkig achter me. Toch wel een beetje geschrokken van die dingen, meer mensen denk ik want het ging ff wat rustig, na een half uur werd het ff flink aangetrokken, maar rondje daarna weer lauwtjes.
Na 45 minuten begon het spel toch echt. Moest flink aan de bak om bij te blijven, de gaten vielen en moest een paar keer aanzetten om ze dicht te houden.
Maar is gelukt, tot laatste rondje toen moest ik de kopgroep laten lopen.
Net erachter over de streep. Nog wel redelijk van voren dus.
koers 65 km met 40.9 gem op de teller. Met wat in en uitrijden toch ruim 75 gemaakt 8) en uitgereden, toch wel een heel anders parkoers dan Hattemerbroek.

Reino van der Hoek
Aluminium Racefiets
Fiets: REUS

Re: Trainingswedstrijden

Bericht door Reino van der Hoek » za 31 maart 2007 18:21

DeRosa schreef:Vanmiddag met Alstro op Sloten trainingswedstrijdje gereden. Lekker gepeddeld. Alstro ook wel, geloof ik!

Nerveuze opening echter. Veel te veel renners. Dus veel remmen om niks. En dan is het wachten op het onvermijdelijke: twee serieuze valpartijen.
Jo DeRosa
ik heb tegen het einde even gekeken en inderdaad zoveel heb ik op Sloten nog niet zien fietsen.
Ik zag je rijden in een shirt met veel geel erin, aan de rechterkant vlak voor daar waar de finish is.
Er waren 2 grote groepen en af en toe een plukje renners die gelost waren of uitfietsten.

Was er bij de groep van 1300 uur ook zo veel animo ??
ik heb er weer zin in.

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » za 31 maart 2007 19:09

REINO schreef: Jo DeRosa
ik heb tegen het einde even gekeken en inderdaad zoveel heb ik op Sloten nog niet zien fietsen.
Ik zag je rijden in een shirt met veel geel erin, aan de rechterkant vlak voor daar waar de finish is.
Er waren 2 grote groepen en af en toe een plukje renners die gelost waren of uitfietsten.

13.00 uur-groep was behoorlijk maar niet zo groot als het aantal renners dat om 3 uur startte.

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » za 31 maart 2007 19:52

is er ergens een website waar het een en ander over de trainingswedstrijdjes op Sloten staat?

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » za 31 maart 2007 19:54

Ronald schreef:is er ergens een website waar het een en ander over de trainingswedstrijdjes op Sloten staat?

http://www.wvamsterdam.nl/index.php

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » zo 01 april 2007 12:16

DeRosa schreef:
REINO schreef: Jo DeRosa

13.00 uur-groep was behoorlijk maar niet zo groot als het aantal renners dat om 3 uur startte.
trimmers 70 man aan de start en bij de licentie houders 260!!!

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » ma 02 april 2007 20:23

Zo, vanavond was het weer tijd voor een trainingskoersje. Deze keer bij De Coureur in Maassluis. Er werd hard gereden vanavond, een aantal mannen hadden er echt zin in :?. Kon mij goed voorin handhaven, maar had niet meer de power om ook echt iets te betekenen als er gaten dicht gereden moesten worden of om mee te springen. Voorin blijven was het maximale, gelukkig lukte dat goed. Met de eindsprint ergens netje midden in het peloton gefinished.
Onderstaand grafiekje laat wel zien dat het niet vanzelf ging. De gegevens in het kadertje zijn exact van start tot finish.

Afbeelding
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

Natalie
Kinderfiets

Bericht door Natalie » do 05 april 2007 09:11

Hoe laat starten die zaterdag wedstrijden op sloten eigenlijk (ik kan dat niet goed vinden op de wv amsterdam website)? En zou ik met een ledenkaart er mogen starten?

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » do 05 april 2007 09:18

Natalie schreef:Hoe laat starten die zaterdag wedstrijden op sloten eigenlijk (ik kan dat niet goed vinden op de wv amsterdam website)? En zou ik met een ledenkaart er mogen starten?
13 (trimmers) of 15 uur (licentiehouders). Voor beide tijdstippen kun je, ook als niet-licentiehouder een dagkaart a 5 euro kopen.

Natalie
Kinderfiets

Bericht door Natalie » do 05 april 2007 09:28

@Ieke: Dank je! En suc6 zaterdag & maandag. Misschien dat ik maandag nog even kom kijken.

Trouwens wat laat een starttijd 15.00h ... ach, waarom ook niet.
Ik zal het onthouden.

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » do 05 april 2007 10:56

Ieke schreef:
Natalie schreef:Hoe laat starten die zaterdag wedstrijden op sloten eigenlijk (ik kan dat niet goed vinden op de wv amsterdam website)? En zou ik met een ledenkaart er mogen starten?
13 (trimmers) of 15 uur (licentiehouders). Voor beide tijdstippen kun je, ook als niet-licentiehouder een dagkaart a 5 euro kopen.
Nu zaterdag ook ? want volgens mij is er zaterdag open kampioenschap trimmers en maandag voor andere??

Reino van der Hoek
Aluminium Racefiets
Fiets: REUS

Bericht door Reino van der Hoek » do 05 april 2007 11:16

is er maandag ook iets op sloten voor trimmers .
ik heb er weer zin in.

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » do 05 april 2007 11:17

REINO schreef:is er maandag ook iets op sloten voor trimmers .
Dan wordt alles op een hoop gegooid. Start is om 19.00 uur.

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » do 05 april 2007 15:04

Ieke schreef:
REINO schreef:is er maandag ook iets op sloten voor trimmers .
Dan wordt alles op een hoop gegooid. Start is om 19.00 uur.
Renners opgelet!!!!!!!!!

Zaterdag 7 April word het clubkampioenschap voor trimmers verreden aanvang 13:00 uur.

Maandag 9 April( 2de paasdag) is het kampioenschap voor de leden aanvang 11:00 uur komt allen.

Het bestuur

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » za 14 april 2007 16:55

Vanmiddag met Alstro (hiep, hiep, hoera!) wedstrijdje gereden op Amersfoort. Zo'n 30/40 man aan de start.
Al vroeg een ontsnapping, die echter door beulswerk van Alstro na 40 minuten op niets uitliep. Daarna een paar speldeprikken waaruit de definitieve ontsnapping ontspon. Alstro moest toen echter hardhandig de tol betalen voor z'n eerdere inspanningen :cry:
Ondergetekende zat bij de zeven ontsnapten die uiteindelijk voor de prijzen reden. Deze anti-sprinter werd uiteindelijk zesde.
Maar god, wat heb ik afgezien. De temperatuur moet rond de dertig hebben gelegen. Daar is mijn lichaam nog helemaal niet op ingesteld. Toen ik afstapte tolde het letterlijk sterretjes voor mij ogen :shock:

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » za 14 april 2007 17:30

Mijn god wat ben ik een sukkel - leuk parcours in Amersfoort. Niet al te druk rond de 40 man aan de start. Erg warm, teller stond op 28 graden.

Na de start gelijk 4 man er vandoor en de rest bleef rustig afwachten. Ik zat gelijk vooraan samen met nog een DM ganger van 2006. Alle 2 was dit de 3e wedstrijd. Er ging nog een groepje ervandoor en ik vond het wel prima, later kwamen tegen wil en dank toch aan kop te rijden en tja dan ga je maar aan de slag.
Paar keer gaten dichtgereden van mensen die uit de 2e kopgroep waren gevallen. We zagen wel dat de 2e kopgroep zeker geen kans van slagen had. Dus 'rustig' 1 voor 1 binnen gehaald. Toen de muiters bijgehaald waren was mijn bordje ook bijna leeg en liet me terugzakken voor wat herstel, ging nog ook.
De 4 koplopers kregen 25 sec .....30 sec....40 sec. Ik zat lekker relaxed rond de 10e plek te rijden.
Echter toen de groep aan de inhaalslag begon zat ik weer vooraan - een plek waar ikniks te zoeken heb. Na 2 ronden sleuren en proberen niet op kop te komen was mijn theewater tot een kookpunt gestegen.
De koplopers waren bijna binnen en ik liet me noodgedwongen afzakken om wat herstelronden in te lassen. Dat was te laat, mijn pannetje was overgekookt.

Derosa die lekker relaxed achterin had rondgehangen reed precies op tijd naar voren om met de koploppers mee te springen, klasse !

arno
Aluminium Racefiets
Fiets: CUBE Super Litening
Contacteer:

Bericht door arno » za 14 april 2007 19:23

Goed advies moet je ook niet in de wind slaan Alstro ;)
Fietsende papa van Karsten en Guido. Sinds ik die CUBE heb denk ik dat fietsen vanzelf gaat, helaas.....

Daniel1975
Carbon Racefiets

Bericht door Daniel1975 » za 14 april 2007 19:33

arno schreef:Goed advies moet je ook niet in de wind slaan Alstro ;)
Mag ik jou dan het goede advies geven mij na 80km niet te laten gaan morgen... :twisted:

Willie de Beul
Driewieler
Fiets: Trek Madone 5.2

Bericht door Willie de Beul » za 14 april 2007 20:34

Daniel1975 schreef:
arno schreef:Goed advies moet je ook niet in de wind slaan Alstro ;)
Mag ik jou dan het goede advies geven mij na 80km niet te laten gaan morgen... :twisted:
Wie gaan er morgen dan allemaal starten in Someren-Heide?
Alstro?
Rob T?
Arno?
Daniel?

Ik kom wel even kijken met Ester.
Succes allemaal en vooral veel plezier!

Daniel1975
Carbon Racefiets

Bericht door Daniel1975 » za 14 april 2007 21:10

Ik start om 15.00, Arno ook. RobT start bij de ouwe mannetjes rond 13.00.

Willie de Beul
Driewieler
Fiets: Trek Madone 5.2

Bericht door Willie de Beul » za 14 april 2007 21:18

Daniel1975 schreef:Ik start om 15.00, Arno ook. RobT start bij de ouwe mannetjes rond 13.00.
Dan kom ik jullie allemaal aanmoedigen!!!!

alstro
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door alstro » za 14 april 2007 21:55

Willie de Beul schreef:
Daniel1975 schreef:Ik start om 15.00, Arno ook. RobT start bij de ouwe mannetjes rond 13.00.
Dan kom ik jullie allemaal aanmoedigen!!!!
Ik pas even, mag woensdag weer :wink:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 14 april 2007 22:18

alstro schreef:
Ik pas even, mag woensdag weer :wink:
Dus je zakt niet af naar het Brabantse . Jammer.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Plaats reactie