Garmin

Welke wielen moet ik kiezen, wat voor banden, welk merk is goed? Campa of Shimano.....
Spatje
Carbon Racefiets
Fiets: Van Tuyl TICA
Contacteer:

Re: Garmin

Bericht door Spatje » do 17 juli 2014 08:32

Decathlon heeft 2 merken, welke betreft het. De B'Twin, of de Geonaute?

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Bericht door MEG » do 17 juli 2014 08:48

Spatje schreef:Decathlon heeft 2 merken, welke betreft het. De B'Twin, of de Geonaute?
Ik gebruik de hartslagband van Geonaute bij mijn Garmin. Werkt voortreffelijk.

Spatje
Carbon Racefiets
Fiets: Van Tuyl TICA
Contacteer:

Bericht door Spatje » do 17 juli 2014 08:58

Besteld, nu met 50% korting zelfs :)!!

Bedankt voor de tips, hopelijk ben ik nu van het geklooi af....

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » do 17 juli 2014 11:46

Spatje schreef:Bedankt voor de tips, hopelijk ben ik nu van het geklooi af....
:oke:

Ik weet het zeker, rij al tijden rond met die band zonder enig probleem. Dat was wel anders bij de Garmin band...
Afbeelding

Watergeus
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Van Nicholas

Bericht door Watergeus » wo 23 juli 2014 21:14

Heel veel problemen met de Garmin. Hoor ik ook van anderen. Ik ben aan mijn derde apparaat. Niet omdat ik ze zo goed vind, maar omdat ze telkens binnen de garantietermijn stuk gaan. Onbetrouwbaar, niet stabiel. Op de meest ongelegen momenten functioneren zaken niet. Ook niet waterdicht. De 800 heeft bijvoorbeeld een lamme afsluiting bij de kabelpoort. Ontzettend goed opletten, want als ie losschiet in de regen ben je het haasje.

Daarnaast is ie nodeloos ingewikkeld in het gebruik. Inderdaad: ik ben geen computernerd. Om met een Garmin om te gaan, de verschillende versies van de tracks, het laden van de tracks, daar moet je ict'er voor zijn. En ik ben fietser. Ik wil een ding dat je aanzet en dat het doet. Mijn hobby is niet om avonden lang aan de computer te zitten, maar om zorgeloos te fietsen, mijnheer Garmin.

Weet niet of dat met andere merken beter is. Sta open voor tips.
De mooiste fietsverbinding tussen twee punten is nóóit een rechte lijn

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » do 24 juli 2014 07:35

Toch apart, de problemen die ik hier lees. Ik heb nooit problemen met mijn Garmin 800. Ik vind het een fantastisch apparaat, met al zijn functies. Ook nooit problemen gehad met functies, routes of tracks. Ook geen ernstige problemen met hartslagmeters. Met mijn vorige band soms wat hoge metingen, maar sinds ik een nieuwe band heb, heb ik nooit meer problemen gehad.

Inmiddels een onmisbaar apparaat voor mij. Als die stuk zou gaan, koop ik onmiddelijk een nieuwe!

Maar misschien moet je hiervoor ook wel een goudhaantje zijn. ;-)

MEG
Moderator

Bericht door MEG » do 29 januari 2015 17:00

Nieuwe computer met Windows 8. Ik heb Ant Agent gedownload en geinstalleerd, maar het programma start niet op. Wat doe ik verkeerd?

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » do 29 januari 2015 17:28

MEG schreef:Nieuwe computer met Windows 8. Ik heb Ant Agent gedownload en geinstalleerd, maar het programma start niet op. Wat doe ik verkeerd?
Misschien kunnen ze je hier verder helpen:

https://forums.garmin.com/showthread.ph ... T-wndows-8
Querer es poder

MEG
Moderator

Bericht door MEG » do 29 januari 2015 19:50

Bas schreef:
MEG schreef:Nieuwe computer met Windows 8. Ik heb Ant Agent gedownload en geinstalleerd, maar het programma start niet op. Wat doe ik verkeerd?
Misschien kunnen ze je hier verder helpen:

https://forums.garmin.com/showthread.ph ... T-wndows-8
Thanks. Gelukt. Nu kan ik weer hardlopen. Alleen jammer dat het nu onweert. Morgenochtend dan maar.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » do 29 januari 2015 20:39

MEG schreef: Thanks. Gelukt. Nu kan ik weer hardlopen. Alleen jammer dat het nu onweert. Morgenochtend dan maar.
Hier is het al uren droog .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

MEG
Moderator

Bericht door MEG » do 29 januari 2015 20:50

who cares schreef:
MEG schreef: Thanks. Gelukt. Nu kan ik weer hardlopen. Alleen jammer dat het nu onweert. Morgenochtend dan maar.
Hier is het al uren droog .
Ik ga toch echt niet helemaal naar Brabant om een rondje te lopen. 8)
(Ondertussen ligt hier weer sneeuw)

Orbi
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » di 14 april 2015 18:01

Mijn Garmin 705 heeft weer wat nieuws bedacht, op de een of andere manier wordt de datum door elkaar gegooid en wordt mijn vandaag gereden tocht 14-04-2015 achter de tocht van 15-04-2014 geplakt. Bikeplanner komt er niet uit en vult verder gewoon niets in. Strava plakt de ritten achter elkaar en zet het op 15-04-2014. heb nu dus 135km ipv 89km gereden in 8732 uur ipv 3:13. kan de rit wel inkorten tot wat ik echt gereden heb maar de datum en tijd kan ik niet veranderen. geeft dus ook niets aan in het trainingslogboek.. is allemaal natuurlijk niet echt belangrijk maar hoop niet dat ie dat nu de komende tijd blijft doen. Iemand een suggestie?

Strava nog wat ingekort en hiermee blijkbaar alles van de rit van 2014 verwijderd, geeft nu weer de juiste datum aan.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 24 juni 2015 12:25

Weet iemand of je makkelijk je garmin data uit kan lezen via een Samsung android tablet? En dan met name via de nieuwere tablets zoals de Tab Pro of de Tab S?

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » wo 24 juni 2015 12:34

Ronald schreef:Het is me inmiddels gelukt.

Niet via sd kaartje, want ik heb geen mogelijkheid gevonden om bestandjes uit de history map naar het sd kaartje te kopiëren zonder computer of de ritten rechtstreeks op het sd kaartje op te laten slaan.

Wel met de USB kabel. Je hebt daar een OTG adapter voor nodig. http://www.allekabels.nl/usb-otg-kabel/ ... apter.html

En geen gewone adapter die ik eerst had gekocht want dan werkt het niet. Vervolgens sluit je de usb datakabel van de garmin aan op die adapter en die steek je in je Android telefoon.

Je kunt dan via de website (met de app kan het gek genoeg niet) je ritten via bestand uploaden naar Strava.

Joepie.
Dit ging met een samsung android telefoon dus ik neem aan ook met een tablet en een OTG adapter.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 24 juni 2015 12:38

Ronald schreef:
Ronald schreef:Het is me inmiddels gelukt.

Niet via sd kaartje, want ik heb geen mogelijkheid gevonden om bestandjes uit de history map naar het sd kaartje te kopiëren zonder computer of de ritten rechtstreeks op het sd kaartje op te laten slaan.

Wel met de USB kabel. Je hebt daar een OTG adapter voor nodig. http://www.allekabels.nl/usb-otg-kabel/ ... apter.html

En geen gewone adapter die ik eerst had gekocht want dan werkt het niet. Vervolgens sluit je de usb datakabel van de garmin aan op die adapter en die steek je in je Android telefoon.

Je kunt dan via de website (met de app kan het gek genoeg niet) je ritten via bestand uploaden naar Strava.

Joepie.
Dit ging met een samsung android telefoon dus ik neem aan ook met een tablet en een OTG adapter.
ondersteunt die telefoon mass storage device? Want dat doen niet alle tablets volgens mij.

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » wo 24 juni 2015 12:44

He ho, ik ben maar gewoon een kantoorjongen he.

Ik heb thuis een cheapo samsung tablet. Zal het daar even op proberen en het typenummer doorgeven. Mijn telefoon is galaxy s4.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 24 juni 2015 13:18

Ronald schreef:He ho, ik ben maar gewoon een kantoorjongen he.

Ik heb thuis een cheapo samsung tablet. Zal het daar even op proberen en het typenummer doorgeven. Mijn telefoon is galaxy s4.
ik ook hoor. Paar dure termen gevonden met een beetje googlen ;-)

Robert vD
Aluminium Racefiets
Fiets: Milani N109

Bericht door Robert vD » do 25 juni 2015 09:51

Goudhaantje schreef:Toch apart, de problemen die ik hier lees. Ik heb nooit problemen met mijn Garmin 800. Ik vind het een fantastisch apparaat, met al zijn functies. Ook nooit problemen gehad met functies, routes of tracks. Ook geen ernstige problemen met hartslagmeters. Met mijn vorige band soms wat hoge metingen, maar sinds ik een nieuwe band heb, heb ik nooit meer problemen gehad.

Inmiddels een onmisbaar apparaat voor mij. Als die stuk zou gaan, koop ik onmiddelijk een nieuwe!

Maar misschien moet je hiervoor ook wel een goudhaantje zijn. ;-)
Grotendeels mee eens. Maar na 2 jaar begon ook mijn hartslagband problemen te geven. Nieuwe batterij en alle andere suggesties maakte geen enkel verschil. Nu heb ik een Polar soft strap band (zonder zender) gekocht en de Garmin zender daarop geklikt en dat werk fantastisch.

En aan 13,95 nog een stuk goedkoper dan een nieuwe decathlon band! Deze dus: klik

Orbi

Bericht door Orbi » ma 26 juni 2017 19:29

Sinds vandaag geen hartslag meer op de Garmin 705 edge, nieuwe batterij in de borstband helpt niet. Zat te kijken naar de geonaute borstband als mogelijke vervanging. maar welke de 50, de 110 of de 410(gecodeerde)

chinook
Fiets met zijwieltjes
Fiets: sensa giuliaero

Bericht door chinook » ma 26 juni 2017 20:54

Heb je de Hartslagmeter band wel eens in de was machine gedaan? Zoutkristallen zorgen voor 'kortsluiting' in de band na wassen en of spoelen werkt het vaak weer.

Orbi

Bericht door Orbi » ma 26 juni 2017 22:52

ja, gewassen. nog steeds dood

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » di 27 juni 2017 10:20

Orbi schreef:
ma 26 juni 2017 19:29
Sinds vandaag geen hartslag meer op de Garmin 705 edge, nieuwe batterij in de borstband helpt niet. Zat te kijken naar de geonaute borstband als mogelijke vervanging. maar welke de 50, de 110 of de 410(gecodeerde)
Je hebt er een nodig die met het ATN+ signaal werkt op je 705. Dit is een digitaal signaal en zal dus altijd gecodeerd zijn. Je moet een band hebben die ook gecodeerd is.
Ik heb zelf ook een Geonaute icm een Edge 500 en werkt perfect (m.u.v. het begin van een rit in de kou. Maar dit komt door de slechte geleiding van niet zweten)

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 27 juni 2017 10:24

Ik rij ook met de Geonaute ANT+ en die werkt goed bij de garmin 800 en 810. De HF band van Garmin heb ik geen goede ervaringen mee, die van Geonaute werkt wel erg goed.

Orbi

Bericht door Orbi » di 27 juni 2017 16:14

Bedankt, het is het proberen waard. Inmiddels een Geonaute ant+ besteld.

Geonaute is binnen en ik heb weer een hartslag op de Garmin 705 :oke:

Joseba
Fiets: Parlee Z5
Contacteer:

Bericht door Joseba » do 14 juni 2018 08:22

Iemand nog een tip voor een goede universele softstrap band? Ben helemaal klaar met die Garmin banden, tis na een jaar vaak weer mis. Bij Mantel adviseerden ze me om er direct twee te kopen omdat ze vaak kapot gaan :shock: Ik zou dat niet bepaald verkoopadvies noemen...

De hierboven (in 2015) genoemde Polar band kan ik nergens meer vinden. Ik zoek dus een band ex. zender.

Plaats reactie