Nieuwe wielen?

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Orbi
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Orbea/Rose
CTWT-lid: Ja

Nieuwe wielen?

Bericht door Orbi » vr 06 mei 2016 16:26

Tja, en nu? 4 Jaar oud, garantie was 2 jaar.
Afbeelding

1. Nieuwe velg en om laten spaken
2. Opsturen, wordt dan nieuwe velg + nieuwe spaken
3. Andere wielen en ja dan iets met bomen en bos

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Re: Nieuwe wielen?

Bericht door Rob T » vr 06 mei 2016 17:22

Andere wielen. En wat is budget?
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Lethalp
Moderator
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Lethalp » vr 06 mei 2016 18:02

Andere wielen. Heb met deze mavics ook al problemen gehad. Een volgend setje wordt geen mavic meer.

Mijn geluk was dat t nog randje garantie was.
2019: ?????

Orbi

Bericht door Orbi » vr 06 mei 2016 18:20

Kreeg soortgelijke reacties (zelfde probleem) ook al op facebook. Andere wielen dus, budget rond de 400 euro.
Hoef geen carbon of hoge velgen, geen zwabberwielen, stijf maar niet te zwaar. Weeg rond de 74 kg

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 06 mei 2016 21:41

Fulcrum Racing 3. Prima wielen en voor 369 bij hopmans past dat prima in je budget.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » vr 06 mei 2016 21:42

zal ik het dan maar zeggen...Fulcrum Racing 3 of Campa Zonda's.

Edit: Net te laat. 8)

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 06 mei 2016 22:28

Ik heb ooit een wielset van 4 jaar oud waar ik herhaaldelijk spaakbreuken mee had, teruggebracht naar de FM. Die heeft ze opgestuurd naar de importeur en vergoed gekregen. Voor de aanschafprijs mocht ik een andere set uitkiezen (en meerprijs zelf bijbetalen). Ik had ook maar 2 jaar garantie.

Op laten sturen is de moeite van het proberen waard. Niet geschoten is altijd mis
Querer es poder

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » za 07 mei 2016 04:54

Bas schreef:Ik heb ooit een wielset van 4 jaar oud waar ik herhaaldelijk spaakbreuken mee had, teruggebracht naar de FM. Die heeft ze opgestuurd naar de importeur en vergoed gekregen. Voor de aanschafprijs mocht ik een andere set uitkiezen (en meerprijs zelf bijbetalen). Ik had ook maar 2 jaar garantie.

Op laten sturen is de moeite van het proberen waard. Niet geschoten is altijd mis
Was dat ook Codagex? Bij Codagex geschoten is altijd mis.
Heel herkenbaar die foto, ik heb zelf dit 2x gehad met Ksyrium wielen, naar volle tevredenheid overgestapt op Campa en Fulcrum.
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

Orbi

Bericht door Orbi » zo 08 mei 2016 16:00

Heb telefonisch al contact gehad met Rose. Garantie verlopen, aanbod: opsturen, wordt nieuwe velg + spaken voor 180 euro.

Had ook al naar de Fulcrum 3 zitten kijken, of een setje bij Zoran laten maken. Keus wordt al wat makkelijker zo :-)
Edit: De Fulcrum 3 besteld.

Joostje

Bericht door Joostje » ma 09 mei 2016 08:23

Prima keuze.

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » ma 09 mei 2016 12:03

Ben ik dan de enige die niet zo kapot is van Racing 3 omdat ik heel vaak gedoe met kapotte lagers heb gehad?

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 09 mei 2016 12:08

Ace schreef:Ben ik dan de enige die niet zo kapot is van Racing 3 omdat ik heel vaak gedoe met kapotte lagers heb gehad?
we zullen het binnenkort weten....
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 09 mei 2016 12:23

Ace schreef:Ben ik dan de enige die niet zo kapot is van Racing 3 omdat ik heel vaak gedoe met kapotte lagers heb gehad?
welke lagers? Bij mijn Eurussen is het de buitenste lager van de body die niet zo lang mee gaat.

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » ma 09 mei 2016 12:44

Nee hoor, vind de Fulcrum wielen ook best wel bud wielen.
Mijn eerste setje Fulcrum racing 5 trapte ik na nog geen 200 km de freewheel aan gort en met mijn Racing 3 setje (volgens 95% op internet de allerbeste wielen) heb ik vanaf het begin alleen maar ellende gehad. 2x defecte lagers en continu sjimmien van het achterwiel, alles geprobeerd; wel velglint, geen velglint, tubeless, 3 of 4 verschillende merken banden, niks hielp. Enige conclusie die ik kon trekken was: te zwaar (89 kg) voor dit soort wielen.

Dat was mijn enige uitstapje naar een ander merk. Rij inmiddels al meer dan 30 jaar op Mavic (Open pro, Ceramic, CXP33, Ksyrium SL, Cosmic Carbone en Cosmic Elite), nooit problemen van welke aard dan ook, zelfs bij 0 onderhoud.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » ma 09 mei 2016 13:06

Zelf rij ik met een setje zero's van Hopmans gekocht voor 549 euro, ik ga er nu het vijfde jaar mee in.
Nog kaarsrecht en lopen nog als een zonnetje, maak ze iedere winter even open en service ze met wat nieuw vet.

Voor wordt de velg nu iets hol door het remmen.
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » ma 09 mei 2016 13:31

Jan Willem schreef:
welke lagers? Bij mijn Eurussen is het de buitenste lager van de body die niet zo lang mee gaat.
En hoe vaak is heel vaak?

Ik reed met Fulcrum5, 2 jaar door weer en wind en pekel en dan moeten de lagers wel vervangen worden. (14000km)
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 09 mei 2016 14:05

bij m'n laatsten nieuwe CX zaten Fulcrum R7 CX wielen/naven.
zijn per direct op de wegfiets gegaan en rijd ik nog steeds zonder problemen mee in de rondte. van supersnelle groepen tot hotsebotskasseien en regen, sneeuw en hagel
zullen wel te goedkoop zijn om problemen mee te krijgen :roll: 8)

Joostje

Bericht door Joostje » ma 09 mei 2016 15:25

Voor we weer alles door elkaar gaan halen...Racing 5 en 7 hebben industrielagers, Racing 3 en up hebben cup/cone met kogellagers. Ik rijd zelf met Racing 3 en ik heb na 2 seizoenen ook de buitenste body lager preventief vervangen toen er lichte speling op kwam. De originele bodylagers zijn aan 1 kant open, dus dat is wachten op problemen. Gewoon op internet een zelfde lager (SKF) gezocht met 2 dichte zijdes en die gemonteerd.

Nu na 3 seizoenen merk ik nu lichte speling op beide aslagers, maar deze is eenvoudig bij te stellen. Ik rijd ermee door weer en wind. Ik kan me dus totaal niet vinden in de lagerproblemen waarover gesproken wordt hierboven.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 09 mei 2016 15:31

Joostje schreef:Voor we weer alles door elkaar gaan halen...Racing 5 en 7 hebben industrielagers, Racing 3 en up hebben cup/cone met kogellagers. Ik rijd zelf met Racing 3 en ik heb na 2 seizoenen ook de buitenste body lager preventief vervangen toen er lichte speling op kwam. De originele bodylagers zijn aan 1 kant open, dus dat is wachten op problemen. Gewoon op internet een zelfde lager (SKF) gezocht met 2 dichte zijdes en die gemonteerd.

Nu na 3 seizoenen merk ik nu lichte speling op beide aslagers, maar deze is eenvoudig bij te stellen. Ik rijd ermee door weer en wind. Ik kan me dus totaal niet vinden in de lagerproblemen waarover gesproken wordt hierboven.
+1 die buitenste lager is makkelijk te vervangen. Aslagers nooit problemen mee gehad. Randen zijn eerder opgesleten dan de aslagers.

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » ma 09 mei 2016 18:19

Joostje schreef: Ik rijd zelf met Racing 3 en ik heb na 2 seizoenen ook de buitenste body lager preventief vervangen toen er lichte speling op kwam. De originele bodylagers zijn aan 1 kant open, dus dat is wachten op problemen. Gewoon op internet een zelfde lager (SKF) gezocht met 2 dichte zijdes en die gemonteerd.
Persoonlijk vind ik na 2 seizoenen je lagers al vervangen redelijk snel.

Joostje schreef: Nu na 3 seizoenen merk ik nu lichte speling op beide aslagers, maar deze is eenvoudig bij te stellen. Ik rijd ermee door weer en wind. Ik kan me dus totaal niet vinden in de lagerproblemen waarover gesproken wordt hierboven.
Tja daar kan ik mij dan weer niet in vinden, je koopt toch wielen om mee te fietsen en niet om te "sleutelen" ? :-? Maar goed zoals maar weer blijkt: iedereen heeft zijn eigen ervaringen en wel of geen problemen met een bepaald merk. En zomaar op een internet recensie afgaan is soms ook niet helemaal "veilig", ik ging voor Fulcrum op basis van goede ervaringen (zoals ook hier blijkt) alleen viel dat helaas voor mij verkeerd uit :-(

Overigens toen ik de eerste keer met de Fulcrum Racing 3 terug ging naar de winkel vertelde men mij dat dit min of meer mijn eigen schuld was! Ik had namelijk de lagers nadat ik de wielen uit de doos had gehaald eerst moeten afstellen, dus rekening man.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Faxe
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » ma 09 mei 2016 19:53

Mijn Scott racefiets kocht ik 8 jaar geleden. Als upgrade toen de Racing 3 wielen er bij genomen. Beschouw dit nog altijd als de grootste miskoop die ik heb gedaan. Spaken die knapen, torderen, slagen in het wiel en wat al niet meer. Ze staan nog op zolder en durf ze niet aan een bekende te verkopen. Misschien ben ik met 90 kg wel te zwaar voor deze wielen.

Orbi

Bericht door Orbi » ma 09 mei 2016 20:03

Volgende keer zal ik wat langer wachten met bestellen :-? Ik zal het in de gaten houden. Weeg wel wat kilo's minder.
Ik vind lager onderhoud/vervangen van een andere orde dan scheuren van de velg als bovenstaande foto.

Tot nu toe slechte ervaringen met Easton Vista's (bodyprobleem/spaken) hebben wel geprobeerd het op te lossen en dus nu de Mavic Ksyrium SL
Goeie ervaringen met Fulcrum 7 en een wielset van Zoran (BikeXperto)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 09 mei 2016 20:41

Orbi , blijft de vraag "Waardoor scheurt een velg"

Ik heb dezelfde soort scheur in mijn beide Fulcrums 5 ( evolution versie ) en Mavic Ksyrium gehad . Nou ben ik niet van de lichtste wielertoerist , dus rijden door een gat kan misschien een begin van zo'n scheur zijn geweest bij mij .

Algemeen:

Hoe is je rijgedrag en wat voor invloed heeft dat op een bepaalde velg ?
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 09 mei 2016 20:47

Ik rij al 14 jaar met verschillende Campa wielen. Nog nooit EEN probleem mee gehad. Alleen af en toe wat onderhouden soms een nieuw lager.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 09 mei 2016 21:34

Orbi schreef:Volgende keer zal ik wat langer wachten met bestellen :-? Ik zal het in de gaten houden. Weeg wel wat kilo's minder.
Ik vind lager onderhoud/vervangen van een andere orde dan scheuren van de velg als bovenstaande foto.

Tot nu toe slechte ervaringen met Easton Vista's (bodyprobleem/spaken) hebben wel geprobeerd het op te lossen en dus nu de Mavic Ksyrium SL
Goeie ervaringen met Fulcrum 7 en een wielset van Zoran (BikeXperto)
wel apart dat de goedkoopste versie ( de 7) jou dus ook goed bevallen is.
Zelfde verhaal heb ik gehad met de Mavic Aksium. Kostte geen drol maar jarenlang plezier van gehad.
maar ja, daar hoor je als gerespecteerde wielrenner niet mee gezien te worden....

Plaats reactie