Zwift en benodigde gear

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Tazzy
Carbon Racefiets
Fiets: Koga GranRunner
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Zwift en benodigde gear

Bericht door Tazzy » do 30 april 2015 09:33

Ben een beetje aan het kijken of ik het voor elkaar krijg om mijn "domme" spinning fiets geschikt te maken voor Zwift.

Zwift zelf zegt dat een powermeter verplicht is maar neigt naar "berekende" powermeters ook toe te staan.
Kortom met een speed en cadence meter van Garmin ben ik er al.

Iemand hier al ervaring mee?
As elegant as an elephant

cruzo
Huis-, tuin- en keukenfiets

Re: Zwift en benodigde gear

Bericht door cruzo » ma 04 mei 2015 11:10

[Info] Which trainers does Zwift support? What do I need to ride?

Eric C.
April 16, 2015 21:33

Assuming that your computer meets or exceeds our minimum requirements, there are currently three general combinations of trainers and devices that will allow you to ride in Zwift:
1.Smart Trainer
2.ANT+ Power Meter and any Trainer/Rollers
3.zPower Supported Classic Trainer and an ANT+ Speed Sensor

If you're unsure of whether your device falls into one of these categories, you can open a support ticket with us, and we'll get back to you with more information.

An overview of the trainers and devices that are currently/will be supported on Zwift can be found with a corresponding image on the Supported Trainers section of our website.

Below are some examples of trainers and/or devices that will allow you ride in Zwift. While this list is current as of the time this is being written, we're still in beta and will constantly be adding trainers and device combinations to this last on a regular basis to deliver the best possible experience.

Please note that most of these require an ANT+ USB 2 dongle in order to communicate with your computer. Please refer to your hardware manufacturer for more information.

Current as of 3/26/15:

Smart Trainers

Zwift currently works with the following Smart Trainers:
•Wahoo KICKR
•Racermate Computrainer
•CycleOps Powerbeam Pro (PC Only)*

The following smart trainers may technically allow you to ride in Zwift due to their ability to transmit watts via ANT+, but they will not automatically change resistance in the same way that the KICKR and Computrainer do (yet).
•CycleOps PowerSync
•ANT+ T2780 Tacx Bushido Smart
•ANT+ T2180 Vortex Smart
•ANT+ T2400 Satori Smart
•The Lemond Revolution with Wattbox

ANT+ Power Meter and Trainer/Rollers

Zwift is compatible with all ANT+ power meters. Examples include:
•Powertap
•Quarq
•SRM
•Stages
•power2max
•Garmin Vector
•Pioneer
•InfoCrank

Because Zwift calculates your speed in game based on watts, each of these devices transmits the only data necessary for you to ride. As long as you have one of these on your bike, you can put your bike on any trainer or roller model and ride in Zwift.

The following indoor bikes will also work as power meters:
•Wattbike
•2015 and newer CycleOps Indoor Cycles

zPower Compatible Trainer and ANT+ Speed Sensor

"zPower" is Zwift's virtual power curve (VPC) that allows for acceleration and is compatible with select classic trainers when paired with an ANT+ speed sensor. The following classic trainer models are compatible with zPower:
•Kinetic Rock and Roll
•Kinetic Road Machine
•CycleOps Fluid²
•CycleOps Super Magneto
•CycleOps Jet Fluid
•CycleOps Mag *
•CycleOps Magneto *
•Performance TravelTrac Comp Fluid
•Performance TravelTrac Comp Mag+ *
•JetBlack Z1 Fluidpro
•Elite Crono Fluid ¹*
•Elite Fluid ¹
•Elite Fluid+ ¹
•Elite Force Mag ¹
•Elite Hydro Mag ¹*
•Elite Volare ¹
•Elite Novo Force ¹*
•Elite Power Mag ¹
•Elite Mag Speed
•Nashbar Fluid ¹
•Nashbar Fluid Pro ¹

¹Use our guide to match up your Elite trainer.

* new as of last update

Unsupported Trainers and Devices

While we try to support as many trainers as possible, there are some systems which, even though they broadcast via ANT+, use proprietary channels that prevents us from reading their signal. There are also various trainers and devices that do not broadcast an ANT+ signal at all, making it impossible to read from them.

The following is a list of trainers that do not work with Zwift at this time without a power meter:
•Tacx: Non-ANT+ smart trainers, including the Bushido
•Tacx: ANT+ smart trainer models other than the T2780, T2180, T2400. Non-compatible trainers include the i-Genius and Bushido ANT+
•Bkool - Closed System
•Tour de France Bike - Doesn't transmit wattage
•Pre-2015 CycleOps Indoor Cycles - Closed system
•Elite Real Turbo Muin - Coming soon
•Elite Turbo Muin - requires a power meter
•CycleOps The Silencer Direct Drive Trainer - requires a power meter
•JetBlack WHISPERDRIVE - requires a power meter

The following devices do not work with Zwift at this time:
•Any bluetooth (BTE) devices

Zwift is still in beta, and we will be adding support for additional trainers, so don't worry too much if you have a setup you'd prefer to use that isn't explicitly listed. And if you have any questions, please open a support ticket with us, and we'll get back to you with more information!

cruzo

Bericht door cruzo » ma 04 mei 2015 11:17

Obv bovenstaande zou alleen een speed/cadence sensor niet werken. Als ik tijd heb zal ik eens proberen.

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » ma 04 mei 2015 11:21

En een gewone (Tacx) rollerbank met daarop fiets met ANT+ vermogensmeter? Dat wordt hem denk ik niet, toch?
Afbeelding

cruzo

Bericht door cruzo » ma 04 mei 2015 13:41

@vc-charlie. Ik heb nog een tacx uit het jaar 0 maar wel een Stages en dat werkt gewoon op Zwift. Wat je dus hebben moet is een laptop/pc met daarin een ANT dongle die het ant signaal vd powermeter en HR band oppakt en je kunt rollen.

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » ma 04 mei 2015 13:47

cruzo schreef:@vc-charlie. Ik heb nog een tacx uit het jaar 0 maar wel een Stages en dat werkt gewoon op Zwift. Wat je dus hebben moet is een laptop/pc met daarin een ANT dongle die het ant signaal vd powermeter en HR band oppakt en je kunt rollen.
Okido, dank!
En een nieuwe laptop blijkbaar, want Zwift loopt traaaaaaaaaaaaaaag! :lol:
Afbeelding

Tazzy
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tazzy » di 05 mei 2015 12:11

Tja... heb een ant+ usbstok, zit op een wahoo ant+ set op ebay te bieden omdat deze makkelijk te splitsen is volgens dcrain.
Maar geen powermetert in mijn spinning fiets en helaas is wat ik heb niet voldoende voor Zwift :)

cruzo

Bericht door cruzo » do 07 mei 2015 09:52

Niet denken in onmogelijkheden maar in mogelijkheden. Je hebt nu mooi alibi om gelijk een powermeter aan te schaffen :). Er is een kleine prijzenslag gaande op dat gebied, maar dat heb je vast al gezien op de dc rainmaker site. De 4iiii optie ziet er op zich interessant uit.

Tazzy
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tazzy » do 07 mei 2015 19:13

cruzo schreef:Niet denken in onmogelijkheden maar in mogelijkheden. Je hebt nu mooi alibi om gelijk een powermeter aan te schaffen :). Er is een kleine prijzenslag gaande op dat gebied, maar dat heb je vast al gezien op de dc rainmaker site. De 4iiii optie ziet er op zich interessant uit.
Dat is dan wel weer zo... echter ben ik ook kandidaat voor help mijn man heeft hobbies. Seriously, zie nog niet echt een reden om een powermeter te kopen naast andere interesse gebieden.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 21 september 2015 10:33

Topic kick!

Heb een oude, antieke Tacx thuis en deze maakt een ongelooflijke herrie door dat konijnenrad. Ik denk dat ze twee huizen verder weten als ik dat ding gebruikt. :-? Thuis klagen ze er ook over. Alhoewel de jongste heerlijk in slaap valt van het gezoem. 8)

Artikel van DC rainmaker gelezen (http://www.dcrainmaker.com/2014/11/2014 ... tions.html), maar ben er nog niet uit.

Anyway, ik zoek een stillere trainer en liefst ook compatibel met Zwift. Tips anyone?
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » ma 21 september 2015 10:38

indobesar schreef:Topic kick!

Heb een oude, antieke Tacx thuis en deze maakt een ongelooflijke herrie door dat konijnenrad. Ik denk dat ze twee huizen verder weten als ik dat ding gebruikt. :-? Thuis klagen ze er ook over. Alhoewel de jongste heerlijk in slaap valt van het gezoem. 8)

Artikel van DC rainmaker gelezen (http://www.dcrainmaker.com/2014/11/2014 ... tions.html), maar ben er nog niet uit.

Anyway, ik zoek een stillere trainer en liefst ook compatibel met Zwift. Tips anyone?
Elard is helemaal te spreken over zijn trainer.

Gewoon hetzelfde als een tacx, maar dan met vloeistof waardoor alles veel minder geluid maakt. (Kinetic Road Machine)
Be someone who makes you happy.

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » ma 21 september 2015 13:43

Dat klopt. Ik heb een Kinetic Road Machine, echt een topding. Als daar een Kinetic Inride bij koopt kan je die aan bv Trainerroad (en vast ook Zwift) koppelen. Deze sensor zorgt ervoor dat vermogen, cadans, snelheid gebruikt kan worden.

Overigens heb ik toen ik die Inride nog niet had met de cadans/snelheidsmeter van Garmin ook gebruik gemaakt van Trainerroad. Dit ging dan via het zogenaamde virtual power. Iets meer schatting, maar nog steeds behoorlijk nauwkeurig.

JanV79
Kinderfiets
Fiets: Apex Chase

Bericht door JanV79 » wo 23 september 2015 09:07

Ik wil ook eens gaan kijken of dat Zwift wat is. Het enige dat bij mij nog ontbreekt is ANT+ dongle.
Weet iemand misschien of de Geonaute ANT+ Sleutel (https://www.decathlon.nl/sleutel-ant-pc ... ctFeatures) compatibel is met een Mac en de Garmin Edge 500 en bijbehorende GSC 10 cadancemeter?
Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 23 september 2015 09:49

JanV79 schreef:Ik wil ook eens gaan kijken of dat Zwift wat is. Het enige dat bij mij nog ontbreekt is ANT+ dongle.
Weet iemand misschien of de Geonaute ANT+ Sleutel (https://www.decathlon.nl/sleutel-ant-pc ... ctFeatures) compatibel is met een Mac en de Garmin Edge 500 en bijbehorende GSC 10 cadancemeter?
met een MAC weet ik niet, maar wel met de Garmin spullen volgens mij. Ant+ is gewoon Ant+ dacht ik. Check anders de site van DCRainmaker ook even.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » wo 23 september 2015 10:19

Garmin ANT+ dongle of Suunto wordt als goed ervaren door DCRainmaker.

Hier een linkje naar Suunto: http://www.trekkinn.com/outdoor-wandele ... country=nl
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

JanV79
Kinderfiets

Bericht door JanV79 » wo 23 september 2015 10:36

Jan Willem schreef:
JanV79 schreef:Ik wil ook eens gaan kijken of dat Zwift wat is. Het enige dat bij mij nog ontbreekt is ANT+ dongle.
met een MAC weet ik niet, maar wel met de Garmin spullen volgens mij. Ant+ is gewoon Ant+ dacht ik. Check anders de site van DCRainmaker ook even.
Ik heb het voor de zekerheid even bij Decathlon zelf nagevraagd en zei zeggen dat het niet mogelijk is.
Aangezien ik ook denk dat Ant+ gewoon Ant+ is, lijkt het me dat hij niet kan communiceren met een Mac.
indobesar schreef:Garmin ANT+ dongle of Suunto wordt als goed ervaren door DCRainmaker.

Hier een linkje naar Suunto: http://www.trekkinn.com/outdoor-wandele ... country=nl
Bedankt! Ik zal hier eens naar gaan kijken...
Het gekke is dat ik in geen enkele fysieke winkel een Ant+ Dongle kan vinden... alleen via internet. Ik had gehoopt hem even vlug ergens te kunnen halen en dan aan de slag te kunnen... :oeps:
Helaas dus... via internet zit er bij alle webshops enkele dagen levertijd op... dat wordt dus geduld hebben... :roll:
Afbeelding

MMF
Kinderfiets
Fiets: Bianchi, Faggin

Bericht door MMF » wo 23 september 2015 10:40

Gebruik hier de ant+ dongle van garmin op een Mac icm een edge 500.

Nog niet getest met zwift. Maar werkt prima voor trainerroad.
Michaël

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » do 24 september 2015 12:01

JanV79 schreef: Het gekke is dat ik in geen enkele fysieke winkel een Ant+ Dongle kan vinden... alleen via internet. Ik had gehoopt hem even vlug ergens te kunnen halen en dan aan de slag te kunnen... :oeps:
Helaas dus... via internet zit er bij alle webshops enkele dagen levertijd op... dat wordt dus geduld hebben... :roll:
Is ook geen product dat goed verkoopt bij een locale dixons
Heb de suunto gister besteld en die heb ik vandaag in huis. Besteld bij de futurum

JanV79
Kinderfiets

Bericht door JanV79 » do 24 september 2015 13:51

Gerjan schreef:Is ook geen product dat goed verkoopt bij een locale dixons
Heb de suunto gister besteld en die heb ik vandaag in huis. Besteld bij de futurum
Thanx voor de info! Ik heb de Suunto zojuist ook maar besteld. Hopelijk is hij morgen binnen!
Afbeelding

Halt
Fiets: Colnago CX1, Cinelli

Bericht door Halt » do 24 september 2015 18:36

Ik heb die Suunto ANT+ dongle en gebruik 'm met een Mac en Garmin spullen zonder problemen.
Laatst gewijzigd door Halt op do 24 september 2015 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Halt
Fiets: Colnago CX1, Cinelli

Bericht door Halt » do 24 september 2015 18:37

Deleted, duplicate post.

JanV79
Kinderfiets

Bericht door JanV79 » ma 28 september 2015 21:21

Afgelopen weekend dan ook de Ant+ dongle ontvangen. Gelukkig was het dit weekend alleen geen weer om binnen op de Tacx te gaan zitten en Zwift uit te proberen...
Vanavond dus maar even een kleine drie kwartier zitten spelen op de computer, vanaf de fiets... :roll:

Ik moet zeggen dat ik het wel echt gaaf vindt! Het is even wat anders dan gewoon lekker in de buitenlucht, maar het maakt het "Tacxen" wel een stuk aangenamer... Ik zit in ieder geval niet meer gewoon tegen de garagedeur te turen...
Omdat ik geen smart-trainer heb maar een gewone Tacx Booster, is het simuleren van een bergje wel wat lastig. Ik zal zelf de weerstanden moeten aanpassen, dit gaat helaas dus niet automatisch... maar ach, dat mag de pret niet drukken...
Het stomme is dat je dus ook echt achter je voorganger aan gaat rijden, je wil hem echt niet bij je weg laten rijden. Sterker, je wil hem eigenlijk gewoon inhalen en bij hem wegrijden :lol: .

Ik vindt het wel heerlijk uitdagend en zal hier de slechte winterdagen wel aardig mee kunnen vullen... zie mezelf echter niet 2 uur op de Tacx achter de computer zitten, maar het is zeker een welkome aanvulling op het "Tacxen"!
Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » ma 28 september 2015 21:38

Cool! Echt jammer dat mijn hometrainer niet Zwift compatible is.

MMF
Kinderfiets
Fiets: Bianchi, Faggin

Bericht door MMF » di 29 september 2015 08:02

Gaaf jan :oke:

Was vorige week in Aken voor zaken. Toen even langs bike-components gewipt en mezelf een vortex smart cadeau gedaan.

Tot nu toe alleen af en toe op een rollerbank binnen gereden. Opzich prima, maar zwift is toch een heel andere ervaring. Dat smart gebeuren werkt goed - overduidelijk verschil in weerstand. Hoef dus alleen maar aan t wiel van m'n voorganger te denken ;-)
Michaël

cruzo

Bericht door cruzo » di 29 september 2015 09:19

Zwift heeft nu ook een eigen virtuele powercurve (Z-power) ontwikkelt zodat je in principe geen eigen powermeter meer nodig hebt. Officieel werkt dat alleen met aantal specifieke trainers waarvoor ze een soort powercurve hebben uitgevogeld. Mijn huidige tacx staat daar ook niet tussen maar om Zwift eens te testen kun je een andere aanvinken en toch zwiften. Je moet zelf ff pielen op welke weerstand je je eigen trainer moet zetten zodat je niet iedereen voorbij raast of niet vooruitkomt. Als je power 'abnormaal' is wordt je eruit gegooid maar om eens te kijken/testen wel ideaal. Als je zelf al een een powermeter hebt kun je je eigen trainerweerstand ijken met die virtuele Z-power curve en is zelfs andere trainer niet echt nodig.

Plaats reactie