Garantie claim Cannondale nieuw frame

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Plaats reactie
Dr. Logic
Huis-, tuin- en keukenfiets

Garantie claim Cannondale nieuw frame

Bericht door Dr. Logic » di 06 juni 2017 08:45

Onlangs werd bij mij Cannondale scheurtje in frame geconstateerd. Claim ingediend via dealer die werd goedgekeurd. Hartstikke blij want was ruim 5 jaar oud. Levenslange garantie bij Cannondale. Echter daar hield de blijdschap op. Ik heb nu een triple crankstel erop en deze gaat niet meer passen op de nieuwe frames die ze maken/leveren. Verdere ombouw is mijn probleem want ze beroepen zich op een regeltje in hun voorwaarden dat materiaal dat nodig is vanwege eventuele doorontwikkelingen voor rekening van de klant is.

Hier baal ik enorm van. Heb vorig jaar bijna alle belangrijke zaken als blok, ketting, vele kabels e.d laten vervangen voor ca €600 na 35000km. als ik nu moet switchen naar compact of dubbel ben ik dit materiaal ook kwijt. Nu heb ik soort back-up plan en gevraagd om geheel nieuwe fiets met coulante prijs en zou ik met mijn huidige onderdelen op zoek willen gaan naar een frame waar dit materiaal wel nog op kan. Iemand tips waar ik zou kunnen zoeken naar tweedehands frames en waar ik rekening mee dien te houden. Fiets is opgebouwd met ultegra materiaal waar ik dus graag passend frame voor wil vinden.

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Garantie claim Cannondale nieuw frame

Bericht door Bas » di 06 juni 2017 12:20

Als ik het goed begrijp heb je het over 2 scenario's, waarbij jij de voorkeur geeft aan scenario 2:

1 - Cannondale geeft je een nieuw frame en jij moet een nieuwe groep kopen
2 - Cannondale 'geeft' je een nieuwe fiets en jij moet een ander frame kopen

Ik vraag me af of scenario 2 goedkoper gaat uitpakken dan scenario 1 (ik neem aan dat kosten een van de criteria is). Het zal afhangen van de voorwaarden die Cannondale verbindt aan scenario 2 (concreet: hoeveel moet je bijbetalen). Je zou ook aan het volgende scenario kunnen denken:

1' - Cannondale geeft je een nieuw frame en jij moet een nieuwe groep kopen en je koopt een ander frame

Wat betreft een ander frame zijn er veel goedkope mogelijkheden qua nieuw kopen. Zeker als 2e fiets lijkt me dat een serieus te overwegen optie.

In ieder geval wens ik je veel succes met het vervolg! Hopelijk pakt het goed voor je uit :)
Querer es poder

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » di 06 juni 2017 15:09

Ik vind allereerst dat het Cannondale niet aan te rekenen valt. Ontwikkelingen gaan nu eenmaal vooruit en het feit dat je zo een nieuw frame krijgt na 5 jaar is al prima garantie. Dat is een beetje het nadeel van de snelle evolutie.

Overigens...welk frame en welke maat? ;)

Dr. Logic
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door Dr. Logic » do 08 juni 2017 06:14

Op dit moment is het zeker financieel verhaal. Als ik geld had gehad was dit ideaal situatie geweest om voor nieuwe fiets te gaan en voor huidige materiaal een bijpassend frame te zoeken en als reserve fiets erbij te hebben.

Derde optie is inmiddels om frame te laten maken waarbij wordt gekeken in hoeverre daar qua garantie in de kosten wil worden meegewerkt. Voorlopig even opties afwachten en financiële plaatje op rijtje zetten

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » do 08 juni 2017 07:03

Heb je gevraagd of ze nog een oud type frame hebben liggen en gemeld dat je daar nog blijer mee bent? Grote kans dat er nog wel wat ligt.

Plaats reactie