CTWT 'Koers van de maand'

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3
CTWT-lid: Ja

Re: CTWT 'Koers van de maand'

Bericht door GoodRiddance » wo 08 juni 2016 22:45

Ik zal me morgen aanmelden dan. De organisatie daar heeft het al zwaar genoeg..

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » do 09 juni 2016 10:15

GoodRiddance schreef:Ik zal me morgen aanmelden dan. De organisatie daar heeft het al zwaar genoeg..
Zullen we met een ploeg inschrijven? Zoals ik nu tel, en als jij meedoet hebben we er al 3.

Marcel, jij en ik.

JW?

Wordt deze inschrijving en kosten ook verzorgd door CTWT, want daar is af en toe wat onduidelijkheid over?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 10 juni 2016 22:07

voor de 'koers van de maand' met >3 deelnemers kunnen we een CTWT inschrijving doen.

Wie zijn er nog meer geinteresseerd? Dan schrijf ik het team komende woensdag in.

Joostje

Bericht door Joostje » ma 13 juni 2016 09:43

N.a.v een mailtje van de organisatie:
Hallo,

Ik wil deze wedstrijd nogmaals onder de aandacht brengen.
Het aantal voorinschrijvingen baart ons echt zorgen en het doorgaan van deze wedstrijd komt dan ook in gevaar.

Met vriendelijke groeten,
Leo Verberne.

Ingesloten tref je informatie aan van de semi-klassieker Omloop van de Heidehof, een omloop in drie categorieën voor amateurs, sportklasse en masters.
De masters 40+ rijden 80 km en de masters 50+ 60 km. De amateurs en sportklasse rijden samen in een wedstrijd 100 km.
Deze wedstrijd wordt gehouden op zondag 10 juli.

Inschrijven kan via onze site of via de site van de bond www.wielrenbond.nl

Daar is ook informatie te vinden over ons en onze wedstrijden.

Met vriendelijke groet,

Leo Verberne
voorzitter.

Tour- en Wielerclub de Zwaluw,
Dintel 4, 5711 KE Someren
Tel. +31-(0)493-490746
Fax. +31-(0)493-479249
E-mail: info@twcdezwaluw.nl
Internet: www.twcdezwaluw.nl

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 13 juni 2016 09:44

Denk niet dat ik er bij ben. Sta dan waarschijnlijk te schilderen oid.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 13 juni 2016 10:13

Ik heb Leo laten weten dat we komende woensdag minimaal 3 personen inschrijven.

Pesah, niks voor jou? Sladkovm? Etc..

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » ma 13 juni 2016 21:32

Op zich wel GR. Echter rijd ik normaliter de dag ervoor de Shark Attack en dat is geen malse. Dag erna nog een koers rijden word hem denk ik niet.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 13 juni 2016 22:02

Ik start wel in Nieuw-vennen de 26e overigens

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 16 juni 2016 22:06

Ingeschreven voor de Omloop van de Heidehof:

- Joostje
- Metor
- Ikke

Joostje

Bericht door Joostje » vr 17 juni 2016 08:47

Merci! :oke:

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 10 juli 2016 18:47

Marcel konden we niet vinden op de startstreep, ik lees net dat hij vanmorgen heeft besloten niet te starten.

Het inklikken lukte niet echt bij de start maar toch verliep de eerste ronde prima. Er stond een flinke bak wind maar ik kreeg al hoop dat die zeldzaam ongunstig stond. Die hoop bleek onterecht toen in ronde 2 een waaier werd getrokken. Op het kantje was het hard werken. De eerste renners stuurden hier al uit en zo moest ik al flink aan de bak. Dat deed goed pijn en als laatste van het peloton reed ik de tweede ronde uit.

Ronde 3 ging het weer op de kant en vlak voor me liet iemand een gat vallen zonder uit te sturen. Enigszins irritant en met een andere renner ging het kop over kop om dat gat te dichten. Dat kostte flink wat lucifers. Het gat konden we dichten op het stuk wind tegen maar op het tweede gedeelte (de terugweg) op de kant ging er weer een zwikkie af en het peloton viel niet meer stil. Daar zag ik de groep dus verdwijnen met achter me alleen groepjes van maximaal 3 renners. Het was een afvalrace vandaag.

Mijn benen waren er ook wel aan voor de moeite door die inspanningen. Aangesloten bij de eerste groep van de masters (daar lag het ook in puin) maar na 2 ronden ging ik er daar ook weer met een groepje vanaf. Aangesloten bij de tweede groep van de masters waar het tempo op zich te doen was en daar kon ik nog een kennis van me helpen om terug te keren toen hij dreigde te lossen. Toen werd ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt toen de eerste groep van de amateurs me op een ronde zetten. Er was nog een man of 15 over. Ik sloot aan en werd binnen een ronde tijd weer uit de wielen gereden. Ontploffing part 18.

Uiteindelijk bestond de 'groep' nog maar uit een man of 12 en had ik met stug doorrijden vast nog wel een op het oog redelijke uitslag kunnen rijden maar ik was er klaar mee. Niet goed genoeg, te vaak ontploft, geen benen meer, weg moraal.

Misschien dat ik me nog ga opladen voor de Grensland klassieker in september maar eigenlijk ben ik wel even klaar met koersen. Nog wat clubwedstrijdjes en misschien nog de laatste wedstrijden van de WVAN voor de lol maar mijn focus gaat nu echt op de Otztaler. Dat koersen... eigenlijk vind ik er dit jaar niet zoveel aan.

Joostje

Bericht door Joostje » zo 10 juli 2016 21:41

Ik had goede hoop voor vandaag. Met frisse benen, en een keelpijntje dat uiteindelijk toch nog verdwenen was sinds vandaag, ben ik vol goede moed naar Someren gefietst in een rustig tempo van 27-28 per uur...Heerlijk zo in het zonnetje. Hier zou ik nog vaak aan terugdenken bleek later.

Fast forward naar de koers. Ik weet niet wat het is, maar die hitte, dat trek ik gewoon niet lekker. Als er dan ook nog een goede bak wind staat, krijg ik het al snel moeilijk. zoals Harm al meldde was het de eerste ronde goed te doen. Hoog in de HF, maar dat heb ik altijd. Vanaf de tweede ronde werd er eigenlijk pas echt gekoerst en toen ging het bij mij dus al snel los. Alle stoppen sloegen door en ik heb met enige regelmaat hartslagen boven de 200 genoteerd. Dat kan natuurlijk niet lang goed gaan. Uiteindelijk de tweede ronde nog volgehouden, maar toen al snel uitgestuurd omdat het niet meer ging. Mijn lichaam protesteerde in alle hevigheid en liet me even keihard weten dat het niet normaal is voor een mens om in 32 graden te gaan koersen in een of ander godvergeten dorp. Om nou niet meteen de handdoek in de ring te gooien, heb ik nog een aantal keren aangesloten bij verscheidene groepjes, maar de HF bleef abnormaal hoog, zelfs bij snelheden beneden de 30 in het uur wind tegen. Conclusie, het gaat niets worden vandaag.

Ik heb veel lol in het koersen, maar dit soort wedstrijden zijn niet goed voor de moraal. In ieder geval een heel stuk minder DNFs dit seizoen, al zullen zulk soort lange omlopen altijd een lastig parket worden met mijn trainingscapaciteit. Wil je hier finishen, dan moet je gewoon echt een grote motor hebben. Ik hoop dan ook ten zeerste dat de stad tot stad klassiekers terugkomen. Dat is een stuk eenvoudiger meerijden en wat beter te behappen voor mij. Tot die tijd, blijf ik maar gewoon hard doortrainen. Volgende keer beter.

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » ma 11 juli 2016 08:17

Joostje schreef:.

Ik heb veel lol in het koersen, maar dit soort wedstrijden zijn niet goed voor de moraal. In ieder geval een heel stuk minder DNFs dit seizoen, al zullen zulk soort lange omlopen altijd een lastig parket worden met mijn trainingscapaciteit. Wil je hier finishen, dan moet je gewoon echt een grote motor hebben. Ik hoop dan ook ten zeerste dat de stad tot stad klassiekers terugkomen. Dat is een stuk eenvoudiger meerijden en wat beter te behappen voor mij. Tot die tijd, blijf ik maar gewoon hard doortrainen. Volgende keer beter.
Dit soort wedstrijden zijn met de helder-skelter starts vrijwel altijd zone 6 & 7 (soms zone acht).
Uit pure interesse: Hoe train je dan voor dit soort wedstrijden? (qua intensiteit en duur?).
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Joostje

Bericht door Joostje » ma 11 juli 2016 08:43

WimL schreef: Dit soort wedstrijden zijn met de helder-skelter starts vrijwel altijd zone 6 & 7 (soms zone acht).
Uit pure interesse: Hoe train je dan voor dit soort wedstrijden? (qua intensiteit en duur?).
Ik weet er alles van. WVAN races zijn nog wel leuk en daar is ook nog genoeg te halen, maar in deze omlopen doen net een klasse betere renners mee, waardoor het net een tikkie harder gaat.

Ik train niet specifiek voor wedstrijden, maar ik rijd gewoon enkele malen in de week met verschillende groepen mee of gewoon solo. Elke woensdag is er een WVAN koers. Als ik me echt op wedstrijdtraining zou gaan richten, moet ik meer solo-werk gaan doen en daar heb ik gewoonweg de tijd niet voor.

Verslagen...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joostje op ma 11 juli 2016 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 11 juli 2016 08:49

WimL schreef: Dit soort wedstrijden zijn met de helder-skelter starts vrijwel altijd zone 6 & 7 (soms zone acht).
kleine uitleg gewenst bij deze abracadabra uitleg. :-?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » ma 11 juli 2016 11:47

Thierry le Brun schreef:
kleine uitleg gewenst bij deze abracadabra uitleg. :-?
De start van dit soort wedstrijden is altijd: 10 minuten voor de start op de eerste rij gaan staan en dan na het startschot gelijk meer dan volle bak vertrekken, noemt men in Amerika (waar het ook zo gebeurd "Helter-Skelter starts).

Zone 6 & 7 zijn de Anaerobic capacity (121 tot 150% boven je FTP) en sprint power zones (boven de 150% boven je FTP, m.a.w. ver boven je max. Als triatleet fiets ik nooit in dit soort zones, dus ben geïnteresseerd in hoe men zich op dit soort powerburst wedstrijd voorbereidt.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » wo 27 juli 2016 09:52

Nog 2,5 week en Rond Om De Graaf staat op het programma. De Amateurs zit inmiddels vol, maar bij de Sportklasse zijn er nog een aantal plaatsen. Schrijf je dus snel in, als je erbij wil zijn!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 11 september 2016 06:51

Gisteren de Zeeland Classic. Mooie klassieker door de Zak van Zuid Beveland.

In de eerste lange omloop kwam ik eigenlijk per ongeluk voorop te zitten. Met een groepje van vier maar ik blies me hier al op dus was ik blij toen we werden teruggepakt. Vervolgens was het een lijdensweg. Bloedsmaak in mijn mond, ik had een sliert kwijl aan mijn kin hangen, ik kreeg kramp en ben denk ik 84 x gelost. Voor een bocht liet ik meestal maar lopen om dan weer aan te haken.

Vreselijk. Het was erg fijn om het peloton te laten lopen. Twee minuten na de grote groep kwam ik over de streep. De wedstrijd is verreden aan ruim 44 gemiddeld.

Sinds de ORM is mijn herstelvermogen erg matig. Vanmorgen was mijn rustpols weer sky high. Mijn seizoen ga ik dus (min of meer) beeindigen. Geen grote doelen meer, gewoon een beetje toeren. Bij de Munsterland Giro ga ik ook niet bijzonder mijn best doen om voorin te zitten, gewoon lekker fietsen wordt het devies.

Deze winter wel wat om over na te denken. Dit seizoen was een ramp. Gedeeltelijk door ziekte of een gebroken pols door een val, maar ook op de momenten dat ik het idee had in vorm te zijn, bakte ik er niks van. Het hele jaar (op de trainingskoersen in Oss in februari na...) niet het idee gehad dat ik mee kon doen. Misschien is dat gewring in het peloton gewoon niks voor mij en moet ik het houden bij de kleine wedstrijdjes en een laagvliegcyclo hier en daar.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 11 september 2016 12:56

Heb je je bloed laten testen , GR ??
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 11 september 2016 14:03

Nee joh, dat lijkt me schromelijk overdreven. Ik meet mijn rustpols nu al twee jaar en als ik een tijdje enorme inspanningen doe (600km in 3 dagen met 12000 hoogtemeters bijvoorbeeld...) dan herstel ik daar niet binnen 2 dagen van. En omdat ik toch door blijf trainen nu, duurt het wat langer en heeft een zware wedstrijd als gisteren meer impact dan normaal.

Gaat wel over, gewoon goed op letten in september zodat ik niet overtraind raak en in oktober rust nemen. Dan kan ik in november weer rustig opbouwen.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » zo 11 september 2016 14:04

GoodRiddance schreef:Gisteren de Zeeland Classic. Mooie klassieker door de Zak van Zuid Beveland.

In de eerste lange omloop kwam ik eigenlijk per ongeluk voorop te zitten. Met een groepje van vier maar ik blies me hier al op dus was ik blij toen we werden teruggepakt. Vervolgens was het een lijdensweg. Bloedsmaak in mijn mond, ik had een sliert kwijl aan mijn kin hangen, ik kreeg kramp en ben denk ik 84 x gelost. Voor een bocht liet ik meestal maar lopen om dan weer aan te haken.

Vreselijk. Het was erg fijn om het peloton te laten lopen. Twee minuten na de grote groep kwam ik over de streep. De wedstrijd is verreden aan ruim 44 gemiddeld.

Sinds de ORM is mijn herstelvermogen erg matig. Vanmorgen was mijn rustpols weer sky high. Mijn seizoen ga ik dus (min of meer) beeindigen. Geen grote doelen meer, gewoon een beetje toeren. Bij de Munsterland Giro ga ik ook niet bijzonder mijn best doen om voorin te zitten, gewoon lekker fietsen wordt het devies.

Deze winter wel wat om over na te denken. Dit seizoen was een ramp. Gedeeltelijk door ziekte of een gebroken pols door een val, maar ook op de momenten dat ik het idee had in vorm te zijn, bakte ik er niks van. Het hele jaar (op de trainingskoersen in Oss in februari na...) niet het idee gehad dat ik mee kon doen. Misschien is dat gewring in het peloton gewoon niks voor mij en moet ik het houden bij de kleine wedstrijdjes en een laagvliegcyclo hier en daar.
Ik ben natuurlijk geen trainer, alleen verbaasd het mij niet helemaal GR. In de winter maanden heb je zeer intensief op Zwift lopen knallen en haalde je PR's wbt Wattages.
Als je dan goed op de weg wilt rijden ben je te vroeg aan het pieken geweest denk ik (vandaar goed rijden in Oss). Dan nog wat tegenslag in het seizoen en het is niet heel raar dat je dan niet goed mee komt. Misschien je opbouw herzien en daar naar kijken?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 11 september 2016 14:47

Klopt deels. Ik was eind maart goed, net op tijd, en toen werd ik ziek. Opnieuw begonnen eind april en midden mei: polsbreuk. In de zomer vrij rustig aan gedaan en langzaam opgeboywd naar de ORM. Al met al is het seizoen nu wel heel lang maar in de winter wil ik me voorbereiden voor april, niet september.

In die zin dus niet zo erg dat het nu een beetje op is maar wel balen dat het er geen moment uitgekomen is.

(Mijn PRs zijn inmiddels van begin mei en nu nog steeds veel hoger dan in feb ;-))

MrAnMo
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 16 december 2016 21:36

Gaan jullie dit voor 2017 ook doen? Ik heb maar eens een licentie aangevraagd en ondertussen gekregen dus kan dan proberen er ook bij te zijn. Ben dan wel van een andere vereniging maar dat maakt het dan ergens ook wel weer leuk.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » vr 16 december 2016 22:18

MrAnMo schreef:Gaan jullie dit voor 2017 ook doen? Ik heb maar eens een licentie aangevraagd en ondertussen gekregen dus kan dan proberen er ook bij te zijn. Ben dan wel van een andere vereniging maar dat maakt het dan ergens ook wel weer leuk.
Je kan altijd (ook) nog lid worden van CTWT. 8)
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Plaats reactie