Dit ten koste van fietsseizoen 2019 en ten gunste van het gezin. Het scheelt me meer dan de helft trainingstijd en die tijd kan mijn gezin met de geboorte van Lorenzo goed gebruiken!
Mijn eerste fouten al gemaakt (veel te snelle duurloop van 15 km, eerste intervaltraining waarschijnlijk de intervals ook een te hoog tempo) maar ik ben nog blessurevrij en ik heb me voorgenomen om mijn duurlopen vanaf nu met een héééél rustig tempo te lopen.
Een absolute opsteker is dat ik in mijn eerste 15 km loop (mijn langste afstand tot dusver) behoorlijk vlak heb kunnen lopen qua snelheid met zelfs een negative split, waarbij de tweede 7,5 km precies 0,1 km/u sneller ging dan de eerste 7,5 km. Blijkbaar slaag ik er in om het aangeleerde doseren met klassiekers en lange afstand ritten op de racefiets ook te vertalen naar het hardlopen.
Verder ben ik nog een rookie: Ik heb nog geen hardloop horloge (Tips zijn welkom), heb nog geen spullen voor echt lange duurlopen in tijd zoals een camelback of heup-belt en wordt niet gehinderd door enige ervaring.
Kortom...de behoefte aan tips is groot!