Alternatieven voor Zwift

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Re: Alternatieven voor Zwift

Bericht door Alexander » vr 09 november 2018 11:58

WimL schreef:
vr 09 november 2018 11:52
Alexander schreef:
vr 09 november 2018 11:10
Graphics vind ik persoonlijk niet zo boeiend. Het gaat me meer om de beleving en of het parcours nog een beetje realistisch is. Wat dat betreft vind ik New York maar helemaal niets. Je rijdt daar op virtuele klimmen in een stad die echt bestaat en waarbij de klimmen nogal behoorlijk onregelmatig zijn met plotse steile stukken.
Een "probleem" met Zwift is dat je altijd een route voorgekauwd krijgt (Je kan via een hack wel een ander parcours rijden), wat soms irritant is. New York, London en Insbruck zijn niet de meest uitdagende parcoursen. Zou Zwift op termijn nog weleens kunnen opbreken.
Dat denk ik ook. Juist vanwege de vervelende aandacht die New York nu krijgt ben ik echt naar alternatieven gaan kijken. Ik was het al wel van plan maar het is in de versnelling geraakt.

Ik denk dat de klimmen in London en Innsbruck best wel mooi zijn en die zouden ze naar mijn mening moeten overhevelen naar Watopia en daar een soort van heuvelgebied construeren.

Het beste is denk ik opdelen in 3 regio's. Het orginele vlakke met daarbij de KOM klim en vulkaan, een berg gedeelte met de Alpe en wat meer echte bergen en een heuvelgebied met daarbij klimmen zoals in London en Innsbruck. En de andere werelden moeten ze alleen tijdelijk aanhouden rondom een WK of zo of event-only voor vlakke races en criteriums.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » vr 09 november 2018 18:00

geric schreef:
wo 07 november 2018 23:28
Alexander schreef:
wo 07 november 2018 12:20
Net even de routes bekeken, wellicht is dit de leukste voor een eerste keer: https://my.rouvy.com/virtual-routes/detail/26202
Grosser Arber was van de drie routes die ik geprobeerd heb het beste. Sfeerimpressie:

https://youtu.be/_2fnkTj9qks
Die Grosser Arber ga ik denk ik dan proberen na de social ride van HIK op Zwift.

Edit: Mijn poging vandaag (reality level op 60%) https://www.strava.com/activities/1955364717

Bij normale routes kun je grade adjustment instellen wat dan overeenkomt met trainer difficulty in Zwift. Bij AR kun je dan reality level instellen wat dus iets anders lijkt te zijn. Deze route zou ik wel kunnen op 39x30 maar de wat langere en steile klimmen gaat niet lukken en dus zou ik mijn dubbel naar een compact moeten omzetten. Wellicht een optie voor de komende wintermaanden.

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » za 10 november 2018 11:59

Als ik een spelletje wil spelen, koop ik wel een Xbox....
Qua trainingsApps is er maar 1 echte keuze:

www.thesufferfest.com

Trainingen zijn gebaseerd op het HIIT principe, aangezien je als niet-professionele fietser toch erg weinig tijd hebt om te trainen. Sufferfest heeft het 4DP principe ontwikkeld (https://thesufferfest.com/blogs/trainin ... s-test-faq) zodat elke training voor jou op maat is en gericht op jouw specifieke kwaliteiten. De trainingen zijn dus erg uitdagend en met zeer motiverende...euh...aanmoedigingen ( "This was your idea, right", " You shouldnt be riding like a carebear") en opzwepende muziek waar het moet en kalmerend waar het kan.

Naast fietstrainingen, ook yoga, Mentale Weerbaarheid en sinds 1 november ook fietsspecifieke krachttrainingen. Geintegreerd met TrainingPeaks en FinalSurge, toegang tot 100 trainingsplannen voor Mountainbikers, tijdrijders, Cyclocrossers, GranFondisti en Animalisti en andere serieuze triatleten. Van je eerste 100km tot complete Wintertrainingen. Met superpositieve Facebook Community Groepen waar de baas en de trainers zelf (https://thesufferfest.com/blogs/trainin ... -suffering Ik mag Sir Neal zeggen en hij mag Sir Arno zeggen) ook regelmatig posten en antwoord geven.

Een keer paar jaar rij ik voor het goede doel, 1 week lang, de Tour of Sufferlandria ( https://thesufferfest.com/pages/communi ... ferlandria) 9 dagen lang, 1 of meerdere video's per dag.

En dan is er nog The Knighthood, op 1 dag 10 video' s achter elkaar. Maar dat is voor de hele specialen...... :D https://thesufferfest.com/pages/knights ... ferlandria

Disclaimer: Je moet wel een beetje tegen die humor komen en meegaan in waar je deel van uit maakt https://thesufferfest.com/pages/visit-sufferlandria. Dan zijn die video' echt enterPainment.

For Honor, Glory and Victory, klik https://app.thesufferfest.com/ voor een gratis 7 daagse trial. Hier wat je dan kan doen om het beste eruit te halen:
https://thesufferfest.com/blogs/trainin ... sufferfest
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » za 10 november 2018 13:09

:roll:

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » za 10 november 2018 16:50

Iedereen heeft zo zijn voorkeur en persoonlijk houd ik wel van een beetje afleiding en wat realisme. En ook virtueel kan best wel realistisch zijn. Zelf heb ik twee doelen en dat is beter worden en plezier hebben tijdens het uitvoeren van mijn hobby. Zowel Zwift als de genoemde alternatieven geven de nodige afleiding en zijn prima bruikbaar om zowel een stukje lekker te fietsen als ook goed te trainen.

Edit: Ik zie net wat beelden van een ritje van Pino op de Sarenne met Tacx Desktop en dat ziet er wel bijzonder strak uit. Dat nodigt beslist uit om eens te proberen.

geric

Bericht door geric » zo 11 november 2018 09:09

Dingo schreef:
za 10 november 2018 11:59
Als ik een spelletje wil spelen, koop ik wel een Xbox....
Qua trainingsApps is er maar 1 echte keuze:

www.thesufferfest.com
Als je nog niet oud genoeg bent voor een Xbox is dat zelfs de enige keuze.

:lol:

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 12 november 2018 15:38

geric schreef:
Vrijdag en zaterdagavond zijn er officiële groepsritten, ik denk bij nader inzien dat het bij gebrek aan animo hier beter is gewoon daar aan te sluiten. Ik ben wel benieuwd hoe het werkt (of niet) met meer virtuele drukte.
Al een plan voor komende vrijdag? Ik denk dat ik Tacx Virtual Desktop eens ga proberen.

geric

Bericht door geric » ma 12 november 2018 16:06

Alexander schreef:
ma 12 november 2018 15:38
geric schreef:
Vrijdag en zaterdagavond zijn er officiële groepsritten, ik denk bij nader inzien dat het bij gebrek aan animo hier beter is gewoon daar aan te sluiten. Ik ben wel benieuwd hoe het werkt (of niet) met meer virtuele drukte.
Al een plan voor komende vrijdag? Ik denk dat ik Tacx Virtual Desktop eens ga proberen.
Ik heb in het weekend een Apple TV gekocht, in tegenstelling tot de iPad heb ik geen BLE problemen meer en ben voorlopig terug op Zwift. Ik zie hem nu nog niet staan, maar vrijdagavond is dan HIK avond (alleen al voor het sentiment).

Tacx Desktop app had ik een keer gedownload, maar doei, ik ga echt geen bluetooth dongle kopen, ik heb hier al twee ANT+ dongles liggen. En 'desktop' is in dit huishouden sowieso iets van er-ergisteren, net als tv.

Rouvy AR is wel geinig, maar wat mij betreft zou daar nog heel erg veel moeten gebeuren om het echt interessant te maken. En daar heb ik niet veel vertrouwen in, de app heeft nu al te veel features waar helemaal niets uitblinkt. Rouvy video kwaliteit is voor mijn smaak sowieso te vaak bagger.

Voor video is FulGaz op tvOS daarentegen gaaf (je moet natuurlijk van het camera perspectief houden, en kwaliteit kan af en toe ook tegenvallen, maar dat is niet de norm).

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 12 november 2018 16:19

geric schreef:
ma 12 november 2018 16:06
Alexander schreef:
ma 12 november 2018 15:38
geric schreef:
Ik heb in het weekend een Apple TV gekocht, in tegenstelling tot de iPad heb ik geen BLE problemen meer en ben voorlopig terug op Zwift. Ik zie hem nu nog niet staan, maar vrijdagavond is dan HIK avond (alleen al voor het sentiment).

Tacx Desktop app had ik een keer gedownload, maar doei, ik ga echt geen bluetooth dongle kopen, ik heb hier al twee ANT+ dongles liggen. En 'desktop' is in dit huishouden sowieso iets van er-ergisteren, net als tv.

Rouvy AR is wel geinig, maar wat mij betreft zou daar nog heel erg veel moeten gebeuren om het echt interessant te maken. En daar heb ik niet veel vertrouwen in, de app heeft nu al te veel features waar helemaal niets uitblinkt. Rouvy video kwaliteit is voor mijn smaak sowieso te vaak bagger.

Voor video is FulGaz op tvOS daarentegen gaaf (je moet natuurlijk van het camera perspectief houden, en kwaliteit kan af en toe ook tegenvallen, maar dat is niet de norm).
Ik heb geen problemen met Zwift icm met iPad Pro. Werkt perfect!

Tacx Desktop is DINO...Desktop In Name Only. Ik neem aan dat het prima zal functioneren op een tablet zoals een iPad, vergelijkbaar met Zwift en Rouvy.

Ik vind het jammer dat in Rouvy AR geen mogelijkheid bestaat voor grade adjustment, zoals dat wel bestaat voor de normale routes. De routes die ik tot nu toe gezien heb in Rouvy bevallen me wel, zoals Alpe d'Huez die Grosser Arber. Wel vind ik dat Rouvy wat minder goed is in het aansturen van de weerstand dan Zwift.

FulGaz staat ook nog op mijn lijstje, maar ik geef de voorkeur eerst aan Tacx Desktop.

geric

Bericht door geric » ma 12 november 2018 16:38

Alexander schreef:
ma 12 november 2018 16:19
Ik heb geen problemen met Zwift icm met iPad Pro. Werkt perfect!
Gebruikers die wel problemen hebben, hebben daar helaas niets aan. :roll:
Voor mij werkte het ook perfect (veel beter dan de macOS desktop app zelfs). Tot het ophield.
Uiteraard zijn er nog onbekende factoren bovenop iOS/BLE (en het is dus niet trainer specifiek), anders zou dit niet sinds maanden onopgelost zijn, en zou Zwift ook geen refunds geven.
Alexander schreef:
Tacx Desktop is DINO...Desktop In Name Only. Ik neem aan dat het prima zal functioneren op een tablet zoals een iPad, vergelijkbaar met Zwift en Rouvy.
Tacx platform compatibiliteit is een zooitje.

https://tacx.com/product/tacx-software/#compatibility

Ik heb bijvoorbeeld de Tacx Cycling app (iPad), daar kan je nog steeds video's alleen kopen, en de Training app (iPhone), die is voor mij compleet nutteloos (alles wat daar mee kan kan met andere apps beter).

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 12 november 2018 16:44

geric schreef:
ma 12 november 2018 16:38
Alexander schreef:
Tacx platform compatibiliteit is een zooitje.

https://tacx.com/product/tacx-software/#compatibility

Ik heb bijvoorbeeld de Tacx Cycling app (iPad), daar kan je nog steeds video's alleen kopen, en de Training app (iPhone), die is voor mij compleet nutteloos (alles wat daar mee kan kan met andere apps beter).
Dat is wel even een tegenvaller :-(

Met gebruik van de iPad was ik eindelijk af van het continu gesleep met mijn laptop.

geric

Bericht door geric » ma 12 november 2018 16:50

Alexander schreef:
ma 12 november 2018 16:44
Met gebruik van de iPad was ik eindelijk af van het continu gesleep met mijn laptop.
:oke:

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 12 november 2018 19:56

geric schreef:
ma 12 november 2018 16:06
Ik zie hem nu nog niet staan, maar vrijdagavond is dan HIK avond (alleen al voor het sentiment).
Staat er inmiddels wel op, helaas 6 Train in NY.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » ma 12 november 2018 21:01

https://www.cvrcade.com/

In december gaar dit van start

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » ma 12 november 2018 21:09

Voor mij wordt het hoe dan ook een alternatief. Zwift gaat in prijs omhoog naar 15 euro. Daar gebruik ik het te weinig voor.

Niels
Carbon Racefiets

Bericht door Niels » ma 12 november 2018 21:18

Binnenkort, Watopia als begin map en dan een extra map ernaast om te switchen.

Afbeelding

https://zwiftinsider.com/where-is-map-choice/

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » ma 12 november 2018 21:41

Goudhaantje schreef:
ma 12 november 2018 21:09
Voor mij wordt het hoe dan ook een alternatief. Zwift gaat in prijs omhoog naar 15 euro. Daar gebruik ik het te weinig voor.

Sufferfest 12,99 per maand en 99 euro per jaar, just saying.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Niels
Carbon Racefiets

Bericht door Niels » ma 12 november 2018 21:52

15 dollar = 13,35 euro

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » ma 12 november 2018 22:41

Niels schreef:
ma 12 november 2018 21:52
15 dollar = 13,35 euro
In de mail staat € 14,99

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » ma 12 november 2018 22:44

Dingo schreef:
ma 12 november 2018 21:41
Goudhaantje schreef:

Zullen we een prijslijstje maken?
Tacx € 9,99 per maand. Prijs per jaar interesseert mij niet zoveel. In het voorjaar zeg ik toch altijd mijn abonnement op.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » ma 12 november 2018 22:48

Goudhaantje schreef:
ma 12 november 2018 22:44
Dingo schreef:
ma 12 november 2018 21:41
Goudhaantje schreef:

Zullen we een prijslijstje maken?
Tacx € 9,99 per maand. Prijs per jaar interesseert mij niet zoveel. In het voorjaar zeg ik toch altijd mijn abonnement op.
Veldtoertocht bij regen op de Veluwe: ketting-cassette- remblokjes: 1 euro de kilometer?
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 12 november 2018 22:53

Pino schreef:
ma 12 november 2018 22:48
Veldtoertocht bij regen op de Veluwe: ketting-cassette- remblokjes: 1 euro de kilometer?
Valt tot nu toe aardig mee en ook voor komend weekend niet aan de orde.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 12 november 2018 23:01

Uiteindelijk gaat het om plezier tijdens je hobby en bezuinigen of een minder duur maar een minder interessant alternatief vind ik persoonlijk geen goed plan.

Mocht de Tacx software op de iPad tegenvallen maar bijzonder goed zijn op de laptop dan neem ik het gesleep met de laptop voor lief. Het is maar een kleine moeite voor veel plezier.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » di 13 november 2018 07:20

Thierry le Brun schreef:
ma 12 november 2018 22:53
Pino schreef:
Valt tot nu toe aardig mee en ook voor komend weekend niet aan de orde.
Ziet er goed uit (Afkloppen)!
Afbeelding

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » di 13 november 2018 18:48

Pino schreef:
Je bent € 10,= of meer inschrijfgeld vergeten.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Plaats reactie