Ötztaler Radmarathon 28 augustus 2016

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Orbi
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Orbea/Rose
CTWT-lid: Ja

Re: Ötztaler Radmarathon 28 augustus 2016

Bericht door Orbi » za 27 augustus 2016 18:25

Ötzi's veel succes met de rit morgen.

AG#99
Kinderzitje
Fiets: APEX Blackbuck

Bericht door AG#99 » za 27 augustus 2016 20:15

Succes, lijkt me een mooie uitdaging! Heb in juni de Kaunertaler Gletscherstrasse gefietst en dat smaakt naar meer...dus hopelijk volgend jaar met 2 kleine kids voldoende tijd om te trainen!

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » za 27 augustus 2016 20:18

Succes morgen allemaal. En tevens veel plezier, voor zover mogelijk met zo'n tocht :shock:

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » zo 28 augustus 2016 18:25

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 28 augustus 2016 19:49

een DSQ vraagt toch wel om meer uitleg:
mechanische doping, stayeren, aan auto gehangen, niet in rechte lijn gesprint ???
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » zo 28 augustus 2016 20:00

Wie is er DSQ dan?
Dat zie ik niet direct in het lijstje van Niels, of ik kijk ergens overheen :oops:

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » zo 28 augustus 2016 20:35

Ja, ik zag het net ook op Facebook. Ik ben benieuwd naar alle verhalen die er achter zitten!
Alle CTWT-ers zijn weer veilig binnen na een loodzware Oetztaler Rad Marathon. Temperatuur in de beklimming van de Timmelsjoch liep op tot 38 graden en in de afdaling naar Solden kwamen er onweersbuien.
Edian kon als gevolg van een valpartij (waar hij niet zelf bij was betrokken ) geen toppositie rijden, maar ondanks dat is zijn eindtijd van 8.06 heel netjes.
De resultaten :
Edian Verpoort 8.06
Hans de Boef 8.23
Ronald Vos 8.31
Remco 8.36
Tom Ceelen 8.40
Rik Zagers 8.50
Marcel Klapwijk 8.50
Roland Vos 9.13
Harm Verhoeven 9.36
Jan Willem den Braber 10.18
Martin Gerritsen 10.49
Evert Spijkerboer 10.49
Nico Verbeek 11.13
Mark Meijerink 11.17
Bas van Bakel Dsq
Vincent Verkerk Dnf
Arjen van t Slot Dnf
Ronald Brugmans Dnf
Eervolle vermelding voor Ingrid Marges die onze bevoorradingspost op de Kuhtai verzorgde.
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » zo 28 augustus 2016 20:43

Carla heeft ook erg snel gereden, 8,38 uur.

Graag bocht tot bocht verhalen :oke:

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 29 augustus 2016 07:03

Bas dsq??? :shock:

Ben heel benieuwd hoe hij daaraan is gekomen.
Op naar de Velomediane!

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » ma 29 augustus 2016 07:10

Alwin schreef:Bas dsq??? :shock:

Op Facebook:

CTWT (Cycling Team WielerToerist) Bas is van het parcours gehaald omdat hij te laat boven op de Jaufen was. Dat is ook een DNF maar hij hecht eraan dat het niet vrijwillig was: DSQ dan maar
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 29 augustus 2016 08:12

Respect! :oke:

Inderdaad benieuwd naar de verhalen. Foto's en filmpjes zijn ook goed. :)
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 29 augustus 2016 09:21

PrinceHeerlijk schreef:

Op Facebook:

CTWT (Cycling Team WielerToerist) Bas is van het parcours gehaald omdat hij te laat boven op de Jaufen was. Dat is ook een DNF maar hij hecht eraan dat het niet vrijwillig was: DSQ dan maar
Dat is een gegronde reden :oke:

Volgens mij weer een loodzware editie geweest. Hulde voor alle prestaties!
Op naar de Velomediane!

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 29 augustus 2016 19:21

Korte samenvatting:

Sparen, sparen, sparen. Toch stuk gaan net voor de top van de Timmel en na 9u36 finishen.

Iets langer:

Donderdag de route exclusief Kuhtai andersom gereden. Vrijdag alleen de Kuhtai en ik voelde aan het eind kramp opkomen dus heb ik me door Hans de Windbreker naar huis laten loodsen. Zaterdag dus in bed gelegen om te herstellen. Zondag voelde ik me een stuk beter maar opstaan is niet mijn ding. Als laatste (samen met Mark) opgesteld voor de start. Toen was het inhalen geblazen. Een korte plaspauze net voor Oetz en de Kuhtai op. Daar was het druk, een ambulance wilde door en ik moest zelfs even stoppen. Verder rustig aan gedaan om de kramp te vermijden, dat was mijn grootste angst. Even later staken er koeien over en moest ik weer van de fiets omdat iemand omviel. Ook weer een plas gemaakt... Inmiddels had ik Arjen en Ronald ingehaald, verder geen CTWT-ers gezien. Behalve Ingrid! Wat een heldin was dat, die stond parmantig bij het meer met bidonnetjes klaar. Wat mij betreft een standbeeld waard; we moeten maar even kijken wat het budget toelaat. Toen de afdaling in. Bizar om zo hard te gaan, mijn Garmin zei 99,2 per uur. Toch jammer van die 0,8. Maar goed. Beneden weer een plas, maar vanaf dat moment was het gezeik over.

Voor de Brenner had ik mezelf beloofd gewoon in een groep te blijven maar dat was lastig. Het schoot niet op... mijn hartslag ging soms richting de 100 en ik verveelde me stierlijk. Toch maar aan mijn plan gehouden. Boven de bidons gevuld en de korte afdaling in.

Op de Jaufenpas ben ik iets harder gaan rijden. Op de Kuhtai hield ik een VAM van 900 aan, hier maakte ik daar 1000 van. Veel volk ingehaald, waaronder Nico. Bij de stop was het water op of stond er een gigantische rij. Irritant lang staan wachten hier, maar toen had ik eindelijk H2O te pakken. De afdaling vond ik leip, veel geulen in de weg en knijpende bochten. Wel aan mijn principe gehouden om niemand weg te laten rijden hier dus ik stond al snel weer beneden.

Beneden de Timmel was het HEET. De Garmin stond op 38 graden, het zal niet heel veel minder zijn geweest. Toch voelde ik me nog prima dankzij het sparen op de Kuhtai, de Brenner en de Jaufen. Gas geven dus maar. Nog een tandje bij ten opzichte van de Jaufen onder het motto: kapot gaan zullen we. Hier haalde ik Evert, Jan en Jan-Willem in. Dat waren de laatste CTWT-ers die ik tijdens de rit zou zien. Het ging voor mijn doen enorm goed en hard maar ik wist wel dat het niet tot boven zou duren. Net voor Schonau bij een kraantje de bidons gevuld en bij de stop 2 bananen weggewerkt en weer door. Tot 4km onder de top, daar stond een of andere vent met een enorme hamer. Die 4km duurden nog bijzonder lang waardoor ik voor het eerst van de dag niet meer bij de snelsten binnen mijn directe omgeving hoorde. Boven begon het te regenen. De afdaling werd daardoor pittig, tot aan de klim bij de Mautstelle was het koud en nat. Die klim was een drama, daar schoot de kramp er uiteindelijk ook in zodat ik die klim staand moest nemen. Toen het laatste stuk afdalen en vol gas naar de streep.

Onder de 10 uur leek me onmogelijk. Kijkend naar mijn andere bergcyclo's (Marmotte/Morzine/3Ballons) ging ik uit van een uur of 11. Mijn tijd van 9u36 was voor mij dus geweldig.

Mooie week gehad met de CTWT-ers, bedankt allen voor de gezelligheid.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » ma 29 augustus 2016 19:49

GoodRiddance schreef: Onder de 10 uur leek me onmogelijk. Kijkend naar mijn andere bergcyclo's (Marmotte/Morzine/3Ballons) ging ik uit van een uur of 11. Mijn tijd van 9u36 was voor mij dus geweldig.
:oke: Mooi jezelf overtroffen. Of jezelf onderschat natuurlijk ;)

Wel wat veel gezeik in het begin.

Sorry, ben wat flauw af en toe. Goed gedaan :oke:

Faxe
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » ma 29 augustus 2016 19:52

Valt me op dat je bij dit soort evenementen vaak leest dat de verzorging onderweg niet goed geregeld is. Zou daar zelf enorm van balen. Je traint/fietst het hele jaar ergens voor en wil dan een dag lekker fietsen en je niet ergeren aan water dat op is.

Hoeveel verzorgingsposten zijn er onderweg?

Bij de Salzkammergut Trophy (MTB marathon) heb je er 14 als je meedoet aan de langste afstand (211 km). Dat betekent dat je als goed getrainde recreant zo om het uur bij een verzorgingspost bent. Daar staan dan als het een beetje tegenzit 2 mensen voor je waar je op moet wachten. Aan dit evenement deden dit jaar 4.500 deelnemers mee verdeeld over verschillende afstanden. Kan me voorstellen dat je in een snelle afdaling geen verzoringpost hebt maar in een lange klim kun je desnoods om de 2 km prima een post inrichten. Neem aan dit het inschrijfgeld van dit soort evenementen ook hoog genoeg is om dit te kunnen betalen.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 29 augustus 2016 20:10

Alwin schreef:
PrinceHeerlijk schreef:

Op Facebook:

Dat is een gegronde reden :oke:

Volgens mij weer een loodzware editie geweest. Hulde voor alle prestaties!
Om het scenario van vorig jaar - na een bloedhete rit met kramp en een overgekookte motor onderaan de Timmel op moeten geven - heb ik dit jaar met de handrem op gereden. Ik kwam 35 minuten voor de limiet op de Brenner aan. Omdat ik tijd genoeg had, ben ik op de Jaufen 2x in de schaduw gaan zitten om wat af te koelen en me te sparen voor de slotklim.

Ik kwam om 14:30 boven op de Jaufen, 10 minuten voor de limiet die in het boekje stond, maar 5 minuten te laat volgens de limiet die bij de verzorgingspost hing. Ik - en met mij vele anderen - mochten niet meer verder en werden uit koers gehaald.

Ik zal niet roepen dat ik 'm had uitgereden, maar ik vind het jammer dat ik mijn poging op deze manier moest staken. Mijn pech was dat het weer een (zeer) warme editie was, en daar was mijn conditie gewoon niet goed genoeg voor.

Verder een compliment aan alle club- en forumgenoten die 'm hebben uitgereden :oke: En dank aan de deelnemers aan het ORM-arrangement van CTWT: ik heb 5 enorm leuke dagen gehad :)
Querer es poder

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » ma 29 augustus 2016 20:14

Bas schreef: Ik kwam om 14:30 boven op de Jaufen, 10 minuten voor de limiet die in het boekje stond, maar 5 minuten te laat volgens de limiet die bij de verzorgingspost hing. Ik - en met mij vele anderen - mochten niet meer verder en werden uit koers gehaald.

Ik zal niet roepen dat ik 'm had uitgereden, maar ik vind het jammer dat ik mijn poging op deze manier moest staken. Mijn pech was dat het weer een (zeer) warme editie was, en daar was mijn conditie gewoon niet goed genoeg voor.
Dat vind ik best knullig van de organisatie. Erg jammer voor je, je bent er nog redelijk koel onder (exusez le mot).

ROnbrug
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » ma 29 augustus 2016 20:31

Ondanks de zeer grote teleurstelling van gisteren heb ik mooie dagen gehad. Zeer gezellig en lekker gefietst. Dank aan alle die het verblijf in Oostenrijk zo leuk maakte.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 29 augustus 2016 20:40

Wombcat schreef:
Bas schreef: Ik kwam om 14:30 boven op de Jaufen, 10 minuten voor de limiet die in het boekje stond, maar 5 minuten te laat volgens de limiet die bij de verzorgingspost hing. Ik - en met mij vele anderen - mochten niet meer verder en werden uit koers gehaald.

Dat vind ik best knullig van de organisatie. Erg jammer voor je, je bent er nog redelijk koel onder (exusez le mot).
Vraag maar eens aan MEG en vinc hoe 'koel' ik was toen ik gisteravond in het appartement kwam :roll:
Querer es poder

ROnbrug
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » ma 29 augustus 2016 20:44

Bas schreef:
Wombcat schreef:

Vraag maar eens aan MEG en vinc hoe 'koel' ik was toen ik gisteravond in het appartement kwam :roll:
Hoi, kwam er heel moeizaam uit toen ik je binnen zag komen. :lol:

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » ma 29 augustus 2016 20:48

Bas schreef:
Wombcat schreef:

Dat was in de heat of the moment, zeker :P

RonaldVos
Kinderzitje

Bericht door RonaldVos » di 30 augustus 2016 10:16

Na een redelijk onrustige nacht deed ik om 5.45uur de gordijnen open en zag tot mijn verbazing al een aantal leden naar de start vertrekken.
rustig wat gegeten en rond 6.15 uur samen met Tom Ceelen naar de start gerold.
Daar aangekomen snapte ik waarom de andere leden zo vroeg waren vertrokken...
er stond nog ongeveer 100 man achter ons :-?

vanaf de start samen met Tom plakgas tussen het volk door naar Oetz, daar net voor de rotonde vol in de ankers omdat ze daar aan het picknicken waren overal op en naast de weg.
De eerste kilometers van de Kuhtai waren een drama.
Zo druk dat je regelmatig tot stilstand kwam om vervolgens weer te sprinten om gebruik te kunnen maken van een gaatje.
Daarna ( nog steeds samen met Tom ) redelijk rustig verder de Kuhtai op gereden en daar 2 verse bidons gekregen.
waarvoor dank!!
Toen de afdaling.....

jezus wat ging dat hard....
Met samengeknepen billen tussen de koeien door met dik 90 km/h.
Onderaan een groepje opgezocht waar een paar mannen erg hun best deden om ons in een sneltreinvaart naar de top van de Brenner te brengen ( vielen dank dafur :) )
Dus lekker kunnen eten en drinken en geen trap teveel gedaan op de Brenner.
Wel Tom ( nog steeds bij mij in de buurt ) een paar keer tot de orde moeten roepen omdat die het nodig vond om zich toch op kop te melden...

Onderaan de Jaufen voelde ik me nog prima en heb ik een paar tandjes opgeschakeld en redelijk maximaal omhoog gereden.
Dat ging prima, waande me af en toe net een prof op de slotklim van een bergetappe!
Wat een volk langs de weg en op de toppen. Echt geweldig.
Onderaan de Jaufen eindelijk Tom kunnen lossen trouwens ( de afgelopen jaren zat hij gemiddeld een uur achter me )
Die heeft ook een superdag gehad.
De afdaling was een kloteding!
Erg veel scheuren in het wegdek in en rond de bochten, hier ook geen enkel risico genomen en door heel wat mensen ingehaald.
Daardoor wel redelijk fris aan de Timmelsjoch kunnen beginnen.
Was wel wat warm in het dal maar heb ik eigenlijk nooit zo'n last van.
Al die mensen die me in de afdaling voorbij vlogen, in de eerste paar kilometer weer opgeraapt en rustig verder gefietst tot de bevoorrading halverwege.
Daar mezelf tegoed gedaan aan al het lekkers en even een paar minuten pauze genomen omdat ik toch aardig gaar begon te worden.
( Ik vond de organisatie en de bevoorradingsposten trouwens top. ( daar kunnen ze in Frankrijk nog wat van leren )
Ze hebben alles wat een fietser nodig heeft.)

Dit bleek een goede beslissing want na een halve meloen en 2 bekers Redbull voelde ik me weer prima en heb ik de laatste 8km tot de tunnel redelijk kunnen blijven trappen.
Bij de tunnel aangekomen wist ik dat het ergste voorbij was en ben ik vol doorgereden tot de top.
Daar niet meer gestopt en direct de afdaling in gegaan naar de Mautstelle ( die klim was nog langer dan ik dacht ).
Boven bij de Mautstelle begon de laatste afdaling terug naar Solden en heb ik samen met een paar Italiaanse kabouters nog vol doorgereden om geen achterliggers terug te laten komen.

Uiteindelijk zeer tevreden na 8 uur en 31 minuten over de streep gekomen.
Schitterende week gehad, met erg mooi weer!

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » di 30 augustus 2016 10:56

Bas schreef:
Wombcat schreef: Dat vind ik best knullig van de organisatie. Erg jammer voor je, je bent er nog redelijk koel onder (exusez le mot).
:lol: :lol: :lol:

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » di 30 augustus 2016 12:28

Mooi verhaal Ronald. Strakke tijd ook!
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Goudhaantje
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » wo 31 augustus 2016 07:59

Wombcat schreef:

Mijn vriend zat vast bij jou in de bus. Ook hij had op een andere tijdslimiet gerekend en was ook verrast dat die gewijzigd was. Ook hij was erg teleurgesteld.

Plaats reactie