garmin connect vraagje

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Paolo86
Driewieler
Fiets: Bianchi Race+Mtb

garmin connect vraagje

Bericht door Paolo86 » ma 02 januari 2017 21:51

Ik heb een Edge 500 van Garmin en synchroniseer na elke activiteit netjes.
Alleen nu wil ik naderhand graag een overzicht hebben van hoelang en in welke hartslagzones ik gefietst heb.
Deze heb ik via Garmin Connect netjes ingesteld alleen in de iPhone app worden ze niet weergegeven. Wel het algemene hartslagbeeld van de hele activiteit maar niet het overzicht van de zones. Mijn maat heeft een 820 en die heeft het wel in de app staan. moet bij mij ook kunnen toch?
Ik Google niet.... mijn vrouw weet toch alles beter

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera
CTWT-lid: Ja

Re: garmin connect vraagje

Bericht door Ernest » ma 02 januari 2017 23:29

Zeker dat jouw fietsmaat dat ziet in GC? Ik heb een edge 1000 en zie in mijn app niet hoe lang ik in welke zone ik gefietst heb. (Gelukkig wel in mijn strava-app:)

Paolo86
Driewieler

Bericht door Paolo86 » ma 02 januari 2017 23:37

ja 100% zeker als hij bij zijn activiteit in Garmin Connect kijkt bij de statistieken waar ik alleen snelheid hartslag hoogte en temperatuur kan zien heeft hij daaronder nog een overzicht van zn tijd in de zones

Ernest
Driewieler

Bericht door Ernest » ma 02 januari 2017 23:42

Je hebt nog gelijk ook! Misschien een nieuwe update, want ik had het nog nooit gezien!
Misschien moet jij die update nog doen of staan je zones niet goed ingesteld?

Paolo86
Driewieler

Bericht door Paolo86 » ma 02 januari 2017 23:47

Ernest schreef:Je hebt nog gelijk ook! Misschien een nieuwe update, want ik had het nog nooit gezien!
Misschien moet jij die update nog doen of staan je zones niet goed ingesteld?
Afbeelding

heb jij net een update gehad dan?

Ernest
Driewieler

Bericht door Ernest » ma 02 januari 2017 23:51

Kan ik niet terug zien, maar kreeg gisteren wel vragen tijdens het opstarten. Moest me opnieuw aanmelden en vraag of ik een garmin-toestel wilde verbinden..
En jouw screenshot zie ik inderdaad ook.
Versie 3.13.2.2 zie ik..

Paolo86
Driewieler

Bericht door Paolo86 » ma 02 januari 2017 23:53

wil je eens in je instellingen kijken dan? ik ben de hele avond al Ant prutsen maar krijg het niet voor elkaar

Ernest
Driewieler

Bericht door Ernest » ma 02 januari 2017 23:55

Als die zones goed staan, heeft er iemand een serieus ritje gefietst..
Zo'n tabelletje zie ik alleen na mijn CTWT zwift weekly ride. :)

Paolo86
Driewieler

Bericht door Paolo86 » di 03 januari 2017 00:07

ja we zijn ook lekker aan het knaaien geweest vandaag en we fietsen beide op hartslag en dan is het jammer dat ik het dan niet kan analyseren :ass:

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 03 januari 2017 09:28

Volgens mij moet je eea instellen in je Garmin profiel en dit dan naar je Edge synchroniseren. Althans zo heb ik dat moeten doen want niet alles kun je in de Edge instellen, een deel moet via je profiel.

Maar waarom Garmin Connect? Strava vind ik veel handiger in gebruik en overzichtelijker. Ik heb nu Garmin Connect zo ingesteld dat het naar Strava upload en ik gebruik een Uploader app om de ritjes te uploaden vanaf de Edge aangesloten met een OTG kabel aan de smartphone. Werkt perfect.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Paolo86
Driewieler

Bericht door Paolo86 » di 03 januari 2017 10:05

Ik gebruik ook Strava. De gratis versie weliswaar maar ik was me aan het oriënteren om een premiums account te nemen om zo mijn zones te kunnen bekijken. Als dit in Garmin connect ook kan dan scheelt me dat het premium account. Krijg het alleen niet voor elkaar.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 03 januari 2017 10:36

Ik heb het ook niet. Maar ik zie net op Garmin Connect dat ik het daar ook niet heb ingevuld. Heb dat nu gedaan, maar zal nu eerst met de Edge moeten synchroniseren.
Afbeelding

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » di 03 januari 2017 11:08

Rob T schreef:Ik heb het ook niet. Maar ik zie net op Garmin Connect dat ik het daar ook niet heb ingevuld. Heb dat nu gedaan, maar zal nu eerst met de Edge moeten synchroniseren.
Huh? Bij mij staat er dat hartslag- en vermogenszones beheerd kunnen worden in de toestelinstellingen. Ik kan dat niet in Garmin connect. Ik heb nu ook net ontdekt dat je hier ook de trainingzones kan inzien, maar daar klopt niks van. 1 zone te hoog. Volgens mij staat het goed in mijn Edge. Ik zal nog eens kijken.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » di 03 januari 2017 11:32

Ernest schreef:Kan ik niet terug zien, maar kreeg gisteren wel vragen tijdens het opstarten. Moest me opnieuw aanmelden en vraag of ik een garmin-toestel wilde verbinden..
En jouw screenshot zie ik inderdaad ook.
Versie 3.13.2.2 zie ik..
Ik zie het ook niet en ik heb Android versie 3.13.0.1. Volgens Play Store is dit de meest recente versie.

Edit: Ik vermoed dat die vriend een Apple heeft...Als ik daar in de App Store zoek dan kom ik wel versie 3.13.2 tegen. Blijkbaar loopt de Android versie achter.
Laatst gewijzigd door Alexander op di 03 januari 2017 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » di 03 januari 2017 11:37

Goudhaantje schreef:
Rob T schreef:Ik heb het ook niet. Maar ik zie net op Garmin Connect dat ik het daar ook niet heb ingevuld. Heb dat nu gedaan, maar zal nu eerst met de Edge moeten synchroniseren.
Huh? Bij mij staat er dat hartslag- en vermogenszones beheerd kunnen worden in de toestelinstellingen. Ik kan dat niet in Garmin connect. Ik heb nu ook net ontdekt dat je hier ook de trainingzones kan inzien, maar daar klopt niks van. 1 zone te hoog. Volgens mij staat het goed in mijn Edge. Ik zal nog eens kijken.
Ik heb het niet kunnen instellen in mijn Edge 500 en ik heb dat moeten doen in mijn Garmin Connect profiel. Op basis van een aantal waarden worden inderdaad je zones bepaald maar zover ik me kan herinneren kun je deze weer handmatig bijwerken.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » di 03 januari 2017 11:40

Paolo86 schreef:Ik gebruik ook Strava. De gratis versie weliswaar maar ik was me aan het oriënteren om een premiums account te nemen om zo mijn zones te kunnen bekijken. Als dit in Garmin connect ook kan dan scheelt me dat het premium account. Krijg het alleen niet voor elkaar.
De functionaliteit en vooral gebruiksgemak die Strava biedt kun je mijns inziens op geen enkele manier vergelijken met de beroerde user interface van de Garmin Connect apps. Die 50euro oid is het meer dan waard, ook voor mensen die weinig fietsen zoals ik.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 03 januari 2017 12:01

Goudhaantje schreef:
Ik zal vanavond eens kijken op mijn 810. Denk dat ik daar geen zones heb ingesteld.
Afbeelding

Paolo86
Driewieler

Bericht door Paolo86 » di 03 januari 2017 16:28

Ik heb iPhone 6s dus het ligt niet aan IOS of Android.

Vanmorgen een bericht gedaan naar Garmin NL en kreeg het volgende antwoord.

Hoi Paul, helaas is deze functie niet mogelijk op de Edge 500. Het is alleen mogelijk op de volgende toestellen: D2 Bravo, epix, Edge 520, Edge 820, fenix 3, fenix 3 HR, fenix CHRONOS, Forerunner 225, Forerunner 230, Forerunner 235, Forerunner 630, Forerunner 735XT, Forerunner 920XT, tactix Bravo, quatix 3. Met vriendelijke groet, Brett.

vind het wel apart gezien in Connect je de zones wel aan kan geven en deze ook kan vinden in de edge500. als goed is kan je ze bij premium ook inzien dus lijkt het me dat het in Connect toch ook zou moeten kunnen...
zijn er nog fatsoenlijke alternatieven buiten Connect waar je je Garmin trainingsbestanden kan uitpluizen????

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » di 03 januari 2017 16:33

Paolo86 schreef: zijn er nog fatsoenlijke alternatieven buiten Connect waar je je Garmin trainingsbestanden kan uitpluizen????
Bikeplanner?

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » di 03 januari 2017 16:59

Alexander schreef:
Paolo86 schreef: zijn er nog fatsoenlijke alternatieven buiten Connect waar je je Garmin trainingsbestanden kan uitpluizen????
Bikeplanner?
:oke:

Paolo86
Driewieler

Bericht door Paolo86 » di 03 januari 2017 17:20

bikeplanner heb ik al bekeken maar vind het kwa uitstraling erg simpel en de pagina verlies ook elke keer verbinding.

Heb nog even gebeld met Garmin NL en deze functionaliteit in Connect wordt pas geboden vanaf de Edge520.

Dan ben ik benieuwd of het wel werkt als je strava premium zou hebben.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » di 03 januari 2017 17:30

Ik vind persoonlijk die 50euro per jaar wel meevallen als je ziet wat je er voor krijgt en wat je daarnaast al aan tijd en geld aan je hobby besteed.

En inderdaad heeft Bikeplanner een simpele uitstraling. Dat komt ook omdat de ontwikkelaar meer oog heeft voor functionaliteit vanuit het oogpunt van een sporter. Wat mij betreft mogen andere applicaties ook wel meer ontworpen worden waarbij de gebruiker centraal staat en niet allerlei overbodige tierlantijntjes.

Paolo86
Driewieler

Bericht door Paolo86 » di 03 januari 2017 17:34

maar de vraag blijft of ik in premium wel de benodigde informatie kan halen. Als de 500 het überhaupt niet opslaat maar alleen actueel weergeeft heb ik er naderhand nog niets aan. Is er hier iemand die een edge500 heeft en werkt met strava premium?

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » di 03 januari 2017 17:38

Paolo86 schreef:Is er hier iemand die een edge500 heeft en werkt met strava premium?
Dat heb ik en ja het wordt weergegeven. Overigens op basis van zones binnen Strava, die voor je bepaald worden maar je handmatig kunt aanpassen.

Wat wil je nog meer weten?

ps. Af en toe heeft Strava een aanbieding dat je een maand een proefabonnement hebt. Je zou dat eens kunnen overwegen.

Paolo86
Driewieler

Bericht door Paolo86 » di 03 januari 2017 19:02

Kan je daar eens wat screenshots van willen en kunnen doorsturen? ben wel eens benieuwd namelijk. de gegevens haalt die uit de % die je hebt ingesteld op Garmin Connect? ik werd laatste tijd gek van die aanbiedingen van Strava en nu is die er niet :lol:

Plaats reactie