Evolution part II

Waar moet je op letten als je een nieuwe fiets koopt, welke merken zijn er te koop.
Gebruikersavatar
vc-charlie
Aluminium Racefiets
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 21 oktober 2013 07:32
Fiets: Gilberston Allure
CTWT-lid: Ja
Locatie: Den Haag

Re: The evolution of the machine

Bericht door vc-charlie » vr 11 maart 2016 15:40

GoodRiddance schreef:Ik weet toevallig dat dat ongeveer 2,6 watt/kg is.
Pcies, dat was 'm bij mij. Ik kon dat stukje nou net niet zo 1-2-3 plaatsen, maar dan weet ik nu hoe het zit. ;-)

Als iemand overigens nog een mooie tool / excel-sheet voor dit soort zaken heeft: I like!
Afbeelding

Gebruikersavatar
indobesar
Aluminium Racefiets
Berichten: 801
Lid geworden op: ma 14 juli 2014 12:07
Fiets: Allez | Colnago CX
Locatie: Veghel

Re: The evolution of the machine

Bericht door indobesar » vr 11 maart 2016 16:40

vc-charlie schreef:
GoodRiddance schreef:Ik weet toevallig dat dat ongeveer 2,6 watt/kg is.
Pcies, dat was 'm bij mij. Ik kon dat stukje nou net niet zo 1-2-3 plaatsen, maar dan weet ik nu hoe het zit. ;-)

Als iemand overigens nog een mooie tool / excel-sheet voor dit soort zaken heeft: I like!
http://www.gear-calculator.com/
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Gebruikersavatar
Geer
Carbon Racefiets
Berichten: 1948
Lid geworden op: do 07 oktober 2010 09:11
Fiets: Ja
CTWT-lid: Ja
Locatie: Historisch stadscentrum

Re: The evolution of the machine

Bericht door Geer » vr 11 maart 2016 16:50

Pino schreef:
gios schreef:
GoodRiddance schreef:
Wat pas dubieus is, is dat het blijkbaar stoerder is om diezelfde helling met een 25 pion achter (34x25) en een knie-brekende cadans van 54 naar boven te harken. En dan ga je nog (ietsje) langzamer ook ;-).

Nu houd ik weer op met cijferen...
Vroegah, 1993 toen ik mijn eerste racefietsje kocht, een schitterende Gazelle Olympia, werd ik naar Limburg gestuurd met een 53-42 crankstel en een 11-23 cassette. "Als het hier niet mee lukt, moet je een andere hobby zoeken" was het commentaar van de fietsenmaker toen ik vroeg of 42-23 niet te zwaar zou zijn. Gelukkig was ik verstandig, en monteerde ik achter zijn rug een 30-40-50 mtb-crank. Ik was denkelijk de eerste met een triple in de AGR, maar kwam wel overal fietsend boven.
Jonkie!

In mijn tijd hadden we 52x42 en 13-18 achter (zonder index). Met 39x28 was ik een watje.
Mijn eerste Ventoux was met een 53-39 en 12-23
Wist ik veel...

Hoe dan ook; ik heb een korte kooi: dus de 32 valt af.
Ik twijfel nog tussen een shitload aan geld uitgeven voor maatwerk cassette (hier dus https://www.pedaleur.nl/11-speed-casset ... -mtkl.html) of gewoon voor 11-28 gaan van Shimi.
Biologisch

Gebruikersavatar
Gerjan
Carbon Racefiets
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 05 september 2008 22:59
Fiets: van alles wat
Locatie: Barneveld

Re: The evolution of the machine

Bericht door Gerjan » vr 11 maart 2016 22:54

Geer schreef: Hoe dan ook; ik heb een korte kooi: dus de 32 valt af.
Ik twijfel nog tussen een shitload aan geld uitgeven voor maatwerk cassette (hier dus https://www.pedaleur.nl/11-speed-casset ... -mtkl.html) of gewoon voor 11-28 gaan van Shimi.
Heb je 11 kransjes is passend nog steeds niet te vinden ;-)
Ik zou gewoon gaan fietsen en je pas druk maken als het voor geen meter rijd. Maar dat laatste valt wel mee denk ik ;-)

Gebruikersavatar
Geer
Carbon Racefiets
Berichten: 1948
Lid geworden op: do 07 oktober 2010 09:11
Fiets: Ja
CTWT-lid: Ja
Locatie: Historisch stadscentrum

Re: The evolution of the machine

Bericht door Geer » za 12 maart 2016 08:10

Gerjan schreef:
Geer schreef: Hoe dan ook; ik heb een korte kooi: dus de 32 valt af.
Ik twijfel nog tussen een shitload aan geld uitgeven voor maatwerk cassette (hier dus https://www.pedaleur.nl/11-speed-casset ... -mtkl.html) of gewoon voor 11-28 gaan van Shimi.
Heb je 11 kransjes is passend nog steeds niet te vinden ;-)
Ik zou gewoon gaan fietsen en je pas druk maken als het voor geen meter rijd. Maar dat laatste valt wel mee denk ik ;-)
Zit net hetzelfde te overleggen.

Dit jaar LBL en Ventoux. Dat lukt wel met de 28.

Daarna zien we wel weer verder. Harder trainen en dat komt alles goed.
Biologisch

who cares
Prince of Spain
Berichten: 10516
Lid geworden op: za 27 mei 2006 06:07
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Re: The evolution of the machine

Bericht door who cares » za 12 maart 2016 08:56

Geer schreef:
Gerjan schreef:
Geer schreef: Hoe dan ook; ik heb een korte kooi: dus de 32 valt af.
Ik twijfel nog tussen een shitload aan geld uitgeven voor maatwerk cassette (hier dus https://www.pedaleur.nl/11-speed-casset ... -mtkl.html) of gewoon voor 11-28 gaan van Shimi.
Heb je 11 kransjes is passend nog steeds niet te vinden ;-)
Ik zou gewoon gaan fietsen en je pas druk maken als het voor geen meter rijd. Maar dat laatste valt wel mee denk ik ;-)
Zit net hetzelfde te overleggen.

Dit jaar LBL en Ventoux. Dat lukt wel met de 28.

Daarna zien we wel weer verder. Harder trainen en dat komt alles goed.
Ik heb een 29 , en ik ben tot nu toe nog overal boven gekomen. Het was wel `harken` , maar met de gedachte `het doet wel pijn , maar ik zal het halen`lukt het nog steeds . En het steilste was 26 % ( als is dat maar hooguit een mtr )
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Dingo
Prince of Spain
Berichten: 10581
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 07:14
Fiets: CAAD12
CTWT-lid: Ja
Locatie: Geldrop

Re: The evolution of the machine

Bericht door Dingo » za 12 maart 2016 14:56

Fatsoenlijk trainen, is dat geen optie ?

Kost niets anders dan een beetje tijd......en eventueel geld voor een dito fatsoenlijk trainingsschema ?
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

MJW
Carbon Racefiets
Berichten: 2025
Lid geworden op: vr 26 mei 2006 14:45
Fiets: NINER BSB 9 RDO
CTWT-lid: Ja
Locatie: Graveldrecht

Re: The evolution of the machine

Bericht door MJW » za 12 maart 2016 15:45

rij nu voor het eerst met 50/34 en 11/32 op een Free Motion rental racert op GC en het bevalt uitstekend.

Gebruikersavatar
gios
Carbon Racefiets
Berichten: 3842
Lid geworden op: ma 14 mei 2007 11:37
Fiets: Kestrel, GiantCX
CTWT-lid: Ja
Locatie: De Heen
Contacteer:

Re: The evolution of the machine

Bericht door gios » za 12 maart 2016 16:08

Klimsetje? Bij Hopmans (uit mijn hoofd) €49 voor een Tiagra der+ketting.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Gebruikersavatar
Bontempi
Carbon Racefiets
Berichten: 3684
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006 15:15
CTWT-lid: Ja

Re: The evolution of the machine

Bericht door Bontempi » za 12 maart 2016 17:22

gios schreef:Klimsetje? Bij Hopmans (uit mijn hoofd) €49 voor een Tiagra der+ketting.
Das 10 speed, heeft hij niets aan. Hij moet gewoon niet zeveren, heeft topmateriaal dus gewoon met 11-28 die bergen op. Is toch nog een jonge God die Geer

Gebruikersavatar
Geer
Carbon Racefiets
Berichten: 1948
Lid geworden op: do 07 oktober 2010 09:11
Fiets: Ja
CTWT-lid: Ja
Locatie: Historisch stadscentrum

Re: The evolution of the machine

Bericht door Geer » zo 13 maart 2016 11:11

Dingo schreef:Fatsoenlijk trainen, is dat geen optie ?

Kost niets anders dan een beetje tijd......en eventueel geld voor een dito fatsoenlijk trainingsschema ?
Dat zei ik al hierboven..
Biologisch

Gebruikersavatar
Geer
Carbon Racefiets
Berichten: 1948
Lid geworden op: do 07 oktober 2010 09:11
Fiets: Ja
CTWT-lid: Ja
Locatie: Historisch stadscentrum

Re: The evolution of the machine

Bericht door Geer » zo 13 maart 2016 11:14

Bontempi schreef:
gios schreef:Klimsetje? Bij Hopmans (uit mijn hoofd) €49 voor een Tiagra der+ketting.
Das 10 speed, heeft hij niets aan. Hij moet gewoon niet zeveren, heeft topmateriaal dus gewoon met 11-28 die bergen op. Is toch nog een jonge God die Geer
:-? Ik zeur ook niet...het is gewoon pure angst..diepgegronde angst voor die stukken boven de 20% in Luik; diepe angst voor Mortirolo's, Stelvio's... ;-)

En:

:oeps: god, maybe

8) jong, nou nee
Biologisch

Gebruikersavatar
Geer
Carbon Racefiets
Berichten: 1948
Lid geworden op: do 07 oktober 2010 09:11
Fiets: Ja
CTWT-lid: Ja
Locatie: Historisch stadscentrum

Re: The evolution of the machine

Bericht door Geer » zo 13 maart 2016 11:16

gios schreef:Klimsetje? Bij Hopmans (uit mijn hoofd) €49 voor een Tiagra der+ketting.
Kan inderdaad met een 105 derrie en cassette...mocht ik ooit weer naar Bormio gaan; komt die er zeker. Duurt nog 3 jaar, of zo..weet ik veel.

Dit jaar eerste weer eens de Provence met een paar keer Ventoux. Dan volstaat de 28 meer dan behoorlijk..
Biologisch

Gebruikersavatar
Jan Willem
Carbon Racefiets
Berichten: 7338
Lid geworden op: vr 28 december 2007 13:21
CTWT-lid: Ja
Locatie: Amstelveen

Re: The evolution of the machine

Bericht door Jan Willem » do 31 maart 2016 12:25

11-32 ultegra cassette + ketting:

https://www.hopmansfietsgigant.nl/assor ... anbieding/

[edit] oh die optie had je al gezien

Ace
Carbon Racefiets
Berichten: 1947
Lid geworden op: vr 16 oktober 2009 23:51

Re: The evolution of the machine

Bericht door Ace » vr 01 april 2016 06:51

Vanaf 34x32 zou ik deze ook serieus in overweging gaan nemen: http://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fram ... uning.html

Gebruikersavatar
Gerjan
Carbon Racefiets
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 05 september 2008 22:59
Fiets: van alles wat
Locatie: Barneveld

Re: The evolution of the machine

Bericht door Gerjan » vr 01 april 2016 11:53

Ace schreef:Vanaf 34x32 zou ik deze ook serieus in overweging gaan nemen: http://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fram ... uning.html
Hoe weet jij nu weer dat dit te koop is ..... ;-)


Vorig jaar met een VAM van 1056 reed ik de Ventoux op met 78 rpm gem = 13,7 km/h gem.
Voor 34 achter 28.
En dat was zo af en toe zwaar zat op de 10% stukken, alleen met een lichter verzet zou ik denk ik langzamer gereden hebben ;-)
maar de Ventoux gaat ook jou lukken met de 34x28 :oke:

who cares
Prince of Spain
Berichten: 10516
Lid geworden op: za 27 mei 2006 06:07
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Re: The evolution of the machine

Bericht door who cares » vr 01 april 2016 12:43

Gerjan schreef:

Vorig jaar met een VAM van 1056 reed ik de Ventoux op met 78 rpm gem = 13,7 km/h gem.
Voor 34 achter 28.
En dat was zo af en toe zwaar zat op de 10% stukken, alleen met een lichter verzet zou ik denk ik langzamer gereden hebben ;-)
maar de Ventoux gaat ook jou lukken met de 34x28 :oke:
Ik reed 6 jaar geleden , kilootje of 93 zwaar met meestal de 34x25 ( ik heb de 27 pas na CHalet gebruikt ) de MV omhoog , tijd 1:48 uur. Het is gewoon een ritme zoeken dat je "gemakkelijk " kunt volhouden , en je zelf dus niet te vroeg "opblaast" .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Ace
Carbon Racefiets
Berichten: 1947
Lid geworden op: vr 16 oktober 2009 23:51

Re: The evolution of the machine

Bericht door Ace » vr 01 april 2016 12:56

Gerjan schreef:
Ace schreef:Vanaf 34x32 zou ik deze ook serieus in overweging gaan nemen: http://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fram ... uning.html
Hoe weet jij nu weer dat dit te koop is ..... ;-)
Het is niet voor niets de sponsor... :twisted: ;-)

Gebruikersavatar
PFW
Moderator
Berichten: 11339
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 07:04
Fiets: Canyon, Beone, Trek
CTWT-lid: Ja
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Re: The evolution of the machine

Bericht door PFW » vr 01 april 2016 14:10

who cares schreef:
Gerjan schreef:

Vorig jaar met een VAM van 1056 reed ik de Ventoux op met 78 rpm gem = 13,7 km/h gem.
Voor 34 achter 28.
En dat was zo af en toe zwaar zat op de 10% stukken, alleen met een lichter verzet zou ik denk ik langzamer gereden hebben ;-)
maar de Ventoux gaat ook jou lukken met de 34x28 :oke:
Ik reed 6 jaar geleden , kilootje of 93 zwaar met meestal de 34x25 ( ik heb de 27 pas na CHalet gebruikt ) de MV omhoog , tijd 1:48 uur. Het is gewoon een ritme zoeken dat je "gemakkelijk " kunt volhouden , en je zelf dus niet te vroeg "opblaast" .
Ik ben er vaak zat omhoog gereden. Ik zou 34/32 best mee willen nemen en ook gebruiken (de 28 die ik nu heb gebruik ik al direct in het bos). Vind het alleen iets te bewerkelijk als je daarvoor de derailleur moet wisselen en naast de echte bergen gebruik je zo'n 32 verder ook niet.
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Gebruikersavatar
Geer
Carbon Racefiets
Berichten: 1948
Lid geworden op: do 07 oktober 2010 09:11
Fiets: Ja
CTWT-lid: Ja
Locatie: Historisch stadscentrum

Re: The evolution of the machine

Bericht door Geer » za 14 januari 2017 16:52

Met de winterse schoonmaakbeurt zag ik een scheurtje in de lak van mijn Evo. Na onderzoek bij de dealer bleek het zelf een scheurtje in het frame te zijn.
Binnen een jaar mijn prachtige frame afgeschreven. Gelukkig heeft Cannondale een prima garantie regeling.
Nu afwachten wat ik aangeboden krijg. Ik vind alleen de spuit schema's van dit jaar matig. Er is wellicht 1 schema die ik wel mooi vind. Hopelijk komen we er uit.

Daarnaast zit ik te denken aan een DI 2 update. Ultegra dan. Als we toch alles moeten omhouwen kunnen we dat in 1 x meenemen.

Momenteel overheerst wel de teleurstelling.
Biologisch

Gebruikersavatar
Alwin
Moderator
Berichten: 5117
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 06:57
Fiets: Look 675
CTWT-lid: Ja
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Re: The evolution of the machine

Bericht door Alwin » za 14 januari 2017 20:49

Dat is inderdaad balen. Hopelijk wordt het goed opgelost.
Op naar de Velomediane!

Gebruikersavatar
Geer
Carbon Racefiets
Berichten: 1948
Lid geworden op: do 07 oktober 2010 09:11
Fiets: Ja
CTWT-lid: Ja
Locatie: Historisch stadscentrum

Evolution part II

Bericht door Geer » wo 22 februari 2017 13:18

Nogmaals, na een scheur in mijn 10 maanden oude Evo, kwam deze gelukkig in aanmerking voor een vervanging onder garantie van Cannondale.

Het eerste aanbod voor vervanging was de keuze uit 2 gelijkwaardige frames uit het zelfde bouwjaar, met dezelfde spuitschema's. Maar, de een was rood de ander groen. Niet echt mijn ding.
Uiteindelijk mocht ik een gelijkwaardig frame uit de catalogus van 2017 kiezen (geen HM dus!). Na wat wikken en wegen (van ongeveer 10 milliseconden) gekozen voor de zo zwart mogelijke versie.
Vanaf de foto's op de site was ik toch nog wat sceptisch. Mijn oude frame vond ik qua kleurstelling (zwart en wit zijn geen kleuren) mooier.

En om dat ik toch bezig was met vervangingen, bedacht ik me dat een DI2 upgrade wel aardig zou zijn, mits betaalbaar. Dat was het dus eigenlijk niet. Maar eenmaal in de kop zit niet in de kont. Het zaadje was gepland en ben toch weer gaan rekenen en nu echt onderhandelen met de dealer. Nog steeds een rib kwijt, maar Elektronica rijker!

Toch weer iets meer met wit moeten spelen om het leuk te maken (is smaak).
En de stuurpen moet nog wat aan gebeuren. Maar eerst fietsen en beleven voordat er gezaagd etc wordt.

Het resultaat mag er wezen, zeker met DI2, geen kabeldingetjes meer overal. Erg fraai. Foto's zeggen meer dan woorden.

Afbeelding
Biologisch

Gebruikersavatar
Metor
Moderator
Berichten: 7668
Lid geworden op: do 25 mei 2006 22:10
Fiets: Scott Addict; Viner

Re: Evolution part II

Bericht door Metor » wo 22 februari 2017 13:56

Nice! 8) :oke:

Gebruikersavatar
gios
Carbon Racefiets
Berichten: 3842
Lid geworden op: ma 14 mei 2007 11:37
Fiets: Kestrel, GiantCX
CTWT-lid: Ja
Locatie: De Heen
Contacteer:

Re: Evolution part II

Bericht door gios » wo 22 februari 2017 14:09

Lekkah! :D :oke:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Gebruikersavatar
JanV79
Kinderfiets
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 21 april 2013 20:16
Fiets: Apex Chase
CTWT-lid: Ja
Locatie: Den Bosch

Re: Evolution part II

Bericht door JanV79 » wo 22 februari 2017 14:31

Erg mooi!! :oke:
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast