Miche tandkrans - Dura Ace - Record

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Plaats reactie
Il Falcone
Huis-, tuin- en keukenfiets

Miche tandkrans - Dura Ace - Record

Bericht door Il Falcone » ma 01 mei 2017 19:15

Vroegähh.. ging ik naar de fietsenmaker en kocht ik een 15T, een 17T kransje en dan nog een nieuwe record ketting.. en dan was ik voor een paar tientjes (guldens) klaar. Nu betaalt men iedere keer weer 300 Euro voor een hele nieuwe cassette, ..want de kransjes zitten aan elkaar vast... :ass:

Die losse kransjes vroegah, die waren er van Miche (matige kwaliteit) en van TA Specialites (DA/Record kwaliteit :D ). Nu zag ik dat Miche nog steeds die losse kransjes heeft (internet-bikes). En voor een paar Euro per kransje. Waarom Zou je niet je 17 aan de 19 geklonken kransjes kunnen vervangen door twee losse van Miche gescheiden door spacers? Iemand ervaring op dit gebied?

Dan waag ik me aan een kleine voorspelling; De prijzen in fietsenland rijzen de pan uit en zo draait een hele markt zijn eigen nek om. In mijn andere sport is alles al 30 jaar van carbon. Niemand wilde/kon die materiaalslag meer betalen. 99% van de winkeliers ging failliet, niemand kan/wil die sport meer doen. Raakte volkomen uit de mode.. Menigeen gaat al een lichtje op nu.
Laatst gewijzigd door Il Falcone op ma 01 mei 2017 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Re: Miche tandkrans - Dura Ace - Record

Bericht door Metor » ma 01 mei 2017 19:33

Ik haal altijd de goedkoopste cassette,(Veloce 10 sp voor op mijn Viner en Chorus 11 sp voor op mijn Scott). Als mijn Veloce cassette overgaat naar mijn woon-werk fiets dan vervang ik de versleten kransen door losse Miche. Gaat prima!

Il Falcone
Huis-, tuin- en keukenfiets

Re: Miche tandkrans - Dura Ace - Record

Bericht door Il Falcone » ma 01 mei 2017 19:43

Wooww! (woon werk fiets met 11 speed. Ok..)

Een eerste indicatie dus. Het KAN nog steeds :D :D :D . Miche sleet destijds wel harder dan TA, Record en DA. Is dat nog zo?

Plaats reactie