Minimaal verzet: kleiner dan een tripel?

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....

Een compact (34x29) of tripel (30x26) is voldoende voor alle gangbare Alpencols

Nee, ik wil een nog kleiner verzet.
6
12%
Ja, als je het daar niet mee redt moet je eerst maar eens gaan trainen
43
88%

Totaal aantal stemmen: 49

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Bericht door Alexander » di 30 mei 2006 09:31

MEG schreef:Prima. Dat geldt wellicht voor jou, maar hoeft niet voor anderen te gelden.
Maar is dat niet de insteek van de poll. Iets wat voor een WT-er in het algemeen geld, hoeft ook weer niet voor mij te gelden. Echter ik moet het met mijn keuze wel ontgelden en zogenaamd is mijn keuze niet toereikend om een poging in LM te mogen ondernemen.
Laatst gewijzigd door Alexander op di 30 mei 2006 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » di 30 mei 2006 09:36

AL gaat iemand met 28*34 rijden het zou mij een worst wezen, is ook echt aan de persoon zelf om dit te bepalen en je hoeft je ook niet te verdedigen mi.
Als iemand de Ceutenberg op wil fietsen ipv lopen en dat lukt niet door bepaalde oorzaken dan ga je een kleiner verzet rijden, klaar. We zijn niet allemaal gezegend met klimbenen of ander soort talent wat andere wel hebben.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » di 30 mei 2006 09:37

opera schreef:Ik weet dat deze posting menigeen niet bevalt,maar plaats hem toch.

Ik wordt moedeloos van eindeloos gepraat over verzetten.Ik lees het even vluchtig door,maar erger mij er eindeloos aan.

Sinds kort heb ik een triple op mijn nieuwe fiets.Vraag mij niet wat ik schakel,maar ik schakel zo dat ik heerlijk berg op rijd en dat is voldoende voor mij.de rest interresseerd mij helemaal niet.

Mijn beslissing: Dit topic is voor mij vanaf vandaag gesloten
Ik kan me hier helemaal in vinden. Ik ben twee dagen niet op het forum geweest en weer staan er zes pagina's vol met een discussie die al eerder is gevoerd. Laat iedereen fietsen met het verzet dat die wil. Je kunt een ander best wel tips geven, maar ga je eigen verzet niet als norm aan anderen opleggen.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » di 30 mei 2006 09:38

alstro schreef:Als iemand de Ceutenberg op wil fietsen ipv lopen...
Die ligt zeker vlak bij de Kauberg. :lol:

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 30 mei 2006 09:46

MEG schreef:
idd Kees

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » di 30 mei 2006 09:48

alstro schreef:We zijn niet allemaal gezegend met klimbenen of ander soort talent wat andere wel hebben.
Het gemak waarmee dit toch allemaal beweerd wordt.....Wat een onzin.

JIJ bepaalt of je klimmersbenen hebt of niet. Hoe je dat bepaalt ? Door te trainen en prestaties te leveren. ( Goud op de Marmotte, eerste 25 % bij de Steven Rooks, Je DM tijd met 1 uur verbeteren, weet ik veel ).

De Dominee heeft zo ontzettend gelijk, we willen ons allemaal aan de Oeges en Patrons van deze wereld spiegelen maar JIJ bepaalt of je succes hebt of niet door het stellen van je EIGEN doelen. Pas als je die niet haalt, mag je zeggen "Ik heb geen klimmersbenen".
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » di 30 mei 2006 09:49

ronald schreef:
MEG schreef:
idd Kees
ijkel

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » di 30 mei 2006 09:51

Dingo schreef:
alstro schreef:We zijn niet allemaal gezegend met klimbenen of ander soort talent wat andere wel hebben.

JIJ bepaalt of je klimmersbenen hebt of niet. Hoe je dat bepaalt ? Door te trainen en prestaties te leveren. ( Goud op de Marmotte, eerste 25 % bij de Steven Rooks, Je DM tijd met 1 uur verbeteren, weet ik veel ).

De Dominee heeft zo ontzettend gelijk, we willen ons allemaal aan de Oeges en Patrons van deze wereld spiegelen maar JIJ bepaalt of je succes hebt of niet door het stellen van je EIGEN doelen. Pas als je die niet haalt, mag je zeggen "Ik heb geen klimmersbenen".
Precies. En daarbij past dus uitstekend dat je zelf bepaalt hoeveel je traint en welke verzetten je meeneemt!
Je EIGEN keuze, dat laat je dus niet afhangen van een poll als deze die dicteert wat 'normaal' is.

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » di 30 mei 2006 09:56

PFW schreef:
Dingo schreef:

Precies. En daarbij past dus uitstekend dat je zelf bepaalt hoeveel je traint en welke verzetten je meeneemt!
Je EIGEN keuze, dat laat je dus niet afhangen van een poll als deze die dicteert wat 'normaal' is.
en laat onverlet dat goede raad hier niet duur is.....
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » di 30 mei 2006 10:01

Dingo schreef:
en laat onverlet dat goede raad hier niet duur is.....
Je moet wel even zaken als deze polls, die persoonlijke zaken willen veralgemeniseren kunnen doorzien voor het vinden van de juiste goede raad :wink:

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » di 30 mei 2006 11:36

Alexander schreef:plezier kun je ook halen door het behalen van een sub-doel. voor mij was de Keutenberg opklimmen tijdens AGR een waar subdoel. vorig jaar mislukt en ook teleurgesteld.
En je beweert hierboven nog dat je voldoende vermogen had vorig jaar? Als je in april de Keut niet opkomt heb je echt te weinig vermogen om in juli LM te rijden hoor... Het is absoluut geen schande om op de Keut stil te vallen, die zijn er velen, maar als LM je doel is voor dat jaar moet je in april gewoon al sterk genoeg zijn om die Keut op te knallen.

Maar voor mij ook einde discussie hier. Een algemene stelling is een persoonlijke stelling geworden, voornamelijk omdat iemand de stelling zelf verpersonaliseerde.
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » di 30 mei 2006 11:41

Daniel1975 schreef:
Maar voor mij ook einde discussie hier. Een algemene stelling is een persoonlijke stelling geworden, voornamelijk omdat iemand de stelling zelf verpersonaliseerde.
Nee, jij hebt een stelling die per defenitie persoonlijk is getracht te veralgemeniseren, de fout lag dus al in de start van de discussie en dus bij jou. :wink:

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 30 mei 2006 11:51

Daniel1975 schreef:
Alexander schreef:plezier kun je ook halen door het behalen van een sub-doel. voor mij was de Keutenberg opklimmen tijdens AGR een waar subdoel. vorig jaar mislukt en ook teleurgesteld.
En je beweert hierboven nog dat je voldoende vermogen had vorig jaar? Als je in april de Keut niet opkomt heb je echt te weinig vermogen om in juli LM te rijden hoor... Het is absoluut geen schande om op de Keut stil te vallen, die zijn er velen, maar als LM je doel is voor dat jaar moet je in april gewoon al sterk genoeg zijn om die Keut op te knallen.
Mee oneens. Het stilvallen op Keut had meerdere oorzaken. Koud weer / regen, voor het eerst alleen 200+, zag anderen al lopen.
Maar je begint weer met een domme stelling: "als je in april de Keut niet opkomt heb je....". gewoon weer onzin. noem ook de randvoorwaarden erbij. ik zou echt de Keut wel opgekomen zijn als er ik fris aan mocht beginnen. een stelling zonder duidelijke randvoorwaarden en dan vervolgens een algemene conclusie trekken is volstrekte onzin!

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 30 mei 2006 12:00

PFW schreef:
Daniel1975 schreef:
Nee, jij hebt een stelling die per defenitie persoonlijk is getracht te veralgemeniseren, de fout lag dus al in de start van de discussie en dus bij jou. :wink:
ook niet met daniel eens. overigens mag je een stelling best wel naar jezelf vertalen en dan met tegenargumenten komen die zowel persoonlijk als algemeen kunnen zijn.
daarnaast voelde ik mezelf persoonlijk aangevallen door de stelling. en dat is niet verwonderlijk omdat de stelling je reinste onzin is.

Jort
Aluminium Racefiets
Fiets: Sensa

Bericht door Jort » di 30 mei 2006 12:01

Ik kan de Alp ook wel oprijden zonder problemen als ik fris ben. Heb alleen mijn twijfels of het me ook nog lukt na 160km. Waarom? Ik ben misschien(nog) te zwaar, train misschien (nog) te weinig op dit moment. En daarom wacht ik nog een jaartje met mijn project Marmotte. Realisme noem ik dat.

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » di 30 mei 2006 12:06

Dan zijn er toch 37 mensen die op deze onzin hebben gestemd :wink:
En 32 daarvan hebben wel de essentie ervan begrepen.
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

Reino van der Hoek
Aluminium Racefiets
Fiets: REUS

Bericht door Reino van der Hoek » di 30 mei 2006 12:14

Daniel1975 schreef:
Alexander schreef: kracht had ik naar mijn mening wel voldoende, echter kracht na 160km ontbrak, en voor mij kwam dat door het het ontbreken van een extra lichter verzet.
Een extra lichter verzet is niet hetzelfde als voldoende kracht hebben om LM uit te rijden. Met een lichter verzet had je slechts nog langzamer gereden, want je hebt echt de power niet meer om een hoger RPM te draaien. En dan bij het volgende 10% stuk (na Huez) nog een tandje terug om vervolgens meer energie te moeten steken in het rechtuit blijven fietsen en niet om vallen ipv daadwerkelijk naar de finish te rijden.

En over die eerste stelling verschillen de meningen denk ik.
dit is het beste wat ik tot nu toe gelezen heb, KLASSE MAN.
ik heb er weer zin in.

tobias
Aluminium Racefiets
Fiets: scott addict

Bericht door tobias » di 30 mei 2006 13:39

Ik ben ook van mening dat een wt outfit helpt bij het klimmen dus someone hook me up want wil een shirt bestellen. Ik promoot als het ware onze franse volgers zo :oops:
geen meter gereden maar 2013 wordt alles anders

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » di 30 mei 2006 16:15

Pardon my French:
Henri Desgrange schreef:I still feel that variable gears are only for people over forty-five. Isn't it better to triumph by the strength of your muscles than by the artifice of a derailer? We are getting soft... As for me, give me a fixed gear!
:shock: :wink:

HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

Bericht door HenkP » di 30 mei 2006 16:18

Dingo schreef:
Ik zou eerder zeggen dat de 2e bewering onzin is......

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » di 30 mei 2006 16:28

Daniel1975 schreef:Dan zijn er toch 37 mensen die op deze onzin hebben gestemd :wink:
En 32 daarvan hebben wel de essentie ervan begrepen.
We waren er al eerder uit dat de vraagstelling nogal rammelt :roll:

Ik denk eerder dat de scheve stemverhouding een symptoom is dat veel mensen de essentie niet begrepen hebben.

LFR
Carbon Racefiets

Bericht door LFR » di 30 mei 2006 17:02

Eventueel -indien daaraan behoefte is- een specifieke poll starten:
- vind jij dat jij ...
- vind jij dat er iemand ...
:?:
Laatst gewijzigd door LFR op di 30 mei 2006 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » di 30 mei 2006 17:17

REINO schreef:
Daniel1975 schreef:
Alexander schreef: kracht had ik naar mijn mening wel voldoende, echter kracht na 160km ontbrak, en voor mij kwam dat door het het ontbreken van een extra lichter verzet.
Een extra lichter verzet is niet hetzelfde als voldoende kracht hebben om LM uit te rijden. Met een lichter verzet had je slechts nog langzamer gereden, want je hebt echt de power niet meer om een hoger RPM te draaien. En dan bij het volgende 10% stuk (na Huez) nog een tandje terug om vervolgens meer energie te moeten steken in het rechtuit blijven fietsen en niet om vallen ipv daadwerkelijk naar de finish te rijden.

En over die eerste stelling verschillen de meningen denk ik.
dit is het beste wat ik tot nu toe gelezen heb, KLASSE MAN.
Maar, moet die kracht niet een beetje in verhouding blijven?

Ik had bij mijn marmotte vorig jaar 30/23.
Iemand die er een 10% langer over doet, mag toch ook wel 10% lichter rijden, dus bijvoorbeeld 30/26?
Iemand die er dan nog 10 % langer over doet, mag dan toch nog wel 10% lichter gaan, dus zeg maar 30/29?

Of moeten langzamere rijders ook relatief meer kracht hebben?

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » di 30 mei 2006 18:17

Daniel1975 schreef: Maar voor mij ook einde discussie hier. Een algemene stelling is een persoonlijke stelling geworden, voornamelijk omdat iemand de stelling zelf verpersonaliseerde.
Hier ben ik het wel mee eens.
Ik vind de hele discussie die al 6 pagina's door gaat volledige onzin. Maar de meeste hier zitten regelmatig op het forum en geven aan de stelling een bepaalde gedachte, richting mee (verpersonaliseren).

Als iemand die niks met het forum van doen heeft op deze stelling zal reageren en dan de reacties zal lezen zal gegarandeerd geen idee hebben wat er allemaal gel*lt wordt. Waarschijnlijk zal voor die persoon de stelling duidelijker zijn dan voor de meeste hier.

Reino van der Hoek
Aluminium Racefiets
Fiets: REUS

Bericht door Reino van der Hoek » di 30 mei 2006 19:06

HET IS NIKS HET WORDT NIKS EN HET ZAL OOK NOOIT WAT WORDEN.

Je weet wie ik bedoel maar zolang je er maar lol in hebt, prima toch.
ik heb er weer zin in.

Gesloten