5 Februari 2019 om 20u15: CTWT "Open" Clubkampioenschap op Zwift

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568
CTWT-lid: Ja

Re: 5 Februari 2019 om 20u15: CTWT "Open" Clubkampioenschap op Zwift

Bericht door GoodRiddance » di 05 februari 2019 21:29

Poeh... sommigen gingen echt snoeihard bergop.

Bij de eerste klim ging ik aan op het steile gedeelte en kreeg Christian (had ik kunnen weten) en nog iemand mee. Vervolgens namen ze over... en moest ik eraf. Eeuwig zonde maar de pootjes gaven niet thuis.

Gelukkig was er een Ier waarvan de trappers klem zaten en met een steady 5w/kg reed hij de boel weer bij elkaar. Volgens mij waren we nog met zessen over. Van CTWT waren er Christian, PFW en ikzelf over. Op het glooiende stuk ging Christian er weer vandoor en net toen de rest het gat wilde dichten, gaf mijn vermogensmeter 0,0 aan terwijl ik toch echt trapte. Vervolg: ik moest het zelf dichten en dit kostte me toch wel meer energie dan gepland.

Klim 2: de eerste 3 gingen werkelijk heeeeeel hard omhoog. Ik ging er al snel vanaf met de Ier en PFW achter me. De Ier kwam me al snel weer voorbij en PFW ook, gelukkig kon ik nog net m'n karretje aanhaken.

Christian had de buit hier dus al binnen. PFW en ik gingen heel relaxed richting de streep waar ik hem wilde uitlokken de sprint te vroeg te beginnen. Gaatje laten en hopen dat hij bij 6 meter voorsprong z'n kans zou ruiken. Aldus geschiedde, ik had nog een aero helmpje, knalde het gat dicht en ging er vol overheen. Tweede dus van de CTWT clan.

Mooie koers, heerlijk parcours dit. Leuk om zoveel clubgenoten te zien!

pct
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Basso Laguna

Bericht door pct » di 05 februari 2019 21:32

Ik weet niet wat er gebeurde maar ik dacht dat ik er in het begin wel goed bij zat.
Op die eerste klim (die ik niet direkt aan zag komen) reden er meteen een paar weg, en dik ook!
Ik dacht dat ik alles zat te geven...

Marcel kwam er halfkoers nog met een mannetje overheen terwijl ik met Niels H en nog iemand aan het zwemmen was op plaats 7.

De eerste vogels waren gevlogen (met onvoorstelbare wattages)

Rijden om plek 10 dus. In de laatste klim kon ik dicht naar Niels (die ook al was weggereden) toe rijden en in het laaste deel kon ik er op en erover.

Ik geloof dat ik 10e was oid maar zwiftpower heb ik pas na dit ritje geactiveerd.

Man man wat ben ik dood. Ik zat gewoon bijna te kotsen....
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

ascolnago
Carbon Racefiets
Fiets: Colnago C40 HP Bstay

Bericht door ascolnago » di 05 februari 2019 21:33

Het was een beetje onverwacht dat ik mee zou doen.
Eind vorige week de tacx weer geïnstalleerd na 5 weken verbouwen en verhuizen. De benen waren zoals verwacht niet goed, maakt ook niet uit het was een pittige training.

Was de meeste na een paar honderd meter al kwijt, daarna nog met een Belg en een Engelsman gereden, tot ik op een klimmetje ze moest laten gaan, vervolgens alleen maar solo gereden

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 05 februari 2019 21:36

Uitslag van de CTWT-ers (Zwiftpowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!)

(onder voorbehoud, ik heb totaal niet gecheckt wie er CTWT leden zijn en doe het puur op parate kennis die in veel gevallen ontoereikend is)

1. Christian Lankman 41m56
2. Harm Verhoeven + 0.56
3. Peter Witter + 0.58
4. Marcel Jansen + 1.56
5. Niels Hartland + 2.14
6. Marc Crutzen + 2.31
7. Arnoud Hensen + 4.07
8. Marcel van den Berg + 4.07
9. Niels Cornelissen + 4.19
10.Victor de Ruiter + 4.31
11.Peter Lisseveld +5.07
12.Jeroen Ulle +6.08
13.Alexander Perdon + 8.09
14.Bas Zwakenberg +8.28
15.Jeroen van Assen +9.56
16.Pierre Noiret + 11.05
17.Arjen van 't Slot + 13.08
Laatst gewijzigd door GoodRiddance op di 05 februari 2019 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » di 05 februari 2019 21:41

GoodRiddance schreef:
di 05 februari 2019 21:29

Christian had de buit hier dus al binnen. PFW en ik gingen heel relaxed richting de streep waar ik hem wilde uitlokken de sprint te vroeg te beginnen. Gaatje laten en hopen dat hij bij 6 meter voorsprong z'n kans zou ruiken. Aldus geschiedde, ik had nog een aero helmpje, knalde het gat dicht en ging er vol overheen. Tweede dus van de CTWT clan.
Ik ging nog niet helemaal voluit, was nog ver, had nog wel geanticipeerd dat je aan zou sluiten, maar niet op die power up. Ik had de mijne beter niet kunnen gebruiken op dat moment, dan had ik misschien nog een kans gemaakt.
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

pct
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Basso Laguna

Bericht door pct » di 05 februari 2019 21:42

pct schreef:
di 05 februari 2019 21:32
Ik weet niet wat er gebeurde maar ik dacht dat ik er in het begin wel goed bij zat.
Op die eerste klim (die ik niet direkt aan zag komen) reden er meteen een paar weg, en dik ook!
Ik dacht dat ik alles zat te geven...

Marcel kwam er halfkoers nog met een mannetje overheen terwijl ik met Niels H en nog iemand aan het zwemmen was op plaats 7.

De eerste vogels waren gevlogen (met onvoorstelbare wattages)

Rijden om plek 10 dus. In de laatste klim kon ik dicht naar Niels (die ook al was weggereden) toe rijden en in het laaste deel kon ik er op en erover.

Ik geloof dat ik 10e was oid maar zwiftpower heb ik pas na dit ritje geactiveerd.

Man man wat ben ik dood. Ik zat gewoon bijna te kotsen....
Ik zie nu de uitslag.
Mijn verhaal/waarneming komt niet overeen met de uitslag. Kennelijk zat ik te dood
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » di 05 februari 2019 21:48

De uitslag bevestigd maar weer dat ik geen racer ben :-(

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 05 februari 2019 22:04

Eerste wedstrijd op Zwift. Het wees zichzelf wel en leuk om al die bekende gezichten bij de start te zien ;-) De start was heftig en miste de slag al meteen. Was ondanks de waarschuwingen hier niet hard genoeg gaan aan trappen bij de start denk ik. Nog even in het luchtledige gefietst maar dat ging em niet worden. Toen opgeraapt door Alexander en Pino. Tijdje samen gereden. Maar het ging bij mij niet echt lekker en had ook nog een dumoulin-etje :eek: Affijn na de sanitaire stop was het in mijn eentje een beetje rondtouren en was de lol er wel snel af. DNF.

Ok, niet echt veel gefietst zal ook niet helpen, maar ik vraag me ook af of dit wel wat voor me is. Buiten lukt het me toch makkelijker om te overleven...

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » di 05 februari 2019 22:12

Zo lekker ritje hoor. Tot aan de eerste grote klim in het kopgroepje kunnen handhaven, maar daar poefte een paar mannen weg. Ik reageerde te laat (en ik vrees dat ik ook niet die explosiviteit in huis heb) en er viel een flink gat. Het duurde even en kwam toen met twee CTWT mannen te zitten. Een daarvan had niet niet veel interesse om kopwerk te doen. Dus met één wat kop over kop werk gedaan. Met twee man kwamen we niet dichterbij de kopgroep. Jammer, want met een paar man extra had ik wel mogelijkheden gezien.
De man die niet mee wilde draaien reed op het laatst nog even bij mij weg en sloeg een gat. Maar het was mijn eer te na om hem te laten gaan. Niet mee willen draaien, is ook niet vóór mij over de finish :-) Het lukte nog om terug te rijden naar hem en voor hem te finishen.
De mannen voorin draaien geweldige w/kg's Daar was geen kruid tegen gewassen. Chapeau mannen!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Re: 5 Februari 2019 om 20u15: CTWT

Bericht door Alexander » di 05 februari 2019 22:21

ascolnago schreef:
di 05 februari 2019 21:27
Alexander schreef:Zeker weten, ik wil vooral niet als laatste eindigen maar dat gaat nog een flinke kluif worden.
Je wist dat ik meedeed dus voor die laatste plek hoefde je niet zenuwachtig te zijn

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik had het nodige geluk na de start en vanaf de boulevard zat ik samen met Pino en Ronald en nog wat anderen, terwijl ik eigenlijk had verwacht daar al alleen te zitten. En omdat beide heren het erg rustig aan deden kon ik makkelijk volgen en werd ik zo zonder al te veel moeite richting de Reverse KOM gebracht. Daar het groepje achter mij gelaten en vanaf de top zat ik helemaal alleen. Gedurende het rondje tegen de klok in zag ik dat ik een minuut achter Bas zat en dat zou lastig worden hem nog bij te halen. Maar hij viel stil op de Forward KOM zodat ik op de top kon aansluiten. Vanaf daar reden we samen naar het Italiaanse dorp en bij de laatste helling na het bruggetje besloot ik ook Bas achter me te laten. Vanaf daar was het nog vol door om mijn plekje veilig te stellen.

Het was zeker leuk alleen heb ik liever een wat selectiever parcours. Maar dit heeft ook wel wat omdat ik als lichtgewicht toch wel behoorlijk aan de bak moest.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

chlankman
Kinderzitje
Fiets: Koga Kimera

Bericht door chlankman » di 05 februari 2019 22:29

Leuk om samen te koersen! Met dit parcours weet je dat het op de klimmetjes gaat gebeuren, sparen op het vlakke bij voorkeur in een groepje en rammen als het naar boven gaat. Die Guus had hetzelfde idee blijkbaar en liet er geen gras over groeien. Voor de eindsprint had ik een aero pu maar het mocht niet baten, in de laatste 20m ingehaald. Toch een hele eer om CTWT Zwift kampioen te zijn; happy days

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » wo 06 februari 2019 00:05

Harm, ontzettend bedankt voor de goede organisatie!!

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » wo 06 februari 2019 08:40

Leuk om te lezen, begrijp ik het goed dat als je in een groepje rijdt je weerstand ook minder wordt? Net als op de weg?

Ik lees iets over Aerohelmpjes etc. het lijkt wel gamen :lol:

Gefeliciteerd Christian
Be someone who makes you happy.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » wo 06 februari 2019 09:39

Het is ook gamen! Enig verschil met Super Mario Kart is dat je zelf het motortje bent. Je krijgt dus soms een Power Upje waardoor je lichter bent bergop (veertje), aerodynamischer (aerohelmpje), etc. Dat maakt het vooral afwisselend waardoor het makkelijker is om vol te houden. In feite slaagt Zwift erin om indoor trainen leuk te maken terwijl het (in ieder geval voor mij) vreselijk saai was voordat je dit kon doen.

Luchtweerstand wordt inderdaad aangepast. In een groep hoef je dus minder hard je best te doen dan dat je in je eentje bent.

Een van de hoogtepunten was de chat vooraf. Iedereen was zwak, ziek, misselijk, slecht getraind, etc. Net echt :lol:

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » wo 06 februari 2019 09:42

Harm Jan schreef:
wo 06 februari 2019 08:40
Leuk om te lezen, begrijp ik het goed dat als je in een groepje rijdt je weerstand ook minder wordt? Net als op de weg?

Gefeliciteerd Christian
Klopt je hebt, tenzij je op een tijdritfiets rijdt voordeel van de zgn. "draft" als je vlak achter iemand rijdt. Dat kan soms wel 1,5 watt/kg schelen. Dacht uit mijn hoofd dat het tot op 10 meter werkt, dan wordt het stoempen om erbij te blijven.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » wo 06 februari 2019 09:43

Harm Jan schreef:
wo 06 februari 2019 08:40

Gefeliciteerd Christian
Klopt je hebt, tenzij je op een tijdritfiets rijdt voordeel van de zgn. "draft" als je vlak achter iemand rijdt. Dat kan soms wel 1,5 watt/kg schelen. Dacht uit mijn hoofd dat het tot op 10 meter werkt, dan wordt het stoempen om erbij te blijven.

Soms zijn er evenementen met "double draft" en er zijn ook races met "no draft".
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » wo 06 februari 2019 10:37

Oké, als mijn huis eenmaal klaar is heb ik ook ruimte. Dan vind ik het wel interessant om een tacx (of vergelijkbaar) aan te schaffen met Zwift mogelijkheid.
Be someone who makes you happy.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » wo 06 februari 2019 11:10

GoodRiddance schreef:
wo 06 februari 2019 09:39
Een van de hoogtepunten was de chat vooraf. Iedereen was zwak, ziek, misselijk, slecht getraind, etc. Net echt :lol:
LOL. Ik was een uur voor de CK nog in slaap gevallen op bed. :oeps:

Vraagje, welke training difficulty werd door een ieder gehanteerd? Ik zag al wel dat PFW de race als lange klim benaderde met een lage cadans en dat NielsH juist weer met een hoge cadans reed. Zelf heb ik slechts 1 keer geschakeld, en dat was na die laatste helling net na de de sprint.

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » wo 06 februari 2019 11:52

Alexander schreef:
wo 06 februari 2019 11:10
GoodRiddance schreef:

Vraagje, welke training difficulty werd door een ieder gehanteerd? Ik zag al wel dat PFW de race als lange klim benaderde met een lage cadans en dat NielsH juist weer met een hoge cadans reed. Zelf heb ik slechts 1 keer geschakeld, en dat was na die laatste helling net na de de sprint.
Je bent er weer lekker ingedoken, ouwe cijferfetisjist :-)

Mijn difficulty staat op ongeveer 70%. Ik heb mij suf geschakeld. Ik krijg het beste de power geleverd tussen de 95 en 105 rpm. Rond FTP bij voorkeur rond de 100rpm.

Ik snap niet hoe jij zo weinig kan schakelen. Met de gaatjes die ik moest dichtrijden, ben ik echt flink aan het schakelen hoor. Heb jij monotoon één wattage gedraaid?

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » wo 06 februari 2019 12:13

Alexander schreef:
Ik zag al wel dat PFW de race als lange klim benaderde met een lage cadans en dat NielsH juist weer met een hoge cadans reed.
Je bedoelt dat ik aan het harken was. Op de een of andere manier krijg ik hogere vermogens op zwift alleen met een lage cadans weggetrapt. Trainer Difficulty stond op 90-95% volgens mij

Lange klimmen benader ik anders.
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » wo 06 februari 2019 12:17

PFW schreef:
wo 06 februari 2019 12:13
Alexander schreef:
Ik zag al wel dat PFW de race als lange klim benaderde met een lage cadans en dat NielsH juist weer met een hoge cadans reed.
Je bedoelt dat ik aan het harken was. Op de een of andere manier krijg ik hogere vermogens op zwift alleen met een lage cadans weggetrapt. Trainer Difficulty stond op 90-95% volgens mij

Lange klimmen benader ik anders.
Zelfde heb ik ook, hoge vermogens gaan wat makkelijker met een lage cadans. Mijn trainer difficulty is afgestemd zodat ik een kransje over heb op de steile stukken / AdH en het staat op 50-60%. Ik rijd met een 12-30 cassette bij 50/39 waarbij ik enkel de 39 gebruik.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » wo 06 februari 2019 12:21

NielsH schreef:
wo 06 februari 2019 11:52
Alexander schreef:
GoodRiddance schreef:

Je bent er weer lekker ingedoken, ouwe cijferfetisjist :-)

Mijn difficulty staat op ongeveer 70%. Ik heb mij suf geschakeld. Ik krijg het beste de power geleverd tussen de 95 en 105 rpm. Rond FTP bij voorkeur rond de 100rpm.

Ik snap niet hoe jij zo weinig kan schakelen. Met de gaatjes die ik moest dichtrijden, ben ik echt flink aan het schakelen hoor. Heb jij monotoon één wattage gedraaid?
Op zo'n parcours kun je nauwelijks constant wattage rijden bij hetzelfde verzet. Ik heb gemerkt dat bij de ingestelde Trainer Difficulty ik de KOM's met hetzelfde verzet op kan rijden als de vlakke stukken, de cadans gaat dan omlaag en vermogen schiet omhoog. Zo rijd ik ook de AdZ met een enkel verzet, of ik schakel een keer op net na La Garde.

Maar goed, in het echt schakel ik ook nauwelijks.

baszwakenberg
Kinderzitje
Fiets: Giant Propel Adv.

Bericht door baszwakenberg » wo 06 februari 2019 12:32

Was leuk om eens een wedstrijdje mee te doen met CTWT collega's!

Ik moet zeggen ik had een iets rustigere start verwacht :shock:
Volgende keer ook de powerups maar eens gebruiken, ik had ze niet gebruikt omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat dit niet mocht.

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » wo 06 februari 2019 12:40

baszwakenberg schreef:
wo 06 februari 2019 12:32
Was leuk om eens een wedstrijdje mee te doen met CTWT collega's!

Ik moet zeggen ik had een iets rustigere start verwacht :shock:
Volgende keer ook de powerups maar eens gebruiken, ik had ze niet gebruikt omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat dit niet mocht.
De start was toch niet extreem ? Ik had de laatste 7 seconden voor de start aangezet, maar het viel al snel terug qua intensiteit.

baszwakenberg
Kinderzitje
Fiets: Giant Propel Adv.

Bericht door baszwakenberg » wo 06 februari 2019 12:42

hele andere vraag, hoe krijg ik zon mooi icoontje van CTWT achter mn naam in zwiftpower?

Plaats reactie