Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Pino
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Pino » zo 04 november 2018 14:55

Geen weer voor kilometers, hartslagen of vermogens.
Alleen maar genieten van de mooie kleuren in het bos.
Afbeelding

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » zo 04 november 2018 16:40

Wat Pino zegt, aangevuld met Koffie en Appeltaart.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 04 november 2018 19:56

Vandaag mijn eerste 3-daagse weer voltooid waar ik vooraf niet op had durven te hopen. Vorige week vrijdag uit het gips, weekje later 50 km op de weg. Dat beviel zo goed, dus gisteren opnieuw een rondje van iets meer dan 50 km op de weg.
Maar vanochtend ietsjes langer en ook ander terrein. Vanaf huis lekker over diverse gravelpaden in de direct buurt getoerd. Dus vanuit Soest oa Lage Vuursche en de heide bij Hilversum gedaan.
In het begin frisjes tot bijna -2 gr., maar niet koud voor het gevoel want het was windstil. Tegenliggers zullen bijna allemaal gedacht hebben "wat kijkt die man blij" en dat was ook het gevoel.
Als je na dik 5 weken toch weer 3 uurtjes en zo'n 72 km kan trappen hoor je me niet klagen. (https://www.strava.com/activities/1944968584)
Tja, de conditie is achteruit gegaan en mezelf in moeten houden om niet te hard of te zwaar te trappen.
Morgen eea maar aan fysio opbiechten............
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja, dan kom je thuis. Douchen, happie eten en ook maar die andere 2-wieler los gelaten en even met vrouwlief blokje om gereden.
Afbeelding
Was niet de enige op de weg, ook hoop wielrenners. Sommige nog in het kort/kort, die konden blijkbaar ook nog geen afscheid nemen van de zomer....
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 06 november 2018 17:26

Vandaag na het werk toch nog even op de 29' er gaan zitten en 75 min de benen rondgedraaid door het Brabantse en Limburgse land.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » di 06 november 2018 18:48

who cares schreef:
di 06 november 2018 17:26
Vandaag na het werk toch nog even op de 29' er gaan zitten en 75 min de benen rondgedraaid door het Brabantse en Limburgse land.
Gij bent goed bezig, hopelijk blijft het nog een tijdje lekker weer. Kun je lekker bezig blijven :oke:

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » di 06 november 2018 20:21

Bontempi schreef:
di 06 november 2018 18:48
who cares schreef:
di 06 november 2018 17:26
Gij bent goed bezig, hopelijk blijft het nog een tijdje lekker weer. Kun je lekker bezig blijven :oke:
Jij was ook lekker bezig vandaag :oke:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 09 november 2018 21:04

Denk gezien de weersvoorspellingen de mooiste dag van dit weekend uitgekozen om vanochtend een stuk op de racefiets te doen. Vorige week voor het eerst buiten getrapt na 4 weken gips en nu maar opnieuw kijken hoe het zou gaan.
Redelijk wat kleding aan vanwege temperatuur en de wetenschap dat ik nog niet te intensief mocht trappen want eerlijk gezegd nog geen groen licht van chirurg na operatie van 6 weken terug.
Lekker vlak gebleven, geen heuvel, licht verzet en vooral geen kracht zetten. Ging wonder boven wonder ver boven verwachting en uiteindelijk net iets meer dan 100 km afgelegd. https://www.strava.com/activities/1954519983
Qua tempo en conditie vanzelfsprekend niet wat het voorheen was, maar geen klagen. Als ik half februari weer fatsoenlijk de Teide op Tenerife kan doen ben ik meer dan tevreden.
Onderweg verder met "big smile" op de fiets en ook genieten van de hersftkleuren.

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar kijken wat de chirurg er volgende week vrijdag over te zeggen heeft en horen wanneer Fredje weer mag fietsen. Misschien heb ik iets uit te leggen......
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » za 10 november 2018 11:15

setje 404's Fred ? Wat bevalt er niet aan ?

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 10 november 2018 19:52

Dingo schreef:
za 10 november 2018 11:15
Begrijp het niet helemaal. Wieltjes in mijn EVO bevallen prima, net zoals de hele fiets.

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » za 10 november 2018 22:07

Als je al een puntje van kritiek zou moeten hebben tav de wielen, wat zou dat dan zijn ?

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 11 november 2018 14:52

fred mtb-sport schreef:
za 10 november 2018 19:52
Dingo schreef:
za 10 november 2018 11:15
Begrijp het niet helemaal. Wieltjes in mijn EVO bevallen prima, net zoals de hele fiets.
Ik begrijp het eigenlijk ook niet.

Wat wil je vertellen Dingo?

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » zo 11 november 2018 16:07

Dingo schreef:
za 10 november 2018 22:07
Als je al een puntje van kritiek zou moeten hebben tav de wielen, wat zou dat dan zijn ?
:roll:

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 11 november 2018 16:28

Dingo schreef:
Ik ben blij dat mijn huisarts niet zo is
Querer es poder

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » zo 11 november 2018 19:19

Dingo schreef:
zo 11 november 2018 16:07
Dingo schreef:
:roll:
Voor dat geld kan je een mooi setje carbon wielen kopen en een 3 jarig abonnement van Zwift.
Laatst gewijzigd door Niels op zo 11 november 2018 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 11 november 2018 20:35

Wordt steeds lastiger om er iets van te begrijpen. Goed op me in laten werken, misschien valt het kwartje dan toch nog.
Enne, vandaag wel gefietst (OK, Zwift.....)

geric
Kinderfiets

Bericht door geric » zo 11 november 2018 20:46

fred mtb-sport schreef:
zo 11 november 2018 20:35
Wordt steeds lastiger om er iets van te begrijpen.
Dat je geen last hebt van cognitieve stoornissen moet je dan ook vooral niet jezelf aanrekenen.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 17 november 2018 19:24

Gisteren een (beetje) spannende dag, namelijk check bij chirurg van geopereerde been en maar vragen wat/wel niet mocht. Eerlijk gezegd laatste paar weken niet 100% stil gezeten en eea opgebiecht en chirurg kon glimlach niet onderdrukken. Gaf nogmaals aan: Pas op, als u maar niet over de grens gaat.
Vooruitlopend op groen licht op vrijdagmorgen maar even stukje op de MTB gedaan, maar vooral over makkelijke paden en kijken de kuit op gehobbel zou reageren.
Afbeelding
Ging lekker en na 2:30u terug met krap 60km op de teller (https://www.strava.com/activities/1967495061) en uurtje later de controle

Zaterdagmorgen bijtijds op pad met de CX om wat uurtjes te toeren en nog koeken bezorgen bij de trailcrew van de UHR. Begin tussen -2 en -3 graden, maar amper wind dus goed te doen. Gewoon lekker kriskras fietspaden, beetje off road en asfalt pakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderweg verder volop genieten van de natuur en het fietsen op zich.
Na 4:21u redelijk gaar thuis met 102 km op de teller https://www.strava.com/activities/1969339895.
Was voor het eerst in 2 maanden weer eens boven de 4 uur fietstijd en goed te merken dat het stil zitten door operatie er best ingehakt is. Moet nog eea gebeuren wil ik over 13 weken precies een beetje fatsoenlijk de Teide op Tenerife opfietsen.
Maar voorlopig dik tevreden want alleen maar last van zere bovenbenen, feitelijk het bekende gevoel.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 25 november 2018 19:43

Geen lange tochten dit weekend, stond wel voor vandaag toertocht Voorthuizen (de dubbel) in de planning maar van zaterdag op zondagnacht beetje "spoken" en gerommel in de maag. Dus wekker uitgezet en later op pad gegaan voor klein rondje.
Was toch weekend van de korte(re) rondjes. Op vrijdag 23-11 werd thuis een terrasoverkapping geplaatst en kon ik er wel even tussen uit.
Dat was eerste echte ritje op de MTB sinds operatie en lekker over de trails van Lage Vuursche en Hoge Vuursche gereden. 2 uurtjes / 40 km uit en thuis en met "big smile" thuis, want ook dat ging lekker
Afbeelding

Zaterdag lekker de CX gepakt voor 3 uurtjes toeren 75 km over gravelpaden en soms een bospad. Was best frisjes met gemiddeld 0 graden.
Afbeelding

Zondag zoals gezegd geen toertocht, maar beetje in de buurt gereden. Uiteindelijk nog 3 uurtjes / 65 km getrapt en voelde niet zo koud aan als zaterdag.
Afbeelding

Al met al toch nog 8 uurtjes op de fiets ondanks sombere/grauwe/koud weer. Kortere afstanden eigenlijk ook leuk om te doen, je bent eerder thuis.......

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 12 december 2018 20:50

Geduld afgelopen dagen beetje op de proef gesteld (100% eigenschuld, iets met geen zin in nattigheid), maar vanmiddag eindelijk mijn nieuwe SuperX los kunnen laten in de buurt van Hilversum.
Redelijk dik ingepakt toch wel via stukje MTB parcours Lage Vuursche vooral de gravelpaden en makkelijk fietsbare bospaden opgezocht. Eerlijk gezegd zal dit het overgrote gebruik worden van mijn CX/gravelbike (doorhalen wat niet van toepassing is).
Off road pak ik toch liever mijn MTB, geeft me meer vertrouwen.
Gevoel vanaf het begin erg goed en feitelijk 101 km met "big smile" gereden en kwam precies op tijd thuis voor het donker was.
Na afloop lekker lang in ligbad en nog even nagenieten van eerste rit op nieuwe fiets.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2013664366

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » wo 12 december 2018 21:08

fred mtb-sport schreef:
wo 12 december 2018 20:50
Geduld afgelopen dagen beetje op de proef gesteld (100% eigenschuld, iets met geen zin in nattigheid), maar vanmiddag eindelijk mijn nieuwe SuperX los kunnen laten in de buurt van Hilversum.
Redelijk dik ingepakt toch wel via stukje MTB parcours Lage Vuursche vooral de gravelpaden en makkelijk fietsbare bospaden opgezocht. Eerlijk gezegd zal dit het overgrote gebruik worden van mijn CX/gravelbike (doorhalen wat niet van toepassing is).
Off road pak ik toch liever mijn MTB, geeft me meer vertrouwen.
Gevoel vanaf het begin erg goed en feitelijk 101 km met "big smile" gereden en kwam precies op tijd thuis voor het donker was.
Na afloop lekker lang in ligbad en nog even nagenieten van eerste rit op nieuwe fiets.
Altijd behoorlijk jaloersmakend al die ritten van jou. Maar dat zal vooral ook komen door die mooie foto's en het plezier wat van jouw verslagen afstraalt. :oke:

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » wo 12 december 2018 22:33

Erg mooie fiets Fred, en dito foto's, vooral die van je ossenkop-stuur.

Niet gedacht om de Di2-versie van de SuperX te kopen? Halve kilo lichter en m.i. fijner schakelen.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 13 december 2018 20:33

@Goudhaantje: Dank je voor reactie. Probeer idd bij elke rit 1 of meerdere plaatsjes te schieten van wat ik zie onderweg, met delen misschien ideetjes voor anderen. Verder kan ik thuis ook verklaren waarom ik soms lang weg ben :lol:

@Marcel3204: Heb eerlijk gezegd nergens naar gekeken, want dit min of meer impulsaankoop. Was bij mijn dealer met CaadX ivm probleempjes remmen en zou opgelost worden, dus was ingepland. Zeg ik voor de gein: Andere remmen ook optie? Maar zeker met fiets er aan vast?
Zegt Marga (mijn vrouw): Waarom geen andere? Even later: Is die rode niks voor jouw?
Resultaat dat ik hem vorige week vrijdag heb opgepikt. Alleen toen slecht weer en eerste ritje wilde ik niet in regen doen, vandaar woensdagmiddag paar uurtjes gesnipperd.

Nog wat: Waar blijven andere (leuke) ritjes ter inspiratie?

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » do 13 december 2018 22:04

fred mtb-sport schreef:
do 13 december 2018 20:33
Ik denk elke week: "deze week ga ik een stukje fietsen. Hoeft niet ver, maar even op de pedalen"

Maar schaatsen (trainen voor Zweeds natuurijs) en hardlopen (opbouwen na een blessure, dus 3x per week anders bouw je nooit wat op) betekent al zo veel sporten in de week dat fietsen er bij blijft...

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » vr 14 december 2018 09:49

fred mtb-sport schreef:
Ik fiets elke morgen 40 km woon-werk tussen idioten zonder licht en eikenhouten schoenen pappa's op van die elektrische brommerfietsen die niet kunnen sturen en veel te hard rijden op een druk fietspad.
Maar dat zal voor jou geen inspiratie zijn denk ik :roll:
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

geric
Kinderfiets

Bericht door geric » za 15 december 2018 15:52

WimL schreef:
vr 14 december 2018 09:49
fred mtb-sport schreef:
Ik fiets elke morgen 40 km woon-werk tussen idioten zonder licht en eikenhouten schoenen pappa's op van die elektrische brommerfietsen die niet kunnen sturen en veel te hard rijden op een druk fietspad.
Maar dat zal voor jou geen inspiratie zijn denk ik :roll:
Je moet vroeger op pad. 😊

Plaats reactie