Garmin

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Garmin

Bericht door Tim » di 13 maart 2012 19:03

arnofiets schreef:Ik heb gemerkt dat het waarschijnlijk meer aan de persoon ligt dan aan de band. Mijn vriendin en ik fietsten de afgelopen week samen in Mallorca en zij had voortdurend registratieproblemen, ook als we de band en/of zender (zelfs een polar band met garmin zender, werkt ook! geprobeerd) wisselden. Bij mij steeds goede registratie, bij haar wegvallende, te hoge of te lage waarden. Vreemd.....
Aha... Misschien zit dáár de gemene deler.... Misschien heeft Rob T te grote (winter)borsten???? :twisted: :lol:

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 13 maart 2012 19:45

Tim schreef:
arnofiets schreef:Ik heb gemerkt dat het waarschijnlijk meer aan de persoon ligt dan aan de band. Mijn vriendin en ik fietsten de afgelopen week samen in Mallorca en zij had voortdurend registratieproblemen, ook als we de band en/of zender (zelfs een polar band met garmin zender, werkt ook! geprobeerd) wisselden. Bij mij steeds goede registratie, bij haar wegvallende, te hoge of te lage waarden. Vreemd.....
Aha... Misschien zit dáár de gemene deler.... Misschien heeft Rob T te grote (winter)borsten???? :twisted: :lol:
of is Rob een beetje te enthousiast met de warm-up olie...

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 13 maart 2012 20:15

Geen last van grote borsten en geen olie.

Bijna een jaar lang heft hij het prima gedaan, maar de laatste weken klopt er echt helemaal niets van de geregistreerde HF.
Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 13 maart 2012 20:37

mijn oude band deed nog wel eens gek als ik een wapperend shirt aan had. Maar dat was niet elke rit.

Tim
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tim » di 13 maart 2012 20:43

Rob T schreef:Geen last van grote borsten en geen olie.

Bijna een jaar lang heft hij het prima gedaan, maar de laatste weken klopt er echt helemaal niets van de geregistreerde HF.
Effe serieus. Heb je al een keer met je polar een synchroon registratie geprobeerd?

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 13 maart 2012 22:53

Tim schreef:

Effe serieus. Heb je al een keer met je polar een synchroon registratie geprobeerd?
Je bedoelt met twee banden, 2 meters?
Afbeelding

Tim
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tim » di 13 maart 2012 22:58

Yep. Ervanuitgaand dat ze elkaar niet storen. Anders evt. 1 band en 2 meters?

arno
Aluminium Racefiets
Fiets: CUBE Super Litening
Contacteer:

Bericht door arno » wo 14 maart 2012 09:55

Kun je de zender van de Garmin niet op je Polarband klikken? Is toch een veel gehoord probleem dat de garmin band niet goed registreert. (excuus, zie dat dat al geprobeerd is na hele topic door te lezen)

Rob en banden, tis wat dit jaar!
Laatst gewijzigd door arno op wo 14 maart 2012 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietsende papa van Karsten en Guido. Sinds ik die CUBE heb denk ik dat fietsen vanzelf gaat, helaas.....

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » wo 14 maart 2012 10:03

Van BP
De afstelling van de garmin cadans/snelheidssensor tov je wielmagneet luistert erg nauw, dat ondervond ik toen ik een andere wielset stak, edge 800 telkens op autopauze; bleek dat de magneet 8 mm te ver naar links zat. Alternatief is de bontrager ant+ cadans/snelheidsensor in NL te koop voor € 25,-.werkt prima en zeer compact zonder zo'n armpje.Met de softstrap en de harde garmin hartslagbanden heb ik met de 605, 705 en nu 800 nog nooit problemen gehad, ook niet op het stuk van een fietsroute wat 5 km langs het spoor gaat en langs een electriciteitscentrale.De enige keer dat is soms rare hartslagwaarden heb met de softstrap is als ik deze met de Forerunner 305 gebruik en ik kom in de buurt van een gsm mast.
oeps volgens mij heb ik een denkfoutje gemaakt en was het een polar band met de garmin zender erop in plaats van omgekeerd Ik had voor mijn 800 een 305 en daar had ik in de afdaling (klapperend shirt) altijd problemen. Nu met die andere band helemaal niets. Die hoge hartslagen zijn vooral aan het begin van een rit of ook verderop? Kleding wil inderdaad nog wel eens vervelende invloed hebben. Ik weet wel zeker dat er boven annecy een statische wolk hangt die alles in de war schopt Mijn sensor heb ik ook weer werkend, bleek dat de batterij er langer dan 30 sec. uit moest. Ik moest ook even de cadans kant activeren en toen pakte hij de snelheid ook weer; raar ding is het ook.
Zelf heb ik de oude band van de 705 weggedaan. Voor de 705 en de 800 gebruik ik nu de softstrap en dat werkt prima.

csteenbe
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Parlee Z4, King 3RS

Bericht door csteenbe » wo 14 maart 2012 10:48

Rob T schreef:Ik ben niet te spreken over de HF registratie. Ik maak de band altijd vochtig. Maar het eerste half uur heel vaak vreemde HF. Dan weer hoog, dan weer erg laag, of even wegvallen. En als ik zeg hoog, dan bedoel ik ook hoog, tot dik boven de 200.

Vandaag met een Polar band gereden, nu vooral veel te lage HF. En als ik zeg laag, dan bedoel ik ook laag, bij 30km/uur windje tegen een HF van 69.

Ik heb een Garmin 800, van een jaar oud.
Precies hetzelfde probleem ondervonden, nu na omruiling binnen garantie geen probleem tot nu toe (2 weken).

Heb ook gelezen dat de eerste serie wat problemen had.

arnofiets
Kinderfiets
Fiets: Cervelo R3

Bericht door arnofiets » wo 14 maart 2012 15:59

Ik weet uit ervaring dat Garmin coulant is met garantie van de banden. Na batterijwissel leek mijn oude premium band niet meer te werken, kreeg zonder aandringen gelijk een nieuwe. Later deed hij het toch en had ik er twee.

swissmoped
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale

Bericht door swissmoped » vr 16 maart 2012 07:04

Rob weg doen die "hartslagtroep" is niet meer van deze tijd, jij moet aan de Powertap :D
De beste stuurlui zitten niet in het peloton.

surplomb
Kinderfiets
Fiets: Stevens aspin

Bericht door surplomb » za 07 april 2012 20:58

Ik fiets nu ongeveer een half jaar met een edge 800 en softstrap en had nooit maar dan ook een probleem met vreemd hoge hartslagwaarden. Gebruik shirts van assos, castelli, viking, descente en soms wat 'merkloze' shirts van Hopmans.
Nu komt ie: Kocht enige tijd gelden een shirtje van sportfull, was eigenlijk ietsje te groot, maar toch maar gedaan omdat het een zomeropruiming was. 2x met shirtje gereden, "klapperde"inderdaad iets en: met de handjes op het stuur bij 25 km/u een hartslag van 245!. Paar keer daarna weer met andere merken gereden en geen enkel probleem.

Om nou gelijk te zeggen dat het aan het merk ligt gaat mij te ver, mede omdat van de andere merken die ik gebruik ook alles niet superstrak zit, maar ik zit meer te denken of het dan misschien met het soort (syntetisch) materiaal van dit shirt te maken heeft?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de ervaringen bij andere gebruikers zijn en dan met betrekking tot merk shirt.
Genietfietser

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 07 april 2012 21:23

swissmoped schreef:

Rob weg doen die "hartslagtroep" is niet meer van deze tijd, jij moet aan de Powertap :D
Daar heb ik nog wel even aan gedacht, maar dan nog meer storingsgevoelige rommel op de fiets. GEwoon terug gaan naar niets is mss wel de beste oplossing, alles op gevoel ;-)
Afbeelding

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » zo 15 april 2012 19:39

Mijn laatste 2 ritten op mijn 705 zie ik niet terug in de history :-(

De vorige rit ging ook niet goed tijdens de rit, maar vandaag leek er niks aan de hand tot ik wilde uploaden. Iemand enig idee?

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 15 april 2012 19:46

Ronald schreef:Mijn laatste 2 ritten op mijn 705 zie ik niet terug in de history :-(

De vorige rit ging ook niet goed tijdens de rit, maar vandaag leek er niks aan de hand tot ik wilde uploaden. Iemand enig idee?
Dit heb ik vaker gehoord. Schijnt dat je een bestandje moet verwijderen en dat het dan weer goed gaat, weet alleen niet welk bestandje.
Afbeelding

Gorpke
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Zannata Z82
Contacteer:

Bericht door Gorpke » zo 15 april 2012 20:38

Ronald schreef:Mijn laatste 2 ritten op mijn 705 zie ik niet terug in de history :-(

Ik heb dit een tijd geleden ook gehad op mijn edge 705, dat heb ik toen opgelost door nieuwere software te installeren, en geschiedenis leeg te maken.

EazyE
Aluminium Racefiets
Fiets: 2x Red Bull, Sensa

Bericht door EazyE » ma 23 april 2012 07:26

Heeft iemand een idee: ik kan mijn garmin bestand van gisteren niet uitlezen in Bikeplanner. Het bestand lijkt te blijven hangen bij het uploaden.

EazyE
Aluminium Racefiets
Fiets: 2x Red Bull, Sensa

Bericht door EazyE » ma 23 april 2012 07:33

Laat maar, ik had te weinig geduld. Duurde 5 minuten voordat de file was geupload. :ass:

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » ma 14 mei 2012 12:12

Iemand enig idee hoe en of je de stijgings % kan zien in je Garmin Connect? Max stijging?
Biologisch

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » ma 14 mei 2012 16:11

Geer schreef:Iemand enig idee hoe en of je de stijgings % kan zien in je Garmin Connect? Max stijging?
Volgens mij kun je die niet zien in GC .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Geer
Carbon Racefiets

Bericht door Geer » di 15 mei 2012 08:38

who cares schreef:
Geer schreef:Iemand enig idee hoe en of je de stijgings % kan zien in je Garmin Connect? Max stijging?
Volgens mij kun je die niet zien in GC .
Jammer.
Biologisch

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » di 15 mei 2012 08:50

Geer schreef:Jammer.
Op Bikeplanner kun je een grafiek laten maken van je klim met percentages per 100m, 250m, 500m of 1km. :oke:

Geer
Carbon Racefiets

Bericht door Geer » di 15 mei 2012 09:09

Peter schreef:
Geer schreef:Jammer.
Op Bikeplanner kun je een grafiek laten maken van je klim met percentages per 100m, 250m, 500m of 1km. :oke:
Okee. Strava geeft ook % weer.
Biologisch

Rose69
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Pro RS3000
Contacteer:

Bericht door Rose69 » di 15 mei 2012 09:19

Ja dat is wel een beetje jammer, viel me ook op en vroeg het me ook af. Bij bij logfile van Sigma Rox kan je ook met waypoints je cols nog even nakijken en zien waar je begin en eindpunt is en dus je tijden van de beklimming tijdens zo'n toertocht. Die mogelijkheid geeft Garmin niet denk ik. Als Bikeplanner dat ook nog kan maken in de grafiek met stukken analyseren door gedeelte van je tocht te definieren en meteen te zien wat en gemidd stijgings, tijd e.d. dan zou het helemaal compleet zijn heh :-)
~* Carpe Diem *~
Uitdagingen 2013: 1/2e triathlon 2/6 Nieuwkoop (5u17m46s) en 7/7 Ironman70.3 Haugesund, Noorwegen.
18 juni 2008: nr 2128 cinglé | http://rosevdh69.blogspot.com | http://twitter.com/#!/rosevdh69 | http://www.bikeplanner.com/rose69

Plaats reactie