Liguria

Fietsvakanties, weekendje Ardennen of naar de Mont Ventoux?
Plaats reactie
NK 2003
Carbon Racefiets

Liguria

Bericht door NK 2003 » do 30 mei 2013 23:13

Vakantiedoel 1 is deze zomer Liguria in Italie ten noorden van San Remo (Imperia, aan de voet van de Capo Berta).
Genoeg klimmen te vinden in de omgeving. Alleen is het op de foto's van cycling cols wel erg stil, ook begin juli. Is dat nog steeds zo?

En heeft iemand ervaring met mtb in die regio. Genoeg plek in de auto, dus twee fietsen mee, da's geen probleem...

Tips voor routes en locaties zijn welkom.
Jawel, op 31-12 is het balansdag!

wcs
Kinderfiets
Fiets: Bulls Desert Falcon1

Re: Liguria

Bericht door wcs » vr 28 juni 2013 20:38

Geen ervaring daar. Maar 2jr terug zouden wij daar ook heengaan (ging helaas niet door) , maar toen flink gezocht op het www.
Voor de racefiets vanaf Ventimiglia het binnenland in, bijv Passo Gouta en Ghimbegnapas.
Voor mtb zou je bijv de Colle di Tenda kunnen doen, bovenste stuk is nl onverhard. Heb foto,s gezien en lijkt mij iig erg mooi.
Overigens loopt er vanaf de Tendapas een route over de bergkammen van Ligurië, vlgns mij de Ligurische Grenskamstraat of zoiets.. Onverhard en iets voor mtb dus. Ook offroad motorrijders doen deze soms.
Benieuwd wat het wordt voor je...
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

NK 2003
Carbon Racefiets

Bericht door NK 2003 » zo 30 juni 2013 20:17

wcs schreef:Geen ervaring daar. Maar 2jr terug zouden wij daar ook heengaan (ging helaas niet door) , maar toen flink gezocht op het www.
Voor de racefiets vanaf Ventimiglia het binnenland in, bijv Passo Gouta en Ghimbegnapas.
Voor mtb zou je bijv de Colle di Tenda kunnen doen, bovenste stuk is nl onverhard. Heb foto,s gezien en lijkt mij iig erg mooi.
Overigens loopt er vanaf de Tendapas een route over de bergkammen van Ligurië, vlgns mij de Ligurische Grenskamstraat of zoiets.. Onverhard en iets voor mtb dus. Ook offroad motorrijders doen deze soms.
Benieuwd wat het wordt voor je...
Thnx we zullen t zien. Race, mtb en e-bi ke gaan mee. 8) 8)

wcs
Kinderfiets
Fiets: Bulls Desert Falcon1

Bericht door wcs » ma 01 juli 2013 11:42

Kijk anders ff op quaeldich.de en zoek de cols die daar in de buurt liggen. Beschrijvingen zijn meestal erg goed en incl foto's. Laat anders ff weten wat je plannen worden. En natuurlijk achteraf hoe t is geweest :-)
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

NK 2003
Carbon Racefiets

Bericht door NK 2003 » wo 17 juli 2013 21:45

wcs schreef:Kijk anders ff op quaeldich.de en zoek de cols die daar in de buurt liggen. Beschrijvingen zijn meestal erg goed en incl foto's. Laat anders ff weten wat je plannen worden. En natuurlijk achteraf hoe t is geweest :-)
Alle coppa's uit finale milaan san remo, en nog wat meer. Zodra je 500 mtr van de kust bent worden de wegen heel snel rustig en ook steil. Lekker fietsen daar. Fietspad imperia san remo begint er ook al aardig op te lijken. Ruim 20 km langs de middellandse zee, maar met nog een paar vreemde chicanes.

Ingmar
Kinderzitje
Fiets: Gios Super Record

Bericht door Ingmar » vr 19 juli 2013 09:34

Ter hoogte van Varazze kun je een mooi rondje maken over de Monte Beigua en de Passo del Faiallo. Dan kom je uiteindelijk via de afdaling van de Turchino weer aan de kust uit.

Dat is overigens wel een serieus ritje. De Beigua zat onlangs nog in de Giro Donne en de dames hadden het daar zwaar.

hv01
Kinderzitje
Fiets: ORDINA

Bericht door hv01 » wo 20 januari 2016 17:24

Tis al weer even stil op dit forum over Liguria (of Ligurië in het Nederlands), maar ben daar net enkele weken wezen fietsen. Stond al een tijdje bovenaan mijn verlanglijst. Ideaal, zoals hierboven al beschreven: als je even van de kust weggaat, kun je het net zo uitdagend maken als je zelf wil. Ik en mijn 2 andere medetrappers hebben geen trektochten gedaan, maar vanuit 1 accommodatie - ongeveer 20 kilometer het binnenland in - hebben we onze dagelijkse tochten gepland en gereden. Verder is het daar goed eten en rustig/goed slapen. De twee keer dat we hulp nodig hadden, stonden onze Nederlandse gastheer en gastvrouw direct voor ons klaar. Wij vonden het een aanrader, ook voor een week. :oke:

hv01
Kinderzitje
Fiets: ORDINA

Re: Liguria (aanvulling)

Bericht door hv01 » wo 20 januari 2016 17:32

Oh ja, wat wij erg fijn vonden is dat we de fietsen/fietsdragers konden stallen in een grote, ruime berging (afsluitbaar) en een eigen terras hadden...

Plaats reactie