Elluk nadeel heb ze voordeel...

Waar moet je op letten als je een nieuwe fiets koopt, welke merken zijn er te koop.
Plaats reactie
el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Elluk nadeel heb ze voordeel...

Bericht door el_loco » do 06 augustus 2015 13:02

Vorige week op een fietspad in onzachte aanraking gekomen met zo`n grasmaaier-karretje. Een blinde bocht waar ik (ok, wel wat te hard) doorging en zo`n karretje is even breed als het fietspad... Beiden vol in de remmen, maar botsing niet kunnen voorkomen. Kwam nog hard met m`n helm tegen een stang aan de zijkant van dat ding aan (dus die heeft z`n geld ook weer opgebracht). Lichamelijk schade beperkt tot wat blauwe plekken, schaafwondje en kneuzingen. Zit alweer op de fiets, dus het valt gelukkig reuze mee.
Op het eerste gezicht viel de schade aan mijn Red Bull erg mee. Shifter uit het lood, wielen met lichte slag en wat schaafplekjes op de achterderailleur. Was ook geen probleem om thuis te komen gelukkig. Toen ik de volgende dag even ging inventariseren wat de fietsenmaker precies moest gaan doen werd ik onaangenaam verrast: duidelijke scheuren in het carbon bij het balhoofd, bovenbuis en onderbuis + aan de zijkanten. Hier gaan we dus niet meer op fietsen :-(
Nog overwogen alles over te zetten op een nieuw frame, maar aangezien mijn winterfiets ook wel wat nieuwe onderdelen kan gebruiken en het prijsverschil niet echt denderend was gekozen voor een nieuwe complete fiets. Was altijd superblij en tevreden met mijn Red Bull, zat als gegoten en fietste heerlijk. Dus nu iets vergelijkbaars besteld:
Rose Xeon CRS-3000 in shiny white/grey, volledig Ultegra afgemonteerd (11s), compact crank, DT Swiss R20 Dicut wielen met conti 4000SII erin http://www.rosebikes.nl/product/detail/ ... oad:284659

Vooral die 11 speed is toch wel erg fijn voor in de bergen/heuvels. Vond de 11-28 cassette vervelend kwa verloop (21-24-28) Maar op de 11-25 miste ik de 28 voor de écht steile stukken. Nu dus 21-23-25-28, perfect! Wel een stapje terug tov mijn Dura Ace groep op de Red Bull, maar goed, ultegra is prima natuurlijk en budgettair gezien veel aantrekkelijker. Nog een week of 3/4 voor de levering, ben benieuwd! 8)
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Re: Elluk nadeel heb ze voordeel...

Bericht door Ottie » do 06 augustus 2015 15:18

Mooi fietsje! En verschil DA/Ultegra valt heel erg mee. Ik vind zelf het grootste verschil in de portemonnee zitten, maar ok DA is weer nét wat verfijnder.

Maarruh... kun je nu nog wel spelen in die rag-band van jullie of is de hele tour nu geannuleerd ;-)
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » do 06 augustus 2015 15:26

Haha, had de dag erna een gig en dat was wel wat minder inderdaad. Maar heb me er doorheen geslagen, HTFU! 8)
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » do 06 augustus 2015 21:53

Door een scheurtje in het frame bij het bracket, heeft Rose mijn oude frame teruggenomen en omgezet in een Xeon CRS. Rijdt nu dus als het ware op een Xeon CRS-4400. Bevalt prima; weer wat lichter dan mijn vorige frame, bij gelijkblijvend comfort. Derailleurkabels lopen wat vriendelijker voor demontage/vervanging.
Kortom: ik denk dat je veel plezier aan je Xeon CRS gaat beleven.

Plaats reactie