Garmin 800

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: Garmin 800

Bericht door MEG » di 24 mei 2016 13:29

Done.
Het stond aangegeven als Open Fietsmap Lite.
Zal even een SD-kaart bij het Kruidvat kopen, hoewel ik denk dat ik die kaarten niet meer gebruik. Je hebt het toch niet nodig voor het navigeren. Je kunt gewoon een kruimelspoor volgen.
Hartelijk dank zover.

En in antwoord op Gios. Ik heb geen idee hoe ik die kaart er destijds heb opgezet. Ik heb er wel heel veel spijt van gehad. Kaart is ook veel te gedetailleerd. Elke boerderij staat er op. \zelfs die in Wadway. Vandaar dat het ene bende geheugen vrat.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » di 24 mei 2016 13:33

Haha...zelfs in Wadway...ja dat is idd veel te gedetailleerd. :lol:
Wel gelukt om die OFM er af te halen dus?
Questa settimana ho chiamato Enrico!

MEG
Moderator

Bericht door MEG » di 24 mei 2016 13:34

gios schreef:Haha...zelfs in Wadway...ja dat is idd veel te gedetailleerd. :lol:
Wel gelukt om die OFM er af te halen dus?
Yep. Gewoon gedelete, zoals je ook activiteiten kunt deleten

MEG
Moderator

Bericht door MEG » wo 25 mei 2016 18:58

En vandaag liep tie na 12 km weer gewoon vast. Volgens mij is het euvel dat de rechterknop blijft hangen. Hoe je dat oplost, weet ik nog niet.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 25 mei 2016 19:17

MEG schreef:En vandaag liep tie na 12 km weer gewoon vast. Volgens mij is het euvel dat de rechterknop blijft hangen. Hoe je dat oplost, weet ik nog niet.
Dat had ik met mijn vorige mobiele telefoon. Oorzaak: vuil dat tussen de aan/uit knop en de cover zat. Wellicht dat je die kan openmaken van je Garmin? Anders een paar keer (niet te hard) op tafel kloppen, dan komt het vuil los
Querer es poder

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » wo 25 mei 2016 20:56

MEG schreef:En vandaag liep tie na 12 km weer gewoon vast. Volgens mij is het euvel dat de rechterknop blijft hangen. Hoe je dat oplost, weet ik nog niet.
Volgens mij kun je ook je 800 op fouten laten controleren.

Misschien de software een keer opnieuw installeren.

Of gewoon je 800 een keer openmaken . 6 schroefjes losdraaien en je ziet de start/stop en lap/reset knoppen van de andere kant en ook de aansluiting van scherm.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

MEG
Moderator

Bericht door MEG » za 25 juni 2016 20:50

Ik heb weer een probleempje met mijn onvolprezen Garmin 800.
Mijn computer herkent hem niet meer.
'Het USB-apparaat wordt niet herkend'.
Ik kan hem dus niet meer koppelen met mijn computer.
(Mijn 500 lukt wel)

Watergeus
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Van Nicholas

Bericht door Watergeus » zo 26 juni 2016 07:23

MEG schreef:Ik heb weer een probleempje met mijn onvolprezen Garmin 800.
(Mijn 500 lukt wel)
Dat is een zeer hartnekkig probleem. Ben ik ook mee teruggeweest, maar heeft niets opgeleverd. De 1000 heeft hetzelfde. Oplossing: heel veel keren proberen, poort en snoer proberen schoon te houden, rommelen aan snoertje. Let op dat je het originele kabeltje gebruikt.
De mooiste fietsverbinding tussen twee punten is nóóit een rechte lijn

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 26 juni 2016 07:30

(Mijn 500 lukt wel)
En op een andere computer ?? Herkent die hem wel ??

Ik neem aan dat dit ook voor de 800 werkt ??:

http://www.gpsshop.nl/vragen/48837/6225 ... 05-hr.html
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » zo 26 juni 2016 09:19

(Mijn 500 lukt wel)
Windows? (Welke versie?) of Apple?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » zo 26 juni 2016 12:29

Twee verschillende kabeltjes. Drie verschillende computers. En inmiddels wordt mijn 500 ook niet meer herkend.
Ik word helemaal gek van die klote Garmins.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » zo 26 juni 2016 12:32

who cares schreef: Ik neem aan dat dit ook voor de 800 werkt ??:

Nee, dat werkt niet.

WimL

Bericht door WimL » zo 26 juni 2016 14:29

MEG schreef:
who cares schreef: Ik neem aan dat dit ook voor de 800 werkt ??:

Nee, dat werkt niet.
If the device only displays a battery icon, the device will need to stay plugged in until the battery is charged enough to allow communication with the computer.

When a device is properly connected to a Windows computer, it will be displayed as a removable disk or portable device. To check whether Windows recognizes the connection:

Connect the Garmin device to the computer
Press the Windows Key + E
Click This PC (Windows 10 only)
Mass storage and MTP devices are both listed under Devices and drives in Windows 10. In older version of Windows, mass storage devices will be listed under Devices with Removable Storage while MTP devices can be found under Portable Devices.

If the Garmin device does not display the connection screen or is not recognized by Windows, try the following steps:

Try a different USB cable
Try a Garmin branded cable if available
If a new cable must be purchased, ensure that the cable is a USB data cable and not a USB charging cable as these will only charge the device
Ensure that the USB port is working properly
Try a different USB port on the computer and/or test the USB port with a different USB device
Avoid connecting through a USB hub, USB extension cable, keyboard, or monitor
On desktop computers, use the USB ports on the back of the computer
Connect the USB cable directly to the Garmin device and not the mount (the ports on the mount are for charging only)
Disconnect all other USB devices from the computer other than the keyboard and mouse
Ensure that the battery on the Garmin device is fully charged
Restart the computer and reconnect the device
If the Garmin device is recognized by the computer but the Garmin application will not detect the device:

Ensure that the latest version of software is installed on the Garmin device.
Software can be updated via Garmin WebUpdater or Garmin Express. If the device is not being detected by either of these applications continue with other troubleshooting steps before contacting Product Support.
Ensure that the Garmin application is current
Most Garmin applications will automatically check for the latest version and prompt when an update is available
The latest applications can also be manually downloaded from the Garmin website
The Garmin device should now be communicating properly with the Garmin application. If the device is still not detected, contact Product Support by phone.

WimL

Bericht door WimL » zo 26 juni 2016 14:30

MEG schreef:Twee verschillende kabeltjes. Drie verschillende computers. En inmiddels wordt mijn 500 ook niet meer herkend.
Ik word helemaal gek van die klote Garmins.
If a new cable must be purchased, ensure that the cable is a USB data cable and not a USB charging cable as these will only charge the device

MEG
Moderator

Bericht door MEG » zo 26 juni 2016 18:20

Ik heb even overwogen de 810 met een grote boog in de Zaan te gooien.
Uiteindelijk heb ik hem in een doosje terug gestuurd naar Mantel.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » zo 26 juni 2016 21:45

Zelfde ervaring en emoties meegemaakt. Garmin is zich in razend tempo uit de fiets-markt aan het prijzen.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 27 juni 2016 08:42

Mijn eerste Garmin was een edge 305. Die deed het prima. Tot ik na een paar jaar geen contact meer kon krijgen met de computer. Maar goed, die ging in elk geval nog een paar jaar mee.
Mijn tweede Garmin was een edge 500. Die begaf het binnen twee weken, maar ik kreeg een nieuwe.
Mijn derde Garmin was dus weer een edge 500. Probleem was alleen dat het kruimelspoor regelmatig wegviel bij het navigeren. En als je bij het navigeren te ver van het kruimelspoor raakte, liep je het risico op een vastloper. Verder deed hij het prima. Tot hij na twee jaar vastliep en niet meer los was te krijgen.
Mijn vierde Garmin was weer een edge 500. Probleem met het kruimelspoor bleef. Het vastlopen ook.
Na een jaar was de edge 810 in de aanbieding. Die heb ik toen gekocht. Maar nog nooit zoveel ellende met een apparaat gehad. Bij het navigeren loopt hij geregeld vast, vervolgens bleven de knoppen vastzitten en en maakt hij geen contact meer met de computer.

Kortom. Het eerste model deed het het best. Daarna is het alleen maar slechter geworden.
Ik hoop dat ze hem bij Mantel weer aan de praat krijgen, maar dan is het - vrees ik - wachten op het volgende probleem.
Mijn volgende gps wordt in elk geval geen Garmin meer.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 27 juni 2016 10:08

Groot (en enig?) voordeel van de garmin 810 is dat de upload via de iPhone gaat. En dat werkt prima. Zeker geen probleem met kabeltje dat niet werkt of herkenning door de computer. Al moet ik zeggen dat in bijna 6 jaar ik nooit een probleem met de 800 gehad hebt. Nooit een rit kwijtgeraakt en nooit een connectie probleem met de computer.

Andere voordelen heb ik nog niet gevonden tov de 800.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » ma 27 juni 2016 11:45

Mijn Edge 500 doet het prima op de desktop, maar dezelfde kabel doet niets op de laptop, daar herkent hij het USB device niet.

Op mijn tweede laptop: hetzelfde probleem. Op de laptop van vriendinlief doet ie het weer wel maar op haar desktop weer niet.

Met talloze kabels geprobeerd maar geen succes. Het blijft een vreemd verhaal. Met andere devices overigens geen problemen, het is uniek voor de Edge 500.

WimL

Bericht door WimL » ma 27 juni 2016 12:45

GoodRiddance schreef:Mijn Edge 500 doet het prima op de desktop, maar dezelfde kabel doet niets op de laptop, daar herkent hij het USB device niet.

Op mijn tweede laptop: hetzelfde probleem. Op de laptop van vriendinlief doet ie het weer wel maar op haar desktop weer niet.

Met talloze kabels geprobeerd maar geen succes. Het blijft een vreemd verhaal. Met andere devices overigens geen problemen, het is uniek voor de Edge 500.
Probleem is dat Windows "eigen" usb drivers gaat installeren als je er een usb device aanhangt, in de praktijk werkt dit vaak niet. Hang je je apparaat aan bijv. poort 1 en de driver is geïnstalleerd op die poort dan kan het zomaar zijn dat als je je apparaat aan poort 2 hangt deze niet herkent wordt.
Gebruikers geven dan direct de schuld aan in dit geval Garmin, terwijl het probleem vaak daar niet ligt.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » ma 27 juni 2016 14:11

Zit het niet in de Windows beveiliging? Standaard staan er veel programma's op de achtergrond te draaien mbt veiligheid. Denk aan Windows Defender en de Windows Firewall. Er zullen er vast wel meer zijn.
Ik maak gebruik van een gestripte versie zonder al die meuk en heb nergens last van. Wel heb ik een Garmin 800 die al jaren probleemloos werkt.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 27 juni 2016 14:13

WimL schreef:
GoodRiddance schreef:Mijn Edge 500 doet het prima op de desktop, maar dezelfde kabel doet niets op de laptop, daar herkent hij het USB device niet.

Probleem is dat Windows "eigen" usb drivers gaat installeren als je er een usb device aanhangt, in de praktijk werkt dit vaak niet. Hang je je apparaat aan bijv. poort 1 en de driver is geïnstalleerd op die poort dan kan het zomaar zijn dat als je je apparaat aan poort 2 hangt deze niet herkent wordt.
Gebruikers geven dan direct de schuld aan in dit geval Garmin, terwijl het probleem vaak daar niet ligt.
Zeg, ik ben geen domoor.
Ik heb het met verschillende kabeltjes op verschillende poorten op verschillende computers met verschillende versies van Windows geprobeerd. En dat in talloze combinaties. Het heeft me een hele middag gekost. Het probleem ligt toch echt bij de Garmin, ook al wil je dat maar niet geloven.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » ma 27 juni 2016 14:20

Just encountered this problem (USB not recognised) when trying to upload. Tried different leads, re-installed usb drivers and restored computer, nothing worked.

Following advice in the thread looked at pins on my Edge 500 with magnifying glass and saw they were greasy and there was a very tiny object, not visible by the naked eye over one of the pins. Removed it, cleaned the pins with WD40 and all worked well after that.

Thanks for advice.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 27 juni 2016 14:24

Niels schreef:
Just encountered this problem (USB not recognised) when trying to upload. Tried different leads, re-installed usb drivers and restored computer, nothing worked.

Following advice in the thread looked at pins on my Edge 500 with magnifying glass and saw they were greasy and there was a very tiny object, not visible by the naked eye over one of the pins. Removed it, cleaned the pins with WD40 and all worked well after that.

Thanks for advice.
WD40, de schrik van elke zichzelf respecterende fietser (als het gaat om de draaiende onderdelen van de fietsd draaiende te houden)
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

WimL

Bericht door WimL » ma 27 juni 2016 15:25

MEG schreef:
WimL schreef:

Zeg, ik ben geen domoor.
Ik heb het met verschillende kabeltjes op verschillende poorten op verschillende computers met verschillende versies van Windows geprobeerd. En dat in talloze combinaties. Het heeft me een hele middag gekost. Het probleem ligt toch echt bij de Garmin, ook al wil je dat maar niet geloven.
Ik zeg niet dat je een domoor bent, ik zeg alleen dat Windows kut is. Hier werkt het met 4 Apple computer probleemloos, hang ik het aan een Windows bak dan werkt er niks. Ligt dat dan aan de Garmin?

Plaats reactie