Gisteren getraind en voelde een stuk beter. Kwestie van even wennen wellicht en ketting waarmee 500km gereden is op een nieuwe ketting. Moet op elkaar inslijten.Goudhaantje schreef: ↑di 23 oktober 2018 21:10Nee, dat is mij nooit opgevallen. Maar ik kan ook slecht inschatten wat je precies bedoelt. Als je op Facebook zit (en voor dit onderwerp zou je dat kunnen overwegen), dan kan je je aansluiten bij de Tacx Neo Owners Group. Daar kan je eventueel een filmpje met geluid plaatsen en aan anderen vragen wat ze ervan vinden. Dat soort filmpjes zie je daar continue voorbij komen.Alexander schreef: ↑ma 22 oktober 2018 16:08Dat gaat zeker lukken. Maar herken je het "korrelig" gevoel als je begint met trappen? Of draait het bij jou meteen soepel?Goudhaantje schreef: ↑za 20 oktober 2018 20:13
Gefeliciteerd! Daar ga je geen spijt van krijgen Goede ventilator erbij en gaan!En niet kapot analyseren hoor, daar kan die niet tegen.
![]()
![]()
WimL heeft blijkbaar wel hele slechte ervaringen. Ik vind mijn Neo echt FAN-TAS-TISCH! Vanavond getraind met de Tacx app met een zelf voorgeprogrammeerde workout. Het verschil tussen mijn P2M en de Tacx is 0,5-1%. En die 1% haal ik eigenlijk geeneens. Combineer dat met fluisterstil.
Ik heb vorig jaar wel een probleem gehad met een doorgebrande Tacx, maar toen reed ik zonder voeding. Dat kan ik dus niet aanraden. Maar via Futurumshop meteen een nieuwe gekregen. Ik vind het echt een fantastisch apparaat. Goede ventilator erbij en je kan de hele winter doortrainen.
Met korrelig bedoel ik dat je lichte tikjes voelt. Heeft denk ik ook te maken met het type rem in de Neo, gaat volledig op magnetisme geloof ik zonder een band of ketting oid.
De Neo is inderdaad stil en het geluid van de ketting overstemt. Dat ledje onderin is trouwens supergaaf. Bij mij gaat de Neo ook op netstroom. Waarom zou ik de gok nemen. Kleine moeite.
Mij mij zit er zeker 5% verschil tussen Neo en Powertap P1 waarbij eerstgenoemde de hogere waarde aangeeft.