Zwift en benodigde gear

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Re: Zwift en benodigde gear

Bericht door Alexander » vr 05 januari 2018 16:46

Gisteren een uurtje Watopia gereden en de rit is uiteindelijk goed opgeslagen en doorgezet naar Strava. De PowerCal werkt niet altijd even fantastisch in combinatie met Zwift maar het was voldoende voor een leuke ervaring en het zal zeker een vervolg krijgen. Voor de eerste keer zonder voorbereiding was het wel even kijken naar een route en spontaan wat gekozen. Dat resulteerde in een leuke beklimming van de Mountain maar op de terugweg kwam ik na een "verkeerde" afslag weer terug op de weg naar de Mountain.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Faxe
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » vr 05 januari 2018 17:10

Als je verdwaald in Zwift kun je hier gebruik van maken: http://www.zwiftgps.com

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » vr 05 januari 2018 22:01

Faxe schreef:
vr 05 januari 2018 17:10
Als je verdwaald in Zwift kun je hier gebruik van maken: http://www.zwiftgps.com
Het is iets voor de volgende keer en dan zal ik van tevoren beter naar de kaart kijken.

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » za 06 januari 2018 09:04

Faxe schreef:
za 30 december 2017 12:55
Alexander schreef:
vr 29 december 2017 14:40
Alleen wil ik zondag meedoen aan het event van Maratona en veel tijd voor proberen is er niet meer.
Voor die van 09.00 uur zie ik nu al 1.800 deelnemers en voor die van 16:00 uur 1.000 deelnemers. Mijn advies is om daar niet aan mee te doen en rond die tijd ook niet te gaan zwiften. Kans dat je helemaal niet aan fietsen toekomt is redelijk groot met dit soort aantallen.
Ik heb wel meegedaan met de versie van 16:00 die ook nog een stukje drukker was geworden. Dat ging prima. Het lijkt er op dat Zwift het inmiddels aardig goed voor elkaar heeft met de performance bij grote aantallen deelnemers :oke:

Het event zelf was leuk. Heb de mediofondo gedaan, dus 1x de de pretzel. Ik heb hem als race gereden, volle bak gestart en kijken hoe ver je komt. Voor de laatste klim zat ik nog in een grote groep voor de 6e plaats. Uiteindelijk 25e.
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » za 06 januari 2018 09:33

PFW schreef:
za 06 januari 2018 09:04
Faxe schreef:
Alexander schreef:
Alleen wil ik zondag meedoen aan het event van Maratona en veel tijd voor proberen is er niet meer.
Voor die van 09.00 uur zie ik nu al 1.800 deelnemers en voor die van 16:00 uur 1.000 deelnemers. Mijn advies is om daar niet aan mee te doen en rond die tijd ook niet te gaan zwiften. Kans dat je helemaal niet aan fietsen toekomt is redelijk groot met dit soort aantallen.
Ik heb wel meegedaan met de versie van 16:00 die ook nog een stukje drukker was geworden. Dat ging prima. Het lijkt er op dat Zwift het inmiddels aardig goed voor elkaar heeft met de performance bij grote aantallen deelnemers :oke:

Het event zelf was leuk. Heb de mediofondo gedaan, dus 1x de de pretzel. Ik heb hem als race gereden, volle bak gestart en kijken hoe ver je komt. Voor de laatste klim zat ik nog in een grote groep voor de 6e plaats. Uiteindelijk 25e.
25e? Nou dan heb je serieus gas gegeven. Ik heb hem ook flink doorgetrapt, alleen niet vanaf de start. Dat is een fout die ik bij races herhaaldelijk maak. Ik heb er nog twee tot drie dagen stramme en gevoelige benen aan overgehouden :-)

Ekko
Carbon Racefiets
Fiets: LOOK, De Rosa

Bericht door Ekko » za 06 januari 2018 19:51

PFW schreef:
za 06 januari 2018 09:04
Faxe schreef:
Alexander schreef:

:oke: netjes hoor!
I don't need therapy, I just need to go cycling
-----
GOOD, BETTER, BEST … NEVER LET IT REST,
´TILL YOUR GOOD IS BETTER
AND YOUR BETTER IS YOUR BEST

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » zo 07 januari 2018 08:49

NielsH schreef:
za 06 januari 2018 09:33
25e? Nou dan heb je serieus gas gegeven. Ik heb hem ook flink doorgetrapt, alleen niet vanaf de start. Dat is een fout die ik bij races herhaaldelijk maak. Ik heb er nog twee tot drie dagen stramme en gevoelige benen aan overgehouden :-)
Klopt, heb behoorlijk afgezien. Ben ook niet zo lang opgebleven oudejaarsavond, was best moe. ;-)

Als je naar mijn vermogenscurve kijkt is alles > 13 minuten hoogste waarde ooit (m.u.v. het stukje tussen 40 en 50). De Direto geeft wel iets hogere waardes dan de stages.

https://www.strava.com/activities/13349 ... ower-curve

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » zo 07 januari 2018 12:54

PFW schreef:
zo 07 januari 2018 08:49
NielsH schreef:
za 06 januari 2018 09:33
Klopt, heb behoorlijk afgezien. Ben ook niet zo lang opgebleven oudejaarsavond, was best moe. ;-)

Als je naar mijn vermogenscurve kijkt is alles > 13 minuten hoogste waarde ooit (m.u.v. het stukje tussen 40 en 50). De Direto geeft wel iets hogere waardes dan de stages.

https://www.strava.com/activities/13349 ... ower-curve
291 watt gemiddeld gedurende twee uur.. mmm... weet niet wat je weegt, maar stevig gemiddelde. Ik zou er maar met heel veel moeite komen, als ik het het al red. Netjes hoor. Je Direto zal je iets geven, maar dan nog..

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » zo 07 januari 2018 13:12

Grappig, bij mij is de Stages juist een kleine 10 watt hoger dan de KickR. Dat bestempel ik maar als de Outdoor bonus.

Overigens kun je de uitslagen/Zwift prestaties van CTWT-ers zien op https://www.zwiftpower.com/team.php?id=632. Ook het gewicht (zoals gebruikt in Zwift) staat daarbij.

Je FTP staat daar trouwens op 291... dat zal inmiddels wel wat hoger zijn!

Niels, voel je vrij om je daar aan te melden trouwens als CTWT-lid. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » zo 07 januari 2018 22:47

GoodRiddance schreef:
zo 07 januari 2018 13:12
Grappig, bij mij is de Stages juist een kleine 10 watt hoger dan de KickR. Dat bestempel ik maar als de Outdoor bonus.

Overigens kun je de uitslagen/Zwift prestaties van CTWT-ers zien op https://www.zwiftpower.com/team.php?id=632. Ook het gewicht (zoals gebruikt in Zwift) staat daarbij.

Je FTP staat daar trouwens op 291... dat zal inmiddels wel wat hoger zijn!

Niels, voel je vrij om je daar aan te melden trouwens als CTWT-lid. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
De stages meet alleen links, met een procentje afwijking scheelt het zo een aantal watt. Ik heb ze nog maar 1x vergeleken, scheelde toen 8 watt (235 vs. 243). Geen schokkend groot verschil. Ik rij ook nog regelmatig met de stages i.c.m. een tacx genius op zwift, merk er in de praktijk niet zoveel van qua vermogen (de direto rijdt wel iets prettiger).

Dat FTP heeft zwiftpower denk ik zelf afgeleid aan de hand van de eerste wedstrijd, heb het aangepast.

Kluus
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » di 09 januari 2018 07:59

Mijn Tacx Vortex Neo ligt ook zo'n 10W lager dan mijn left-only powermeter (4iiii). De Tacx zal wel nauwkeuriger zijn maar ik koppel nu maar de 4iiii met Zwift, omdat ik daar straks ook weer buiten mee rijdt en het is ook wat beter voor de moraal... :lol:

Edit: Vortex moet zijn Neo
Laatst gewijzigd door Kluus op wo 10 januari 2018 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » wo 10 januari 2018 07:56

Kluus schreef:
di 09 januari 2018 07:59
Mijn Tacx Vortex ligt ook zo'n 10W lager dan mijn left-only powermeter (4iiii). De Tacx zal wel nauwkeuriger zijn maar ik koppel nu maar de 4iiii met Zwift, omdat ik daar straks ook weer buiten mee rijdt en het is ook wat beter voor de moraal... :lol:
Opvallend dat jouw Tacx een lager wattage aangeeft dan je powermeter. Ik neem aan dat je beide bij iedere rit kalibreert.
Op de Neo en de Flux na staan de Tacx trainers in mijn omgeving bekend als modellen met "ruime" wattage weergave. Wij noemen ze gekscherend ook wel eens Epotacxen.. (geintje..) Ik ben altijd nieuwsgierig naar andere ervaringen.

Kluus
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Kluus » wo 10 januari 2018 20:08

NielsH schreef:
wo 10 januari 2018 07:56
Kluus schreef:
Mijn Tacx Vortex ligt ook zo'n 10W lager dan mijn left-only powermeter (4iiii). De Tacx zal wel nauwkeuriger zijn maar ik koppel nu maar de 4iiii met Zwift, omdat ik daar straks ook weer buiten mee rijdt en het is ook wat beter voor de moraal... :lol:
Opvallend dat jouw Tacx een lager wattage aangeeft dan je powermeter. Ik neem aan dat je beide bij iedere rit kalibreert.
Op de Neo en de Flux na staan de Tacx trainers in mijn omgeving bekend als modellen met "ruime" wattage weergave. Wij noemen ze gekscherend ook wel eens Epotacxen.. (geintje..) Ik ben altijd nieuwsgierig naar andere ervaringen.
Oeps, ik was kennelijk in de war met mijn vorige trainer toen ik dit schreef, dat was een Vortex. Ik heb nu een Neo, dus dat verklaart alles waarschijnlijk al ;).
De Vortex was inderdaad juist een stuk hoger dan mijn 4iiii power meter.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » wo 10 januari 2018 23:18

NielsH schreef:
Kluus schreef:
De Neo vs Stages Campa is daarentegen vrij nauwkeurig (~1%).
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » do 11 januari 2018 23:15

Kluus schreef:
wo 10 januari 2018 20:08
NielsH schreef:
Kluus schreef:
Oeps, ik was kennelijk in de war met mijn vorige trainer toen ik dit schreef, dat was een Vortex. Ik heb nu een Neo, dus dat verklaart alles waarschijnlijk al ;).
De Vortex was inderdaad juist een stuk hoger dan mijn 4iiii power meter.
Dat verklaart ja :-)

geric
Driewieler

Bericht door geric » ma 29 januari 2018 15:15

Leuk (your mile-excuus-kilometrage may vary) voor de nerds:

De Zwift iOS app (desktop testen komt nog wel een keertje) plot de data van je ritten op +/- 15 (!) seconden minder per uur; ik heb dat nu met alle 5 ritten die ik ook met de Edge 1000 heb opgenomen kunnen reproduceren; bijv. vandaag:
2018-01-29_Zwift.png
Voor de zekerheid vandaag ook nog een proefrit met de Tacx app voor de iPad opgenomen, niets aan het handje:
2018-01-29_Tacx.png
D'oh!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » do 01 februari 2018 20:32

ascolnago schreef:
za 30 december 2017 09:03
Alexander schreef:Heeft er iemand ervaring met Zwift op iOS? Ik ben nu Zwift aan het uitproberen en ik kan een ride starten en afsluiten, maar het opslaan gaat niet altijd goed. In de gevallen dat het goed gaat wordt de activiteit niet naar Strava doorgezet en ook is het FIT bestand wat ik kan downloaden corrupt. Het gaat om testjes van 1-2 minuten om te kijken of het werkt.
Ik doe zwift vanaf januari 2017 op de iPad , ik denk dat ik hooguit 2x een probleem had bij het uploaden van zwift naar strava, dat gaat over het algemeen bijna altijd goed

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hoeveel inch is je iPad? Ik vind Zwift wel leuk maar de iPhone SE is toch te klein. Nu was ik al van plan een iPad te kopen en mijn ogen zijn gevallen op de iPad 4 mini. Deze is 8 inch dus zo'n 20cm. Deze iPad 4 mini is ook te verkrijgen met 4G.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » do 01 februari 2018 21:44

een apple-tv is een stuk goedkoper dan i-pad en je kunt een heel groot scherm gebruiken
Afbeelding

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » do 01 februari 2018 22:03

Heb ook een tijdje een Apple tv 4k gebruikt, maar de kwaliteit valt tegen icm met een 4k tv. Zwift is maar 1080p en gebruikt basic settings op een Apple tv.
Nu weer terug naar een pc met een high end videokaart. Nu alles met 4k settings.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » do 01 februari 2018 22:19

Pino schreef:
do 01 februari 2018 21:44
een apple-tv is een stuk goedkoper dan i-pad en je kunt een heel groot scherm gebruiken
De iPad wordt dan gebruikt in de sportschool. Zonder in details te treden, die iPad kost me netto iets meer dan 300euro.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » za 03 februari 2018 12:29

Vanochtend een testje gedaan met mijn oude Tacx Swing in combinatie met mijn Powertap P1 pedalen. Flink zweten en drijfnat terwijl het alleen maar een testje was. Het is nog even wennen met het geluid en af toen slippen, dat laatste is even een kwestie van de rol iets strakker tegen de band en/of de band wat harder oppompen.

Het werkte allemaal zonder USB verlengkabel. Vanaf welke afstand wordt dat relevant of is het verstandig zoal een verlengkabel te gebruiken.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » za 03 februari 2018 21:54

Ik las vandaag dat voor gesponsorde Strava uitdagingen Zwift ritjes ook kunnen gaan meetellen. Qua tijd heb ik daar niet direct problemen mee, maar als ze ook km's gaan meerekenen wel. Het valt mij bij mijzelf en anderen op dat de gemiddelde snelheid, en dus ook het aantal gereden km, wel erg hoog is. Zag vandaag weer een ritje van iemand voorbij komen met 38,5 km/h. Wat is jullie ervaring daarmee?

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » za 03 februari 2018 23:13

Goudhaantje schreef:
za 03 februari 2018 21:54
Ik las vandaag dat voor gesponsorde Strava uitdagingen Zwift ritjes ook kunnen gaan meetellen. Qua tijd heb ik daar niet direct problemen mee, maar als ze ook km's gaan meerekenen wel. Het valt mij bij mijzelf en anderen op dat de gemiddelde snelheid, en dus ook het aantal gereden km, wel erg hoog is. Zag vandaag weer een ritje van iemand voorbij komen met 38,5 km/h. Wat is jullie ervaring daarmee?
Mij interesseert het niet. Ik zie het niet als een competitie hoeveel kilometers ik heb gefietst. Ik kijk liever naar trainingstijd, arbeid en kwaliteit. Overigens kwam ik vandaag op Zwift ook op 39,5 km/u. Dat was met een vlakke groepsrit en een vermogen van 238wattNP. Dit gemiddelde is met genoemde condities in real-life helemaal niet onrealistisch. Dus het kan wat mij betreft prima meetellen.

Ik snap je punt wel een beetje. Maar het zal jou toch niets uitmaken dat een ander daardoor een paar extra kilometers op zijn jaartotaal krijgt? Jij rijd toch iedereen op een hoop met je cyclosportieven :-)

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 03 februari 2018 23:37

Zuivere kilometers zijn alleen de solo gereden ritten buiten. De rest is altijd op de een of andere manier “anders”.
Zelf vind ik het jammer dat op Strava geen onderscheid wordt gemaakt tussen binnen- en buitenkilometers.
De kilometers die ik op een MTB met 4-6 km/uur omhoogploeter wil ik ook niet dubbel laten tellen.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 04 februari 2018 07:16

Hoogtemeters op een tacx :oke:
Alsof je met dat ding op je nek de trap op en af rent.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Plaats reactie