Ervaring met Vos Fietsen?

Waar moet je op letten als je een nieuwe fiets koopt, welke merken zijn er te koop.
Jaap1980
Kinderzitje

Re: Ervaring met Vos Fietsen?

Bericht door Jaap1980 » za 09 juni 2012 14:41

Ik heb onlangs een racefiets gekocht die als 5 jaar oud werd verkocht. Er zat na twee ritjes een enorme slag in mijn achterwiel. Bij mijn lokale fietsenmaker aangekomen was zijn eerste reactie "Zo, da's een oudje". De fiets bleek meer dan 10 jaar oud te zijn. Hij zag het al aan mijn wiel en dat werd bevestigd door het frame, dat ik even later erbij haalde.
"Waar heb je deze gekocht?", vroeg hij. Ik gaf aan in Zwanenburg. "Toch niet bij De Vos, he?". Ik bevestigde. "Oplichters zijn het. Ze hebben er nog mee in de krant gestaan. Ze wassen geld wit en er loopt een boomlange kerel rond die als uitsmijter fungeert". Die was er inderdaad op de dag dat ik mijn fiets kocht. "Ze hebben alle originele onderdelen vervangen door goedkoop", merkte hij nog op. Ik vroeg wat ik er eigenlijk voor had moeten betalen. Dat was ruim de helft van wat ik werkelijk voor mijn fiets heb betaald.

Ik ga er nooit meer naar toe. Mijn fiets rijdt nog, zonder slag, maar het is waarschijnlijk wachten op een volgend mankement.

Robtwin
Kinderzitje
Fiets: Sensa

Bericht door Robtwin » do 10 mei 2018 18:40

Ik heb verleden week een nieuwe racefiets gekocht Sensa Calabria , met inruil van mijn oude Bulls desert falcon. Ik had vooraf foto s gestuurd van mijn oude in te ruilen fiets en kreeg netjes een bod. Daar aangekomen was de sensa alleen leverbaar met het nieuwe ultegra 8000 niet meer de 6800. Ik kreeg direct een zeer redelijke korting op de meerprijs en mijn fiets werd netjes ingeruild zoals was toegezegd. Mijn lengte werd gemeten, ook van mijn armen en benen. De nieuwe fiets werd direct op mijn maat afgesteld, en getest. Ik ging weg, na koffie met een nieuwe fiets, Vos was zonder enig morren alle afspraken nagekomen. Ik zelf ben er zeer blij mee, geen gezeik, gewoon netjes, snel zoals het hoort.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB
CTWT-lid: Ja

Bericht door Marcel3204 » do 10 mei 2018 19:51

Ben benieuwd naar de ervaringen in 2024.

Oeps, nieuw lid zie ik: welkom Rob! (ik maak niet zo vaak mee dat een item van 6 jaar geleden nieuw leven wordt ingeblazen). Veel plezier met je mooie fiets, en tot ziens een keer op een CTWT-activiteit.

Plaats reactie