Metor opzoek naar nieuw speelgoed

Waar moet je op letten als je een nieuwe fiets koopt, welke merken zijn er te koop.
Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
CTWT-lid: Ja

Metor opzoek naar nieuw speelgoed

Bericht door Metor » di 12 augustus 2008 10:51

Na mijn verblijf in Italie heb ik geleerd dat het belangrijk is HOE het eruit ziet. :lol:
Met mijn RedBull is niks mis maar graag zou ik mijzelf komende winter verwennen met een nieuwe fiets.

De wielen (Eurus) en groep (campa Chorus) worden van mijn redbull gehaald.
Mijn redbull wordt mijn winter/wedstrijd fiets met een veloce groep en scirocco wielset.

De zoektocht wordt dus naar de volgende onderdelen:
Frame + vork
Zadel + zadelpen
Stuur en stuurpen

Mijn suggesties voor frame + vork
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle 3 zijn het lichte frame ong. 900gr. Kwalitatief alleen nog maar goede verhalen over gehoord en ze zijn zwart (carbon kleurig). Ben niet zo'n fan van kleurtjes.

Iemand ervaring met een Simplon Pavo, Kuota KOM of Scott Addict?
Andere suggesties zijn ook welkom.......oh jah.....alle 3 zitten in dezelfde prijs catergorie.

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Re: Metor opzoek naar nieuw speelgoed

Bericht door Daniel1975 » di 12 augustus 2008 11:02

Addict SL
Syntace F119 stuurpen
Syntace Race light stuur
Syntace P6 zadelpen
Zwarte SLR XP
En klaar is Metor :oke:

IMHO een prachtige, strakke mooi lichte combi die erg goed bij elkaar past.
WCS zal ongeveerd op het zelfde gewicht uitkomen voor minder geld, maar je weet hoe ik daar over denk :lol:
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

Super fast
Carbon Racefiets
Fiets: in ruste

Bericht door Super fast » di 12 augustus 2008 11:14

Bij Bike-discount is het Univega Mountain King frame in de aanbieding. Dit frame is qua techniek gelijk aan het CR1 frame van Scott, de verschillen zijn maar klein. Voor €499 is het een absoluut koopje. Kan je nog een mooi setje carbon wielen kopen voor €800 erbij en niet duurder uit zijn dan met de andere frames.

Andere koopjes: alu Principia frames (2005 Eclips Team edition vind ik bijv erg fraai) voor 500-600 euro bij Chainreaction, elders in de UK kwam ik een winkel tegen de Specialized E5 S-works hadden staan voor €380. Maar beide frames zijn zeker mooi, maar vooral wat minder comfortabel dan de bovenstaande carbon frames.

Waarschijnlijk heb je een zadelpen met set-back nodig, dus een heleboel pennen vallen al af. Ritchey WCS, Campa Chorus/Record oid zijn mooie opties die nog een beetje betaalbaar zijn. Met bijv een Syntace P6 krijg je veel te veel gewicht op je voorwiel. Met zo'n dure fiets zou ik voor de lichtste versie gaan van het zadel wat je bevalt, in het geval van een SLR dus de Tita.

Qua stuur moet je 1e verzinnen wat voor een vorm en afmetingen het beste bij jouw passen.

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » di 12 augustus 2008 12:04

Super fast schreef:Bij Bike-discount is het Univega Mountain King frame in de aanbieding.
N.b. slechts twee maten.

Super fast
Carbon Racefiets

Bericht door Super fast » di 12 augustus 2008 12:16

Er waren meer maten in de aanbieding, maar die zijn al uitverkocht. Maar veel doet dat er toch niet toe, want volgens mij heeft Metor toch de 56 nodig. Aan 1 mooi frame in de juiste maat heeft ie al genoeg.

De Simplon frames zijn overigens niet in Nederland te koop en die zal je ergens in Duitsland moeten bestellen. Simplon verkoopt niet aan de Benelux. Het grote voordeel daarvan is dat je tenminste een fiets hebt die niet op iedere hoek van de straat staat (itt oa Cervelo en Pinarello), het nadeel is dat mocht er ooit iets met het frame gebeuren je meer rompslomp hebt vanwege het opsturen en dergelijke.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » di 12 augustus 2008 12:26

Univega is inderdaad een koopje, maar niet helemaal mijn smaak. Ik wil op iets bijzonders rijden ;-)

Zadel wordt een SLR carbonio, rij ik nu ook op en is nog in de aanbieding bij Mantel (89,-). Zal wel verder moeten zoeken als ik een witte uitvoering wil.
Qua zadelpen vindt ik de Simplon erg mooi

Afbeelding

Metor
Moderator

Bericht door Metor » di 12 augustus 2008 12:31

Super fast schreef:Er waren meer maten in de aanbieding, maar die zijn al uitverkocht. Maar veel doet dat er toch niet toe, want volgens mij heeft Metor toch de 56 nodig. Aan 1 mooi frame in de juiste maat heeft ie al genoeg.

De Simplon frames zijn overigens niet in Nederland te koop en die zal je ergens in Duitsland moeten bestellen. Simplon verkoopt niet aan de Benelux. Het grote voordeel daarvan is dat je tenminste een fiets hebt die niet op iedere hoek van de straat staat (itt oa Cervelo en Pinarello), het nadeel is dat mocht er ooit iets met het frame gebeuren je meer rompslomp hebt vanwege het opsturen en dergelijke.
Maat 56 idd, goed gezien :oke:
Simplon is inderdaad niet in nederland te vinden. Ach.....een ritje naar zwitserland vind ik ook niet erg. Kan gelijk de 2e fiets mee om een beetje te toeren door de alpen. ;-)
Opsturen tegenwoordig is niet lastig, ik zal in zo'n geval al meer balen dat er iets niet goed is dan dat ik mij zal ergeren over het versturen.

LVGH
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale CAAD5

Bericht door LVGH » di 12 augustus 2008 14:33

Die Pavo vind ik schitterend :oke: Alleen in grote maten wat uit proportie.
Een ander buitengewoon fraai zwart frame in mijn ogen, volgens mij in dezelfde prijsklasse:

Afbeelding
Volledige fiets:
http://www.team-sparebank1-isaac.com/sy ... _black.jpg
http://www.tjarcocuppens.nl/Photogaller ... 08/013.JPG

Verdere afmontage/vorm natuurlijk naar eigen smaak/voorkeur. Zwart-witte 3T spullen zullen mooi staan denk ik.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » di 12 augustus 2008 14:50

Kwam tijdens mijn zoektocht nog een italiaanse schone tegen. Nog niet vaak in NL gezien, in Italie wel voldoende aanwezig.
Licht frame maar weet niet hoe dit frame presteert in verhouding met de eerder genoemde.

De prijs was ook wel gunstig :D

Afbeelding

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » di 12 augustus 2008 18:01

Misschien ook een idee:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door pesah op wo 13 augustus 2008 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Noontje
Carbon Racefiets
Fiets: Alan Race max

Bericht door Noontje » di 12 augustus 2008 19:22

Over Biachi zeg ik niets, kan wel roepen slap etc, maar dat is zwaaaaaaaaaaar subjectief :roll:

Aan de Addict heb je een topfiets (ja nu ben ik nog objectief ook).

De Simplon ziet er ook gaaf uit, maar daar weet ik verder niets van...

En Kuota vind ik erg lelijk, heb ooit ook eens gekwijld op een plaatje, echter toen ik de fiets in het echt zag, was dat heel snel over: lompe zwaar oversizede dingen die frames...

Isaac is ook wel okee, maar te standaard en erg prijzig
~ Like an eagle cuts through the air, no time for fear,
faith in his wings takes him there ~

a.k.a. Kritische stuiterbal

Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Bericht door Dingo » di 12 augustus 2008 19:44

Noontje schreef:Over Biachi zeg ik niets, kan wel roepen slap etc, maar dat is zwaaaaaaaaaaar subjectief :roll:
Pardon, als er iets is wat te meten is, is het wel stijfheid van een fiets...
Aan de Addict heb je een topfiets (ja nu ben ik nog objectief ook).
Nee, nu ben je weer subjectief..... :lol: ( Je hebt wel gelijk, volgens de Fiets van Juli, de topfiets van dit moment )
Isaac is ook wel okee, maar te standaard en erg prijzig
Niet waar, de Isaac Impulse is door het verdwijnen van de Force in prijs verlaagd en in vergelijking met de andere twee de goedkoopste. Technisch gezien, een van de betere fietsen en bepaald geen standaard. Een Isaac blijft een bijzondere verschijning. Hij is er trouwens ook in het wit maar dat is zóóóó 2007......
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Super fast
Carbon Racefiets

Bericht door Super fast » di 12 augustus 2008 19:51

Die Isaac Impulse is knalhard, net een aluminium frame qua comfort. Die stijfheidsmetingen zeggen lang niet alles over hoe responsief een frame is, zaken als Eigenwaardes zouden veel meer zeggen, maar dat meten ze niet (waarschijnlijk te lastig :-? ). Over die Bianchi heeft Noontje met haar subjectiviteit nog wel gelijk, want die Bianchi is het tegen overgestelde van de Isaac.

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » di 12 augustus 2008 21:39

Wil je iets bijzonders ? Kan hem wel voor je meenemen hoor, zag er vandaag nog eentje hier in de shop staan ;-)

Afbeelding

Metor
Moderator

Bericht door Metor » wo 13 augustus 2008 14:38

Super fast schreef: Waarschijnlijk heb je een zadelpen met set-back nodig, dus een heleboel pennen vallen al af. Ritchey WCS, Campa Chorus/Record oid zijn mooie opties die nog een beetje betaalbaar zijn. Met bijv een Syntace P6 krijg je veel te veel gewicht op je voorwiel.
@SF hoe bepaal je of een zadelpen met setback nodig is?
Is snap wel wat het verschil is maar weet niet hoe je bepaalt (behalve gevoel tijdens fietsen) wat de beste zit op levert. Wat is immers de reden dat er veel zadelpennen zonder setback geproduceert/verkocht worden?

Super fast
Carbon Racefiets

Bericht door Super fast » wo 13 augustus 2008 17:03

Op een wegfiets heb je nagenoeg altijd een zadelpen met set-back nodig. Uitzonderingen zijn zeer kleine personen (maar dan is de stuurpen ook heel kort waardoor je 't gewicht nog in 't midden houdt) of als de verhoudingen in je benen en voeten totaal uit proportie zijn.

Zadelpennen zonder set-back zie je vooral bij 't tijdrijden en triathleten en mtb's.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » ma 18 augustus 2008 16:51

Super fast schreef: Qua stuur moet je 1e verzinnen wat voor een vorm en afmetingen het beste bij jouw passen.
Op dit moment bevalt mijn (Ritchey) stuur erg goed en lijkt het me verstandig om dezelfde nogmaals op te zoeken. Want waarom veranderen wat immers goed bevalt.
Voor Daan, de Ritchey symbolen zullen in zo'n geval zeker verdwijnen ;-)

Stuurpen lijkt me de Syntace F99 wel interessant en anders wederom Ritchey waarbij ook daar alles verwijdert zal worden (zoals bij mijn huidige fiets :oke: )
Zadelpen nog geen keuze kunnen maken, campa misschien?

Nu nog frame & vork

Daniel1975
Carbon Racefiets

Bericht door Daniel1975 » ma 18 augustus 2008 16:59

Beste wel de carbonversie nemen, daar zijn die ATB logo's het beste te verwijderen. Bij de alu versie moet je ze zwart spuiten...

Super fast
Carbon Racefiets

Bericht door Super fast » ma 18 augustus 2008 17:46

Of je koopt gewoon de oude versie, die vind je vaak al voor 3 tientjes soms ietsje meer. De oude versie is ook nog eens lichter, alleen is de pen minder geschikt voor carbon sturen.
Een Syntace F99 is enkel voor 26 mm sturen, de F119 voor over-sized sturen. Maar een Syntace stuurpen kost volgens mij meer dan €89, terwijl de pen niets beter is.
De carbon versie van de 4-Axis is de aluminium pen met een laagje carbon en een paar titanium bouten om 't gewicht een beetje binnen de perken te houden. Je betaald dan dus vrij veel voor de looks.

Daniel1975
Carbon Racefiets

Bericht door Daniel1975 » ma 18 augustus 2008 17:51

Super fast schreef: Je betaald dan dus vrij veel voor de looks.
Wie doet dat niet? :roll:

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 18 augustus 2008 17:57

Daniel1975 schreef:
Ik
Querer es poder

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » ma 18 augustus 2008 18:06

Bas schreef:
Daniel1975 schreef:
Ik
+1

Super fast
Carbon Racefiets

Bericht door Super fast » ma 18 augustus 2008 18:08

Daniel1975 schreef:
Ik ga niet 2x zoveel geld voor een stuurpen betalen. Bovendien vind ik de eenvoudige looks van een blanke WCS pen vrij onovertroffen. Ik heb niet voor niets WCS stuurpennen op al m'n fietsen zitten ;-)

Voor looks wil ik best wat meer betalen, maar niet 2x zoveel en al helemaal niet als 't ook anders net zo goed kan.

havana

Bericht door havana » ma 18 augustus 2008 18:24

Die Simplon is een plaatje en daarvoor hoef je niet naar Zwitserland; hij is ook in Duitsland te krijgen. Online te bestellen zelfs. 1850 euro's inclusief vork en balhoofdstel.

Jort
Aluminium Racefiets
Fiets: Sensa

Bericht door Jort » ma 18 augustus 2008 18:53

havana schreef:Die Simplon is een plaatje

+1

Ben net terug uit Zwitserland en heb daar veel fietsers gezien op een Simplon, ik vind het algemeen mooie fietsen. :oke:

Plaats reactie