hollandbikeshop.nl...

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Il Falcone
Huis-, tuin- en keukenfiets

hollandbikeshop.nl...

Bericht door Il Falcone » wo 16 november 2016 00:26

Al een paar keer zag ik verhitte reacties op dit forum zodra iemand een scheef woord meldt over een leverancier. Overduidelijk lezen de heren mee op forums en ook wordt er betaald voor goede reviews. Maar volgens mij is een kritiekloos forum richting detailhandel niets waard.

Wat ik wil vertellen; Ik heb een onderdeel besteld bij hollandbikeshop.nl. Nooit van gehoord, dus nog even de reviews gechecked. Vanuit mijn ooghoek zag ik 4000+ positieve berichtjes op... "feedback company".

Besteld dus! Vervolgens wordt me toch een krakkemikkig onderdeel geleverd! Totaal niet wat ik besteld heb. Retour gestuurd dus, een smak geld weg, en hollandbikeshop.nl maakte zich niet de minste zorgen dat er een review komt. Hoeft ook niet... Na mijn "feedback company" review kreeg ik direct een dankberichtje voor mijn review van?..... info@hollandbikeshop.nl

Klaarblijkelijk moet een beetje webshop zijn eigen review website beheren?

Sicillian
Aluminium Racefiets
Fiets: Giant TCR Advanced
CTWT-lid: Ja

Re: hollandbikeshop.nl...

Bericht door Sicillian » wo 16 november 2016 10:12

Goed verhaal, lekker kort, 5,5

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
Contacteer:

Bericht door Metor » wo 16 november 2016 11:04

Il Falcone schreef:Al een paar keer zag ik verhitte reacties op dit forum zodra iemand een scheef woord meldt over een leverancier. Overduidelijk lezen de heren mee op forums en ook wordt er betaald voor goede reviews. Maar volgens mij is een kritiekloos forum richting detailhandel niets waard.

Wat ik wil vertellen; Ik heb een onderdeel besteld bij hollandbikeshop.nl. Nooit van gehoord, dus nog even de reviews gechecked. Vanuit mijn ooghoek zag ik 4000+ positieve berichtjes op... "feedback company".

Besteld dus! Vervolgens wordt me toch een krakkemikkig onderdeel geleverd! Totaal niet wat ik besteld heb. Retour gestuurd dus, een smak geld weg, en hollandbikeshop.nl maakte zich niet de minste zorgen dat er een review komt. Hoeft ook niet... Na mijn "feedback company" review kreeg ik direct een dankberichtje voor mijn review van?..... info@hollandbikeshop.nl

Klaarblijkelijk moet een beetje webshop zijn eigen review website beheren?
Als ik kijk naar de locaties van beide bedrijven KvK registraties heb ik niet de indruk dat dat een webshop een review website heeft.
Feedback Company is natuurlijk slechts een platform, dus logisch dat de website waarover jij een review schrijft dan ook een (automatische) response geeft.

Dat zegt natuurlijk niks over jouw ervaring met de hollandbikeshop... Lijkt mij wel sterk dat je geld weg is als je het retour hebt gestuurd en dat volgens de algemene voorwaarden/wetgeving verlopen is.

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera

Bericht door Ernest » wo 16 november 2016 12:03

Wellicht doelt hij op de verzendkosten.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » do 17 november 2016 16:59

Ik heb dan weer wel gewoon goede ervaringen met HBS. Paar keer wat besteld en exact gekregen wat ik wilde binnen een paar dagen.

Il Falcone

Bericht door Il Falcone » do 17 november 2016 23:20

Waar het écht scheef zit bij hollandbikeshop.nl (los van het feit dat ze heel wat anders opsturen dan waarmee ze adverteren) is dit; Mijn keurig ingevulde review is nergens te zien. En er is sowieso geen zeer negatief review te zien. Zowel de pagina's van "feedback company" als die pagina met "hollandbikeshop is ligit" (duikt hoog op in zoekmachines) zijn in de oranje hollandbikeshop.nl stijl.

Joostje

Bericht door Joostje » vr 18 november 2016 10:52

Il Falcone schreef:Waar het écht scheef zit bij hollandbikeshop.nl (los van het feit dat ze heel wat anders opsturen dan waarmee ze adverteren) is dit; Mijn keurig ingevulde review is nergens te zien. En er is sowieso geen zeer negatief review te zien. Zowel de pagina's van "feedback company" als die pagina met "hollandbikeshop is ligit" (duikt hoog op in zoekmachines) zijn in de oranje hollandbikeshop.nl stijl.
Ik vind het vrij kortzichtig dat je op basis van 1 verkeerd geleverde order het complete bedrijf afserveert. Dit kan ieder bedrijf gebeuren. Ik lees ook nergens hoe HBS dit heeft afgehandeld? Wat zeiden ze toen je hen belde?

https://hollandbikeshop.com/contact_us.php

Overigens moet je bij problemen met het plaatsen van je review klagen bij TFC en niet bij HBS. Ik lees namelijk ook dit: https://www.feedbackcompany.nl/Werking- ... back-tools

Ik denk dat je nogal wat aannames doet die nergens op gebaseerd zijn. Overigens heb ik geen affiliaties met beide bedrijven.

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » vr 18 november 2016 11:05

Joostje schreef:
Il Falcone schreef:Waar het écht scheef zit bij hollandbikeshop.nl (los van het feit dat ze heel wat anders opsturen dan waarmee ze adverteren) is dit; Mijn keurig ingevulde review is nergens te zien. En er is sowieso geen zeer negatief review te zien. Zowel de pagina's van "feedback company" als die pagina met "hollandbikeshop is ligit" (duikt hoog op in zoekmachines) zijn in de oranje hollandbikeshop.nl stijl.
Ik vind het vrij kortzichtig dat je op basis van 1 verkeerd geleverde order het complete bedrijf afserveert. Dit kan ieder bedrijf gebeuren. Ik lees ook nergens hoe HBS dit heeft afgehandeld? Wat zeiden ze toen je hen belde?

https://hollandbikeshop.com/contact_us.php

Overigens moet je bij problemen met het plaatsen van je review klagen bij TFC en niet bij HBS. Ik lees namelijk ook dit: https://www.feedbackcompany.nl/Werking- ... back-tools

Ik denk dat je nogal wat aannames doet die nergens op gebaseerd zijn. Overigens heb ik geen affiliaties met beide bedrijven.
+1

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 18 november 2016 11:20

Ik vind dat als er op een forum negatief gesproken wordt over een winkel/webwinkel, dit wel gefundeerd moet zijn.

Nu kan 1 negatieve ervaring natuurlijk wel erg vervelend zijn, zeker als het er op lijkt dat je je geld ook nog eens kwijt bent. En zeker is dat wel goed om te delen om anderen daar voor te behoeden.

Maar laten we wel oppassen om zomaar een bedrijf de vernieling in te schrijven.

Heb je al telefonisch contact gehad met HBS?
Afbeelding

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » vr 18 november 2016 20:37

Heb dit even rustig aangekeken, maar wil toch nog even kort reageren. Allereerst, ik ben het geheel en al eens met diegenen die objectief stellen dat 1 negatieve ervaring niet afdoende mag zijn om een bedrijf geheel af te serveren. Soms gaat er wel eens iets mis, dat heb ik ook, en soms gebeurt dat ook bij een bedrijf waar je voorheen wel steeds goede ervaringen mee hebt gehad. Daarmee doet de goede ervaring daarvoor niet meteen af.

Het is ook niet geheel duidelijk welke moeite je hebt gedaan om het recht te laten zetten, maar ik kan je garanderen dat dat je zeker zal lukken als je er je minstens je minimale best voor doet. Ik kanjer zeggen dat HBS het bedrijf van mijn zwager is en dat hij met bijzonder hard (!!) werken bezig is een mooi en goed bedrijf op poten te zetten. Dus help hem en jezelf, and give it a shot!
Afbeelding

Joostje

Bericht door Joostje » ma 21 november 2016 14:55

Het blijft helaas angstvallig stil van de kant van TS. Het zou hem sieren om nog terug te komen op de afhandelingsprocedure.

Il Falcone

Bericht door Il Falcone » ma 21 november 2016 19:17

Een foutje.. In geval van een fout kan men excuses aanbieden. Ook kan men de klant volledig schadeloos stellen. Men kan de foutieve info van de website verwijderen. Allen niet gebeurd...

Afserveren? Die term neemt u in de mond en dat doet u naar aanleiding van bovenstaand feitenrelaas.

Heel normaal?.. (Dat een webshop via een z.g. onafhankelijke review-website met een automatisch dankmailtje reageert op mijn review, dat vervolgens niet op die website verschijnt)? Misschien kan u dan uitleggen hoe dat in elkaar zit?? Bij de consumentenbond kijken er wél van op en daar ga ik met de zaak verder tot ik volledig schadeloos ben.

Boze reacties hierboven terwijl je wil waarschuwen... Hierboven staat een voorbeeld zoals karakteristiek is op fora. Als een winkelier de zaakjes gewoon correct afhandelt dan hoef je volgens mij niet je eigen review-website te beheren, niet je zwager en kennissenkring op forums te laten posten en direct zo'n actie als hierboven op te tuigen.

Den woedende winkelier klinkt,
Met z'n allen tegen één,
Maar het zaakje stinkt,
En dat ruikt iedereen.

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » ma 21 november 2016 19:41

Il Falcone schreef:Een foutje.. In geval van een fout kan men excuses aanbieden. Ook kan men de klant volledig schadeloos stellen. Men kan de foutieve info van de website verwijderen. Allen niet gebeurd...

Afserveren? Die term neemt u in de mond en dat doet u naar aanleiding van bovenstaand feitenrelaas.

Heel normaal?.. (Dat een webshop via een z.g. onafhankelijke review-website met een automatisch dankmailtje reageert op mijn review, dat vervolgens niet op die website verschijnt)? Misschien kan u dan uitleggen hoe dat in elkaar zit?? Bij de consumentenbond kijken er wél van op en daar ga ik met de zaak verder tot ik volledig schadeloos ben.

Boze reacties hierboven terwijl je wil waarschuwen... Hierboven staat een voorbeeld zoals karakteristiek is op fora. Als een winkelier de zaakjes gewoon correct afhandelt dan hoef je volgens mij niet je eigen review-website te beheren, niet je zwager en kennissenkring op forums te laten posten en direct zo'n actie als hierboven op te tuigen.

Met z'n allen tegen één,
Maar het zaakje stinkt,
En dat ruikt iedereen.
Wat een conclusies allemaal weer... Nog steeds is me niet duidelijk welk ondegelijk product er is geleverd, wat er mis mee was, hoe het (niet) afgehandeld is.
Ik hoor alleen heel veel verwijten en nu zelfs richting de andere lezers van het forum. :ass:

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 21 november 2016 19:51

Il Falcone schreef:Een foutje.. In geval van een fout kan men excuses aanbieden. Ook kan men de klant volledig schadeloos stellen. Men kan de foutieve info van de website verwijderen. Allen niet gebeurd...

Met z'n allen tegen één,
Maar het zaakje stinkt,
En dat ruikt iedereen.
Wat is er nu eigenlijk gebeurd?
Je hebt een artikel besteld en het verkeerde is geleverd.
Kan gebeuren. Ik heb ook wel eens Grand Prix 4 season gekregen, terwijl ik Grand Prix 4000S had besteld. Fouten maken is menselijk.
Even melden, bandjes retour sturen en nieuwe bandjes gekregen. Iedereen gelukkig.

Maar wat is er nu precies bij jou gebeurd?
Heb je de foute levering gemeld? Hoe reageerde de verkoper? Is je het goede item aangeboden? Dat blijft een beetje duister in het verhaal. Daarom wordt de stelling dat dit verhaal stinkt door anderen in twijfel getrokken.

En wat betreft die negatieve review.
Ik heb deze zomer een negatieve review geschreven over een heel ander onderwerp. Ook die werd niet geplaatst. Althans, in eerste instantie. Ze namen namelijk eerst contact met de campingbaas die alles ontkende. Daarom vroegen ze mij om mijn review te onderbouwen. Dat kon ik, want ik had de papieren van de dubbele boeking nog. Vervolgens is de review keurig geplaatst. Zoover meldde dat ze negatieve reviews altijd checken omdat het niet zelden gebeurt dat bedrijven onterechte negatieve beoordelingen krijgen en zoiets kan dodelijk zijn voor een bedrijf.
Nu is dat natuurlijk een hele andere reviewsite. En wellicht werken ze anders. Toch kan het geen kwaad om eens verder te kijken en niet direct te roepen dat het stinkt.

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » ma 21 november 2016 21:51

En daarbij, niemand van de hollandbikeshop.nl heeft mij direct of indirect verzocht hierop te reageren, ik ben zelf redelijk actief deelnemer aan dit forum, lid ook van CTWT, heb geen enkel aandeel of wat dan ook bij hen, bestel net zo makkelijk bij Mantel, Wiggle of eender welk andere webshop, en besloot geheel en al op eigen gelegenheid te reageren, op mijn eigen naam en eigen verantwoordelijkheid. Vreemd dat je meent te moeten stellen dat dat uit naam van de site, of eigenaar daarvan zou zijn gebeurd. Geen feit maar aanname. Zonde.
Afbeelding

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » di 22 november 2016 09:06

Il Falcone schreef:"heel verhaal :roll: "... .Klaarblijkelijk moet een beetje webshop zijn eigen review website beheren?
Heb je de website van de feedbackcompany zelf al bekeken:
Rechtstreeks van de website: http://www.feedbackcompany.nl

Mbt beheer feedback:
Handmatige keuring
Alle klantfeedback wordt door uw accountmanager persoonlijk gelezen. De accountmanager controleert de feedback op inhoud, scores en grof taalgebruik.

Negatieve ervaringen worden er uitgefilterd. Deze negatieve ervaringen worden 14 dagen op 'on hold' gezet, zodat u in contact kunt treden met de klant en uw kant van het verhaal kunt toelichten. U hebt nu de mogelijkheid om van een ontevreden klant, een terugkerende, tevreden klant te maken.

Mbt publiceren van feedback:
Widgets

De widget laat automatisch de meest recente positieve beoordeling(en) zien op de pagina's waar u dat wenst. Na een klik op de widget komt de bezoeker uit op uw referentiepagina met klantfeedback. De widget wordt elke 15 seconden automatisch geupdate.

Het eerste wat uw potentiële klanten zien, na een klik op de widget op uw website, is uw persoonlijke referentiepagina. Deze pagina bevat bovenaan uw feedbackstatistieken zoals gemiddelde scores en het percentage van uw klanten dat uw webshop aanbeveelt bij anderen.
Marketing technisch gezien snap ik wel dat positieve reacties zichtbaar geplaatst worden.

Volgens de gegevens van de feedback company wordt de feedback weldegelijk door hen als een externe partij beheerd.

De vraag is nu of hollandbikeshop jou nog als tevreden klant wil of dat ze het er maar bij laten en we de negatieve review binnenkort kunnen bewonderen.
En laten we eerlijk zijn 1 slechte review erbij zal het goede :oke: gemiddelde echt niet beinvloeden, dus daar zal Hollandbikeshop echt geen punt van maken.
Ik vind het goed dat negatieve reviews even on hold gezet worden. Het wordt anders wel erg makkelijk om bedrijven om zeep te helpen door expres negatieve ervaringen te plaatsen. En soms, heel soms kan een leverancier ook nog wel eens gelijk hebben en is het de consument die misschien ook wel wat feedback kan gebruiken.

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » di 22 november 2016 14:04

Er staan genoeg reviews, ik zou zeggen lees ze eens.....

Il Falcone

Bericht door Il Falcone » vr 12 mei 2017 12:39

Vandaag in mijn fototoestel de foto's teruggevonden van dat plastic Mickey Mouse spul dat die Hollandbikeshop.nl had toegestuurd. En ook de foto uit van de advertentie met een mooi metalen spider cranckstel! Nou ik wil het best eens laten zien. Ik kan alleen naar foto's op internet linken via het hyperlink icoontje hierboven. Hoe kan ik de foto's uit mijn fototoestel hieronder tonen?

Natuurlijk kijkt de hele "Hollandbikeshop kliek" nog steeds mee door de periscoop en komen ze nu weer boven water voor hun zwager, oom, achterneef etc...
https://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/ser ... 1c1ec0254f Denk ik aan Hollandbikeshop.nl... dan denk ik aan trage fietsers die door oneindig laagland stromen (Falco 2017 :lol: ;-) ).

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » vr 12 mei 2017 13:07

Dit meldde ik op 21 november als reactie op jouw eenmansguerilla tegen de Holland Bike Shop:
MEG schreef:Wat is er nu eigenlijk gebeurd?
Je hebt een artikel besteld en het verkeerde is geleverd.
Kan gebeuren. Ik heb ook wel eens Grand Prix 4 season gekregen, terwijl ik Grand Prix 4000S had besteld. Fouten maken is menselijk.
Even melden, bandjes retour sturen en nieuwe bandjes gekregen. Iedereen gelukkig.

Maar wat is er nu precies bij jou gebeurd?
Heb je de foute levering gemeld? Hoe reageerde de verkoper? Is je het goede item aangeboden? Dat blijft een beetje duister in het verhaal. Daarom wordt de stelling dat dit verhaal stinkt door anderen in twijfel getrokken.
Nu plaats je ruim een half jaar later weer een negatieve recensie over deze winkel met als ondersteuning een tekening van een verkreukelde fiets die je ergens van internet hebt geplukt. Maar de bovenstaande vragen heb je nog steeds niet beantwoord. Wat is er nu precies mis gegaan? Heb je de foute levering gemeld? En hoe reageerde de verkoper?

En nee, ik heb geen banden met deze winkel. Ik heb er ook nog nooit wat besteld. Maar ik vind wel dat wanneer je telkens maar met beschuldigingen komt, deze ook eens moet onderbouwen.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 12 mei 2017 13:12

Foto's kun je uploaden.

Bij aanmaken van nieuwe reactie zie je onder het witte tekst veld 2 tabbladen:
Opties
Bijlagen

Via Bijlagen kun je een foto uploaden via:
Bestanden toevoegen (selecteer het bestand)
En daarna "Plaats in tekst".
CasaLaFu_002.jpg
Dan op "Verstuur"klikken ;-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding

Il Falcone

Bericht door Il Falcone » vr 12 mei 2017 14:12

Thx! ;-) .. Voor mijn "shopping-rijwiel" dat ik zorgeloos in de stad wil kunnen stallen (oude mtb ooit in USA gekocht) zocht ik een minus tien mm cranckstel. Expliciet nog aan Hollandbikeschop schriftelijk gemeld dat het écht minus 10mm moest zijn. Anders kan ik het overal zo kopen want minus 5 hebben ze overal in Nederland. De enige die adverteert met minus 10 is Hbs (nooit van gehoord..). Wat stuurt hij toe? Ja hoor, eentje met een cranckdiepte van lang geen minus 10.

En ook nog een totaal ander cranckstel dan waarmee hij adverteert. Voor de beginners; een spider is het middendeel van het cranckstel (het kruis op de pic). Op de advertentiefoto is dit een geïntegreerde cranck van metaal. Het Mickey Mouse spul dat ik toegestuurd kreeg lijkt idd (als je dat héél erg graag wil) enigzins een beetje op wat in de advertentiefoto staat, maar is niet het bestelde cranckstel. De spider was van plastic en alles in de een kwaliteit........ :ass:
IMG_0815b.jpg
IMG_0815.JPG
IMG_0822.JPG
Dit was het laatste wat ik bij hollandbikeshop heb besteld. Een gewaarschuwd persoon telt voor twee. Tuurlijk was het een vergissinkje en krijg ik de hele "hollandbike kliek" nu weer over me heen met waarom Hbs nu weer gelijk heeft. (Wat doen die op een rennersforum? Die hele huis-tuin keuken fiets toestand wou ik toch ergens posten, dan maar op wielertoerist.nl dacht ik). Het zal me wat. De feiten staan hierboven en de Hbs reactie kenmerk ik als ronduit kortaf en bot.

Tot zover Falco's onafhankelijke bijdrage (voorzien van gedichten). Nu wil ik aan leuke dingen denken. Mijn nieuwe C50 wielen b.v. :twisted:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Il Falcone op ma 29 mei 2017 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » vr 12 mei 2017 14:30

Helder verhaal, verkeerde product is opgestuurd. Maar wat er nu zo slecht is aan die webshop snap ik nu nog steeds niet :-?
Want een eventuele fout maken mag niet?

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 12 mei 2017 14:52

Vraagje. Heb je ondertussen al het goede product gekregen? Of je geld terug gehad?
Afbeelding

Joostje

Bericht door Joostje » za 13 mei 2017 13:46

Toevallig laatst nog een helmpje voor mijn zoontje en een Jive inslagtrapas voor de moederfiets van MdV besteld. Keurig binnen enkele dagen geleverd en exact zoals op de foto. :D

Il Falcone

Bericht door Il Falcone » wo 17 mei 2017 06:36

Jezelf (moeten) herhalen...
Il Falcone schreef:
ma 21 november 2016 19:17
Een foutje.. In geval van een fout kan men excuses aanbieden. Ook kan men de klant volledig schadeloos stellen. Men kan de foutieve info van de website verwijderen. Allen niet gebeurd...

Heel normaal?.. (Dat een webshop via een z.g. onafhankelijke review-website met een automatisch dankmailtje reageert op mijn review, dat vervolgens niet op die website verschijnt)?
Ik heb niet het idee dat sprake is van een fout en bovenstaande zaken zijn alledrie nog immer van kracht. Een half jaar later adverteert Hollandbikeshop.nl nog altijd met ditzelfde cranckstel van minus 10mm. Hier de link: https://hollandbikeshop.com/fietsonderd ... os-zilver/
Overigens kun je bij Hbs kiezen uit meerdere minus 9 en 10 cranckstellen die niemand anders kan leveren... alleen Hollandbikeshop.nl... :roll:

De foto's spreken boekdelen. Een gewaarschuwd fietser telt voor twee.

Plaats reactie