Ultegra 6703 linker shifter stuk

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Plaats reactie
zoemer
Kinderzitje
Fiets: Gazelle Golfo

Ultegra 6703 linker shifter stuk

Bericht door zoemer » ma 17 juni 2013 21:13

Hoi iedereen,

Onlangs ben ik bij een valpartij betrokken geweest waarna mijn linker shifter niet schakelt. Mijn voorderrie bleef hierbij op het grote blad staan.

Volgens de FM kan het binnenhuis vervangen worden. Hoewel ik inmiddels een nieuwe shifter heb gekocht vraag ik mij af of ik het binnenwerk eruit kan halen? Of is dit onmogelijk bij de 6700 shifters? Ik zie namelijk geen schroefjes of iets dergelijks aan de binnenkant zitten.

Dank alvast!

Deasha
Kinderzitje

Re: Ultegra 6703 linker shifter stuk

Bericht door Deasha » di 18 juni 2013 08:06

Zie hier exploded view van shimano website!

http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 673795.pdf

zoemer
Kinderzitje

Bericht door zoemer » di 18 juni 2013 21:30

Dank voor je reactie Deasha.

De exploded view had ik al bekeken en gebruikt om de shifter te "ontmantelen". Maar verder dan dat kwam ik niet. Hierdoor bleef er één optie over: een nieuwe shifter aanschaffen. En dat was prijzig...

Mocht iemand zijn buitenwerk hebben beschadigd, dan resteert ook enkel het kopen van een nieuwe.

Om de kosten wat te verminderen wil ik meer weten dan aangegeven op de exploded view. Zijn het binnen/buitenwerk los van elkaar te vervangen?

Groeten

ps Het enige dat ik kan vinden gaat over reparaties van 6500 shifters. Maar die heb ik niet... :P

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1
CTWT-lid: Ja

Bericht door spokes » wo 19 juni 2013 07:28

zoemer schreef:Hoewel ik inmiddels een nieuwe shifter heb gekocht vraag ik mij af of ik het binnenwerk eruit kan halen? !
Ik snap denk ik iets niet goed, maar je hebt al een nieuwe shifter gekocht en nu wil je het binnenwerk hiervan overzetten op de kapotte shifter? Waarom vervang de de kapotte niet gewoon voor de nieuwe, die heb je toch al?

Shifters zijn drama onderdelen en enorm duur. Bij een val is mijn remgreep afgebroken. Verder doet alles het nog, schakelt prima en geen andere onderdelen afgebroken of verbogen. Toch heb ik de shifter vervangen voor een andere. Ik kon nergen alleen een remgreep vinden.

zoemer
Kinderzitje

Bericht door zoemer » wo 19 juni 2013 14:18

Je begrijpt het inderdaad verkeerd ;-)

Aan die nieuwe shifter ga ik natuurlijk niets doen. Maar zoals in jouw geval: als ik mijn goede buitenwerk op marktplaats zet, kan ik jou blij maken omdat jij nog een functionerend binnenwerk hebt.

Daarbij zou het mij iets leren en hoef je de volgende keer geen volledige nieuwe set te kopen die flink aan de prijs is.

ps Voor degenen met een stukke shifter: shimano kan pas weer in oktober leveren :-?

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3
CTWT-lid: Ja

Bericht door GoodRiddance » wo 19 juni 2013 15:34

zoemer schreef:Je begrijpt het inderdaad verkeerd ;-)

Aan die nieuwe shifter ga ik natuurlijk niets doen. Maar zoals in jouw geval: als ik mijn goede buitenwerk op marktplaats zet, kan ik jou blij maken omdat jij nog een functionerend binnenwerk hebt.

Daarbij zou het mij iets leren en hoef je de volgende keer geen volledige nieuwe set te kopen die flink aan de prijs is.

ps Voor degenen met een stukke shifter: shimano kan pas weer in oktober leveren :-?
Hetzelfde euvel hier, alleen was dat dezelfde shifter. Anders hadden we beter samen één pakketje kunnen kopen :lol: .

Ik ga de rechtershifter maar op Marktplaats zetten denk ik. Het is toch een dure grap.

zoemer
Kinderzitje

Bericht door zoemer » wo 19 juni 2013 16:43

Helaas :lol:. Als je nog een "goedkoop" adresje wil kan je PM'en. Ik had een set voor 275.

Ik wil de rechter ook op marktplaats zetten. Tot op heden nog geen tips voor een reparatie. Ben bang dat de oude linker weinig km's meer gaat maken.

Plaats reactie