Tacx NEO Smart

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Re: Tacx NEO Smart

Bericht door Alexander » wo 24 oktober 2018 11:06

Goudhaantje schreef:
di 23 oktober 2018 21:10
Alexander schreef:
ma 22 oktober 2018 16:08
Goudhaantje schreef:
za 20 oktober 2018 20:13

Gefeliciteerd! Daar ga je geen spijt van krijgen Goede ventilator erbij en gaan! :oke: En niet kapot analyseren hoor, daar kan die niet tegen. :lol: ;-)
Dat gaat zeker lukken. Maar herken je het "korrelig" gevoel als je begint met trappen? Of draait het bij jou meteen soepel?
Nee, dat is mij nooit opgevallen. Maar ik kan ook slecht inschatten wat je precies bedoelt. Als je op Facebook zit (en voor dit onderwerp zou je dat kunnen overwegen), dan kan je je aansluiten bij de Tacx Neo Owners Group. Daar kan je eventueel een filmpje met geluid plaatsen en aan anderen vragen wat ze ervan vinden. Dat soort filmpjes zie je daar continue voorbij komen.
WimL heeft blijkbaar wel hele slechte ervaringen. Ik vind mijn Neo echt FAN-TAS-TISCH! Vanavond getraind met de Tacx app met een zelf voorgeprogrammeerde workout. Het verschil tussen mijn P2M en de Tacx is 0,5-1%. En die 1% haal ik eigenlijk geeneens. Combineer dat met fluisterstil.
Ik heb vorig jaar wel een probleem gehad met een doorgebrande Tacx, maar toen reed ik zonder voeding. Dat kan ik dus niet aanraden. Maar via Futurumshop meteen een nieuwe gekregen. Ik vind het echt een fantastisch apparaat. Goede ventilator erbij en je kan de hele winter doortrainen.
Gisteren getraind en voelde een stuk beter. Kwestie van even wennen wellicht en ketting waarmee 500km gereden is op een nieuwe ketting. Moet op elkaar inslijten.

Met korrelig bedoel ik dat je lichte tikjes voelt. Heeft denk ik ook te maken met het type rem in de Neo, gaat volledig op magnetisme geloof ik zonder een band of ketting oid.

De Neo is inderdaad stil en het geluid van de ketting overstemt. Dat ledje onderin is trouwens supergaaf. Bij mij gaat de Neo ook op netstroom. Waarom zou ik de gok nemen. Kleine moeite.

Mij mij zit er zeker 5% verschil tussen Neo en Powertap P1 waarbij eerstgenoemde de hogere waarde aangeeft.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » wo 24 oktober 2018 12:28

Mijn Neo gaat de derde winterperiode is en nog steeds erg tevreden.
Alleen de freehub heb ik vervangen voor een Campagnolo hub. Het enige geluid wat ik hoor is de ventilator die op standje orkaan blaast en een liveset op Youtube.

Alleen op het kleine blad en de grootste achter kan het zijn dat je wat tikjes voelt. Dat zijn de magneten die bij lage toeren moeten aangrijpen. Althans zo is dat uitgelegd door Tacx support.

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » wo 24 oktober 2018 14:28

Goudhaantje schreef:
di 23 oktober 2018 21:10
Alexander schreef:
ma 22 oktober 2018 16:08
Goudhaantje schreef:
za 20 oktober 2018 20:13

Gefeliciteerd! Daar ga je geen spijt van krijgen Goede ventilator erbij en gaan! :oke: En niet kapot analyseren hoor, daar kan die niet tegen. :lol: ;-)
Dat gaat zeker lukken. Maar herken je het "korrelig" gevoel als je begint met trappen? Of draait het bij jou meteen soepel?
WimL heeft blijkbaar wel hele slechte ervaringen.
WimL heeft gewoon 3x pech gehad :roll:
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » wo 31 oktober 2018 20:19

Ik begin steeds beter mijn draai te vinden op de Neo. Echt een top investering!

Wel merk ik dat de snelspanner tijdens de training wat los draait als ik wat op de pedalen ga staan en naarmate de training duurt hoor ik dus wat gekraak. Iemand een tip behalve de snelspanner flink strak aan te spannen.

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » wo 31 oktober 2018 22:25

Alexander schreef:
wo 31 oktober 2018 20:19

Wel merk ik dat de snelspanner tijdens de training wat los draait als ik wat op de pedalen ga staan en naarmate de training duurt hoor ik dus wat gekraak. Iemand een tip behalve de snelspanner flink strak aan te spannen.
Flink strak aanspannen!

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » do 01 november 2018 11:38

Goudhaantje schreef:
wo 31 oktober 2018 22:25
Alexander schreef:
wo 31 oktober 2018 20:19

Flink strak aanspannen!
Klinkt bekend dus :)

Niels
Carbon Racefiets

Bericht door Niels » do 01 november 2018 19:35

Zojuist is de Neo 2 gepresenteerd, maar de veranderingen zijn minimaal.
De prijs van de Neo 1 is wel erg gezakt de laatste week, 800 - 850 euro tegenover de 1300 euro voor de Neo 2.

Zelf kijk ik met een schuin oog naar de Neo bike. Is uitgesteld tot januari las ik zojuist en wacht dat de kinderziektes eruit zijn.
Maar dat lijkt me wel een super gadget. Nog stiller dan de gewone Neo.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » do 01 november 2018 19:42

Bij Futurumshop en Mantel staat de Neo nog steeds voor dezelfde prijs.

Niels
Carbon Racefiets

Bericht door Niels » do 01 november 2018 19:51

Alexander schreef:
do 01 november 2018 19:42
Bij Futurumshop en Mantel staat de Neo nog steeds voor dezelfde prijs.
Dan is de prijs alweer aangepast. Heb het echt zien staan tot vanochtend bij een paar shops.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » wo 21 november 2018 10:51

Momenteel in de aanbieding bij Mantel

https://www.mantel.com/tacx-neo-smart-t ... 55d1283d21
Be someone who makes you happy.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » wo 21 november 2018 10:55

Harm Jan schreef:
wo 21 november 2018 10:51
Momenteel in de aanbieding bij Mantel

https://www.mantel.com/tacx-neo-smart-t ... 55d1283d21
Knappe aanbieding. Een maand te laat voor mij :-(

De Neo 2 is trouwens al leverbaar. Ook bij Futurumshop staat de Neo in de aanbieding.

Joseba
Fiets: Parlee Z5
Contacteer:

Bericht door Joseba » do 07 februari 2019 11:10

Ik rijd nu een tijdje met de Flux. Het monteren van de cassette ging niet helemaal soepel, heb uiteindelijk een derde vulringetje moeten plaatsen om de ketting lekker te laten lopen. Kan natuurlijk de derailleur trimmen maar dan blijf je bezig als je weer met je fiets de weg op gaat.

Na verloop van tijd merk ik steeds vaker een vreemd geluid (kloink) dat uit de Flux komt, vaak bij het verhogen van de wattages. Ik weet dat het uit de Flux komt omdat als ik een sprintje trek en vervolgens de benen stil houd de "kloink" ook nog te horen is. Daarnaast merk ik dat de Flux moeite heeft de weerstand constant te houden. Gisteren bijvoorbeeld een aantal blokken van 3 minuten aan 230W en dan gedurende het blok "sleept" de Flux om de 4-5 omwenteling. Dat slepen is een tijdelijke weerstandsverhoging die een halve omwenteling duurt. Bijzonder irritant.

Ik heb de laptop verbonden via een 3m kabel aan een ANT+ dongel die ik met een stukje tape op de Flux heb bevestigd. Ga wel melding maken bij Tacx. Daarnaast zal ik de boel nog een opnieuw calibreren, mogelijk helpt dat. Hier ervaringen?

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » do 07 februari 2019 11:37

Wel vaker dat sort ervaringen gelezen. Filmpje maken met telefoon en naar de Tacx helpdesk.
Afbeelding

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » vr 08 februari 2019 14:45

Ja, dat helpt. Ik had hetzelfde probleem.

Ik heb een nieuwe flux gekregen. Nog niet kunnen testen maar dat zal zondag gebeuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Op naar de Velomediane!

Joseba
Contacteer:

Bericht door Joseba » za 09 februari 2019 10:11

Inmiddels met Mantel contact gehad, ga vanmiddag even een filmpje maken en de hele boel naar ze opsturen. Als ik alle verhalen lees doe ik er verstanidg aan deze Flux geruild te krijgen voor een Flux S. En ik nog denken slim te zijn door te kiezen voor het oude model met Edco body waar ik zowel Campa als Shimano cassettes op kan plaatsen :-(

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » za 09 februari 2019 10:30

Ik heb begrepen dat als je Campa hebt je beter af bent met een Campa body dan de oude Edco.

Orbi
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » za 09 februari 2019 10:33

Ook hier schurende geluiden uit het vliegwiel gedeelte bij de tacx flux. Gedurende de tijd steeds meer lawaai, had hem 5/6mnd waarvan 13 uur effectief gebruikt. De laatste 2 mnd niet gebruikt. Inderdaad filmpje opgestuurd en verzoek van Mantel om hem op te sturen. Is daar inmiddels afgeleverd en ik neem aan dat ik binnenkort wel wat zal horen.

Niels
Carbon Racefiets

Bericht door Niels » za 09 februari 2019 11:09

Mijn Neo gaat eind maart in de verkoop ivm met aanschaf van de Neo bike.
Mocht er iemand dan interesse hebben hoor ik het wel.

Joseba
Contacteer:

Bericht door Joseba » za 09 februari 2019 19:02

Alexander schreef:
za 09 februari 2019 10:30
Ik heb begrepen dat als je Campa hebt je beter af bent met een Campa body dan de oude Edco.
Ik heb beide dus die Edco leek me wel handig.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 10 februari 2019 09:07

Joseba schreef:
za 09 februari 2019 19:02
Alexander schreef:
11 speed Shimano en 11 speed zijn even breed en je kunt dus een Shimano cassette gebruiken in een 11-speed Campa set-up.
Afbeelding

Joseba
Contacteer:

Bericht door Joseba » zo 10 februari 2019 10:02

Pino schreef:
zo 10 februari 2019 09:07
Joseba schreef:
Alexander schreef:
11 speed Shimano en 11 speed zijn even breed en je kunt dus een Shimano cassette gebruiken in een 11-speed Campa set-up.
Ik heb een 10 Speed Shimi en 11 speed Campa, lukt dat ook?

Altijd gedacht dat de passing van de tandwielen anders was. Dus een 11 speed Shimano cassette past op een 11 speed Campa body?

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 10 februari 2019 11:02

Joseba schreef:
zo 10 februari 2019 10:02
Pino schreef:
zo 10 februari 2019 09:07
Joseba schreef:

Ik heb een 10 Speed Shimi en 11 speed Campa, lukt dat ook?

Altijd gedacht dat de passing van de tandwielen anders was. Dus een 11 speed Shimano cassette past op een 11 speed Campa body?
Nee, je kunt een 11speed Shimano wiel/cassette gebruiken in een Campa 11 speed fiets.
Wat voor derailleur/shifter zitten er op de fiets die je wilt gaan gebruiken op de Neo?
Afbeelding

Joseba
Contacteer:

Bericht door Joseba » zo 10 februari 2019 15:25

Heb een 10 speed Ultegra set-up en een 11-speed Chorus set-up. Dat gaat hoe dan ook niet werken.
Maar goed, eerst maar eens zien dat we onder garantie überhaupt een goed werkende smart trainer krijgen. De rest is van later zorg.

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » zo 10 februari 2019 18:00

Joseba schreef:
za 09 februari 2019 10:11
Inmiddels met Mantel contact gehad, ga vanmiddag even een filmpje maken en de hele boel naar ze opsturen. Als ik alle verhalen lees doe ik er verstanidg aan deze Flux geruild te krijgen voor een Flux S. En ik nog denken slim te zijn door te kiezen voor het oude model met Edco body waar ik zowel Campa als Shimano cassettes op kan plaatsen :-(
De Tacx Flux is uit productie dus naar alle waarschijnlijkheid krijg je een Taxc Flux S ervoor terug. Mantel doet niet al te moeilijk met garantie van deze dingen, ik heb er 3 gehad met allemaal hetzelfde schurende geluid, soms al nieuw uit de doos. Uiteindelijk heb ik na de 3e mijn geld terug gevraagd en gekregen.

Met de Flux S is het echter ook uitkijken, mijn vrouw had een Flux bij onze sponsor uit Limbricht gekocht welke na een maand of 3 begon te kraken en te piepen. Ik dacht even naar Limbricht te rijden en de Tacx om te ruilen voor een andere, maar kwam daar van een koude kermis thuis. Schijnbaar neemt men het daar niet zo nauw met klanten, het heeft maar liefst 5 weken geduurd ! voordat er van hun kant na er zelf achteraan gebeld te hebben een vervangende Flux S geruild werd. Echter deze Flux S begon ook na een week of 3 het schurende geluid te vertonen. Het schijnt dat de aandrijfriem van de katrollen af loopt en dan tegen het plastic aankomt.
Op Youtube zie je wel eens filmpjes van mensen die de plastic kappen eraf schroeven om zo dat geluid niet te hebben.
Geld terug geven doen ze daar niet aan, je kan een tegoedbon krijgen voor het bedrag.

Ik zou dus even uitkijken met wat ze je aanbieden, misschien dat de Flux 2 het niet heeft, maar aangezien die dezelfde constructie heeft zou ik daar ook mee uitkijken.
Verder zou ik je willen adviseren ook uit te kijken met de Kickr Core, mijn eerste ging na 3 weken stuk (bleek een gereviseerd model die als nieuw aan mij verkocht was), het vervangende exemplaar ging na 3 dagen stuk.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

geric
Kinderfiets

Bericht door geric » zo 10 februari 2019 20:47

WimL schreef:
zo 10 februari 2019 18:00
Ik dacht even naar Limbricht te rijden en de Tacx om te ruilen voor een andere, maar kwam daar van een koude kermis thuis. Schijnbaar neemt men het daar niet zo nauw met klanten, het heeft maar liefst 5 weken geduurd ! voordat er van hun kant na er zelf achteraan gebeld te hebben een vervangende Flux S geruild werd.
Tacx klantenservice is waarschijnlijk ruk, maar je kan alsnog altijd bij de maker aankloppen als de verkoper niet thuis geeft. Toen mijn Wahoo TICKR het na +/- 20 maanden begaf heb ik Wahoo benaderd en had binnen een week een nieuwe in huis (en nota bene ook nog eens steeds de oude).

Enige toko waar ik beslist nooit meer iets zou kopen is power2max, da's gewoon een onbetrouwbare en de-facto illegale zolderkamer operatie zonder distributie kanaal (de-facto wil hier zeggen je hebt of een rechtsbijstandverzekering of voldoende resources om wettelijke garantie op eigen kracht te innen nodig).
WimL schreef:
zo 10 februari 2019 18:00
Verder zou ik je willen adviseren ook uit te kijken met de Kickr Core, mijn eerste ging na 3 weken stuk (bleek een gereviseerd model die als nieuw aan mij verkocht was), het vervangende exemplaar ging na 3 dagen stuk.
https://www.dcrainmaker.com/2019/01/wah ... -core.html

Plaats reactie