Activiteit na reset niet beschikbaar op de Garmin Edge 500

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Plaats reactie
Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Activiteit na reset niet beschikbaar op de Garmin Edge 500

Bericht door Alexander » di 14 maart 2017 23:01

Vandaag een rondje gereden en na afloop op de gebruikelijke manier de rit afgesloten door op stop te drukken en vervolgens reset vast te houden. Echter daarna was de activiteit niet beschikbaar middels een sync. Vervolgens heb ik op het filesysteem gekeken en zag een bestand staan in LOST.DIR welke de juiste grootte en inhoud had. Deze heb ik gekopieerd naar de C-schijf en voorzien van de extensie .FIT. Dit bestand kon ik vervolgens met succes uploaden naar Strava.

Heeft iemand wel eens een vergelijkbare ervaring gehad? Wat me nu ook opvalt is dat Windows klaagt bij het aansluiten van de 500 dat er iets mis is met de schijf en een scan uitgevoerd moet worden.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Re: Activiteit na reset niet beschikbaar op de Garmin Edge 5

Bericht door Joostje » wo 15 maart 2017 10:17

Het eerste probleem van de file ken ik niet, en heb ik nog nooit gezien. Wat dat betreft heb ik (afkloppen) nog nooit een corrupted file gehad na een rit.

Het tweede issue heb ik letterlijk altijd als ik de 500 aansluit. Gewoon op 'doorgaan zonder controleren' klikken en dan is er niets aan de hand. De computer herkent het apparaat dan foutief om een of andere reden, maar dit heeft geen enkele invloed op de werking of synchronisatie.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » wo 15 maart 2017 11:48

Gisteren nog verder informatie opgezocht en de LOST.DIR schijnt een Android systeem map te zijn welke gebruikt wordt voor het wegschrijven van bestanden of geheugen bij een abrupte beëindiging. Hoe dan ook heb ik het bestand wel weten te vinden, ik baalde in eerste instantie wel flink.

Overigens was er wel een bestand in de Activities directory met de juiste naam maar dit bestand had een verkeerde opmaak. De Uploader App gaf een foutmelding dat de activiteit niet goed was. Toen ik in history keek zag ik de activiteit dan weer wel maar met allemaal nullen. Het bestand kon ik echter niet verwijderen binnen het menu van de 500, dat heb ik uiteindelijk in Windows gedaan.

Lang verhaal kort...de activiteit heb ik dus wel kunnen vinden in die LOST.DIR directory.

Mbt het tweede punt, zodra er iets mis is ga je natuurlijk overal opletten. Ik vermoed dan ook dat ik de melding in het verleden gewoon weg geklikt heb zonder er naar te kijken. Wat ik wel gevonden heb is dat je Windows vooral geen repair moeten laten doen, en dus inderdaad de melding gewoon voor kennisgeving aan moet nemen.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 15 maart 2017 17:18

Alexander schreef:Wat me nu ook opvalt is dat Windows klaagt bij het aansluiten van de 500 dat er iets mis is met de schijf en een scan uitgevoerd moet worden.
Bekend probleem bij de 500. Paar keer proberen en dan lukt het wel weer.
Voor mij overigens de reden geweest over te stappen naar de Edge 810. Daarmee kun je via bluetooth uploaden.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » wo 15 maart 2017 18:01

MEG schreef:
Alexander schreef:Wat me nu ook opvalt is dat Windows klaagt bij het aansluiten van de 500 dat er iets mis is met de schijf en een scan uitgevoerd moet worden.
Bekend probleem bij de 500. Paar keer proberen en dan lukt het wel weer.
Voor mij overigens de reden geweest over te stappen naar de Edge 810. Daarmee kun je via bluetooth uploaden.
Dat is ook precies de reden dat ik de 520 overweeg. Maar inderdaad zoals in het andere topic staat biedt de 810 wat meer functionaliteit voor een beetje meer.

Ik heb geen idee waarom ANT+ niet gebruikt wordt voor het uploaden van activiteiten. Wellicht heeft het te maken met bandbreedte of sessies oid. Anders zou het voor Garmin niet zo moeilijk moeten zijn om de software van de 500 wat aan te passen.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » do 16 maart 2017 08:55

Alexander schreef: Dat is ook precies de reden dat ik de 520 overweeg. Maar inderdaad zoals in het andere topic staat biedt de 810 wat meer functionaliteit voor een beetje meer.
Ook de reden waarom ik een 520 overweeg. De extra functionaliteit van de 820 zou ik niet snel gebruiken, aangezien ik de navigatiefunctie van de 500 ook amper gebruik. BT is daarentegen wel verdomde handig, want elke keer de module aansluiten op de computer wordt een beetje vervelend.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » do 16 maart 2017 10:08

Joostje schreef: BT is daarentegen wel verdomde handig, want elke keer de module aansluiten op de computer wordt een beetje vervelend.
Inderdaad. Ik gebruik de USB kabel alleen nog om te laden. De rest via BT en de Garmin Connect app.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » do 16 maart 2017 14:20

indobesar schreef:
Joostje schreef: BT is daarentegen wel verdomde handig, want elke keer de module aansluiten op de computer wordt een beetje vervelend.
Inderdaad. Ik gebruik de USB kabel alleen nog om te laden. De rest via BT en de Garmin Connect app.
Ik gebruik een OTG kabel icm de Uploader App op mijn smartphone, alleen die OTG kabel klikt net wat strakker in op de micro USB poort en ik vermoed dat dit niet echt goed is als ik dat te vaak doe. Die micro USB poortjes van een smartphone zijn nogal gevoelig.

Plaats reactie