specialized

Waar moet je op letten als je een nieuwe fiets koopt, welke merken zijn er te koop.
twannie
Fiets met zijwieltjes
Fiets: FONDRIEST TF3 1.2

Re: specialized

Bericht door twannie » di 11 maart 2014 20:17

ik heb met de specialized expert gefiets heb deze mogen lenen voor week als test fiets super fiets
carbon crank meen ik en zeer leuk setje wielen
maar ik ga voor de venge comp ultegra heb nog even over de elite zitten twijfelen maar is alles 105 en is erg zwart dus ga voor de andere

Donnidonald
Kinderzitje
Fiets: Specialized

Bericht door Donnidonald » ma 14 april 2014 20:00

Dit blijft zo'n monster fiets! Ik ben van plan om in de zomer een Specialized Venge Pro Race Force x2 te gaan kopen. Alleen weet iemand hier of het s works crankstel echt verschil maakt?

Sauvi
Kinderzitje
Fiets: Specialized Venge

Bericht door Sauvi » zo 01 juni 2014 07:38

Afmontage is eigen keuze,met een S-Works crankstel blijf je in de familie en het past wel bij de Venge.Zelf heb ik Dura-ace

Afbeelding

Lowermate
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale Synapse
CTWT-lid: Ja

Bericht door Lowermate » do 20 augustus 2020 13:37

6,5 jaar na dato blijkt de keuze tussen 2 specialized fietsen nog steeds actueel :D
Gedurende deze 6,5 jaar heb ik met plezier op de cannondale synapse gefietst maar ben nu toe aan een andere fiets die iets minder , hoe zal ik het zeggen, minder zwabbert/log is dan de synapse, waar ik ook soms beetje tempo mee kan rijden maar toch ook lange afstanden meee kan fietsen. Graag wilde ik nu een nieuwe fiets met schijfremmen en Di2.
Heb onlangs mij huis goed verkocht (ovb van financiering welke deadline daarvan bijna afloopt) en na alles wat ik heb meegemaakt (sommigen van jullie weten denk ik wel wat ik bedoel) en wat het huis opbrengt mag het ook wel een hele goede fiets zijn. Heb dat wel verdiend.
Half januari volgend jaar verhuis ik met mijn vrouw naar Roelofarendsveen waar ik dan nieuwe fietsrondjes mag ontdekken.
Zo, wat een verhaal he maar zo ben ik nu eenmaal :lol:

De nieuwe sypase vind ik minder mooi maar ben qua reviews en looks gecharmeerd geraakt van Specialized.
Nu zou je verwachten dat de nieuwe specialized Roubaix met futureshock 2.0 een logische keuze zou zijn maar toch zit ik nu ook te kijken naar de nieuwe Tarmac Sl7. Ik zal weliswaar nog steeds af en toe wel een RVV en Parijs Roubaix fietsen maar hoop dit oa met stuk bredere banden toch een beetje comfort te houden. Desnoods fiets ik die nog op mijn oude synapse. Ik zat ook te denken, in verhouding rij je natuurlijk meer op asfalt (soms weliswaar minder van kwaliteit) dan kasseien (rvv / PR)
Nu ben ik weliswaar niet iemand die wedstrijden rijdt maar merk wel dat ik de laatste tijd steeds meer bij bv 1 van mijn favoriete korte rondjes het lekker vind om in de beugel te ziten om maar zo min mogelijk wind op te vangen.
Of te wel, voor mijn gevoel ben ik fanatieker geworden de laatste Jaren maar ook wel ander type rijder geworden.

Mijn uiteindelijke vraag is, kunnen jullie nog input geven over de verschillen tussen deze fietsen en keuze.
Ik was laatst bij een fietsenzaak in Hoorn en die boden mij aan om proefrit op beide fietsen te maken, iets wat volgens mij niet iedere zaak doet. Volgens mij niet de fietsenzaak waar ik mijn voorgaande fietsen vandaag heb.

Alvast bedankt voor jullie reactive.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 20 augustus 2020 21:18

Voor dat soort prijzen mag je wel een testrit verwachten.
De RVV stelt niet zoveel voor qua kasseien. Dat red je op elke fiets wel. Zeker met wat bredere bandjes. PR kan ik niet over meepraten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » do 20 augustus 2020 21:28

Uiteraard testrijden.
Maar helaas heb jij waarschijnlijk ook last van confirmation bias. Als je een bepaald idee over een fiets hebt (of hebt gelezen), zal dat vaak ook je ervaring zijn.
Ik heb Bij heel veel testdagen en testevents geholpen en ben maar heel weinig mensen tegengekomen die objectief een test ingingen.
Afbeelding

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » vr 21 augustus 2020 10:53

Pino schreef:
do 20 augustus 2020 21:28
Uiteraard testrijden.
Maar helaas heb jij waarschijnlijk ook last van confirmation bias. Als je een bepaald idee over een fiets hebt (of hebt gelezen), zal dat vaak ook je ervaring zijn.
Ik heb Bij heel veel testdagen en testevents geholpen en ben maar heel weinig mensen tegengekomen die objectief een test ingingen.
Testrijden ga ik zeker doen als dat bij de zaak in hoorn wel kan maar niet bij de zaak in wormerveer.

Maar wat bedoel je met dat ik al een bepaald idee heb?

Is toch niet gek dat je ergens over leest ook al ga je een testrit doen /
Ik was waarschijjnlijk te uitgebreid in mijn verhaal maar probeerde zo een en ander toe te lichten en zo al wat input te krijgen.

Lowermate
Aluminium Racefiets

Bericht door Lowermate » zo 04 oktober 2020 19:27

Nadat ik de testritten met beiden heb gemaakt, gekozen voor de Tarmac SL7 en is inmiddels besteld :D
Levertijd op zijn vroegst februari.
Maakt op zich niet uit want tot die tijd toch druk bezig met ons nieuwe huis waarvan we eind november de sleutel krijgen.

Plaats reactie