Zwift en benodigde gear

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Faxe
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Scott CR1 Team

Re: Zwift en benodigde gear

Bericht door Faxe » di 18 oktober 2016 20:42

GoodRiddance schreef:Integendeel.

Afgelopen weekend was er het virtuele WK voor dames.

Bovendien is er dit jaar een Zwift Academy opgericht voor dames. Speciale trainingsritten en uiteindelijk een competitie. De beste dame krijgt een profcontract.

Mijn vriendin fietst weinig buiten maar doet regelmatig met Damesritten op Zwift mee.

Koersen, toeren, alles kan. En de CTWT ritten uiteraard. Maar je kunt ook zonder Zwift trainen op de hometrainer, ieder z'n meug.

(Mijn indoor trainingen in 2014/2015: 34 uur. Afgelopen winter: 143)

Voor als je WK voor dames live gemist heb is hier nog een samenvatting te zien :lol: https://beam.pro/NathanGuerra?vod=401172

Nathan Guerra is een niet onverdienstelijk MTB' er

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso
CTWT-lid: Ja

Bericht door Niels » di 18 oktober 2016 20:43

Is ook de meest accurate trainer op het moment, maar daar is de prijs ook naar.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 18 oktober 2016 21:23

Niels schreef:Is ook de meest accurate trainer op het moment, maar daar is de prijs ook naar.
Prijzen wisselen best wel. Nu is de Neo een stuk goedkoper. Eerst bij futurumshop en kort daarna ook bij mantel.

De drivo was eerst ook een stuk goedkoper en nu al weer 2x in prijs verhoogd.

Maar het blijft sowieso een hele uitgave.

Faxe
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » do 20 oktober 2016 20:05

Heb sinds deze week dat Zwift ritjes niet altijd automatisch worden geupload naar Strava. Meer mensen die hier last van hebben? Vanaf de Zwift site kan wel gewoon het fit bestandje downloaden en vervolgens handmatig uploaden. Een ramp is het dus niet maar als het automatisch gaat is het wel zo prettig.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » vr 21 oktober 2016 07:42

Ik ben in de orientatiefase en een trainer trekt vooral omdat je hier en daar in de "verloren" uurtjes ('sochtends, 'savonds) kunt trainen zonder direct het huis uit te zijn.
Belangrijke criteria voor mij zijn: 1) stille machine, 2) direct drive. Ik heb machines gezien als Wahoo kickr, tacx Neo maar die zijn top-end met top-end prijzen. Zijn er afgeleide, minder fancy varianten beschikbaar?
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 21 oktober 2016 09:34

indobesar schreef:Ik ben in de orientatiefase en een trainer trekt vooral omdat je hier en daar in de "verloren" uurtjes ('sochtends, 'savonds) kunt trainen zonder direct het huis uit te zijn.
Belangrijke criteria voor mij zijn: 1) stille machine, 2) direct drive. Ik heb machines gezien als Wahoo kickr, tacx Neo maar die zijn top-end met top-end prijzen. Zijn er afgeleide, minder fancy varianten beschikbaar?
Met punt 2 wordt de selectie al een heel stuk smaller. Tenminste als je een trainer zoekt die "smart" is (dus de weerstand wordt verhoogd door de software, zoals Zwift).

De direct drive trainers zijn over het algemeen wel stiller dan wheel-on apparaten.

Check onze tech goeroe z'n site eens:

https://www.dcrainmaker.com/2016/10/ann ... tions.html

Volgens mij is de minst dure smart trainer de Tacx Flux. Alleen die is nog even niet verkrijbaar.

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » vr 21 oktober 2016 09:36

En hier https://www.futurumshop.nl/fietstrainers kan je ook een mooi overzicht vinden van de bekendere trainers en wat die kunnen.

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » vr 21 oktober 2016 09:52

Bedankt voor de reacties. :oke: DCR site heb ik inderdaad al aandachtig gelezen. Tacx Flux kende ik nog niet. Klinkt goed.

Waarom een stille, machine? Heb nu een tacx uit het jaar kruik en als je de weerstand (een bout die de roller strakker tegen het achterwiel zet) verhoogt, dan wordt het geluid zo "intens" dat iedereen thuis een gehoorbeschadiging oploopt en de buren klagen. :oops: :lol:

indobesar
Aluminium Racefiets

dubbel
Laatst gewijzigd door indobesar op vr 21 oktober 2016 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Aluminium Racefiets

dubbel.
Laatst gewijzigd door indobesar op vr 21 oktober 2016 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » vr 21 oktober 2016 10:10

www.mantel.com heft ook een aardige adviespagina over trainers en mogelijk te gebruiken programmas.
Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 21 oktober 2016 10:14

Bij Mantel verwachten ze de Flux volgende week al weer.

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » vr 21 oktober 2016 14:43

Jan Willem schreef:Bij Mantel verwachten ze de Flux volgende week al weer.
Weer? De Flux is nog niet in productie bij Tacx (hoor ik net van een enigzins betrouwbare bron op bikemontion), dus de eerste levering moet nog gaan gebeuren.

Overigens is ie bij Hopmans momenteel het voordeligst te bestellen (699).
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 21 oktober 2016 20:32

PFW schreef:
Jan Willem schreef:Bij Mantel verwachten ze de Flux volgende week al weer.
Weer? De Flux is nog niet in productie bij Tacx (hoor ik net van een enigzins betrouwbare bron op bikemontion), dus de eerste levering moet nog gaan gebeuren.

Overigens is ie bij Hopmans momenteel het voordeligst te bestellen (699).
Dacht dat er al een serie uitgeleverd was. Maar de twee modellen die op bikemotion stonden zijn vooralsnog de enige idd.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » vr 21 oktober 2016 21:04

Vanavond eerste ritje gedaan met Zwift. Omdat ik eigenlijk even een off-season pauze heb, heb ik het maar vlak gehouden. Maar erg leuk! En wat een drukte. Ik had op een gegeven moment een Duitse met een dikke r**t om mij heen hangen (is dat op basis van opgegeven gewicht ofzo?). Irritant. Dat maakt het wel erg realistisch. :lol: Vervolgens sprint ze mij er ook nog uit. :-? Zeker voor herhaling vatbaar! :oke:

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » za 22 oktober 2016 08:39

Goudhaantje schreef:Vanavond eerste ritje gedaan met Zwift. Omdat ik eigenlijk even een off-season pauze heb, heb ik het maar vlak gehouden. Maar erg leuk! En wat een drukte. Ik had op een gegeven moment een Duitse met een dikke r**t om mij heen hangen (is dat op basis van opgegeven gewicht ofzo?). Irritant. Dat maakt het wel erg realistisch. :lol: Vervolgens sprint ze mij er ook nog uit. :-? Zeker voor herhaling vatbaar! :oke:
:oke:

Ik zit ook in m'n off-season pauze maar heb stiekem al best zin om straks de fiets weer op mijn Kickr te zetten.

Vanaf 4 november de CTWT groepsritten en af en toe een 'koersje'.

Het figuur is inderdaad afhankelijk van het gewicht. Je kunt dus zien of je achter een 'poppetje' zit of achter iemand die qua watt/kg vooral in de noemer een uitdaging heeft.

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » za 22 oktober 2016 12:41

Dan is het best grappig om 200kg poppetje aan te maken :D

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » za 22 oktober 2016 15:43

indobesar schreef:Dan is het best grappig om 200kg poppetje aan te maken :D
:lol: Goede training :D

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » ma 24 oktober 2016 21:22

Tweede ritje gedaan. Ik had mijn Neo geüpdated en heb nu idd de wegdek simulatie. Dat is lachen! :lol: Ik reed over houten platen en kreeg dat echt heel realistisch mee. Het is nog wel even zoeken wat de betekenis is van alles wat ik op het scherm zie. Waarom zag ik vanavond ineens zoveel 'doorzichtige' renners. En wat zijn die plaatjes met een helm ed. En hoe kwam ik nou ineens aan een groene trui? Geloif mij, ik ben echt geen sprinter en had ook niergens mijn best gedaan.
Ik heb Zwift gekoppeld aan Strava en heb nu twee maanden extra gekregen. :oke: Alleen mijn Zwift data wordt niet automatisch geüpload. Ik denk dat mijn automatische Garmin upload 'm voor is (ik registreer mijn data ook op mijn Garmin voor TP).

raven14
Kinderzitje
Fiets: Open UP; Scott Foil

Bericht door raven14 » ma 24 oktober 2016 21:35

Je kan je data ook gewoon rechtstreeks van Zwift naar Strava EN TrainingPeaks tegelijk laten wegschrijven. Ga naar je dashboard (https://my.zwift.com/dashboard/dashboard), edit profile en dan kan je in 'connections' linken met Trainingpeaks.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » ma 24 oktober 2016 21:46

raven14 schreef:Je kan je data ook gewoon rechtstreeks van Zwift naar Strava EN TrainingPeaks tegelijk laten wegschrijven. Ga naar je dashboard (https://my.zwift.com/dashboard/dashboard), edit profile en dan kan je in 'connections' linken met Trainingpeaks.
Ja, dat weet ik. Maar voor TP vind ik mijn Garmin data genoeg. Hopelijk kan ik later mijn trainingschema's ook op Zwift doen. Dan maak ik rondes aan (voor gemiddeld wattages). Moet nog even kijken of ik binnen Zwift voldoende keus heb qua terrein.
Maar voor Strava zou ik het wel leuk vinden als de Zwift data er op staat.

raven14
Kinderzitje
Fiets: Open UP; Scott Foil

Bericht door raven14 » di 25 oktober 2016 06:22

Als je het zo doet zoals ik hierboven beschrijf is je probleem opgelost. De meest logische setup wanneer je voor buiten een Garmin gebruikt en binnen Zwift:

- Garmin file (rit outdoor) uploaden naar Garmin Connect -> vandaaruit distributie naar Strava en Trainingpeaks
- Zwift file bij wegschrijven onmiddellijk distribueren naar Strava en Trainingpeaks

Geen conflicten en Strava en TP dragen dezelfde info.

Kluus
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Kluus » di 25 oktober 2016 06:47

Gisteren ook maar weer Zwift opgestart, was weer leuk. Het lijkt na alle updates nu een stuk beter te draaien op mijn 3-4 jaar oude macbook zonder noemenswaardige 3d kaart, gewoon op max resolutie, vloeiend beeld, wel wat minder indrukwekkende lichteffecten. Ik vermoed dat ze lichtere settings hebben gemaakt voor de mobile version (en dat die mode ook op de zwakkere systemen inschakeld). Ging in ieder geval prima zo! :oke:

Was tevens mijn eerste keer op het London parcours, mooi gemaakt weer, met de timewarp via de metro naar Surrey :). Alleen jammer dat dit niet meer zo mooi mapped op Strava.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 25 oktober 2016 08:04

Je kan in Zwift oof workouts aanmaken volgens een specifiek wattage. Dat moet je dat wattage trappen ongeacht het parcours. Als de weg dus omhoog loopt en je zit net in een blok met een lage wattage, dan rij je dus heel makkelijk omhoog.

Die doorzichtige renners rijden rond als het niet heel druk is. Zijn geen echte personen. Naarmate er meer echte renners zijn, worden de doorzichtige renners minder.
https://support.zwift.com/hc/en-us/arti ... -Questions
Laatst gewijzigd door Jan Willem op di 25 oktober 2016 09:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » di 25 oktober 2016 08:25

De doorzichtige renners rijden op een vast wattage rond. Dus daar kan je achter of bij blijven als op je hetzelfde wattage wilt rijden.
De rijders met een doorzichtig scherm op het stuur zijn bezig met een workout.

Plaats reactie