Tubeless racebanden

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12
CTWT-lid: Ja

Re: Tubeless racebanden

Bericht door Joostje » do 26 mei 2016 10:32

Thierry le Brun schreef: dit jaar kleine 7000km, waarvan grofweg 2000 met Schwalbe tuinslangen en ca 5000 met Schwalbe One 25mm banden met daarin de goedkoopste Salden binnenbanden die er zijn en tot nu toe ( afkloppen...) 0 lek. Oftewel: je moet ook een beetje geluk hebben met wel/niet lek rijden.
3x lek en binnen 1 minuut weer op weg zegt natuurlijk meer dan 0x lek. ;-)

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » do 26 mei 2016 10:33

Thierry le Brun schreef:
Joostje schreef:
Ottie schreef: Ik heb met de combinatie van Schawalbe One / Stans no tube nog nooit problemen gehad in 2 jaar en > 15.000km. Wel al 3 keer lek en binnen 1 minuut weer op weg. latex deed zijn werk, CO2 patroon er op en gaan. Ik ben fan! ;-)
Dat klinkt wel heel aanlokkelijk!
dit jaar kleine 7000km, waarvan grofweg 2000 met Schwalbe tuinslangen en ca 5000 met Schwalbe One 25mm banden met daarin de goedkoopste Salden binnenbanden die er zijn en tot nu toe ( afkloppen...) 0 lek. Oftewel: je moet ook een beetje geluk hebben met wel/niet lek rijden.
Ook, maar als ik lees dat je soms niet eens door hebt gehad dat je lek reed, en de latex zijn werk deed, of dat je binnen de minuut weer op weg kan zijn... veel voordelen. Als je dan toch haast hebt. ;-)
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 26 mei 2016 11:09

ik bedoel meer te zeggen: vooralsnog zie ik het nut van tubeless niet in.

maar rijd wel Di2 elektronisch en daar ga je ook niet harder van fietsen...
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » do 26 mei 2016 11:52

Ik rij al een paar jaar tubeless met 1 wielsetje. buiten een gat van 3cm en een tot canvas opgereden band nooit gemerkt dat ik lek heb gereden. En bij de 2 keer waarom ik dat wel merkte in beide gevallen gewoon wat lucht erbij en thuis gekomen.

Ik ben er erg over te spreken.
Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » do 26 mei 2016 12:18

Zijn er andere voordelen? Rij eigenlijk zo weinig lek dat ik het daarvoor niet interessant vind.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » do 26 mei 2016 14:38

Jan Willem schreef:Zijn er andere voordelen? Rij eigenlijk zo weinig lek dat ik het daarvoor niet interessant vind.
6 bar rijden. geen kans op klapband.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 26 mei 2016 14:43

Rob T schreef:
Jan Willem schreef:Zijn er andere voordelen? Rij eigenlijk zo weinig lek dat ik het daarvoor niet interessant vind.
6 bar rijden. geen kans op klapband.
nu met 25mm banden rijd ik ook met 6 bar.
1 mei Superklassieker gereden en toen 6 bar er in gestopt.
daarna 3 weken niet naar gekeken en afgelopen weekend zat er nog amper 5 in. Eigenlijk geen problemen mee gehad, ook ( of wellicht , zelfs?) niet met de hele snelle ritten.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 19 april 2017 11:58

Voor mijn nieuwe fiets heb ik 2 nieuwe wielsetjes, beide tubeless. 1 setje reynolds Assaults en een handgemaakt setje met alu velgen voor in de bergen.

Beide afgemonteerd met de Schwalbe One pro Tubeless banden. Met de Assaults al aantal ritjes gemaakt en moet zeggen loopt heerlijk. Tubeless bevalt me nog steeds erg goed.

Zijn er ondertussen al meer forummers die tuneless rijden?
Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 03 mei 2017 08:26

Afgelopen zondag een gaatje in de band. Psst Psst Psst en wat witte latex die uit de band spuit. Gestopt. Gaatje ging niet dicht. Er zat een stukje glas/steentje in. Nadat steentje er uit was wiel even ronddraaien, vinger even op de gat gedrukt, wiel ronddraaien en gat was dicht. Nog genoeg druk in de band om door te fietsen. Later thuis er als test 8 bar ingepomt (rij normaal met 6 a 7 bar). En de band is nog steeds hard.

Op mijn andere fiets al vele 1000den km met tubeless banden gereden (ong 3 setjes banden) en nog nooit een binnenbandje erin hoeven leggen. 2 keer een gat in de band maar gewoon mee thuis gekomen.
Afbeelding

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
Contacteer:

Bericht door Metor » wo 03 mei 2017 09:36

mijn volgende wielen eens tubeless gaan proberen. Al rij ik gelukkig zelden lek :D

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » do 04 mei 2017 19:10

Rob T schreef:
wo 19 april 2017 11:58
Voor mijn nieuwe fiets heb ik 2 nieuwe wielsetjes, beide tubeless. 1 setje reynolds Assaults en een handgemaakt setje met alu velgen voor in de bergen.

Beide afgemonteerd met de Schwalbe One pro Tubeless banden. Met de Assaults al aantal ritjes gemaakt en moet zeggen loopt heerlijk. Tubeless bevalt me nog steeds erg goed.

Zijn er ondertussen al meer forummers die tuneless rijden?
Denk dat ik het ook eens ga proberen.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » ma 08 mei 2017 12:32

Ik rij sinds maart ook tubeless. Ik weet niet of het mijn nieuwe (handgespaakte) Notubes Alpha velgen zijn, de tubeless Schwalbe One banden, het feit dat ik nu met 25mm banden rij of dat ik nu met 6 ipv 7 bar rij, maar wat rijdt deze combinatie fantastisch. Zeker bij het dalen merk ik een groot verschil! Ik heb de nieuwe wielset eigenlijk aangeschaft als raceset, maar heb maar weinig zin om mijn andere wielset (Fulcrum zero) weer te pakken.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 08 mei 2017 13:26

Goudhaantje schreef:
ma 08 mei 2017 12:32
Ik rij sinds maart ook tubeless. Ik weet niet of het mijn nieuwe (handgespaakte) Notubes Alpha velgen zijn, de tubeless Schwalbe One banden, het feit dat ik nu met 25mm banden rij of dat ik nu met 6 ipv 7 bar rij, maar wat rijdt deze combinatie fantastisch. Zeker bij het dalen merk ik een groot verschil! Ik heb de nieuwe wielset eigenlijk aangeschaft als raceset, maar heb maar weinig zin om mijn andere wielset (Fulcrum zero) weer te pakken.
Herkenbaar (alleen rij ik met 23mm banden)
Afbeelding

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » di 09 mei 2017 09:28

Goudhaantje schreef:
Ik rij de wedstrijden op "echte" tubes, is dat te vergelijken met tubeless?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 09 mei 2017 09:47

WimL schreef:
di 09 mei 2017 09:28
Goudhaantje schreef:
Ik rij de wedstrijden op "echte" tubes, is dat te vergelijken met tubeless?
Nee.

Een tubeless buitenband ziet er uit als een gewone buitenband, alleen gaat er geen binnenband in. Vergelijkbaar met de banden van auto's.

Je velgen moeten er geschikt voor (gemaakt) zijn.
Afbeelding

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » di 09 mei 2017 13:49

Goudhaantje schreef:
:oke: :D 100% herkenbaar. Ik rij sinds 2014 met tubeless op de 'mooi-weer-fiets' en dat rijd zoveel comfortabeler en voelbaar beter. Maar.... alleen bij droog weer. Het zal wel tussen de oren zitten maar ik rijd met regen echt nog steeds liever op de Conti's van mijn criteriumfiets.
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

Plaats reactie