mooie discussie: wordt je ziek van frisser weer??
Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: vr 26 mei 2006 07:12
- Fiets: Wilier,Giant,Stevens
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: Harderwijk
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer
- Bas
- Moderator
- Berichten: 14879
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:23
- Fiets: Dedacciai Nerissimo
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: Elst Gld
- Contacteer:
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Zo is dat. Bovendien krijg je van kou geen verkoudheid of griep, dat krijg je van een virus. En die komen in een microklimaat inderdaad veel voor. Om niet ziek te worden kun je veel beter vaker je handen wassen, om maar iets te noemen
Querer es poder
- Alexander
- Prince of Spain
- Berichten: 10501
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 17:05
- Fiets: Bianchi Via Nirone
- CTWT-lid: Ja
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Niet zozeer, maar een virus kan toe slaan bij minder weerstand. Bij mij zorgt een frisse wind op het voorhoofd voor even een periode van lagere weerstand of beter gezegd hogere vatbaarheid. Op zo'n moment kan een virus de kans pakken, zoals dus twee weken geleden gebeurd is.Thierry le Brun schreef: ↑wo 17 oktober 2018 13:40mooie discussie: wordt je ziek van frisser weer??
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
- Rob T
- Prince of Spain
- Berichten: 22069
- Lid geworden op: wo 24 mei 2006 19:43
- Fiets: PITON Scuro RS
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Sinds ik veel buiten fiets, ben ik aanmerkelijk minder vaak (tot bijna nooit) ziek. Voorheen was ik redelijk vatbaar voor virussen ed in de trein. Ga nog steeds elke dag met de trein, maar heb er geen last meer van.
-
- Prince of Spain
- Berichten: 10582
- Lid geworden op: za 27 mei 2006 06:07
- Fiets: Ridley Noah Fast ESP
- CTWT-lid: Ja
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Dat is tegenwoordig wat er verkeerd gaat van jongs af aan , kinderen komen al veel te weinig buiten en als ze buiten komen dan worden ze te veel beschermd.
Je bouwt alleen weerstand op als door je open te stellen voor de elementen buiten.
It ain't what you do it's the way that you do it.


- Alexander
- Prince of Spain
- Berichten: 10501
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 17:05
- Fiets: Bianchi Via Nirone
- CTWT-lid: Ja
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Ik heb ook wel het idee dat ik afgelopen jaar wat minder ziek ben geweest omdat ik enerzijds wat meer buiten was en anderzijds door regelmatig te sporten wat gezonder ben geworden. Alleen de afgelopen twee maanden wat pech gehad.
Het is alleen wel leuk om nu met een vermogensmeter te zien wat het effect van een virus is op je prestatie. Op zich valt het nog niet eens zo tegen dat ik een week later al weer goede wattages kan trappen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
- ROnbrug
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: ma 21 januari 2013 12:13
- Fiets: Isaac Meson Di2
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: De Bilt
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Is er een andere manier op de Garmin om je vermogen weer te geven buiten de 3 seconden optie? Ik gebruik de Garmn Edge 520 Plus.
-
- Prince of Spain
- Berichten: 10593
- Lid geworden op: wo 24 mei 2006 07:14
- Fiets: CAAD12
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: Geldrop
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Ja, kan op 1,3,10 en 30sec
Look, i know your legs hurt but nobody cares.
- ROnbrug
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: ma 21 januari 2013 12:13
- Fiets: Isaac Meson Di2
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: De Bilt
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Top, Thanks!
Ga trainen bij Robic en gisteren de eerste training gedaan. Souplesse training. Werdt helemaal gek van de meldingen: vermogen te hoog, vermogen te laag. In 3 seconden kan er schijnbaar veel veranderen.
-
- Prince of Spain
- Berichten: 10593
- Lid geworden op: wo 24 mei 2006 07:14
- Fiets: CAAD12
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: Geldrop
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Ha, gaaf hè ! Gewoon negeren !
Look, i know your legs hurt but nobody cares.
- Rob T
- Prince of Spain
- Berichten: 22069
- Lid geworden op: wo 24 mei 2006 19:43
- Fiets: PITON Scuro RS
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Ik heb hem op 30sec staan, dan is het een stuk stabieler.
-
- Kinderfiets
- Berichten: 237
- Lid geworden op: wo 18 oktober 2017 22:48
- Fiets: Cervelo S3 (2017)
- Locatie: Nieuwegein
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Dan heb je de training in je Garmin gezet? Dat doe ik zelf nooit. Omdat dit nooit aansluit bij de verkeerssituatie: ga nu 10 minuten op 350 watt.. En je rijd door een druk centrum van een dorp of iets dergelijks...
Ik schrijf de blokjes op een stukje papier en plak deze op mijn stuur. Ik begin dan dat 10 minuten blokje ná dat dorp...
Nadeel is wel dat je trainingen dus langer duren dan gepland... Veel succes bij Robic!
- Goudhaantje
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 13 augustus 2012 11:37
- Fiets: Specialized Tarmac
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Ja, zo doe ik het ook liever. Bovendien gaat Garmin uit van powerzone (toch?). Ik rij mijn blokjes liever op een vast gemiddeld vermogen (of NP).NielsH schreef: ↑vr 26 oktober 2018 21:45Dan heb je de training in je Garmin gezet? Dat doe ik zelf nooit. Omdat dit nooit aansluit bij de verkeerssituatie: ga nu 10 minuten op 350 watt.. En je rijd door een druk centrum van een dorp of iets dergelijks...
Ik schrijf de blokjes op een stukje papier en plak deze op mijn stuur. Ik begin dan dat 10 minuten blokje ná dat dorp...
Nadeel is wel dat je trainingen dus langer duren dan gepland... Veel succes bij Robic!
Ik schrijf mijn 'instructies' altijd met stift op Hansaplast soft (dat is die tape in de gele verpakking). Die plak ik dan op mijn bovenbuis.
Leuk joh Ron dat je bij Robic gaat trainen!
- WWWebber
- Aluminium Racefiets
- Berichten: 536
- Lid geworden op: wo 05 september 2012 08:42
- Fiets: Allez Smartweld
- CTWT-lid: Ja
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Kwestie van gewenning. Als je het vaak genoeg gedaan hebt weet je ongeveer hoe hard je moet trappen en krijg je die meldingen ook niet zo vaak meer. Volgens mij kun je het geluid ook uitzetten.....
- WWWebber
- Aluminium Racefiets
- Berichten: 536
- Lid geworden op: wo 05 september 2012 08:42
- Fiets: Allez Smartweld
- CTWT-lid: Ja
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
ik maak het blokje vooraf het intensieve blok langer. Op het moment dat ik wil beginnen met het intensieve blok, gebruik ik de linker knop op mijn 810 om naar het volgende blokje te gaan.Goudhaantje schreef: ↑za 27 oktober 2018 09:17Ja, zo doe ik het ook liever. Bovendien gaat Garmin uit van powerzone (toch?). Ik rij mijn blokjes liever op een vast gemiddeld vermogen (of NP).NielsH schreef: ↑vr 26 oktober 2018 21:45Dan heb je de training in je Garmin gezet? Dat doe ik zelf nooit. Omdat dit nooit aansluit bij de verkeerssituatie: ga nu 10 minuten op 350 watt.. En je rijd door een druk centrum van een dorp of iets dergelijks...
Ik schrijf de blokjes op een stukje papier en plak deze op mijn stuur. Ik begin dan dat 10 minuten blokje ná dat dorp...
Nadeel is wel dat je trainingen dus langer duren dan gepland... Veel succes bij Robic!
Ik schrijf mijn 'instructies' altijd met stift op Hansaplast soft (dat is die tape in de gele verpakking). Die plak ik dan op mijn bovenbuis.
Leuk joh Ron dat je bij Robic gaat trainen!
- ROnbrug
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: ma 21 januari 2013 12:13
- Fiets: Isaac Meson Di2
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: De Bilt
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Geluid heb ik uit gezet. Morgen voor de cross heb ik een training staan. Zal die op de fiets plakken en kijken hoe dat gaat. Meestal zet ik de training pas aan als ik weet dat er geen stoplichten of drukke wegen aankomen. Het rondje Loosdrecht rij ik vaak omdat de route weinig stoplichten heeft,vanaf Maarsen start ik dan de trainingen.
Kijk er naar uit naar het trainen via Robic. Woensdag in Rotterdam een inspanningstest doen, laatste test is alweer 3 jaar geleden.
Kijk er naar uit naar het trainen via Robic. Woensdag in Rotterdam een inspanningstest doen, laatste test is alweer 3 jaar geleden.
- Alexander
- Prince of Spain
- Berichten: 10501
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 17:05
- Fiets: Bianchi Via Nirone
- CTWT-lid: Ja
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Dit is nu exact de reden waarom ik zo voorstander ben van fartlek. Je neemt het zoals het is en elke situatie en elke dag is het weer anders. Na een zekere periode van trainen heb je net zo veel afwisseling als een gestuurde training.
Trainingen met vaste blokken doe ik op de WattBike of wellicht straks ook op de Neo. Dan heb je mooi controle over je blokken.
@RobT. 30sec vind ik te ruim voor gemiddeld vermogen. Binnen een halve minuut kan veel gebeuren. Je kunt dan beter 3sec en 30sec gebruiken als de 3sec toch teveel varieert.
Bij mij valt de variatie over het algemeen wel mee en ben prima in staat constant vermogen te leveren.
Trainingen met vaste blokken doe ik op de WattBike of wellicht straks ook op de Neo. Dan heb je mooi controle over je blokken.
@RobT. 30sec vind ik te ruim voor gemiddeld vermogen. Binnen een halve minuut kan veel gebeuren. Je kunt dan beter 3sec en 30sec gebruiken als de 3sec toch teveel varieert.
Bij mij valt de variatie over het algemeen wel mee en ben prima in staat constant vermogen te leveren.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
-
- Prince of Spain
- Berichten: 10593
- Lid geworden op: wo 24 mei 2006 07:14
- Fiets: CAAD12
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: Geldrop
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
meldingen gewoon uitzetten, zeker bij souplesse trainingen gaat het dus niet om vermogen.
Daarna ook niet meer aanzetten want alleen maar vervelend.
Daarna ook niet meer aanzetten want alleen maar vervelend.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.
- ROnbrug
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: ma 21 januari 2013 12:13
- Fiets: Isaac Meson Di2
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: De Bilt
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
En wat zijn die souplesse trainingen leuk! In 6 seconden naar 140 rpm en dat 30 seconden vol houden. Dat 6 keer, daarna 1 minuut op 120 rpm. Volgens de trainer is deze training om je snelheid te verhogen.
-
- Prince of Spain
- Berichten: 10593
- Lid geworden op: wo 24 mei 2006 07:14
- Fiets: CAAD12
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: Geldrop
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
ABSOLUUT !!!!
Ik rij wel eens in zo n groepje mee, waar ze het wel eens op de heupen krijgen. Om snel te reageren, kan ik nu de omwentelingen heel erg omhoog gooien en aansluiten. Kon ik eerst niet, nu wel, heel gaaf.
Ik rij wel eens in zo n groepje mee, waar ze het wel eens op de heupen krijgen. Om snel te reageren, kan ik nu de omwentelingen heel erg omhoog gooien en aansluiten. Kon ik eerst niet, nu wel, heel gaaf.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.
- Alexander
- Prince of Spain
- Berichten: 10501
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 17:05
- Fiets: Bianchi Via Nirone
- CTWT-lid: Ja
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Mijn hamstrings beginnen helaas te protesteren bij dit soort hoge rpm-s.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
- Jan Willem
- Carbon Racefiets
- Berichten: 7450
- Lid geworden op: vr 28 december 2007 13:21
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: Amstelveen
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Waar ga je voor trainen? Veldrijden of cyclo's? Want dat zijn wel 2 heel verschillende dingen.ROnbrug schreef: ↑za 27 oktober 2018 09:29Geluid heb ik uit gezet. Morgen voor de cross heb ik een training staan. Zal die op de fiets plakken en kijken hoe dat gaat. Meestal zet ik de training pas aan als ik weet dat er geen stoplichten of drukke wegen aankomen. Het rondje Loosdrecht rij ik vaak omdat de route weinig stoplichten heeft,vanaf Maarsen start ik dan de trainingen.
Kijk er naar uit naar het trainen via Robic. Woensdag in Rotterdam een inspanningstest doen, laatste test is alweer 3 jaar geleden.
- ROnbrug
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: ma 21 januari 2013 12:13
- Fiets: Isaac Meson Di2
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: De Bilt
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Nu staat het in teken van het veldrijden. Vooral vermogen en trainen op VO2 Max. Techniek traingen moet ik zelf doen.Jan Willem schreef: ↑ma 29 oktober 2018 20:01Waar ga je voor trainen? Veldrijden of cyclo's? Want dat zijn wel 2 heel verschillende dingen.ROnbrug schreef: ↑za 27 oktober 2018 09:29Geluid heb ik uit gezet. Morgen voor de cross heb ik een training staan. Zal die op de fiets plakken en kijken hoe dat gaat. Meestal zet ik de training pas aan als ik weet dat er geen stoplichten of drukke wegen aankomen. Het rondje Loosdrecht rij ik vaak omdat de route weinig stoplichten heeft,vanaf Maarsen start ik dan de trainingen.
Kijk er naar uit naar het trainen via Robic. Woensdag in Rotterdam een inspanningstest doen, laatste test is alweer 3 jaar geleden.

- ROnbrug
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: ma 21 januari 2013 12:13
- Fiets: Isaac Meson Di2
- CTWT-lid: Ja
- Locatie: De Bilt
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Gisteren de inspanningstest gedaan en weer heerlijk pijn geleden.
De hartslagzones liggen zoals ik al had verwacht een stuk lager. De laatste test was 3 jaar geleden na 3 maanden niks te hebben gedaan vanwege de gestolen fiets en een hamstringblessure.
Ik kom nu uit op een hartslagzone van max 175.
Herstel: 92-115
D1: 115-130
D2: 130-145
D3: 145-153
Weerstand: 153-175
Wattages:
Threshold: 210-231
VO2max: 231- 262
2 kilo te zwaar, maar daar maak ik mijn niet zo druk om.
Duurvermogen moet beter worden. worden dus een hoop saaien ritjes de komende tijd.
"Je anaerobe drempel is goed ontwikkelt"
De hartslagzones liggen zoals ik al had verwacht een stuk lager. De laatste test was 3 jaar geleden na 3 maanden niks te hebben gedaan vanwege de gestolen fiets en een hamstringblessure.
Ik kom nu uit op een hartslagzone van max 175.
Herstel: 92-115
D1: 115-130
D2: 130-145
D3: 145-153
Weerstand: 153-175
Wattages:
Threshold: 210-231
VO2max: 231- 262
2 kilo te zwaar, maar daar maak ik mijn niet zo druk om.
Duurvermogen moet beter worden. worden dus een hoop saaien ritjes de komende tijd.
"Je anaerobe drempel is goed ontwikkelt"

- Alexander
- Prince of Spain
- Berichten: 10501
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 17:05
- Fiets: Bianchi Via Nirone
- CTWT-lid: Ja
Re: Heartrate is what you feel, Power is what you do ?
Je FTP is uiteindelijk dan bijgesteld naar 220 watt?
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten