De nieuwste innovatie op het gebied van racefietsbrillen

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Plaats reactie
harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

De nieuwste innovatie op het gebied van racefietsbrillen

Bericht door harrebas » di 02 februari 2016 21:07

Afgelopen jaar hoorde ik op de radio een ondernemer praten over het nieuwste van het nieuwste op het gebied van fietsbrillen. Meekleurende glazen, maar dan in een fractie van een seconde. Andy Schleck was gestrikt als ambassadeur en hij voorspelde dat binnen twee jaar het hele peloton hiermee rijdt (zou ik ook zeggen als ik ambassadeur was ;-) ). 'Die moet ik hebben', dacht ik gelijk. En toen ik vorige maand jarig was en wat geld gekregen had zocht ik naar een goede bestemming. Dat het iets met fietsen te maken had stond wel vast, maar wat? Toen schoot me die uitzending te binnen en begon driftig op internet te zoeken of het al te koop was. En ja hoor, ik belandde al snel op de volgende website: https://www.indiegogo.com/projects/ctrl ... -glasses#/.

Ik heb hem gauw besteld voordat ik er spijt van zou krijgen en nu is het wachten op de levering. Dat kan helaas nog wel even duren, maar binnen een week of 6-8 na bestelling moet ik hem wel op de mat hebben liggen. Het is me dubbel en dwars waard. Tenminste als het geleverde product zijn hoge verwachtingen waarmaakt.

Ik vind de innovatie in ieder geval wel bijzonder, want het is altijd klooien met de juiste brillenglazen. Ook afdalingen in alpentunnels zijn niet altijd risicoloos met de bestaande brillen. Tja, of je daar 200 euro voor wil neertellen is aan eenieder om dat te beslissen. Ik ben in ieder geval benieuwd.... Wordt vervolgd.

Ik ben nieuwsgierig wat jullie ervan vinden.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Re: De nieuwste innovatie op het gebied van racefietsbrillen

Bericht door Thierry le Brun » di 02 februari 2016 21:40

heb een paar jaar lang een Shimano bril met meekleurende/fotochromatische lenzen gehad. Reed er mee in de zomerzon en in de donkere avondritjes. Geen idee hoe snel die 'verkleurden' maar beviel wel goed. Was wel een (heel) stuk goedkoper dan deze.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » wo 03 februari 2016 08:06

He Harrebas, ik heb die uitzendingen op BNR ook gevolgd :-). Zit er zelf ook over te denken om ze te kopen maar de prijs schrikt me nog of. Ben heel benieuwd of het wat is.

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » wo 03 februari 2016 22:21

Eric schreef:He Harrebas, ik heb die uitzendingen op BNR ook gevolgd :-). Zit er zelf ook over te denken om ze te kopen maar de prijs schrikt me nog of. Ben heel benieuwd of het wat is.
Ik ook. Hou je op de hoogte.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Gerjan
Carbon Racefiets
Fiets: van alles wat

Bericht door Gerjan » vr 05 februari 2016 17:57

Mijn Oakley photochromic koste "iets" meer :knor: maar geen moment spijt van deze aankoop.
Hoog zomer is een ander glas (donkerder) maar voor alle andere ritjes pak ik de photochromic.
Kleurt deze ook langzaam mee of is het alles of niets ?

Als het goed blijft werken (regen en stootje hier en daar) zal het fijn spul zijn.

arjan916
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Contacteer:

Bericht door arjan916 » vr 05 februari 2016 19:53

Ik heb jarenlang een 'gewone' bril op sterkte met meekleurende glazen gehad, beviel op zich goed, maar de tijd van donker naar licht was niet zo snel.
Uiteindelijk heb ik ca. 2jr geleden een zonnebril op sterkte voor t fietsen en dat bevalt me een stuk beter.
Maar (zonne)bril en hoe donker glazen zijn zal wel een persoonlijk dingetje blijven.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » zo 29 mei 2016 11:21

Een paar weken gelden lag hij toch echt eindelijk op de mat, de CTRL One zonnebril. Als de levensduur vergelijkbaar is met de levertijd dan heb ik een topaankoop gedaan ;-) Maar goed, je gaat in zee met een hippe startup die zijn geld voor een belangrijk deel binnenkrijgt middels crowdfunding. Dan kun je dit wel een beetje verwachten. Wel werden de kopers tussentijds netjes geïnformeerd over het moment van shipping.

Nu over de bril zelf. Ik ben er blij mee. Hij doet wat beloofd is. Er zijn 2 standen, zonwerend en transparant. Hiertussen kun je wisselen. Dit kan zowel automatisch als handmatig.
Er zit slechts 1 knopje op, waarmee je alles bedient:
- Wisselen automatische/handmatige bediening.
- Wisselen zonwerend/transparant (op handmatige stand).
- Instellen wisselmoment zonwerend/transparant (als je de fabrieksinstelling niet goed vindt).
- Terugzetten fabrieksinstellingen.

Alles werkt op een batterijtje waarvan de fabrikant aanraadt om deze voor elke rit op te laden. Dat lijkt me wat overdreven. Het is nog even uitzoeken hoe vaak ik hem moet opladen.

Verder werkt het perfect. Ik heb hem gewoon op automatisch staan met de fabrieksinstellingen. Als het donker wordt, bv onder een viaduct, wisselt de bril direct in een fractie van een seconde naar transparant. En dat gebeurt omgekeerd ook als ik er weer uit rij. Ik moet nog even ondervinden hoe hij het doet wanneer de zon 's avonds onder gaat. Dat heb ik nog niet getest.
Maar tot nu toe ben ik tevreden met de aankoop :oke:

Robert vD
Aluminium Racefiets
Fiets: Milani N109

Bericht door Robert vD » ma 30 mei 2016 07:58

Uvex heeft ook zo'n snel kleurende bril ("darkness to light in 0.1 sec") op basis van LCD technology: uvex variotronic.

Plaats reactie