Pimp my bike

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Mikesbike
Aluminium Racefiets
Fiets: Isaac Sonic Ltd

Pimp my bike

Bericht door Mikesbike » di 06 juni 2006 12:20

Ivm mijn blessure had ik wel iets nieuws verdiend om de moraal weer op te vijzelen. Als ik over een week of 4 weer kan fietsen ben ik niet te houden.
Dus even mijn zadel gepimped:
Afbeelding
Afbeelding
Remember to do things which are right rather than things that are easy

DeRosa
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: Pimped my bike

Bericht door DeRosa » di 06 juni 2006 12:24

Super strak, vet zadel!!

reesbeest
Carbon Racefiets
Fiets: Scott CR1 Limited

Bericht door reesbeest » di 06 juni 2006 13:45

Cool, een magnesium plankje! Gewicht? Zit ut een beetje?

Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Bericht door Dingo » di 06 juni 2006 14:27

Wauw, een classic PIMP-MY-BIKE voorbeeld.

Schitterend !

@deRosa: Vet is nu niet bepaald het eerste woord wat in mij opkomt bij het aanschouwen van dit zadeltje............ :lol:
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Henny
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Henny » di 06 juni 2006 14:53

Erg mooi zadel :D

Krijg alleen al pijn in mijn r**t als ik er al naar kijk 8)

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 06 juni 2006 15:08

Henny schreef:Erg mooi zadel :D

Krijg alleen al pijn in mijn r**t als ik er al naar kijk 8)
Ik heb inderdaad ook het idee dat het meer een zadel is om naar te kijken dan om op te zitten. Bijkomend voordeel is misschien dan wel dat je niet te lang op dat zadel wilt zitten en een tocht dus sneller zal volbrengen :D

Mikesbike
Aluminium Racefiets

Bericht door Mikesbike » di 06 juni 2006 15:39

Bij het wegen thuis, niet geijkte huistuinenkeuken dieet digitale weegschaal liep het gewicht op tot 128 gram, 2 minder als voorspeld.

Het comfort valt denk ik te vergelijken met de full carbon zadels als de tune's of de slr c64 of aspide composite.
Maar ik heb een harde kont en een Assos broek dus ik red me wel. Ik heb hem even op de Tacx geprobeerd en zat wel lekker. Nou ben ik ook wel harde zadels gewend. Dat is een van de redenen dat ik mijn Arione heb vervangen.

DeRosa
Carbon Racefiets

Zonda

Bericht door DeRosa » wo 07 juni 2006 15:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze gloednieuwe Zonda's waren eigenlijk bedoeld als trainingswielen maar ze bevallen goed, zo goed dat ik ze zowel voor koersen als de Ardennen gebruik. Mijn Eurussen staan inmiddels te verstoffen... 8)

reesbeest
Carbon Racefiets

Bericht door reesbeest » wo 07 juni 2006 19:23

Sehr schön DeRosa, hoewel ik de oude Eurussen nog wel mooier vind eigenlijk.... :)

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Re: Pimped my bike

Bericht door Bruco » wo 07 juni 2006 19:30

Mikesbike schreef:Dus even mijn zadel gepimped:
En niet zo'n beetje ook... Mooi ding om te zien, hopelijk ook om op te zitten.

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Re: Zonda

Bericht door Bruco » wo 07 juni 2006 19:32

DeRosa schreef:Deze gloednieuwe Zonda's waren eigenlijk bedoeld als trainingswielen maar ze bevallen goed, zo goed dat ik ze zowel voor koersen als de Ardennen gebruik. Mijn Eurussen staan inmiddels te verstoffen... 8)
Ook mooi. Al ben ik een traditionalist die de gedachte 'Ik mis een paar spaken' niet kan onderdrukken. Rijden die Zonda's fijner dan de Euri? Zou je eigenlijk niet verwachten...

C a s r a n
Fiets met zijwieltjes
Contacteer:

Bericht door C a s r a n » do 08 juni 2006 18:14

Mooi zadeltje... Die Zonda wielen zijn ook heel leuk!

Vandaag ook met een kleinigheidje mijn fiets gepimped: ik heb een homemade lichtgewicht carbon topcap met zwarte M6 alu schroef ontvangen, samen 4,0gram; voor foto van gewicht, klik hier.

Afbeelding

Dadelijk geïnstalleerd natuurlijk... zoveel mooier en lichter dan m'n Easton:

Afbeelding

Afbeelding

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » do 08 juni 2006 18:18

ben wel benieuwd wat je oude topcap woog :shock: :? :shock:

C a s r a n
Fiets met zijwieltjes
Contacteer:

Bericht door C a s r a n » do 08 juni 2006 18:29

ronald schreef:ben wel benieuwd wat je oude topcap woog :shock: :? :shock:

Ik heb zitten vloeken dat m'n weegschaal zonder batterijen staat... ik voel me zo "technisch werkloos" nu. :cry:

Puur door de beiden in handen te hebben, schat ik dat de oude topcap minstens 3x zo veel weegt.

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » do 08 juni 2006 18:33

Blijven mooie wieltjes DeRosa!

Bruco schreef: Ook mooi. Al ben ik een traditionalist die de gedachte 'Ik mis een paar spaken' niet kan onderdrukken. Rijden die Zonda's fijner dan de Euri? Zou je eigenlijk niet verwachten...
Die Zonda's en de 2005 Eurus mag je niet vergelijken, is totaal ander wiel. De Eurus 2006 en Zonda 2006 zijn wel broertje en lichter zusje. Qua rijeigenschappen zullen ze vrijwel niet uit elkaar te houden zijn.
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » do 08 juni 2006 19:23

Daniel1975 schreef:Die Zonda's en de 2005 Eurus mag je niet vergelijken, is totaal ander wiel. De Eurus 2006 en Zonda 2006 zijn wel broertje en lichter zusje. Qua rijeigenschappen zullen ze vrijwel niet uit elkaar te houden zijn.
Dat vermoed ik ook.

Daan, zag dat je trouwens op een niet nader genoemd forum zoekt naar criteriumwieltjes. Ik stiekem ook!

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » do 08 juni 2006 20:27

Zonder topcap is ie nog lichter.
Beetje montagepasta tussen pen en vorkbuis en het blijft wel zitten.

Mikesbike
Aluminium Racefiets

Bericht door Mikesbike » vr 09 juni 2006 08:24

Mooie topcap, ik had ze op het andere forum al gezien, de derailleur achterplaat die ik ook van dezelfde maker heb bevalt goed. De topcap ziet er net zo zorgvuldig gemaakt uit.

ik zou met zoveel carbon alleen doorslaan en er niet tegenkunnen dat de diverse onderdelen allemaal uit verschillende vezels en in andere richtingen zijn geweven. Ik weet dat het niet kan maar alles in hetzelfde patroon lijkt me dan het volgende streven, je moet wat als pietluttige AM-er.

Wellicht een mooi experiment, alle boutjes vervangen door montage pasta of kit, ik lever de kit wie wil testpiloot zijn :D

C a s r a n
Fiets met zijwieltjes
Contacteer:

Bericht door C a s r a n » vr 09 juni 2006 20:58

Mikesbike schreef:ik zou met zoveel carbon alleen doorslaan en er niet tegenkunnen dat de diverse onderdelen allemaal uit verschillende vezels en in andere richtingen zijn geweven. Ik weet dat het niet kan maar alles in hetzelfde patroon lijkt me dan het volgende streven, je moet wat als pietluttige AM-er.

Ik heb me ook die bedenking gemaakt! :D

Vandaag eindelijk een batterij voor m'n weegschaal. Ik heb dus de oude topcap kunnen wegen: 19gr. Dus een winst van 15gram op zo'n kleinood... De vorige woog dus haast 5x de huidige.

Afbeelding

Mikesbike
Aluminium Racefiets

Bericht door Mikesbike » ma 11 september 2006 16:25

Helaas heb ik niet zo lang van mijn gepimpte zadel kunnen genieten.
Bij de zadeltest in de fiets is gebleken dat het Magma zadel van San Marco is gebroken.
San Marco schijnt alle zadels uit de handel te hebben gehaald en als je er 1 hebt gekocht kun je die omruilen voor een ander zadel.

De importeur (Juncker) wist de maandag na het verschijnen van het artikel nog van niets, de dealer (Bike2build) evenmin. Donderdag toch maar weer even gebeld, en nu bevestigden ze het verhaal. Op vrijdag ben ik naar Bike2build gegaan om het een en ander te regelen. In de praktijk bleek het toch weer lastiger. Hulde voor Bike2build (en mijzelf) want het duurde 1,5 uur voordat het duidelijk was welk zadel ik voor mijn Magma Mg C in de plaats zou krijgen.
Het is een San Marco Aspide C Infuocata geworden http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14195
Wat prijs en gewicht betreft een vooruitgang. Nu maar afwachten of het zadel inderdaad komt en of het lekker zit (vooral dat laatste is niet geheel onbelangrijk)
Afbeelding

reesbeest
Carbon Racefiets

Bericht door reesbeest » wo 01 november 2006 20:52

*schop!*

Hebben de WT'ers nog bike-pimp plannen voor de donkere winterdagen?

Ik ga zelf een 135mm F99 stuurpen en een Deda 215 shallow 42cm stuurtje uitproberen. Heb nu een 120mm pen en een 44cm anatomic stuur, maar ben eigenlijk langer en smaller dan waarvoor mijn fiets nu afgesteld is :roll:
Eens kijken hoe dat gaat bevallen. Ook komt er wrsch een zwart stuurlintje op en ga ik denk ik de AMclassic stickers eraf peuteren. Wordt het wel een beetje een saaie begravenisfiets maar er zit al zoveel zwart in, dan maar helemaal :) Kopen we daarna wel weer een witte Look 595 ofzo.

Ook ga ik denk ik Ti boutjes in de stuurpen zetten. Lichter, roestvrij en de immer mooie zijdezachte glans.

De Arione lijkt wel erg flexibel te worden in het midden, dus moet even inspecteren hoe lang die het nog vol gaat houden. Indien hij vervangen moet worden kan ik ook nog aan een wit zadel + stuurlint denken (ken wel een paar Limiteds waarbij dit best mooi staat) maar weet niet of ik dat wel wil.

Misschien kan dit topic "Pimp my bike" genaamd worden en kan er een beetje lijm op? Net zoals de oude WT...
Laatst gewijzigd door reesbeest op do 02 november 2006 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » wo 01 november 2006 21:03

Ik zit nog vol plannen, maar om de spaarrekening ook een beetje vol te houden parkeer ik ze even in de koelkast.....
Hooguit nog een Hope Mono Mini achter en een setje handgespaakte ATB wielen, maar dan houdt het echt op.
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » wo 01 november 2006 21:04

reesbeest schreef: Misschien kan dit topic "Pimp my bike" genaamd worden en kan er een beetje lijm op? Net zoals de oude WT...
Leuk!

La Vieux
Aluminium Racefiets
Fiets: Een zwarte...

Bericht door La Vieux » wo 01 november 2006 21:18

reesbeest schreef:*schop!*

Hebben de WT'ers nog bike-pimp plannen voor de donkere winterdagen?

Ik ga zelf een 135mm F99 stuurpen en een Deda 215 shallow 42cm stuurtje uitproberen. Heb nu een 120mm pen en een 44cm anatomic stuur, maar ben eigenlijk langer en smaller dan waarvoor mijn fiets nu afgesteld is :roll:
Eens kijken hoe dat gaat bevallen. Ook komt er wrsch een zwart stuurlintje op en ga ik denk ik de AMclassic stickers eraf peuteren. Wordt het wel een beetje een saaie begravenisfiets maar er zit al zoveel zwart in, dan maar helemaal :) Kopen we daarna wel weer een witte Look 595 ofzo.

Ook ga ik denk ik Ti boutjes in de stuurpen zetten. Lichter, roestvrij en de immer mooie zachtzijde glans.

De Arione lijkt wel erg flexibel te worden in het midden, dus moet even inspecteren hoe lang die het nog vol gaat houden. Indien hij vervangen moet worden kan ik ook nog aan een wit zadel + stuurlint denken (ken wel een paar Limiteds waarbij dit best mooi staat) maar weet niet of ik dat wel wil.

Misschien kan dit topic "Pimp my bike" genaamd worden en kan er een beetje lijm op? Net zoals de oude WT...
Ik vind de classics best wel mooi :cry:

Ti boutjes voorkomen roest? Ik heb met staalwol het roest eraf geschuurd, het was helaas van korte duur...
Ja maar ik wil zo graag...

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » do 02 november 2006 00:21

reesbeest schreef:*schop!*
Doordat iedere fiets zijn eigen topicje heeft, wordt er wat minder van dit topic gebruik gemaakt denk ik zo.

Maarrrrrr ik meld me hier graag. Ik heb toch namelijk wel heel veel zin om mijn fietsje op te pimpen in de classic style. Hoe meer ik praat over een nieuwe fiets, hoe meer ik me schaam als ie me met zijn trouwe hondeogen aankijkt. Dus ik denk dat ie deze winter enorm verwend gaat worden.

Qua echte pimpitems wil ik dus een nieuw zadel/zadelpen - zitten lelijke krassen op, stuurpen - de Italmanubri - belettering begint te vervagen (maar waar vind ik nog een klassieker?), een wit stuurlintje en mss dan ook witte bandjes ???

Ander probleempje is nog de wielen. Ik wil wel nieuwe wielen, maar de vormgeving van Mavic-velgen (die ik eigenlijk wil) vind ik veel te modern voor mijn fiets. Mijn Ambrosio's excellence met gegraveerde goudkleurige plaatjes zijn eigenlijk veuls te mooi...

Plaats reactie