Cannondale "Slate" of CX (advies/tips/ideetjes)

Waar moet je op letten als je een nieuwe fiets koopt, welke merken zijn er te koop.
fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Cannondale "Slate" of CX (advies/tips/ideetjes)

Bericht door fred mtb-sport » zo 06 september 2015 18:37

Voor ik (misschien deze week al) eens een klein dilemma in de groep gooien.
Voor de nattere en koudere periodes reed ik afgelopen jaren op een MTB met 26" slicks, maar gevoel is dat ik toe ben aan iets anders.
Inzet beetje richting bosracen, grindpaden, fietspaden, verharde bospaden. Voor serieus mountainbiken blijf ik lekker op mijn Flash rijden en in de donkere periode laat ik mijn EVO op de Tacx staan.

Tijdje terug ging ik er van uit dat het een cyclecrosser zou worden en was 2015 model met SRAM en schijfremmen. Deze niet meer leverbaar in de grootste maat (61 cm).

Nu met de 2016 modellen dacht ik aan de Cannondale CAADX ULTEGRA, maar kleur alles behalve mooi (niet het belangrijkste, maar toch). De CAADX 105 qua kleuren wel beter, maar helaas mechanische schijfremmen. Wil toch hydraulische schijfremmen.
De carbon SUPERX'en geen optie, want frame gaat maar tot 58cm (mijn EVO nu 63 cm).

Tja, dan ga je nog eens kijken en valt je oog "ineens" meer op de SLATE. De P.R. op voorhand is leuk. Inzet lijkt me ook in de buurt te komen van hetgeen ik wil.
Alleen prijs ligt ietsjes hoger.
Als voorbeeld de CX Ultegra 2.099,- euro en de SLATE Ultegra 3.499,- (zou voor de 105 met hydraulische schijven) kunnen gaan want die komt op 2.999,- euro.

Benieuwd naar meningen, suggesties of tip(s) waar ik aan zou moeten denken.

Voor volledigheid hieronder de beide opties.

Afbeelding
http://www.cannondale.com/eur_nl/2016/b ... egra-34271

Afbeelding
http://www.cannondale.com/eur_nl/2016/b ... egra-34244
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Plaats reactie